Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Idag har jag fått ett problem med min 920 som gör att jag vill slänga skiten i väggen. Jag trycker på "Power on" och då blir skärmen vit i 2s sedan är den vit fast med texten "återupptar" i ca 4s, först efter dessa 6s kommer jag till låsskärmen och kan börja använda skiten. Provat omstart osv, finns det någon lösning? Fabriks återställa gör jag helst inte om det går undvika.

Använder du Live Lock Screen BETA eller i alla fall testat det? Det låter i alla fall som det kan vara det.

Om du avinstallerat det, efter att ha testat det, krävs det att aktivera barnhörnan och sedan stänga av det, för att få låsskärmen att fungera som den ska igen.

Om du däremot använder Live Lock Screen BETA så är just prestandan inte på topp just nu. Vilket gör att låsskärmen känns segare än normalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Använder du Live Lock Screen BETA eller i alla fall testat det? Det låter i alla fall som det kan vara det.

Om du avinstallerat det, efter att ha testat det, krävs det att aktivera barnhörnan och sedan stänga av det, för att få låsskärmen att fungera som den ska igen.

Om du däremot använder Live Lock Screen BETA så är just prestandan inte på topp just nu. Vilket gör att låsskärmen känns segare än normalt.

Ok använde det för några dagar sen men var inte nöjd och tog bort så är antagligen det som är felet. Tar o testar i morgon tackar

Edit. Tänkte bara skriva att det fungerade har inte kvar problemet nu.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Jag kan använda hotmail i appen utan problem, men när jag försöker i webläsaren så blir det "Det går inte att visa sidan". Någon som vet?

Ingen som har samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Ingen som har samma problem?

Nej, outlook fungerar fint för mig.

Har du kollat klockan och datum så det går rätt i mobilen? Besöker du hotmail.com eller outlook.com, outlook är det "nya" och testa att gå in där direkt och se om det gör skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Nej, outlook fungerar fint för mig.

Har du kollat klockan och datum så det går rätt i mobilen? Besöker du hotmail.com eller outlook.com, outlook är det "nya" och testa att gå in där direkt och se om det gör skillnad.

Datum och tid är rätt. Outlook fungerar tyvärr inte heller.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om damm i frontkameran går på garantin? Har drygt 1 månads garanti kvar på min 920 och har fått in damm i sommar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nisselask:

Någon som vet om damm i frontkameran går på garantin? Har drygt 1 månads garanti kvar på min 920 och har fått in damm i sommar.

Skickades från m.sweclockers.com

Har nog för mig jag har läst om andra här i tråden som fått det på garanti. Har samma på min men orkar inte bry mig. Använder inte frontkameran heller.

Så det är ett vanligt fel.

Permalänk
Medlem

Gör inte jag heller men planerar att sälja den snart så det är bra om den är i ordning då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering i dag till lumian någon som sett förändring?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk

För er som är intresserade av Lumia 930.
Just do it.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

För er som är intresserade av Lumia 930.
Just do it.

Jasså? Har du bytt från 920 -> 930? Vilka är de största förändringarna?

Har funderat lite på ett byte men avsaknaden av glance screen i 930 gör att jag håller mig lite på avstånd.... Har också hört att 930 har samma problem som 920 dvs den blir enormt varm vid användning och slukar då batteri mycket fort, något som du ha märkt?

Skulle gärna ta en WP8.1 med 5" skärm, qualcomms nya 801 eller 805 SoC, och batteritid liknande en LG G2.... Gief please.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

För er som är intresserade av Lumia 930.
Just do it.

Går det med 930, likt 920, att styra mobilen med handskar på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av hg:

Jasså? Har du bytt från 920 -> 930? Vilka är de största förändringarna?

Har funderat lite på ett byte men avsaknaden av glance screen i 930 gör att jag håller mig lite på avstånd.... Har också hört att 930 har samma problem som 920 dvs den blir enormt varm vid användning och slukar då batteri mycket fort, något som du ha märkt?

