Permalänk
Medlem

Installera pfSense problem

Tänkte installera pfsense på en quadcore sandy bridge burk från Dell. Så brände en cd med nyaste pfsense och körde.

Om jag kör live cd fastnar den på configuring firewall (den andra) för evigt

Om jag installerar auto fastnar den på 38% (/usr/local/bin/cpdup -vvv -l -o /usr/mnt/usr/)
Om jag installerar manuellt fastnar den på 37% (/usr/local/bin/cpdup -vvv -l -o /usr/mnt/usr/)
Provat att ändra partitionsstorlek, olika hårddiskar, installera på usbminne och ändrat lite saker i BIOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Tänkte installera pfsense på en quadcore sandy bridge burk från Dell. Så brände en cd med nyaste pfsense och körde.

Om jag kör live cd fastnar den på configuring firewall (den andra) för evigt

Om jag installerar auto fastnar den på 38% (/usr/local/bin/cpdup -vvv -l -o /usr/mnt/usr/)
Om jag installerar manuellt fastnar den på 37% (/usr/local/bin/cpdup -vvv -l -o /usr/mnt/usr/)
Provat att ändra partitionsstorlek, olika hårddiskar, installera på usbminne och ändrat lite saker i BIOS

MD5?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX