Permalänk
Medlem

Aion vs Tera Rising

Någon som spelar Aion eller Tera Rising?

Håller på att ladda ner patch till Aion och det är första gången jag spelar det.
Läste att på TR kan man vara i combat med mobs i flera minuter men har bättre möjligheter i spelet?, medans i Aion går allting fortare.

Känner mig lite förvirrad på hur båda spelen egentligen motsvarar varandra.

Någon här som spelar något utav spelen och kan förklara vilket som egentligen är roligast?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Avstängd

Herregud vilka konstiga spel att jämföra.

Aion är helt värdelöst tråkigt i dagsläget då det är det tråkiga 123 hotkey combat. Det släpptes för många år sedan och jag spelade det till maxlvl. Grafiken är också riktigt ful

TERA är betydligt snyggare, mer öppen värld, roligare. Mycket grind som vanligt i MMO och standard quest hubs. Jag älskade combaten vilket gjorde att det var lätt att komma till maxlvl. Jag älskade storyn i spelet. Det är helt enkelt överlägset.

Om du vill ha ett sjukt kul betalmmo så kolla in Wildstar, det har också free combat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdventureFox:

Herregud vilka konstiga spel att jämföra.

Aion är helt värdelöst tråkigt i dagsläget då det är det tråkiga 123 hotkey combat. Det släpptes för många år sedan och jag spelade det till maxlvl.

Tera har free combat så du slica, dica hur du vill. Jag spelade även det till maxlvl.

Jasså, så Tera fram Aion? Patchen tar flera timmar att ladda ned även om jag sitter med 30mb/s... kanske inte är värt då?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EMM386:

Jasså, så Tera fram Aion? Patchen tar flera timmar att ladda ned även om jag sitter med 30mb/s... kanske inte är värt då?

Nej att ladda ner Aion är inte värt det. Ladda ner TERA istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdventureFox:

Nej att ladda ner Aion är inte värt det. Ladda ner TERA istället.

Ok! Då blir det Tera istället

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Avstängd

Som någon innan mig skrev, prova Wildstar! Riktigt kul faktiskt!

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BOMBAii:

Som någon innan mig skrev, prova Wildstar! Riktigt kul faktiskt!

Ser ganska lovande ut faktiskt. Blir till att pröva Wildstar också!

Vafa.... 32gb nedladdning för Tera??

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EMM386:

Ser ganska lovande ut faktiskt. Blir till att pröva Wildstar också!

Vafa.... 32gb nedladdning för Tera??

Det är en stor värld och snygg grafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdventureFox:

Det är en stor värld och snygg grafik.

Ok! Jobbigt bara när det laddas ned i 400kbs när det egentligen ska laddas ned i 3mbs... hoppar fram och tillbaka och skulle ta 8 timmar...

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EMM386:

Ok! Jobbigt bara när det laddas ned i 400kbs när det egentligen ska laddas ned i 3mbs... hoppar fram och tillbaka och skulle ta 8 timmar...

Ja det låter skumt, laddar du ner via den officiella downloadern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdventureFox:

Ja det låter skumt, laddar du ner via den officiella downloadern?

Nä från HappyCloud? Som man skulle ta om man var helt ny på spelet stod det..

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EMM386:

Nä från HappyCloud? Som man skulle ta om man var helt ny på spelet stod det..

http://en.tera.gameforge.com/news/index

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Nä från HappyCloud? Som man skulle ta om man var helt ny på spelet stod det..

Grejen med happycloud är väl att du inte behöver ladda hem hela spelet innan du kan spela. Om det dock går väldigt mycket segare än vanligt borde du dock hitta en annan källa.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Grejen med happycloud är väl att du inte behöver ladda hem hela spelet innan du kan spela. Om det dock går väldigt mycket segare än vanligt borde du dock hitta en annan källa.

Kanske skulle hämta ner den som torrent istället? Men då stod det att man skulle vara lvl10, kanske går ändå?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EMM386:

Kanske skulle hämta ner den som torrent istället? Men då stod det att man skulle vara lvl10, kanske går ändå?

http://en.tera.gameforge.com/news/index

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Kanske skulle hämta ner den som torrent istället? Men då stod det att man skulle vara lvl10, kanske går ändå?

Du borde kunna börja spela snabbare med Happy Cloud. Den lösningen ska bara behöva ladda hem start-zonerna innan du kan starta spelet, och sedan laddas resten ner allt eftersom.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Tack!

Gick dock nästan lika segt.. 4 timmar kvar, kanske värt väntan.

Skrivet av xinux:

Du borde kunna börja spela snabbare med Happy Cloud. Den lösningen ska bara behöva ladda hem start-zonerna innan du kan starta spelet, och sedan laddas resten ner allt eftersom.

Äsch, orkar inte vänta 8 timmar hehe, fick en länk ovanför, ska testa med den.

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Äsch, orkar inte vänta 8 timmar hehe, fick en länk ovanför, ska testa med den.

Gör så. Tydligen är Happy Cloud för enmasse's version av spelet, alltså NA. Länken AdventureFox postade är till EU-versionen, som drivs av gameforge. Se till att du skapar ett konto där om du inte redan gjort det.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Gör så. Tydligen är Happy Cloud för enmasse's version av spelet, alltså NA. Länken AdventureFox postade är till EU-versionen, som drivs av gameforge. Se till att du skapar ett konto där om du inte redan gjort det.

Fixat.

Uh detta kommer ta långt tid ändå verkar det som. Hoppar mellan 200kbs - 2.80mbs 4 - 18h hela tiden. Verkar vara just deras client som gör så..

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Inaktiv

Ytterligare en för Tera här. Aion är bara en gammal taskig WoW-klon med mängder av buggar och dålig spelmekanik. Tera är snyggt, välgjort och betydligt mer nyskapande. Det enda tråkiga med Tera (EU) är att det är Gameforge som har tagit över som utgivare (samma som för Aion), och de är inte direkt kända för att göra ett bra jobb.

Permalänk
Medlem

Aion är världens grind, striderna lite sega och enformiga efter ett tag samt att balansen i endgame är inte bra. I EU brukar en av sidorna på en server dominiera vilket leder till att de får bättre gear och i så många mmos så är utrustning > färdighet så det skapar fortsatt obalans.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Är level 12 nu och insåg att jag var på en tysk server. Försökte byta över till en ENG eller vad det stod, men då stängs spelet ner. Ska jag inte kunna byta server men ha kvar min gubbe ?

Och så undrar jag hur man får en pet.. ser folk på level 7 rida på pets men har inte hittat hur man köper en?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Om du ska spela Tera och börjar från nytt, spela på NA servarna, håll dig LÅNGT borta från EU. NA finner du http://tera.enmasse.com/

När det gäller Mounts ( Inte pets som du snackar om ) så får du en gratis vid level 11 vid en quests i Velika, väldigt nära main storyline questen du avslutar / börjar. Eller så kan du köpa för riktiga pengar, dock när det gäller EU cash shoppen så är det rejält dyr.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Om du ska spela Tera och börjar från nytt, spela på NA servarna, håll dig LÅNGT borta från EU. NA finner du http://tera.enmasse.com/

När det gäller Mounts ( Inte pets som du snackar om ) så får du en gratis vid level 11 vid en quests i Velika, väldigt nära main storyline questen du avslutar / börjar. Eller så kan du köpa för riktiga pengar, dock när det gäller EU cash shoppen så är det rejält dyr.

Jasså, måste jag börja om helt och hållet nu då?

Har gjort questarna i Velika nu men fick ingen mount :/

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