Apple planerar Iphone-event den 9 september

Permalänk
Medlem

Mitt tvåårsabb löper ut om en dryg månad, lutar att att uppgradera sig från femman

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Köpa IPhone när Android L är på ingång? Skulle inte tro det

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

uppdatering av MacBookar också?

Skrivet av whitewhale:

Borde dröja, kom en Haswell refresh nyss och Broadwell väntas inte förrän nästa år.
Men Mac Mini kanske?
http://www.macrumors.com/2014/07/29/support-page-references-u...

"...also, we're sliming our Mac portfolio to give costumers a consistent experience, and from now on will just have the (i)Mac."

Skämt åsido, skulle inte förvåna mig om Mac mini avvecklas. Kan tänka mig att de resonerar som så att den spelat ut sin roll. Och uppdatering tror jag tyvärr dröjer ett bra tag till, då de säkerligen tänker att den är tillräckligt bra för sitt marknadssegment.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Kommer titta som vanligt. Något köp blir det däremot inte
Dock skulle större storlekar(5.2"+) vara ett steg på vägen.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

Högre upplösning på 4,7-tumsskärm?

Borde inte upplösningen bli högre på den förmodade 4,7-tumsmodellen, då dagens upplösning knappast kommer att kunna sägas vara "Retina" då skärmen blir så mycket större?

Permalänk

Dessa event brukar alltid hålla hög klass - kommer bli riktigt kul att se vad som släpps. Blir utan tvekan en iPhone 6! Men även nya iPad Air med touch ID skulle sitta fint. Undra om de kan banta bort ännu mer än nuvarande iPad på 469 gram. Hur som helst lär det bli ett hyfsat kliv upp från min iPad 2.

Det enda som känns tråkigt är att det finns fortfarande inte widgets eller liknande i iOS8..lite besviken på detta. Android börjar komma ikapp något nu när de senaste modellerna har både grym batteritid och minimalt lagg...Men i slutändan så är det DAT app-utbud på iOS som gör det <3

Permalänk
Entusiast
Skrivet av whitewhale:

Borde dröja, kom en Haswell refresh nyss och Broadwell väntas inte förrän nästa år.
Men Mac Mini kanske?
http://www.macrumors.com/2014/07/29/support-page-references-u...

Skrivet av Naxos:

Dom uppdaterades förra veckan. Patetisk sådan, men Apple har väl inget val eftersom nästa generation CPUs är framskjutet till mid 2015.

OT: Fin koncept bild, tog säkert 2 sekunder och googla fram.

Var det inte bara Air som uppdaterades? Inte Pro?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem

Tror faktiskt jag skaffar den nya iPhonen nu. Det känns som att något stort ligger i luften.

WP8 är bra men eftersom många fortfarande skiter i att utveckla för WP så tröttnar man.

Fick internmail från BMW idag om en ny intressant app för de nyaste bilarna. Till vilka plattformar? *drumroll* iOS och Android enbart, såklart. När jag skulle handla på Willys var jag tvungen att skriva ner erbjudandena för hand eftersom appen inte finns till WP än. M fl, m fl, mfl.

Så jag har inte tålamod längre att vänta. Potentiellt röriga Android vill jag nog inte ha utan föredrar Apples järnhand med utformningen mellan modellerna.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Efter att ha kört iPhone 5 och Samsung Galaxy S4 sida vid sida i snart 2 år (privat och jobb) så är det ingen tvekan om att det blir en iPhone som nästa mobil. Precis i rätt tid för att förnya abonnemanget också. Stoked!

Permalänk
Medlem

Alltid kul med ny teknik, gillar inte apples produkter men man kan ju hoppas att dom har lyckats med något "nytt"

Permalänk
Medlem

Är faktiskt själv sugen på en iPhone, speciellt om den kommer i 4,7" , vill ha en stabil plattform.

Skrivet av MultiMan:

Tror faktiskt jag skaffar den nya iPhonen nu. Det känns som att något stort ligger i luften.

WP8 är bra men eftersom många fortfarande skiter i att utveckla för WP så tröttnar man.

