CS:GO - Kan inte ansluta till någon server

Permalänk
Medlem

CS:GO - Kan inte ansluta till någon server

Hej,

Tänkte jag skulle testa och köra några rundor med polarna i CS:GO, men döm av min förvåning när jag inte kan ansluta till någon server öht.
Jag har testat spelet för kanske ett år sedan men har inte spelat det sedan dess, nu verkar det pajat ihop totalt.

Jag förstår inte vad problemet är, jag får bara "connection failed after 10 retry's". Testar jag köra via matchmaking så står den bara fast vid "Joining server" och den där cirkeln snurrar på...

Jag har tagit bort local content, deletat mappen efteråt och jag har installerat om spelet samt verify game cache. Nada... Samma problem, :(.

Någon som har någon lösning på detta?

Tackar på förhand!

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk

Steam är typ nere, varken jag eller någon av polarna kan spela online. Några försökte relogga men kommer inte in nu.

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Steam var nere en längre period idag, det kan ha med saken att göra.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Så, med andra ord, min timing var inte direkt perfekt? Suck...

Tack i alla fall för upplysningen, ska testa imorgon igen.

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk
Medlem

Har nu testat idag igen och det är samma sak...
Är det något jag har missat att installera, ska punkbuster vara installerat till exempel?

Jag börjar på att bli smått irriterad på detta problem då man får noll feedback från spelet, bara "connection failed after 10 retrys".

All hjälp uppskattas!

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk

"right click on csgo from steam then properties , from general tab click "set launch options" then change port by this code :
+clientport 270xx
choose between 05 till 35 for example set it to 27006 , its 05 by default .
also if you use router try to port forwarding , google for it you can find it easily"

Taget från annan tråd.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Tyvärr redan testat det, har +clientport 27008 i start options, tyvärr fastnar jag fortfarande vid connection failed...

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk
Medlem

Hej,
Löste du problemet och isåfall hur?
Har själv detta problemet.