Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickB:

Kreativt med en gif! Vad är det för skärmar om jag får fråga?

Tack så mycket!

Längst till vänster står en 19" Samsung Syncmaster, i mitten en Asus PB278Q och skärmen på högkant är en Dell U2312HM (tror jag).

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Har ändrat och uppgraderat lite sedan senast jag postade här

Hitta katten!

Specs:
Monitor: LG27L IPS (skall bytas till Asus Swift)
Keyboard: Razer Blackwidow 2014 Tournament Edition
Mouse: Steelseries Wireless Sensei
Headphones: AKG 65TH Anniversary Edition(K702)
Microphone: Modmic 4.0
Chair: DXRacer OH/F08/NW

Main computer:
i7 4770k
Nvidia GTX 680
24GB Ram
250GB SSD

Offcomputer (x3)
AMD 8350's
Nvidia GTX 650
24GB Ram
250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Har ändrat och uppgraderat lite sedan senast jag postade här

Hitta katten!

http://i.imgur.com/2dD6WZf.jpg

Specs:
Monitor: LG27L IPS (skall bytas till Asus Swift)
Keyboard: Razer Blackwidow 2014 Tournament Edition
Mouse: Steelseries Wireless Sensei
Headphones: AKG 65TH Anniversary Edition(K702)
Microphone: Modmic 4.0
Chair: DXRacer OH/F08/NW

Main computer:
i7 4770k
Nvidia GTX 680
24GB Ram
250GB SSD

Offcomputer (x3)
AMD 8350's
Nvidia GTX 650
24GB Ram
250GB SSD

Bakom datorn sitter en luddig sak.

Men jag är mer nyfiken av bordet, var fick du tag på det, det är väldigt snyggt. Hemmabygge?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Arazand:

Bakom datorn sitter en luddig sak.

Men jag är mer nyfiken av bordet, var fick du tag på det, det är väldigt snyggt. Hemmabygge?

Yes, du kan köpa skivan och benen(kanske har utgåt) på Ikea, sen slipade jag till skivan och betsade den för att få den mörkare.

Permalänk
Medlem

Jag har gjort om min garderob till en datahörna när jag flytta in i nya lägenheten förra året. Mera man vill göra men det får hända när man har pengar och tid, så här ser det ut i alla fall.

http://imgur.com/b5sLkEG

http://imgur.com/LAdolC9

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

droppar en teaser här innan jag gör ett album

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem

Från vänster till höger.
MacBook Pro Mid 2010. Foto, film och resa).
Dell 19" för att hålla koll på Spotify och webläsare nummer 1.
Dell 24" för att kolla film, redigera bilder (Lightroom och PS) samt spel.
Dell 19" för torrents, SSH och läsa dokument.
Dell 17" för Irssi och systemövervakning. Kopplad med synergy.
Lenovo 200s med 60gb SSD och 4 gb RAM för systemunderhåll, kodande, lättare än macen. Kör debian.

Nikon F2 Photomic för dom där gångerna jag vill fotografera analogt, och ja, det händer ganska ofta. Nikkor Auto-S 50/1.4 och TriX.
Nikon D700 för det digitala fullformatet. Nikkor AF 50/1.4.

Leatherman Wingman för allt möjligt.
CoolerMaster Quickfire Rapid, HTC One X och Logitech Performance MX.

Jag skulle inte påstå att jag klagade

Visa signatur

Nikon D700 | Nikon 50mm/1.8D | Nikon 135mm/2.8E | Nikon F2 x 2
Bildblogg
Flickr

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av gholen:

http://i.imgur.com/cYiGKff.jpg

Från vänster till höger.
MacBook Pro Mid 2010. Foto, film och resa).
Dell 19" för att hålla koll på Spotify och webläsare nummer 1.
Dell 24" för att kolla film, redigera bilder (Lightroom och PS) samt spel.
Dell 19" för torrents, SSH och läsa dokument.
Dell 17" för Irssi och systemövervakning. Kopplad med synergy.
Lenovo 200s med 60gb SSD och 4 gb RAM för systemunderhåll, kodande, lättare än macen. Kör debian.

Nikon F2 Photomic för dom där gångerna jag vill fotografera analogt, och ja, det händer ganska ofta. Nikkor Auto-S 50/1.4 och TriX.
Nikon D700 för det digitala fullformatet. Nikkor AF 50/1.4.

Leatherman Wingman för allt möjligt.
CoolerMaster CM Storm, HTC One X och Logitech Performance MX.

Jag skulle inte påstå att jag klagade

nice ju! Vilket bord har du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

nice ju! Vilket bord har du?