Fick internmail från BMW idag om en ny intressant app för de nyaste bilarna. Till vilka plattformar? *drumroll* iOS och Android enbart, såklart. När jag skulle handla på Willys var jag tvungen att skriva ner erbjudandena för hand eftersom appen inte finns till WP än. M fl, m fl, mfl.

Så jag har inte tålamod längre att vänta. Potentiellt röriga Android vill jag nog inte ha utan föredrar Apples järnhand med utformningen mellan modellerna.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

Är faktiskt själv sugen på en iPhone, speciellt om den kommer i 4,7" , vill ha en stabil plattform.

Jo 4.7" känns som en väldigt lagom storlek, iallafall på min HTC One.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Grymt hypad. Blir en 4.7", det är perfekta storleken allt annat är för stort. Hoppas att safirglaset stämmer och att den blir lika tunn som en iPod. Köpes direkt då.

vi vet redan hur det ser ut, more or less. enda som är frågetecken är om "banden" blir så tjocka som på läckta versioner.
http://www.macrumors.com/2014/08/06/sketchy-report-details-ip...

Blir inte sapphire, utan en blandning, bättre men inte sapphire.

Permalänk
Medlem

inte så värst intresserad av ny hårdvara, tycker det inte sker så värst mycket spännande just nu. mer spännande med android L och ios8. kör en nexus 5 själv men är inte omöjlig att prova på apple som omväxling i framtiden. men, har svårt för frugans iphone så jag stannar nog kvar med nexusen.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Jag vet in nexus 4 sitter bra i handen

Skrivet av cokeman 1337:

Jo 4.7" känns som en väldigt lagom storlek, iallafall på min HTC One.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av pi:

...men, har svårt för frugans iphone så jag stannar nog kvar med nexusen.

Låt mig gissa – det är en Iphone 4 eller 4S?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

Ändå glad att jag inte väntade på denna, vill absolut inte ha något större än 5'an

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Jag vet in nexus 4 sitter bra i handen

Klippte en Nexus 4 i början av sommaren när min iPhone 4a dog, väntar med spänning på nya iPhone! Vill tillbaka i den härligt inlåsta IOS världen. 4,7" känns klockrent, men om det nu verkligen kommer en 5,5" som har bättre prestanda så vette fan vilken man ska ta. Oavsett så ska det bli kul och se var Apple har kokat ihop.

Skrivet av waspen123:

Ändå glad att jag inte väntade på denna, vill absolut inte ha något större än 5'an

Så kände jag med innan jag köpte Nexus 4an men efter att ha haft den i några veckor så vande jag mig. Och nu får jag erkänna att det skulle vara med stora problem som jag skulle gå tillbaka till en mindre lur, speciellt vid spelande och kollande på film.

La till en quote istället för dubbel posta.
Permalänk
Avstängd

Har haft Samsung senaste åren sen SGS2 men safirglas-laminatet låter som ett steg i rätt riktning, jag har alltid lyckats repa mina skärmar. Hoppas det kommer till andra telefoner oxå, annars får jag tänka om, har efterfrågat safirglas länge för gorillaglaset är inte tåligt alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Till slut kom det väntade, att Apple släpper telefoner med större skärmstorlek än vad de tidigare sade var alldeles för stort för en telefon. Återstår att se om de törs gå till ett smartare aspektratio och om de lyckas minska ratiot mellan skärm och död yta på framsidan. Sannolikheten att de har något att erbjuda mig är väl visserligen obefintlig men konkurrens är bra.

Skrivet av KiXeR:

Är faktiskt själv sugen på en iPhone, speciellt om den kommer i 4,7" , vill ha en stabil plattform.

I vilken bemärkelse söker du stabilitet? I det enda omfattande oberoende test jag sett var iOS sämre än Android vad gäller appkrascher, trots att det sistnämnda har större versionsfragmentering (och tillverkarnas tillägg) samt att det har lite mindre restriktioner för appskapande. Alla system har sina brister så det gäller att undvika att se förbi marknadsföring eller fanboyhype.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whitewhale:

Ja, safirglaset blir episkt. Sitter med en sprucken skärm på min 4S, men man ska ha sin telefon tre generationer tycker jag. Den nya är efterlängtad.