Skulle gärna ta en WP8.1 med 5" skärm, qualcomms nya 801 eller 805 SoC, och batteritid liknande en LG G2.... Gief please.

Rent generellt är det ju designen, kvalitetskänslan, skärmen och framförallt kameran som är det stora lyftet.
I övrigt känns det ungefär som samma telefon. Jag har aldrig reflekterat över att jag behöver en snabbare processor eller dylikt i min 920.
Överlag känns 930 som det 920 skulle ha varit. Det är helt enkelt en uppdatering där allt tycks klicka bättre.
Metallramen, solida knappar som inte är svampiga någonstans. Schysst med orange färg också

Skrivet av Pellepelikan:

Går det med 930, likt 920, att styra mobilen med handskar på?

Skickades från m.sweclockers.com

Svaret är: Ja. Testade just med mina cykelhandskar som har ett tjock gummi på pekfingret, inga problem alls.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Rent generellt är det ju designen, kvalitetskänslan, skärmen och framförallt kameran som är det stora lyftet.
I övrigt känns det ungefär som samma telefon. Jag har aldrig reflekterat över att jag behöver en snabbare processor eller dylikt i min 920.
Överlag känns 930 som det 920 skulle ha varit. Det är helt enkelt en uppdatering där allt tycks klicka bättre.
Metallramen, solida knappar som inte är svampiga någonstans. Schysst med orange färg också

Svaret är: Ja. Testade just med mina cykelhandskar som har ett tjock gummi på pekfingret, inga problem alls.

Gött, då blir det en 930 ikväll:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillkill:

Tjenare är det någon som har problem med sin mikrofon, min är knappt hörbar när man pratar i den?

Har samma problem. Kör jag med Hands-Free så funkar det. Verkar vara täppt i mikrofonen som dämpar ljudet för omgivningen. Såg det på nått amerikansk forum. Är vansinnigt irriterad på detta.... :/

Permalänk
Medlem

Vilka problem finns det inte med denna mobil

Permalänk
Skrivet av lucifer579:

För er som är intresserade av Lumia 930.
Just do it.

Fast glance saknas ju i den

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Ger upp Windows phone nu, beställde en LG G2 idag när CDON o Netonnet satt ned priset. Trött på den urusla batteritiden i Lumia 920 samt bristen på appar o funktionalitet i appar, saknar Swedbank app, har Chromecast o Spotify Connect hemma o WP lär väl aldrig få stöd för det.
Synd har annars gillat WP och min Lumia även om jag tyckt den varit i tjockaste o tyngsta laget. Tröttnade helt nu på semestern då man använde den lite mer än när man jobbar o jag var tvungen att ladda den 2-3 gånger/dag. Hade velat ha Nexus 5 men valde LG:n pga batteriet. Jag hoppas jag blir nöjd!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

[QUOTE="nisselask;14789123"]Ger upp Windows phone nu, beställde en LG G2 idag när CDON o Netonnet satt ned priset. Trött på den urusla batteritiden i Lumia 920 samt bristen på appar o funktionalitet i appar, saknar Swedbank app, har Chromecast o Spotify Connect hemma o WP lär väl aldrig få stöd för det.
Synd har annars gillat WP och min Lumia även om jag tyckt den varit i tjockaste o tyngsta laget. Tröttnade helt nu på semestern då man använde den lite mer än när man jobbar o jag var tvungen att ladda den 2-3 gånger/dag. Hade velat ha Nexus 5 men valde LG:n pga batteriet. Jag hoppas jag blir nöjd!

Swedbank app?är ju para pinna deras första sida/mobila

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Swedbank app?är ju para pinna deras första sida/mobila[/QUOTE]

Använder den mobila men den saknar så mycket funktioner som jag använder som värdepappershandel m.m. Datorversionen blir för jobbig att använda på en mobilskärm.