Skickades från m.sweclockers.com

Ikea Galant. Detta är mitt andra bord, hade ett som var kurvat åt andra hållet med.

Visa signatur

Nikon D700 | Nikon 50mm/1.8D | Nikon 135mm/2.8E | Nikon F2 x 2
Bildblogg
Flickr

Permalänk
Skrivet av gholen:

http://i.imgur.com/cYiGKff.jpg

Från vänster till höger.
MacBook Pro Mid 2010. Foto, film och resa).
Dell 19" för att hålla koll på Spotify och webläsare nummer 1.
Dell 24" för att kolla film, redigera bilder (Lightroom och PS) samt spel.
Dell 19" för torrents, SSH och läsa dokument.
Dell 17" för Irssi och systemövervakning. Kopplad med synergy.
Lenovo 200s med 60gb SSD och 4 gb RAM för systemunderhåll, kodande, lättare än macen. Kör debian.

Nikon F2 Photomic för dom där gångerna jag vill fotografera analogt, och ja, det händer ganska ofta. Nikkor Auto-S 50/1.4 och TriX.
Nikon D700 för det digitala fullformatet. Nikkor AF 50/1.4.

Leatherman Wingman för allt möjligt.
CoolerMaster Quickfire Rapid, HTC One X och Logitech Performance MX.

Jag skulle inte påstå att jag klagade

Var hittade du plattformen som skärmarna står på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Cleanus:

http://i.imgur.com/4TaIg2J.jpg

Blir nog att införskaffa sig ett vitt skrivbord.

Även denna - tacksamt om man får reda på plattformen som används.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gholen:

http://i.imgur.com/cYiGKff.jpg

Från vänster till höger.
MacBook Pro Mid 2010. Foto, film och resa).
Dell 19" för att hålla koll på Spotify och webläsare nummer 1.
Dell 24" för att kolla film, redigera bilder (Lightroom och PS) samt spel.
Dell 19" för torrents, SSH och läsa dokument.
Dell 17" för Irssi och systemövervakning. Kopplad med synergy.
Lenovo 200s med 60gb SSD och 4 gb RAM för systemunderhåll, kodande, lättare än macen. Kör debian.

Nikon F2 Photomic för dom där gångerna jag vill fotografera analogt, och ja, det händer ganska ofta. Nikkor Auto-S 50/1.4 och TriX.
Nikon D700 för det digitala fullformatet. Nikkor AF 50/1.4.

Leatherman Wingman för allt möjligt.
CoolerMaster Quickfire Rapid, HTC One X och Logitech Performance MX.

Jag skulle inte påstå att jag klagade

Schysst kniv! Har själv alltid ett par swissknivar nära till hands, man vet ju aldrig när man behöver "Go MacGyver style"!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saliciouscrumbs:

Även denna - tacksamt om man får reda på plattformen som används.

Skickades från m.sweclockers.com

Byggd av vanligt hyllplan och ben köpta på Jula.

Permalänk
Medlem

Skrivbord

Mitt skrivbord, inte helt nöjd med alla sladdar som ligger på golvet. Finns säkert någon fiffig lösning på det, kanske någon här kan tipsa?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LePleu:

http://i.imgur.com/S3Dk0B6.jpg

Mitt skrivbord, inte helt nöjd med alla sladdar som ligger på golvet. Finns säkert någon fiffig lösning på det, kanske någon här kan tipsa?

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30200253/

Något sådant här? Fanns en ännu bättre kabelhållare till Galant tidigare, kommer säkert något liknande igen.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Just fått i ordning allting!

Permalänk
Skrivet av LePleu:

http://i.imgur.com/S3Dk0B6.jpg

Mitt skrivbord, inte helt nöjd med alla sladdar som ligger på golvet. Finns säkert någon fiffig lösning på det, kanske någon här kan tipsa?

Vad är det för skärmar som du använder?
Ser ut till att vara ganska tunna rammar på dom

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30200253/

Något sådant här? Fanns en ännu bättre kabelhållare till Galant tidigare, kommer säkert något liknande igen.

Verkar vara något som kan fungera, tackar!

Skrivet av Phantomcf:

Vad är det för skärmar som du använder?
Ser ut till att vara ganska tunna rammar på dom

Det är den här skärmen, riktigt trevligt med tunna kanter.

Permalänk
Skrivet av LePleu:

Det är den här skärmen, riktigt trevligt med tunna kanter.

