PS3 med YLOD funkar när man stoppar in skiva

Permalänk
Medlem

PS3 med YLOD funkar när man stoppar in skiva

Hej!

Har en PS3a som ej vill starta, den lyser grönt ett par sekunder, en gång snabbt gult och sen rött. Lite googling på problemet så verkar det vara ganska välkänt och kan ibland ordnas med byta av kylpasta och "baka" den i ugnen.

Här kommer det underliga dock, om jag under uppstart stoppar in och ut skivor i läsaren så startar den? Den startar cirka 50% av gångerna jag gör detta.

Kan man fixa detta på nåt sätt? Känns inte som att det är det välkända problemet efter som att de går medans ja stoppar in skivor och de bör inte ha något med kylningen att göra tycker jag.

Permalänk
Medlem

Baka i ugnen som gäller, har fixat 4st PS3 YLOD på det sättet. Finns bra guider online, denna tex:

http://www.instructables.com/id/How-to-fix-a-YLOD-PS3-with-an...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeroxd:

Baka i ugnen som gäller, har fixat 4st PS3 YLOD på det sättet. Finns bra guider online, denna tex:

http://www.instructables.com/id/How-to-fix-a-YLOD-PS3-with-an...

Hur länge har de hållt?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Hur länge har de hållt?

Det första jag gjorde håller fortfarande och det är väl över 6 månader sen nu typ. Det andra bytte jag iväg men har inte hört något från personen så får väl ta det som att fortfarande funkar. Det sista jag gjorde vara bara någon vecka sedan. Sen försökte jag mig på ett som jag fick igång men det dock strax igen men det är troligtvis för att personen innan mig hade hållt på och försökt lagat det. Men i överlag så är det en bra metod som funkar om man gör det ordentligt.

Permalänk
Medlem

Läste sedan också kommentarer i länken du postade och fick liktydiga svar. Som med annan YLOD-reparation är det en mer eller mindre temporär lagning.

Hade det hållit ett år eller mer hade jag varit imponerad. Funderade på att sälja av en sådan maskin, men jag kan inte med gott samvete sälja en burk som jag vet bara kommer hålla några månader. Även om köparen inte har en aning om hur det hänger ihop och inte lär bry sig om att försöka lyncha en, så är det inget jag vill göra. Får väl ge den till systersönerna.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Läste sedan också kommentarer i länken du postade och fick liktydiga svar. Som med annan YLOD-reparation är det en mer eller mindre temporär lagning.

Hade det hållit ett år eller mer hade jag varit imponerad. Funderade på att sälja av en sådan maskin, men jag kan inte med gott samvete sälja en burk som jag vet bara kommer hålla några månader. Även om köparen inte har en aning om hur det hänger ihop och inte lär bry sig om att försöka lyncha en, så är det inget jag vill göra. Får väl ge den till systersönerna.

Det kan ju hålla i all evighet så länge man inte kör spelmarathon på den och låter den bli superhet. xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeroxd:

Det kan ju hålla i all evighet så länge man inte kör spelmarathon på den och låter den bli superhet. xD

Känner du till något sådant fall?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Anledningen till att den YLOD:ar är ju pga värmen. Ju längre man spelar desto varmare blir den => större chans att den går sönder igen.