Permalänk
Medlem

Tack för svaren! Kanske ger mig in på att göra ett eget i trä

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Oktay:

Tack för svaren! Kanske ger mig in på att göra ett eget i trä

Ingen fara! Dela gärna med dig med resultatet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Hedersmedlem

Lika bra jag slänger upp en bild på mina tangentbord jag använder hemma

Tangentbordet till min primära dator. Tillverkat av Cherry men märkt Facit från den tiden som de sålde datorer under eget varumärke i början på 90-talet. Cherry MX Clear switchar och DIN-anslutning.

Har haft detta sen det var nytt i stort sett, delade det dock med familjen första åren. Tillverkat 1991 och har fått uppleva en hel del sedan dess. Värsta incidenten bör vara när jag lyckades hälla ut ett glas mjölk i det för 5-6 år sedan, men med lite diskmedel och mycket varmvatten och några veckor på tork så blev det som nytt igen. En ny disk/tvätt skulle dock inte skada nu...

Tangentbordet till jobbdatorn som står hemma. Även detta tillverkat av Cherry för Facits produkter men denna gång för en PC-baserad ordbehandlare som jag tyvärr vet på tok för lite om. Fungerar som ett vanligt standardtangentbord även om det har lite udda märkning av tangenterna, bland annat "Insätt" istället för "Inserrt". Tillverkat 1989 och har levt ett ganska hårt liv på verkstadsgolvet tills jag fick det för en massa år sedan. Används ganska flitigt här men skulle behöva en lite service och rengörning.

Gemensamt för dessa är att tangenttopparna har all text ingjuten i sig vilket gör dem ganska outslitbara och de blir bara snyggare med åren.

Tangentbordet på jobbet har jag tyvärr ingen bild på här... men även det ett Facit/Cherry men i lite kompaktare format. Får göra ett lite bildreportage om det när jag lagar min trasiga entertangent och fixar till sladden som glappar ibland. Även detta har passerat 25-årsstrecket ganska nyligen.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Min Filco Majestouch TKL med blåa brytare och Ducky PBT tangenter. Kanske skulle behöva tvättas lite, bilderna tagna med mobil.

Vänt på "mellanslag" med.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av bjoen:

Min Filco Majestouch TKL med blåa brytare och Ducky PBT tangenter. Kanske skulle behöva tvättas lite, bilderna tagna med mobil.
http://i.imgur.com/mWRRwQx.jpg

http://i.imgur.com/xYM6O5B.jpg

Vänt på "mellanslag" med.

snyggt! Sett många på r/mechanical keyboards som har vänt på sitt mellanslag. Är det så mycket skönare som alla säger? Kanske ska testas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Lika bra jag slänger upp en bild på mina tangentbord jag använder hemma

http://www.oskar000.se/foto/slask/_DSC1130.jpg

Tangentbordet till min primära dator. Tillverkat av Cherry men märkt Facit från den tiden som de sålde datorer under eget varumärke i början på 90-talet. Cherry MX Clear switchar och DIN-anslutning.

Har haft detta sen det var nytt i stort sett, delade det dock med familjen första åren. Tillverkat 1991 och har fått uppleva en hel del sedan dess. Värsta incidenten bör vara när jag lyckades hälla ut ett glas mjölk i det för 5-6 år sedan, men med lite diskmedel och mycket varmvatten och några veckor på tork så blev det som nytt igen. En ny disk/tvätt skulle dock inte skada nu...

http://www.oskar000.se/foto/slask/_DSC1133.jpg

Tangentbordet till jobbdatorn som står hemma. Även detta tillverkat av Cherry för Facits produkter men denna gång för en PC-baserad ordbehandlare som jag tyvärr vet på tok för lite om. Fungerar som ett vanligt standardtangentbord även om det har lite udda märkning av tangenterna, bland annat "Insätt" istället för "Inserrt". Tillverkat 1989 och har levt ett ganska hårt liv på verkstadsgolvet tills jag fick det för en massa år sedan. Används ganska flitigt här men skulle behöva en lite service och rengörning.

Gemensamt för dessa är att tangenttopparna har all text ingjuten i sig vilket gör dem ganska outslitbara och de blir bara snyggare med åren.