Jag är fortfarande skeptisk till att det blir något "safirglas" i iPhone 6. Tycker inte den där videon på ett, vad som sades vara ett iPhone 6 front-glas, bevisade någonting. Den repades av samma typ av sandpapper som repade Gorilla-glaset på iPhone 5. Att det blev lite färre repor tror jag kan bero på att lösa front-glaset flexade mer än det som satt på 5:an och därför inte utsattes för samma tryck. Men vi får snart se, förväntar mig inget mirakelglas hur som helst. Men hoppas jag har fel

Med det sagt så ser jag väldigt mycket fram emot 6:an och det kommer definitivt bli ett köp för mig, dags att pensionera min 5:a.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DDemis:

Jag skulle vilja se deras smart watch och eventuella TV.

Det är ett iPhone event, du kommer endast att få se iPhone, om du förväntar dig något annat så får du vänta, de har olika event för alla deras produkter och en TV lär du får vänta på, det kommer inte att ske

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av selago:

Så kände jag med innan jag köpte Nexus 4an men efter att ha haft den i några veckor så vande jag mig. Och nu får jag erkänna att det skulle vara med stora problem som jag skulle gå tillbaka till en mindre lur, speciellt vid spelande och kollande på film.

Ja men alltså jag betalar ju inte flera tusen för att "vänja mig med större skärm".

Använder väl vad, 10% av hårdvaran i en 5s? Skulle inte säga att jag BEHÖVER en uppgradering precis. Tvekar på att det är något revolutionerande nytt i telefonen också, så inte värt det för det heller. Sen cyklar jag väldigt mycket bmx osv, har telefon på mig när jag jobbar och så, så storleken är perfekt som den är på min 5s för mig personligen

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Vad tester visar spelar inte så stor roll för mig, av egen erfarenhet upplever jag bättre kvalite på appar i ios än i android, frugan hade ip4 innan hon bytte till sgs3 och det märks helt klart att android ligger efter i vissa anseenden samtidigt som ios har sina nackdelar också.

Sen är det alltid kul att testa något nytt, har haft android i tre år pch jag är flexibel av mig och gillar få egen uppfattning om saker och ting innan jag uttalar mig.

Skrivet av Evil Peter:

I vilken bemärkelse söker du stabilitet? I det enda omfattande oberoende test jag sett var iOS sämre än Android vad gäller appkrascher, trots att det sistnämnda har större versionsfragmentering (och tillverkarnas tillägg) samt att det har lite mindre restriktioner för appskapande. Alla system har sina brister så det gäller att undvika att se förbi marknadsföring eller fanboyhype.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Helsike vad mycket fanboys de finns från Samsung och dylikt här. Hatet skiner igenom tydligare än tydligast.

För övrigt så är jag faktiskt sugen på en 5,5 tums iPhone, även om de är väldigt stort.

Svårt att räkna? I inläggen ovanför din får jag det till 8-9 för Iphone och 1-2 mot....

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

vill ha mindre/samma storlek som iphone5.
så klumpigt springa runt med en "dator", lika bära med ipad då istället

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5

Permalänk
Medlem

Trevligt att de äntligen verkar komma med en telefon som inte ser ut som en klumpig tegelsten.
Designen ser faktiskt bra ut.
Gränssnittet verkar se likadant ut som det alltid gjort.

Får se om det är några tekniska nyheter. Tycker det börjar bli svårt att kunna hitta på något vettigt man skulle önska sig på den punkten. Börjar bli dags för ihopvikbara telefoner, tycker jag. Då blir det något som känns fräscht igen på allvar.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Musikälskare

Here we go boys!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Har haft Samsung senaste åren sen SGS2 men safirglas-laminatet låter som ett steg i rätt riktning, jag har alltid lyckats repa mina skärmar. Hoppas det kommer till andra telefoner oxå, annars får jag tänka om, har efterfrågat safirglas länge för gorillaglaset är inte tåligt alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Behövs inget safirglas, köp ett skydd av härdat glas för 50 kr på ebay istället, fungerar klockrent: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2529714

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

En sammanfattning av rykterna???
Någon som tror sig veta?

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30