Fråga angående Xbox games with gold

Permalänk

Fråga angående Xbox games with gold

Hej,
jag har försökt googla men inte lyckats hitta ett svar.

Om jag skulle skaffa ett Xbox live gold-medlemskap, kan jag då "köpa" de gratisspel som ges ut via "Games with gold" via en websida utan att ha en konsol att ladda ner dem på? Går det att ens starta ett gold-medlemskap utan att ha en konsoll?

Jag undrar alltså om det funkar som Playstation+, att man kan lägga till dem i en sorts virtuell download lista så att jag när jag väl köper en Xbox one eller en ny Xbox 360 kommer att kunna ladda ner dem trots att de inte längre är aktuella i utbudet.

Edit: Fann detta:

http://www.videogamesblogger.com/2014/07/07/how-to-get-free-x...

Permalänk
Medlem

Vet inte om det går att bli Guld medlem via xbox.com, annars kan du skapa kontot hos nån polare som har Xbox(du kan ta bort den sen från hans konsol) och sköta resten via sajten.
Btw, det funkar inte än för Xbone spel om man är i Sverige eftersom konsolen är inte släppt än.

edit: Kollade nyss, det går att lösa in xbox live gold koden via sajten, så nej, du behöver ingen konsol.

Permalänk

Jag kan meddela att jag skaffade Live gold via digital nedladdningskod från cdon. Skapade ett nytt Xbox-konto och lade till koden där.
Kunde då "köpa" spelet Motocross Madness i butiken på xbox.com så jag antar att om jag skaffar mig en ny Xbox 360 så har jag spelet tillgängligt för nedladdning framöver. Xbox one spelen går inte att köpa via svenska sidan än så jag lär missa månadens två spel som hinner bytas ut innan officiell release av Xbox one i Sverige. Obs! Jag var tvungen att lägga till en payment method för att kunna "köpa" spelet i butiken, även om det ska vara gratis med Games with gold. Efter att ha lagt till mitt mastercard fick jag avsluta köpet, men inga pengar drogs så klart.

Permalänk
Medlem

Byt region till USA så kan du lägga till i nerladdningskö även för Xbox One.....tänk dock på att du MÅSTE vara live gold medlem så länge du vill kunna spela Xbox One gratisspel. Det är tyvärr inte samma som på Xbox 360 att du får spelen utan du "hyr" dom....typ *host* PS+ ripoff *host*.

Visa signatur
Permalänk

Tack, den informationen hade jag hittat själv. Det är ok att man hyr spelen.
Däremot tänker jag inte hålla på och byta region, det kommer att skita sig på ett eller annat sätt.

Permalänk
Medlem

Låter bra. Jag har inte heller laddat ner några spel än och var lite orolig att man var tvungen att ladda ner spelet under "tidsfristen". Det verkar som att det har gått att "köpa" Xbox one-spelen också. Men kanske beror på att jag tidigare hade amerikanskt live id?

Samlat på mig spel i ett år snart utan att spelat en minut Behöver skaffa en större hdd Aja, förhoppningsvis har man en liten hög med spel att testa om nu 360:n kommer fram nån gång!

edit:

Kunde inte hålla mig. Och spelen finns i nedladdningshistoriken. Det var la skönt!

Hur det blir med xbone, det vette sjutton.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av At The Gates:

Tack, den informationen hade jag hittat själv. Det är ok att man hyr spelen.
Däremot tänker jag inte hålla på och byta region, det kommer att skita sig på ett eller annat sätt.

Jag kör redan region USA med tanke på att den vägrar köra Forza Horizon och Far Cry 3 på engelska annars.......

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Byt region till USA så kan du lägga till i nerladdningskö även för Xbox One.....tänk dock på att du MÅSTE vara live gold medlem så länge du vill kunna spela Xbox One gratisspel. Det är tyvärr inte samma som på Xbox 360 att du får spelen utan du "hyr" dom....typ *host* PS+ ripoff *host*.

Nope, spelen fungerar fint även efter att gold har gått ut, får bara inte nya.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Nope, spelen fungerar fint även efter att gold har gått ut, får bara inte nya.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha hade för mig att dom sa att det som på PS+ att man bara "hyrde" dom, har dom ändrat eller missuppfattade jag när dom presenterade Xbox One?

Jag har ju ingen "Xbone" själv så jag kan ju inte kolla det den vägen

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Jaha hade för mig att dom sa att det som på PS+ att man bara "hyrde" dom, har dom ändrat eller missuppfattade jag när dom presenterade Xbox One?

Jag har ju ingen "Xbone" själv så jag kan ju inte kolla det den vägen

Nää, nu är det jag som är dum, jag har 360 själv och för den är det så att man får behålla spelet fast gold försvinner.
Xbox-one/xbone får man bara "låna" spelet, eller tillgång till spelet så länge man har gold.
Jag läste något fel, ber om ursäkt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Nää, nu är det jag som är dum, jag har 360 själv och för den är det så att man får behålla spelet fast gold försvinner.
Xbox-one/xbone får man bara "låna" spelet, eller tillgång till spelet så länge man har gold.
Jag läste något fel, ber om ursäkt

Skickades från m.sweclockers.com

Haha ok trodde jag blivit senil på äldre dar

Visa signatur