Tangentbordet på jobbet har jag tyvärr ingen bild på här... men även det ett Facit/Cherry men i lite kompaktare format. Får göra ett lite bildreportage om det när jag lagar min trasiga entertangent och fixar till sladden som glappar ibland. Även detta har passerat 25-årsstrecket ganska nyligen.

Dold text

Wow! Schyssta bord. Gillar knappen insätt. Vad använder du för adapter? Om du inte redan gör det rekommenderar jag att använda soarers converter. Då har du möjligheten att programmera det hur du vill utan att modda sönder tangentbordet.
Skulle själv göra mycket för ett sånt tangentbord.

Permalänk
Medlem

Lite dum fråga kanske :x
När ni skriva tvätta tangentbordet? Vad menar ni då egentligen, ordagrant?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Oktay:

Lite dum fråga kanske :x
När ni skriva tvätta tangentbordet? Vad menar ni då egentligen, ordagrant?

Ingen dum fråga alls!
Guide: Cleaning Keyboards
Guide: Keyboard spill

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Beltet:

Wow! Schyssta bord. Gillar knappen insätt. Vad använder du för adapter? Om du inte redan gör det rekommenderar jag att använda soarers converter. Då har du möjligheten att programmera det hur du vill utan att modda sönder tangentbordet.
Skulle själv göra mycket för ett sånt tangentbord.

Kör med vanlig passiv DIN->ps2 adapter på det jag har till min vanliga dator hemma så inga specialare direkt.

Till jobbdatorn nån halvkass usb-adapter från deltaco så där finns en del förbättringspotential. Får kolla på den du tipsar om.

Tanken är att i framtiden bygga in adaptern så jag slipper ha från DIN till ps2 till usb...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

snyggt! Sett många på r/mechanical keyboards som har vänt på sitt mellanslag. Är det så mycket skönare som alla säger? Kanske ska testas

Skickades från m.sweclockers.com

Själv tänker jag inte på det när jag skriver men när jag spelar och vilar tummen på mellanslag tangenten tycker jag det är stor skillnad, i slutändan är det klart en individuell sak ifall man gillar det eller inte men det är klart värt att prova!

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

snyggt! Sett många på r/mechanical keyboards som har vänt på sitt mellanslag. Är det så mycket skönare som alla säger? Kanske ska testas

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av bjoen:

Själv tänker jag inte på det när jag skriver men när jag spelar och vilar tummen på mellanslag tangenten tycker jag det är stor skillnad, i slutändan är det klart en individuell sak ifall man gillar det eller inte men det är klart värt att prova!

Jag kör också med bakvänd spacetangent, riktigt bekvämt och som sagt ett måste i spel enligt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Kör med vanlig passiv DIN->ps2 adapter på det jag har till min vanliga dator hemma så inga specialare direkt.

Till jobbdatorn nån halvkass usb-adapter från deltaco så där finns en del förbättringspotential. Får kolla på den du tipsar om.

Tanken är att i framtiden bygga in adaptern så jag slipper ha från DIN till ps2 till usb...

Skickades från m.sweclockers.com

Då kan jag verkligen rekommendera soarers converter. Har själv moddat in den i två olika tangentbord och är supernöjd. Det gäller bara att det finns plats för ett litet kretskort.
Sen kan man lätt programmera precis som du vill.
Jag moddar ett åt dig om du har fler liggandes som betalning

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Noko's Leatherworks - Custom Wrist Rests
Beast's Woodworks - Custom Wrist Rests

Lite dyrare varianter dock.

Annars finns Filco (Leather och Wood) och Ducky (Leather och Acrylic)

Har de flesta av dem, men kan inte rekommendera Ducky i "läder". Det är i syntetmaterial till skillnad ifrån Filco som är i äkta läder. Det Ducky jag har börjar redan att se slitet och dåligt ut efter endast lättare användande. Dessutom är det stenhalt och glider runt på skrivbordet (har dock moddat mitt så det fungerar bra).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Ni som köper ultrakompakta tangentbord utan piltangenter, vad har ni dom till? Enbart gaming?
Känns all form av skrivande skulle bli handikappat utan piltangenter.

