Blipville, bör vi kämpa för nostalgin?

Permalänk
Avstängd

Blipville, bör vi kämpa för nostalgin?

Tja! Har länge suttit och grubblat utöver varför TV4 egentligen inte skulle ha råd att behålla Blipville.
Dom hade kunnat lagt dit extra reklam eller sålt det vidare bara?

Jag är snart 18 år gammal, men ändå kan jag verkligen sakna att spela Blip, något enormt. Det var ett spel jag tillbringade många timmar vid som yngre, många ROLIGA timmar, där hade man verkligen gemenskap och sällskaps spel på topp, skaffade vänner, umgicks, var med på olika roliga event på helgerna, halloween events och allt möjligt.

Jag vill verkligen kämpa för att få tillbaka Blip, även om jag möjligtvis är för gammal för det, så är det verkligen ett spel jag kan sakna mer än något annat spel jag någonsin spelat.

Min fråga är, borde vi samla ihop ett par stycken och fixa något projekt som vi kan sätta emot TV4 för att försöka få dom att ta upp spelet igen? Jag vet att dom säger att dom inte kommer till att göra det, men allt är värt ett försök.
Dom påstår även att filerna är borta, men det tror jag inte en sekund på, dom vill bara undvika konflikter mellan spelentusiasterna inom blip och sig själva.

Jag är beredd på att springa genom eld för att få känna av Blip nostalgin igen, det var ta mig fan det roligaste spelet jag tillbringat tid framför.
Vilka är med mig?

Se det som att kämpa för barndomen vid datorn!

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

Nog kommer man ihåg Blipville. Gick på högstadiet när jag spelade det och nu 20 år gammal kommer jag fortfarande på mig själv att sakna det spelet, så som du gör. Fick mig en bra vän där som höll i några år. Det var väldigt roligt men också tidskrävande om man ville ha mycket poäng, för det tillkom ju lite senare, ett poängsystem som baserades på att man var inloggad.

När spelet lades ner så provade jag Habbo men nivån där på användarna var inte lika den som fanns på Blipville så det orkade jag aldrig engagera mig i. Hade gärna sett spelet uppe igen, i någon slags 2014 edition.

Visa signatur

Pågående projekt: CPU: Ryzen 3100, MB: Asus Rog Strix B450-F Gaming, RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16GB, GPU: lastgammalt Radeon R9 280X i väntan på bättre tider.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Avstängd

"Vafan är blipville?!" var min första tanke.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av akinaj:

Nog kommer man ihåg Blipville. Gick på högstadiet när jag spelade det och nu 20 år gammal kommer jag fortfarande på mig själv att sakna det spelet, så som du gör. Fick mig en bra vän där som höll i några år. Det var väldigt roligt men också tidskrävande om man ville ha mycket poäng, för det tillkom ju lite senare, ett poängsystem som baserades på att man var inloggad.

När spelet lades ner så provade jag Habbo men nivån där på användarna var inte lika den som fanns på Blipville så det orkade jag aldrig engagera mig i. Hade gärna sett spelet uppe igen, i någon slags 2014 edition.

Jo, synd att det tydligen inte kommer till att hända....

Jo jag vet, har läst den tråden ett antal gånger. Samt att jag gjort egna trådar på TV4's forum och diskuterat med dom själv där. Dom kommer alltid med någon enkel bortförklaring. Allt jag hade velat är att ha tillbaka blip.. Att det inte är någon som lyckats klona spelet och kunde gjort en så kallad privat version typ, som det finns med habbo..

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

Fick jämt tvätta munnen med tvål när jag var inne i Blipville.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebastian R:

Fick jämt tvätta munnen med tvål när jag var inne i Blipville.

Ah, det minns jag! Åh vad jag saknar det spelet alltså :((

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

Fyfan Blip var nog de bästa som fanns i yngre ålder, ännu idag så saknas det en sådan sida där man kan spela massvis med olika spel där man kan gå upp i rank (krona), backgammon etc så jävla underbart det var.

Snake haha fyfan var nog de bästa ibland så smurfa man gick ner till 600 i rank poäng (elo?) sen så vann man mot 3 olika med 1800 hahhaha.

Permalänk
Medlem

Med så mycket pengar TV4 drar in på sin reklam under TV-sändningar tycker jag det låter underligt att de inte hade råd att ha kvar det

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakgrund:

Med så mycket pengar TV4 drar in på sin reklam under TV-sändningar tycker jag det låter underligt att de inte hade råd att ha kvar det

Ja eller hur, och så mycket aktiva spelare på blipville dessutom. Folk köpte ju mynt hit och dit. Det är säkert bara en bort förklaring för att dom inte orkar engagera sig i det mera, sen vill dom säkert inte att någon annan ska ta över deras tjänst. Just i detta tillfälle tror jag TV4 tänkte med sin egoistiska sida.

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk

Ja fyfan vad jag älskade Blip. Allt med det!

Permalänk

Jag är på som fan. Är villig att bidra med pengar om det behövs om det är ett seriöst försök som görs, även ev. viss kunskap. Tror inte TV4 har kvar filerna som var Blipville så att köpa det går kanske inte. Men vore roligt att bygga upp ett nytt, för lite äldre personer, var mycket 9 åringar o.s.v. på blip men man höll ju sig till de i ens egen ålder men tror mer på något som attraherar tonåringar till 20+ var rätt många äldre på den sidan också. Tycker inte det nya ska ha som mål att tjäna pengar, intäkterna bör ligga på samma nivå som det kostar att driva det hela, så att det går runt med andra ord. Tror väldigt många skulle bli glada om blipville kommer tillbaka, hela min skype är full med folk jag lärde känna genom blipville där 25 av dom förmodligen lätt skulle regga sig och sprida ordet. Jag är på som fan som sagt, var börjar vi?

