Permalänk
Medlem

Bannad..

Hej!

Köpte nyligen guld till spelet i fråga och blev bannad igår för just den anledning, vet någon om det finns något sätt att få tillbaka sina chars / konto?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallleee:

Hej!

Köpte nyligen guld till spelet i fråga och blev bannad igår för just den anledning, vet någon om det finns något sätt att få tillbaka sina chars / konto?

Tack på förhand

Nepp, har du blivit bannad har du ingen chans att få tillbaka något. Gör ett nytt Bnet account och kör igen och strunta i att köpa guld eller sluta spela.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Är du permbannad: nej. (ps. skyll dig själv.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallleee:

Hej!

Köpte nyligen guld till spelet i fråga och blev bannad igår för just den anledning, vet någon om det finns något sätt att få tillbaka sina chars / konto?

Tack på förhand

Mig veterligen är det kört. En gång bannad av "rätt anledning", alltid bannad, tyvärr.

/C.

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Medlem

Nej. Sysslar du med RMT i ett spel som World of Warcraft vars EULA stipulerar att ditt konto kan bli permanent stängas av (bannas) så får du ta smällen också.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Inaktiv

Det beror på hur länge du blivit bannad. Är det första gången brukar det inte vara permanent. Sluta fuska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Det beror på hur länge du blivit bannad. Är det första gången brukar det inte vara permanent. Sluta fuska.

Vid guldköp brukar de vara insta permaban utan någon 3-strike process.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rallleee:

Hej!

Köpte nyligen guld till spelet i fråga och blev bannad igår för just den anledning, vet någon om det finns något sätt att få tillbaka sina chars / konto?

Tack på förhand

Nej. Står i deras regler att man inte för köpa guld med risk för ban och du blev bannad.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Har raderat ett antal inlägg om bottning mm. Det är inte tillåtet att diskutera fusk i multiplayerspel.

Passar på att påminna om § 11
Synpunkter på moderering eller webbplatsen

Om du har synpunkter på ett enskilt modereringsfall får du gärna kontakta oss via kontaktformuläret. Skriv inte om det i forumet. Mer allmänna synpunkter på forumet eller webbplatsen i övrigt går det däremot bra att lämna genom att skapa en tråd i forumdelen Feedback.

För de som fått sina inlägg raderade är såklart välkomna att skriva om dessa i syfte av att hjälpa TS.

TS: Kontakta Blizzard, det är det enda säkra sättet att få svar på din fråga. Be och böna

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

utav intresse, hur lyckades du bli bannad för det här? vad skrev du i chatten /w till han, den dom du köpte utav?

Permalänk
Medlem

Jag tror nog inte det är så svårt för blizz att upptäcka guld sälj/köp. De kan ju med enkelhet monitorera alla C.O.D eller trade med stora summor. De har säkert misstänkta säljare under bevakning också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Genostra:

utav intresse, hur lyckades du bli bannad för det här? vad skrev du i chatten /w till han, den dom du köpte utav?

Blizzard brukar bla. övervaka folk som sänder enorma mängder guld eller tar emot från folk med IPer från kända guldsäljare. Dessa brukar dessutom föra över pengar till fler än en person åt gången så de följer bara transaktionerna mellan olika personer.

Skrivet av robie76:

Jag tror nog inte det är så svårt för blizz att upptäcka guld sälj/köp. De kan ju med enkelhet monitorera alla C.O.D eller trade med stora summor. De har säkert misstänkta säljare under bevakning också.

Exakt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Kan ju erkänna att jag back in the day spelade wow och köpte guld och även fick gms som kontaktade mig angående detta, Det vi gemensamt kom fram till då var att jag vet inte varför denna herre eller dam gav mig denna summan med guld (goodwill) eller vart någonstans det står att jag inte får ta emot trades från andra spelare som jag då spelade på var fallet. Eftersom att jag då iallafall inte svarade på någon whisper eller liknande från min säljare så fanns där med inget bevis. Så jag undrar är just detta, Vad gjorde du?

Permalänk
Medlem

Bara skicka mail till Blizzard, kommer nog gå bra.
Varit med ofta att man blivit permbannad och fått det fixat. De vill ju tjäna pengar

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Bara skicka mail till Blizzard, kommer nog gå bra.
Varit med ofta att man blivit permbannad och fått det fixat. De vill ju tjäna pengar

Permbann lyfter dom nog inte på i första taget, så länge dom har bevis. Tror inte heller att dom bryr sig så mkt om 100kr i månaden från en person som bröt mot deras ToS.

Permalänk
Medlem

Hahaha, deal with it, son.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Permbann lyfter dom nog inte på i första taget, så länge dom har bevis. Tror inte heller att dom bryr sig så mkt om 100kr i månaden från en person som bröt mot deras ToS.

Botting permbans lyfter de då på fort.
Typ bara skicka mail och säga att du gjort fel och det kommer aldrig hända igen.
Sen kan man också spela idiot och säga att man inte visste att det var emot reglerna.
Har sett båda metoderna fungera, finns mallar att kopiera om man söker

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Genostra:

Kan ju erkänna att jag back in the day spelade wow och köpte guld och även fick gms som kontaktade mig angående detta, Det vi gemensamt kom fram till då var att jag vet inte varför denna herre eller dam gav mig denna summan med guld (goodwill) eller vart någonstans det står att jag inte får ta emot trades från andra spelare som jag då spelade på var fallet. Eftersom att jag då iallafall inte svarade på någon whisper eller liknande från min säljare så fanns där med inget bevis. Så jag undrar är just detta, Vad gjorde du?