För övrigt undrar jag hur det ser ut med reor på dyrare mekaniska tangentbord. Kan man ha tur och hitta ett som är rejält prissänkt eller är marknaden sån att det typ aldrig händer?
Jag är halvsugen på att skaffa ett bord för kodande (tänkte mig graverade bokstäver, 2 olika färger och utan numerisk del)
Men är osäker på om jag gillar mekaniska bord eller om jag kommer gå tillbaka till mer slimmade bord, så vill helst inte lägga mer än 900 spänn för alltsammans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flygande dadeln:

Ni som köper ultrakompakta tangentbord utan piltangenter, vad har ni dom till? Enbart gaming?
Känns all form av skrivande skulle bli handikappat utan piltangenter.

För övrigt undrar jag hur det ser ut med reor på dyrare mekaniska tangentbord. Kan man ha tur och hitta ett som är rejält prissänkt eller är marknaden sån att det typ aldrig händer?
Jag är halvsugen på att skaffa ett bord för kodande (tänkte mig graverade bokstäver, 2 olika färger och utan numerisk del)
Men är osäker på om jag gillar mekaniska bord eller om jag kommer gå tillbaka till mer slimmade bord, så vill helst inte lägga mer än 900 spänn för alltsammans.

Svårt att få ner det till under 900:- men under 1300:- är väl det lägsta jag kan tänka mig fram till. CM Storm Quickfire Rapid + Ducky Premier keycaps. Grym kombo skulle jag vilja påstå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flygande dadeln:

Ni som köper ultrakompakta tangentbord utan piltangenter, vad har ni dom till? Enbart gaming?
Känns all form av skrivande skulle bli handikappat utan piltangenter.

För övrigt undrar jag hur det ser ut med reor på dyrare mekaniska tangentbord. Kan man ha tur och hitta ett som är rejält prissänkt eller är marknaden sån att det typ aldrig händer?
Jag är halvsugen på att skaffa ett bord för kodande (tänkte mig graverade bokstäver, 2 olika färger och utan numerisk del)
Men är osäker på om jag gillar mekaniska bord eller om jag kommer gå tillbaka till mer slimmade bord, så vill helst inte lägga mer än 900 spänn för alltsammans.

Dold text

Jag rekommenderar ducky mini begagnat. Brukar gå runt 800kr. Kör på bruna brytare.
De saknar piltangenter, men om man håller in FN så använder man wasd som piltangenter. Tycker personligen att det funkar bra. Men jag kodar ytterst lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av caligo:

Aluminiumchassit jag beställde till mitt Ducky Mini för ett drygt år sedan har slutligen anlänt (gruppköp på geekhack).

http://i.imgur.com/U9GEDsil.jpg

Är det pexon? Jag fick mitt väldigt nyligen också. Men eftersom jag hoppade på när det var några över behövde jag inte vänta så länge. Men kommer spara det till nästa tangentbord.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av fogger:

Jag kör också med bakvänd spacetangent, riktigt bekvämt och som sagt ett måste i spel enligt mig

Får ta och testa då!

Skrivet av martinot:

Har de flesta av dem, men kan inte rekommendera Ducky i "läder". Det är i syntetmaterial till skillnad ifrån Filco som är i äkta läder. Det Ducky jag har börjar redan att se slitet och dåligt ut efter endast lättare användande. Dessutom är det stenhalt och glider runt på skrivbordet (har dock moddat mitt så det fungerar bra).

Hörde det också, så skaffade Filco Wooden istället

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Får ta och testa då!
Hörde det också, så skaffade Filco Wooden istället

Vart köpte du den? Jag planerar att lägga en beställning på Filco double shot tangenter samt ett Filco handledsstöd inom kort. Keyboardco.com är det jag tänkt köpa ifrån men du kanske har hittat någon mer butik med bättre pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Har de flesta av dem, men kan inte rekommendera Ducky i "läder". Det är i syntetmaterial till skillnad ifrån Filco som är i äkta läder. Det Ducky jag har börjar redan att se slitet och dåligt ut efter endast lättare användande. Dessutom är det stenhalt och glider runt på skrivbordet (har dock moddat mitt så det fungerar bra).

Har haft mitt Ducky i snart två år. Ser inte slitet ut:

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Är det pexon? Jag fick mitt väldigt nyligen också. Men eftersom jag hoppade på när det var några över behövde jag inte vänta så länge. Men kommer spara det till nästa tangentbord.

