Permalänk
Medlem

Oculus Rift - DK2 - leverans

Är det någon mer här som beställt en DK2? Min ska levereras på tisdag nästa vecka och jag är spänd av förväntan...

Har uppgraderat datorn med nytt grafikkort och laddat ner DK2-kompatibla demon att testa med.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Fan vad kul! Jag är sjukt sugen på att pröva DK2, har bara prövat det första på en norsk reklambyrå, och det var riktigt kasst konfigurerat med en ruskig mjukvara dessutom. Jag vet att Sweclockers-redaktionen också har beställt ett DK2, så förhoppningsvis får vi som inte har tillgång till detta en liten uppfattning om vad det handlar om.

Permalänk
Medlem

Köpte min i slutet av juni när den fortfarande stod att de skulle skicka iväg den i augusti. Men jag tror nog att min kommer i slutat av september istället.

Permalänk
Medlem

Fick min förra fredagen. Blev sjukt illamående efter 30 sec i Euro Truck Simulator 2. Hade dåliga fps så jag bytte mitt 560ti mot ett 780. Jag har kört ETS2 i kanske 20 minuter men det är ingen behaglig upplevelse. Jag gissar att jag inte är riktigt kompatibel med riften. Tanken var att använda den i iRacing men framtiden får utvisa om jag kan vänja mig vid den eller inte. Lite besviken men jag tror det har mer med mig själv än med själva riften att göra. När jag bromsarin lastbilen i ETS2 och hytten gungar till så kommer illamåendet som på posten.

Visa signatur

Spelar när ungarna sover på en ambitionsnivån av en trött småbarnsförälder(lugnt och fint), mer än jag borde och mindre än jag vill. : iRacing,PlanetSide2,Destiny.
CPU:i5 2500k GPU: MSI GeForce® GTX 780 3GB Gaming Moderplanka: Asus P8Z68-V PRO/GEN3 Skärm: Asus VG278H(behöver 2 till) Ratt: Logitech G27 Mus: Logitech G500 PSU: Corsair CX500 TGB: Ja RAM: Nånting 8MB Oculust Rift: DK2 Konsoll Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwyrlim:

Fick min förra fredagen. Blev sjukt illamående efter 30 sec i Euro Truck Simulator 2. Hade dåliga fps så jag bytte mitt 560ti mot ett 780. Jag har kört ETS2 i kanske 20 minuter men det är ingen behaglig upplevelse. Jag gissar att jag inte är riktigt kompatibel med riften. Tanken var att använda den i iRacing men framtiden får utvisa om jag kan vänja mig vid den eller inte. Lite besviken men jag tror det har mer med mig själv än med själva riften att göra. När jag bromsarin lastbilen i ETS2 och hytten gungar till så kommer illamåendet som på posten.

Intressant, och tråkigt att höra. Annars är det ju många som säger att de kan använda DK2 länge utan illamående. Men det är ju väldigt viktigt att din fps aldrig dippar under 75.

Har du den senaste patchen för DK2-stöd till Trucker?

Jag kan köra 30-40 min åt gången iaf i ETS2 med DK1

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Intressant, och tråkigt att höra. Annars är det ju många som säger att de kan använda DK2 länge utan illamående. Men det är ju väldigt viktigt att din fps aldrig dippar under 75.

Har du den senaste patchen för DK2-stöd till Trucker?

Jag kan köra 30-40 min åt gången iaf i ETS2 med DK1

/hulle.

Jaga måste nog kolla lite till på det. Jag tror att jag bara kom upp i kanske max 45 fps.
/Markus

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar när ungarna sover på en ambitionsnivån av en trött småbarnsförälder(lugnt och fint), mer än jag borde och mindre än jag vill. : iRacing,PlanetSide2,Destiny.
CPU:i5 2500k GPU: MSI GeForce® GTX 780 3GB Gaming Moderplanka: Asus P8Z68-V PRO/GEN3 Skärm: Asus VG278H(behöver 2 till) Ratt: Logitech G27 Mus: Logitech G500 PSU: Corsair CX500 TGB: Ja RAM: Nånting 8MB Oculust Rift: DK2 Konsoll Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwyrlim:

Jaga måste nog kolla lite till på det. Jag tror att jag bara kom upp i kanske max 45 fps.
/Markus

Skickades från m.sweclockers.com

Ja då funkar inte low persistence som är den största grejen för att stoppa illamående. Man måste hålla mer än 75 fps.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Så var det ja. Det hade jag ju läst och förträngt. Får ta och skruva lite på grafikinställningarna.