Permalänk
Hedersmedlem

Dagens reflektion: Tog fram min N8 för att ta ut batteriet så att det inte eventuellt sväller upp och sabbar telefonen. Reaktion? N8 kändes väsentligt mycket mer premium än 920. Knapparna på 920 känns som billigt, rangligt skräp utan distinkt tryckpunkt som med N8. Chassiet väldigt välgjort och alla detaljer andas kvalitet. Min är tillverkad i Finland.

Synpunkter och tankar? Är jag fel ute eller var N8 mer välgjord och hur stor betydelse har det för er?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Dagens reflektion: Tog fram min N8 för att ta ut batteriet så att det inte eventuellt sväller upp och sabbar telefonen. Reaktion? N8 kändes väsentligt mycket mer premium än 920. Knapparna på 920 känns som billigt, rangligt skräp utan distinkt tryckpunkt som med N8. Chassiet väldigt välgjort och alla detaljer andas kvalitet. Min är tillverkad i Finland.

Synpunkter och tankar? Är jag fel ute eller var N8 mer välgjord och hur stor betydelse har det för er?

Jag gjorde exakt samma reflektion när jag fick min 930.
Knapparna på 920 är sunkiga.
Så det du säger kan mycket väl stämma.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Jag gjorde exakt samma reflektion när jag fick min 930.
Knapparna på 920 är sunkiga.
Så det du säger kan mycket väl stämma.

Skrivet av Aktsu:

Knapparna är av keramiskt zirkonium vilket är bra mycket bättre än lättmetall som repas mycket enklare. Hur du kan tro att de är av plast är dock ett större mysterium då de inte känns som plast alls.

Vet inte vad jag vill säga med det men det är ju en bedrift att göra knappar med dålig känsla när man har tillgång till så exotiska material.
Själv uppgraderade jag från min 920 till en iPhone 4s precis. 4s, som är snarlik 4 som släpptes 2010 om jag inte minns fel vilket ju är en evighet sen i denna bransch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

Vet inte vad jag vill säga med det men det är ju en bedrift att göra knappar med dålig känsla när man har tillgång till så exotiska material.
Själv uppgraderade jag från min 920 till en iPhone 4s precis. 4s, som är snarlik 4 som släpptes 2010 om jag inte minns fel vilket ju är en evighet sen i denna bransch.

Kallar du det uppgradering?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av nisselask:

Kallar du det uppgradering?

Skickades från m.sweclockers.com

Snackar vi "kvalitetskänsla" är ju 4S framför 920 enligt mig.

Däremot om vi pratar 930... min kompis kände på min idag, det första han sa "Fa-an vilken gedigen telefon, vilken kvalitetskänsla - alla andra telefoner du håller i framtiden kommer ju kännas som plast?". Han själv har en iphone 5s.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Inaktiv

När dyker uppdateringen till 920 upp?

Funderar på att installera developer preview för att få en sneak peak på 8.1, men om uppdateringen kommer om ett par dagar så kan jag nog vänta....

Permalänk
Medlem

Fick min 8.1 uppdatering idag, eller rättare sagt håller på att tanka ner just nu på min 920.

Permalänk
Skrivet av malteson:

Fick min 8.1 uppdatering idag, eller rättare sagt håller på att tanka ner just nu på min 920.

Som ordinarie uppdatering??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tegelbruket:

Som ordinarie uppdatering??

Japp, håller på att utforska nu

Permalänk
Skrivet av malteson:

Fick min 8.1 uppdatering idag, eller rättare sagt håller på att tanka ner just nu på min 920.

Jag har fått en 8.1 förberedande uppdatering på 5MB ikväll. Tyvärr har jag inte tillgång Wifi just nu så jag kan inte ladda ner 8.1 som den verkar hitta nu efter den "förberedande" uppdateringen.

Visa signatur

NO MAAM