Japp, rätt gissat. Hade inte riktigt förutsett hur lång tid det skulle ta. Väntetiden verkar framför allt ha berott på att tillverkaren tog spektakulärt lång tid på sig att svara på mejl – ganska märkligt egentligen, om någon hör av sig och vill lägga en hyfsat stor beställning känns det inte helt optimalt att vänta en månad eller två med att svara. Men men, klart värt väntan.

Visa signatur

Intel NUC Coffee Lake I7-8559U | Thinkvision P27u | Shiit Fulla 2| Beyerdynamic DT 770 80 Ohm | WhiteFox gen 1 | Ducky Secret M | Lenovo Thinkpad x280

Permalänk
Entusiast

Ser ut som man backar och strafear mest åt vänster... visst är a och s kanske de mest använda bokstäverna. Men vad fan

Tangetbord från Classe O... klockrent köp!

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Nu är ju jag inte enbart en sucker för mekaniska tangentbord utan jag har även en stor förkärlek till tangentbord med laptopkänsla också. Även om jag totalt har snöat in på mekaniska den senaste tiden så tyckte jag nu att det var dags att införskaffa ett med laptopkänsla också och drog iväg till Media Markt häromdagen.

Ganska så snabbt så hittade jag ett Rapoo som föll mig i smaken. Det har känslan från en laptop samt att det även låter likadant. Så jag kunde inte annat än att slå till. Värt att notera är att jag skriver mindre fel på detta än på mina mekaniska för det är mycket svårare att träffa fel tangent när man skriver. Det var just ingen inlärningskurva på det heller då tangenter och layout känns bra. Sen att det även är snyggt och stilrent gör inte saken sämre.

Fiffigt nog är överdelen en touchdel med mediakontroller. De lyser upp när man hovrar med handen nära över dem samt att de ger feedback i form av vibration när man trycker på dem.

Lite senare i veckan så kommer jag att få hem ett Cherry Strait att jämföra med.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av ODalis:

Svårt att få ner det till under 900:- men under 1300:- är väl det lägsta jag kan tänka mig fram till. CM Storm Quickfire Rapid + Ducky Premier keycaps. Grym kombo skulle jag vilja påstå!

Ja det verkar va en fin kombo. Hitta ett begagnat CM Storm quickfire ultimate (vad är skillnaden) för 400 spänn, så då har jag råd med lite keycaps.
Sugen på Ducky PBT 109 blue and grey för 500 kr på inet.
Svider lite att pröjsa mer för tangenter än vad jag gett för mina senaste tbord... men det går inte att komma nämnvärt mycket billigare undan vad jag förstått

Skrivet av huttala:

Control sitter där "Caps Lock" sitter på vanliga tangentbord (hur skönt som helst förövrigt).

Är det verkligen skönt?
Jag tycker det är superbt att kunna använda lillfingret för att trycka ned både ctrl+shift på ett vanligt tangentbord.
Blir lätt att nå övriga tangenter med pekfingret - att nå nedre raden (Z,X,C etc) funkar utmärkt. Detta blir dock mycket bökigare om jag prövar att trycka Caps Lock + Shift istället, oavsett om jag gör det med lillfingret eller ringfingret.
(Gammalt citat men fortfarande aktuellt)

I övrigt så sympatiserar jag dock med borttagandet av Caps Lock. Tillsammans med Insert är det en tangent som man 99% av gångerna kommer åt ofrivilligt, och det är helt sjukt att de fortfarande lyckats bibehålla en dedikerad knapp för sådana funktioner än idag.. Tycker man ska behålla layouten men ersätta funktionen

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Vart köpte du den? Jag planerar att lägga en beställning på Filco double shot tangenter samt ett Filco handledsstöd inom kort. Keyboardco.com är det jag tänkt köpa ifrån men du kanske har hittat någon mer butik med bättre pris?

Jag köpte min på Amazon UK och kostade 649kr... Fick sedan reda på att man kunde få den från Amazon jp för ca 350 kr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Har haft mitt Ducky i snart två år. Ser inte slitet ut:
http://forumbilder.se/DDNLG/wp-20140817-002.jpg?width=150

Ok, fint att höra. Jag kanske bara haft lite otur med mitt ex.