Visa signatur

Spelar när ungarna sover på en ambitionsnivån av en trött småbarnsförälder(lugnt och fint), mer än jag borde och mindre än jag vill. : iRacing,PlanetSide2,Destiny.
CPU:i5 2500k GPU: MSI GeForce® GTX 780 3GB Gaming Moderplanka: Asus P8Z68-V PRO/GEN3 Skärm: Asus VG278H(behöver 2 till) Ratt: Logitech G27 Mus: Logitech G500 PSU: Corsair CX500 TGB: Ja RAM: Nånting 8MB Oculust Rift: DK2 Konsoll Xbox One

Permalänk
Medlem

Sådär ja! Då har jag äntligen fått tillfälle att hämta den!

Synd bara att man har jobb som skall vara inne ikväll...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Relik 📜

Jag och Jonas har lekt en del med DK2 på kontoret.. Ska försöka sy ihop en video med lite erfarenheter imorgon!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Fick min imorse och slängde genast igång Cyberspace demot, var kväljningar och illamående rätt omgående. Testat lite mera nu under kvällen (Totoro, Spirited Away och Quake 2) och det fungerar helt klart bättre med lite lugnare scener.

Upplever det som rätt pixligt ibland men i övrigt så är jag mkt imponerad över hur väl headtrackingen fungerar. Har glasögon så jag fick knepa runt lite med linserna och inställningen på ramen för att få det att fungera bra. Den dag detta koncept tas till 4K så kan man verkligen börja tala om upplevelse.

Väl värt 350 Dollar!

Permalänk
Medlem

Är det något mer som ska betalas utöver de $350? Jag tänker fraktkostnader/tull, osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Är det något mer som ska betalas utöver de $350? Jag tänker fraktkostnader/tull, osv.

Hmm, vill minnas att dom distribueras i Europa från England vilket innebär att tull inte behövs. Hur det var med frakten kan jag inte svära på. Kan dock inte ha varit speciellt hög, tror slutsumman var strax under 3000kr. Frakt fram till dörren med, behöver ju inte alltid vara positivt dock, beror på vilka som kör sista biten fram till dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av David_87:

Hmm, vill minnas att dom distribueras i Europa från England vilket innebär att tull inte behövs. Hur det var med frakten kan jag inte svära på. Kan dock inte ha varit speciellt hög, tror slutsumman var strax under 3000kr. Frakt fram till dörren med, behöver ju inte alltid vara positivt dock, beror på vilka som kör sista biten fram till dig!

Då får jag tacka så mycket för informationen

Permalänk
Medlem

Date: May 7, 2014

Status: PENDING: Your order is pending. Please see the reason(s) below.

Detail(s): Your order is awaiting inventory before it can be fulfilled. We will notify you when it's about to be shipped.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprite:

Date: May 7, 2014

Status: PENDING: Your order is pending. Please see the reason(s) below.

Detail(s): Your order is awaiting inventory before it can be fulfilled. We will notify you when it's about to be shipped.

Det närmar sig med andra ord!

När beställde du din?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Det närmar sig med andra ord!

När beställde du din?

Date: May 7, 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av David_87:

Fick min imorse och slängde genast igång Cyberspace demot, var kväljningar och illamående rätt omgående. Testat lite mera nu under kvällen (Totoro, Spirited Away och Quake 2) och det fungerar helt klart bättre med lite lugnare scener.

Upplever det som rätt pixligt ibland men i övrigt så är jag mkt imponerad över hur väl headtrackingen fungerar. Har glasögon så jag fick knepa runt lite med linserna och inställningen på ramen för att få det att fungera bra. Den dag detta koncept tas till 4K så kan man verkligen börja tala om upplevelse.

Väl värt 350 Dollar!

Har du en DK1? Jag tycker att upplösningen i DK2 är ett rejält uppsteg från denna. Det är i princip bara text det blir problem med nu tycker jag.

Cyberspace suger rejält i magen... bra mycket mer när man kör det i DK1, fast jag inte riktigt förstår varför.

Jag fick en riktig känsla, nästan otäck, av inlevelse igår...

Använd demot 4th floor studio.
Rigga upp kameran så att du kan stå upp och även ta ett litet steg åt sidorna.
Spring inte runt utan bara positionera kameran på ett lämpligt ställe.
Stå bara och titta dig omkring, ta lite små steg runt...

Under några sekunder blev jag helt övertygad om att det var verkligt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprite:

Date: May 7, 2014

Nice, då har de kommit förbi den stora rusningen av beställningar som kom första dygnena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Cyberspace suger rejält i magen... bra mycket mer när man kör det i DK1, fast jag inte riktigt förstår varför.

Förvirrad: Du menar väl "bra mycket mer när än man kör det i DK1"?

(dvs DK2 är väl bättre än DK1?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av DDemis:

Är det något mer som ska betalas utöver de $350? Jag tänker fraktkostnader/tull, osv.

Så såg de ut när jag beställde...