Visa signatur

"there is no spoone" - tbe matricks

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mer_tjack:

Jag är på som fan. Är villig att bidra med pengar om det behövs om det är ett seriöst försök som görs, även ev. viss kunskap. Tror inte TV4 har kvar filerna som var Blipville så att köpa det går kanske inte. Men vore roligt att bygga upp ett nytt, för lite äldre personer, var mycket 9 åringar o.s.v. på blip men man höll ju sig till de i ens egen ålder men tror mer på något som attraherar tonåringar till 20+ var rätt många äldre på den sidan också. Tycker inte det nya ska ha som mål att tjäna pengar, intäkterna bör ligga på samma nivå som det kostar att driva det hela, så att det går runt med andra ord. Tror väldigt många skulle bli glada om blipville kommer tillbaka, hela min skype är full med folk jag lärde känna genom blipville där 25 av dom förmodligen lätt skulle regga sig och sprida ordet. Jag är på som fan som sagt, var börjar vi?

Så jävla roligt att någon är på att kämpa för detta! Ja du, vi borde fixa någon sorts facebook grupp eller liknande som handlar om att återskapa Blipville från grund. Där folk kan gå med, sprida vidare budskapet, vi kan få med folk som är villiga att lägga ner tid på allt ifrån kodning, spridning av budskapet, fixa namnlistor, ta kontakt med TV4 för att se om dom inte kan ge ut information om vilket program som dom skapade Blip i, om dom möjligtvis inte har någon Backup fil på spelet man kan få tag på etc. Hade varit sjukt jävla roligt att få tillbaka Blip, även om det inte blir detsamma, så kan vi alltid få något som liknar det gamla iallafall! I HEART BLIP.

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk

Blip och Blipville kommer jag ihåg mycket väl. Brukade hänga runt på Blipville väldigt ofta på den tiden då man var mindre. Kommer också ihåg när Blipville först kom ut, fast då hette det inte Blipville utan något i stil med "Paradise Hotel" om jag inte har helt fel för mig, då existerade bara den där hotelldelen.

Jag tyckte mycket om Blip och Blipville förr, blev många roliga timmar där.

Visa signatur

"I believe in speed, power. Power and speed solves many things" - Jeremy Clarkson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Med så mycket pengar TV4 drar in på sin reklam under TV-sändningar tycker jag det låter underligt att de inte hade råd att ha kvar det

Anledningen till att sidor så som Habbo fortfarande finns är för att Inkomster > Utgifter. Gäller för alla affärsmodeller. TV4 var väl inte intresserade att driva en verksamhet som inte lönade sig.

Brukade också hänga en del på Blipville, fast hängde mer på Habbo... tror att min karaktär fortfarande finns kvar faktiskt

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Blip är det liknande Shockplay, sida med diverse småspel ??

Stör mig mest på att shockplay spelen inte uppdaterats, utan körs i någon gammal upplösning så det bara blir en liten ruta på en 1080p skärm.. på en 4K skärm blir det väl som ett frimärke.

Permalänk
Medlem

Vad är det Blipville för något egentligen? Jag har aldrig hört talas om det. Men jag är snart 34 år och jag antar att det är nåt ni ungdomar pysslar med..

Permalänk
Medlem

Äsch, är inte typ habbo samma grej? Det finns väl kvar?

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Äsch, är inte typ habbo samma grej? Det finns väl kvar?

Det är verkligen inte samma sak Alla mini-spel, hänget, polarna, kärleken; Alla det underbara fanns hos Blipville. Då var man själv runt 9-10 tror jag.

Permalänk

Det där kommer jag ihåg, min sambo var någon slags administration eller sheriff som det kallades där.

Permalänk
Medlem

Blipville var de shit.

Permalänk
Medlem

Klart man minns det. Kan bistå med all tänkbar hårdvara för ett sådant projekt.

Permalänk

Är lite sent på det, men enligt wikipedia så är Raketspel grundarna till blipville. Detta företag finns kvar idag och är aktiva. Kanske har de kvar gamla filer och kan tänka sig att sälja dessa?

Permalänk
Medlem

Jag var medlem och spelade mest general, en typ av risk. Har inte hittat någon sida eller spel som kan jämföra sig med det, varken på spelnivå eller rankingen. Simpelt gjort men ändå så jävla bra att vem som helst kunde förstå fort.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om blip men något jag slogs av är hur vissa som kommenterat detta får det att låta som att dom är väldigt gamla samtidigt som jag får en känsla av att dessa personer är typ 20.

Nej tacka vet jag microsoft comic chat, det va humor det. Eller varför inte v-chat

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk

Härligt att någon drog upp tråden igen 😁 jag googlade på "Blipville" bilder och började inse hur kul det var, skulle vara riktigt Roligt om det eller något som liknar extremt mycket kom upp någon dag.

Permalänk

Jag är på! Vi borde samla ihop ett par sen spamma tv4's FB sida samt deras forum om tittarfrågor. Kanske då tar dom upp det på bordet o diskuterar.

Permalänk
Medlem

Har ingen aning vad Blipville är, men för 10 år sedan så var Playahead det coolaste som fanns :p.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Har ingen aning vad Blipville är, men för 10 år sedan så var Playahead det coolaste som fanns :p.

Och innan det var det Lunarstorm

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Jag är fan med om jag kan bidra på något sätt.
Varesej det är via donation eller med de få kunskaper jag har inom dator & media.

Det här var det närmaste någon kom till en "remake" av Blipville.
http://blipthree.blogg.se/