Skrivet av tyvar1:

Hörde det också, så skaffade Filco Wooden istället

Det är enligt mig det bästa man kan ha (av de stora fabriksmärkena). Lyx man uppskattar i vardagen!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flygande dadeln:

Ni som köper ultrakompakta tangentbord utan piltangenter, vad har ni dom till? Enbart gaming?
Känns all form av skrivande skulle bli handikappat utan piltangenter.

Nu är jag visserligen en stor anhängare av standardlayout på tangentbord, inte minst då jag använder numpaden flitigt, men jag vill ta chansen att flika in att man ju kan (bör?) skriva i Vim, där man med fördel inte använder piltangenter för förflyttning (så till den grad att jag explicit mappat dem till att göra ingenting inne i Vim, så att jag inte får några idéer).

I praktiken så sker ju texthantering dock i flera andra miljöer än enbart Vim (tyvärr ), så frågan kvarstår i stort.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av martinot:

Ok, fint att höra. Jag kanske bara haft lite otur med mitt ex.

Det är enligt mig det bästa man kan ha (av de stora fabriksmärkena). Lyx man uppskattar i vardagen!

Oja! Är så extremt nöjd! Ser så snyggt ut på skrivbordet också!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Nu har jag hittat även perfektion i tangentbord med laptopkänsla. Släng dig i väggen Rapoo här kommer Cherry Strait och ersätter dig med en mycket mjukare och behagligare skrivupplevelse! Härligt tangentbord som väger 0,8kg trots sin tunnhet. Känns kvalitativt. Skönt att slippa trådlöst också. Layouten kanske är lite tråkig men jag använder ytterst sällen del, home etc. så det bekommer mig inte speciellt mycket.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk

Mitt sofftangentbord, Logitech k400.
Fult, plastigt, avskyvärt plockepinnmönster på musplattan - men gör jobbet utmärkt.
Favoriten hittils vad gäller sofftangentbord. Jag har prövat mängder av varianter för att hitta bästa lösningen (mini, gyro-styrd mus, rollerball-mus, etc) men kommit fram till att den bästa lösningen är ett bord av denna storleken med vanlig hederlig musplatta.
Extremt prisvärt, grym batteritid.
Som alltid med Logitechs nyare tangentbord så tycker jag att bluetoothen är grym. Räckvidden är kanon (sitter 5 meter från datorn och har inga problem - kan springa in i andra rum och fortsätta styra om jag så vill) och jag har aldrig problem med att det inte svarar. Sändaren är precis lagom stor och jag gillar unifying-tekniken som låter en flera Logitech-enheter kopplade till en och samma sändare, för att frigöra usb-portar.

Skrivet av deeyay:

Nu har jag hittat även perfektion i tangentbord med laptopkänsla. Släng dig i väggen Rapoo här kommer Cherry Strait och ersätter dig med en mycket mjukare och behagligare skrivupplevelse! Härligt tangentbord som väger 0,8kg trots sin tunnhet. Känns kvalitativt. Skönt att slippa trådlöst också. Layouten kanske är lite tråkig men jag använder ytterst sällen del, home etc. så det bekommer mig inte speciellt mycket.

http://imageshack.com/a/img673/5227/XaVFfU.jpg

Trevligt att se ett omdöme på den, har varit sugen på ett billigt laptop/chiclet tangenter till PC och då står det mellan Cherry, Logitech och Rapoo.

Men förvånad över er som ogillar trådlöst.
Är det pga dåliga erfarenheter med räckvidd, anslutningen, avsky mot batterier eller begränsningar gällande key-rollover?
Själv har jag aldrig problem med räckvidd/anslutning numera och batteritiden på de flesta bord idag håller typ ett halvår (om de inte har musplatta)
Senaste typ 10 åren har jag kört billiga bluetooth-bord från Logitech och har ALDRIG haft några problem med räckvidd eller anslutning.
Tycker det är fantastiskt skönt och snyggt att slippa en onödig sladd på skrivbordet samt att kunna stoppa undan bordet var man vill utan risken att sladden fastnar i något.
Tycker omedelbart skrivbordet ser mindre cleant ut när man har en sladd liggandes, även om den bara går från tangentbordet