Bevis fanns. Får du pengar av en känd guldförsäljare så kommer du att bli bannad. Du kan inte skylla på "Men jag visste inte..." eftersom du har ansvar för dina handlingar i spelet.

Skrivet av BergHa:

Botting permbans lyfter de då på fort.
Typ bara skicka mail och säga att du gjort fel och det kommer aldrig hända igen.
Sen kan man också spela idiot och säga att man inte visste att det var emot reglerna.
Har sett båda metoderna fungera, finns mallar att kopiera om man söker

Tvivlar jag starkt på att det går. Att påstå att det aldrig kommer hända igen hoppas jag verkligen inte får de att lyfta på bannen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Vet inte var ni har fått er info ifrån men det är långt ifrån kört för dig. Gör en ban appeal bara så får du 72h suspension.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

Oj, så många svar, trevligt! Det komiska var att jag hann faktiskt aldrig få mitt guld då sidan inte hade det i stock. Har däremot köpt guld tidigare så om allt legat på is i och med att mitt account varit fryst under sommaren. Ska prova att göra en ban appeal! Återkommer med resultat!

//Rallleee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallleee:

Hej!

Köpte nyligen guld till spelet i fråga och blev bannad igår för just den anledning, vet någon om det finns något sätt att få tillbaka sina chars / konto?

Tack på förhand

Ne, du är förhoppningsvis körd.
Jag blir glad att blizzard tagit tag i problemet och bannat dig, hoppas dom inte lyfter bannen <3

Permalänk
Medlem

i mitt tycke ska de aldrig lyfta bans för folk som "fuskat". Fuskar man en gång så kommer det hända igen, har man inte tid att farma så har man inte tid med spelet...

Permalänk
Skrivet av Rallleee:

Oj, så många svar, trevligt! Det komiska var att jag hann faktiskt aldrig få mitt guld då itemgarden inte hade det i stock. Har däremot köpt guld tidigare så om allt legat på is i och med att mitt account varit fryst under sommaren. Ska prova att göra en ban appeal! Återkommer med resultat!

//Rallleee

gå inte med på något som tex "Jag fuskade och förlåt" då kan de stänga dit battle.net.

Som du säger så har du ju blivit bannad för att du "inte köpt guld, men tänkte" så låter bara bullshit, sedan använd privata säljare så fungerar det fin fint

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Avstängd

är man så kass att man inte kan spela sig bra så förtjänar man permanent ban

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

är man så kass att man inte kan spela sig bra så förtjänar man permanent ban

För att det är så förbannat svårt att få tag i guld, right? guld är inte precis rätt måttsticka för vem som är kass/bra i wow. Att påstå att man är "bra" på wow pga att man har en massa guld är lite som att tro att man vet mest på swec pga att man har flest posts ;P

Fast om nu du anser att mängden guld som man dragit in "legit" avgör hur bra en spelare är i wow så får du nog ta av dig hatten och buga lite då jag förmodligen dragit in mer guld från mitt AH nötande än 99%+ av resterande spelare då det begav sig!

I övrigt så har jag aldrig stött på någon under mina år i wow som blivit permabannade för guldköp, fast nån gång ska väl vara den första och dom kanske har börjat göra det dom senare åren vem vet!

Permalänk
Medlem

Bra gjort av blizzard. Du är en del av det stora problemet som uppstår i alla MMOs.
En helt rubbad ekonomi som orsakas av guldsäljare/köpare.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

För att det är så förbannat svårt att få tag i guld, right? guld är inte precis rätt måttsticka för vem som är kass/bra i wow. Att påstå att man är "bra" på wow pga att man har en massa guld är lite som att tro att man vet mest på swec pga att man har flest posts ;P

Fast om nu du anser att mängden guld som man dragit in "legit" avgör hur bra en spelare är i wow så får du nog ta av dig hatten och buga lite då jag förmodligen dragit in mer guld från mitt AH nötande än 99%+ av resterande spelare då det begav sig!

I övrigt så har jag aldrig stött på någon under mina år i wow som blivit permabannade för guldköp, fast nån gång ska väl vara den första och dom kanske har börjat göra det dom senare åren vem vet!

Varför köper man guld, och riskerar sitt konto, om det är så lätt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m4gnify:

Varför köper man guld, och riskerar sitt konto, om det är så lätt?

Eftersom man inte är sugen på att grinda och vill göra annat som är kul för sina spenderade pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Varför köper man guld, och riskerar sitt konto, om det är så lätt?

För att man inte orkar/hinner/vill farma mats/gear för att sälja på AH. Dessutom styrs ekonomin av folk som har gold cap och farmar AH istället för att spela, den styrs inte av folk som köper guld. Tror knappast att någon köper såpass mycket guld så man blir cappad, det är nog mest folk med lite guld som inte har tid att farma som köper. Det hjälper till att köpa den där mounten, gearet, whatever som man vill ha men inte orkar farma för. Jag säger inte att det är rätt att köpa guld, men som det ser ut idag så är det väldigt lätt, och Blizzard gör väldigt lite för att förhindra det. Jag tror att TS kanske tom blivit bannad av någon annan anledning än guldköpet.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Avstängd

Hur ser ni till det som sker dagligen där folk säljer gametime ingame mot guld.. Det borde ju också bryta mot eula men blizz skiter i det då dom får in pengar på sina gametime cards som folk säljer. Hyckleri.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