Ok tack blev lite sugen på 3 skärmar nu

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Medlem

Det var ett tag sedan sist. Har gått från tre till två skärmar. (19" + 24" + 24" -> 19" + 27" + 23" -> 27" + 27") Har även bytt OS och kör numera uteslutande Linux. Ubuntu rullar för närvarande men ska snart bytas ut mot Arch Linux med OpenBox.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk

En del enheter i bild, Surface Pro, 3DS, Android Samsung Surfplatta, Lenovo jobblaptop, 3 skärmar varan den i mitten är den nya asus rog swift pg278q

Inte det snyggaste kanske, och inte häller den bästa kabeldragningen.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av python_ormen:

http://i.imgur.com/k0XQWJ0.jpg

En del enheter i bild, Surface Pro, 3DS, Android Samsung Surfplatta, Lenovo jobblaptop, 3 skärmar varan den i mitten är den nya asus rog swift pg278q

Inte det snyggaste kanske, och inte häller den bästa kabeldragningen.

nice ju! Hur presterar ROG SWIFT för dig då?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

nice ju! Hur presterar ROG SWIFT för dig då?

Hehe ja du, inte så bra ännu, har tydligen för dålig kvalite på min Mini DP - DP kabel så får bara ut 85 hz, men annars är det en underbar skärm.

Edit: Om man använder den medlöljande DP kabelen så ska det klara 144hz out-of-the-box så min dåliga kabel var inte en jag fick med.

Permalänk
Medlem

Måste hitta ett bra sätt att sätta upp LED-listerna men annars ser det ut såhär

Permalänk
Medlem

Av 4 sidor har jag sett 3-4st som inte varit petiga med att städa! I salute you people for not cleaning before taking the damn pic!

Lägger mina i en spoiler då det är lite svårt att få med på 1 bild.

Datorn står bakom TVn lite undangömd p.g.a platsbrist.

TVn + ett 5.1 system. (Suben står under dator bordet och används även som fotstöd)

Nu till bordet. Glömde tända lampan på de 2 första bilderna. (Märkte detta när jag förde över bilderna och av ren lathet så orkar jag inte göra om det)

Dold text
Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Av 4 sidor har jag sett 3-4st som inte varit petiga med att städa! I salute you people for not cleaning before taking the damn pic!

Inte för att vara sånn eller starta en annan diskussion här men ja, dem flesta håller relativt städat hemma och inte bara före dem tog bilderna... Efter att ha sätt på dina bilder så tycker jag lite synd på dig och din hygieniska situation och om du någon gång vill ha en flickvän att dela livet med så måste du ändra din livstil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av python_ormen:

Inte för att vara sånn eller starta en annan diskussion här men ja, dem flesta håller relativt städat hemma och inte bara före dem tog bilderna... Efter att ha sätt på dina bilder så tycker jag lite synd på dig och din hygieniska situation och om du någon gång vill ha en flickvän att dela livet med så måste du ändra din livstil.

Jodå jag vet att folk har städat hemma. Däremot tycker jag att det är lite för mycket på många bilder.. Inte ens ett glas på bordet är lite att ta i enligt mig...
Angående min hygien så mja tycka synd är lite att ta i. Rökningen borde ske utanför rummet och lägenheten det kan jag medge utan något tjaffs!. Klädhögen ligger där den ligger då det är väldigt ont om plats i rummet och en gemensam tvättstuga som delas på 150+ lägenheter och jag hade tvättstugan dagen efter bilderna är tagna. Tallriken är väl någon timme gammal kanske.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Har ändrat och uppgraderat lite sedan senast jag postade här

Hitta katten!

http://i.imgur.com/2dD6WZf.jpg

Specs:
Monitor: LG27L IPS (skall bytas till Asus Swift)
Keyboard: Razer Blackwidow 2014 Tournament Edition
Mouse: Steelseries Wireless Sensei
Headphones: AKG 65TH Anniversary Edition(K702)
Microphone: Modmic 4.0
Chair: DXRacer OH/F08/NW

Main computer:
i7 4770k
Nvidia GTX 680
24GB Ram
250GB SSD

Offcomputer (x3)
AMD 8350's
Nvidia GTX 650
24GB Ram
250GB SSD

tänkte bara fråga dig vad du anser om modmic 4.0? vettig? för och nackdelar?

Permalänk
Inaktiv

Jag är inte den som har bäst ljud på Swec, men jag har väldigt mycket bättre ljud än vad Corsair & Logitech har att erbjuda Studiomonitorer is the shit, och billiga & prisvärda som fan var dem också. Samt att jag inte har flest antal skärmar, men har en bra sådan.

Jag är också tvungen till en mer centrerad placering av skrivbordet i rummet p.g.a. monitorerna. Vad som inte syns är att jag har ett mellanrum mellan väggen och skrivbordet på ca. 40-50 cm.