Subtotal: $ 350.00
Shipping: $ 55.00
Fees, Duties & Taxes: $ 101.25
VAT: $ 101.25
Total: $ 506.25

Visa signatur

CPU: iI5 4690k| Moderkort: GA-Z97x-Gaming 3 | Ram: Corsair16GB 2400MHZ | Grafikkort: ASUS GEFORCE GTX 780 OC 3GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Förvirrad: Du menar väl "bra mycket mer när än man kör det i DK1"?

(dvs DK2 är väl bättre än DK1?)

Haha, ja precis, jag glömde ett "än" där.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av sterneborn:

Så såg de ut när jag beställde...

Subtotal: $ 350.00
Shipping: $ 55.00
Fees, Duties & Taxes: $ 101.25
VAT: $ 101.25
Total: $ 506.25

Okej. 3,500kr är inte så farligt. Tycker du det var värt priset (om du har fått ditt paket)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Okej. 3,500kr är inte så farligt. Tycker du det var värt priset (om du har fått ditt paket)

Jag kan säga att det var helt klart värt det iaf.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Efter att ha identifierat lite SBS så fick jag igång LFS med fps stadigt över 75 och det funkade bra. Bara lite illamående som gick att härda ut. ETS2 har jag fått dra ner på minimum för att få upp fps'en men den dippar ibland ändå. Det blev mycket bättre på illamåendefronten. Tycker att ett GTX780 borde klara det men jag har kanske andra begränsningar.

Nu är det bara att träna för att vänja sig av med illamåendet(om det går) och vänta på DK2 stöd i iRacing.

Visa signatur

Spelar när ungarna sover på en ambitionsnivån av en trött småbarnsförälder(lugnt och fint), mer än jag borde och mindre än jag vill. : iRacing,PlanetSide2,Destiny.
CPU:i5 2500k GPU: MSI GeForce® GTX 780 3GB Gaming Moderplanka: Asus P8Z68-V PRO/GEN3 Skärm: Asus VG278H(behöver 2 till) Ratt: Logitech G27 Mus: Logitech G500 PSU: Corsair CX500 TGB: Ja RAM: Nånting 8MB Oculust Rift: DK2 Konsoll Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Har du en DK1? Jag tycker att upplösningen i DK2 är ett rejält uppsteg från denna. Det är i princip bara text det blir problem med nu tycker jag.

Cyberspace suger rejält i magen... bra mycket mer när man kör det i DK1, fast jag inte riktigt förstår varför.

Jag fick en riktig känsla, nästan otäck, av inlevelse igår...

Använd demot 4th floor studio.
Rigga upp kameran så att du kan stå upp och även ta ett litet steg åt sidorna.
Spring inte runt utan bara positionera kameran på ett lämpligt ställe.
Stå bara och titta dig omkring, ta lite små steg runt...

Under några sekunder blev jag helt övertygad om att det var verkligt.

/hulle.

Inte testat DK1, men jag kan anta att den var rejält pixlig då. Som du säger så är det just text som "glittrar" lite av synliga pixlar. Känns lite som att det beror till viss del på pentile uppbyggnaden hos skärmen? Sedan i exempelvis Chillspace demot så kan man lägga märke till dålig upplösning då det är såpass detaljrikt.

Måste testa det med stativ någon gång (bäst att ha en hink bredvid sig om det snurrar till!).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gwyrlim:

Efter att ha identifierat lite SBS så fick jag igång LFS med fps stadigt över 75 och det funkade bra. Bara lite illamående som gick att härda ut. ETS2 har jag fått dra ner på minimum för att få upp fps'en men den dippar ibland ändå. Det blev mycket bättre på illamåendefronten. Tycker att ett GTX780 borde klara det men jag har kanske andra begränsningar.

Nu är det bara att träna för att vänja sig av med illamåendet(om det går) och vänta på DK2 stöd i iRacing.

Vad betyder fetmarkerade?

Ni med DK2 måste tanka Virtual Desktop.
It will blow your minds.

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprite:

Date: May 7, 2014

Status: PENDING: Your order is pending. Please see the reason(s) below.

Detail(s): Your order is awaiting inventory before it can be fulfilled. We will notify you when it's about to be shipped.

Exakt så har det stått sen man gjorde beställningen när dom drar pengarna får du ett mail och då är det nära leverans ..... Dom drog pengarna för mig igår och jag beställde andra april...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag kan säga att det var helt klart värt det iaf.

/hulle.

Blir nog en bra present till mig själv i såna fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0pe:

Vad betyder fetmarkerade?

Ni med DK2 måste tanka Virtual Desktop.
It will blow your minds.

Gissar på

SBS =skit bakom spakarna
LFS = Live for speed ett bilspel
ETS 2 = eurotruck simulator 2 ett lastbilsspel.