Permalänk
Medlem

Har spelat ett par dagar nu och försökt sätta mig in i det.
Mitt rekord är att överleva 6 dagar. Lyckades bygga den stora byggnades som kräver 80 logs. Men tror den buggade för man kunde gå rakt igenom den och den lös precis som att det fortfarande fattades träd
Dock har jag jävligt svårt att döda infödingarna. Det tar ju typ 6-7 hugg med sin yxa för att dom ska dö vilket betyder insta död om det kommer flera av dom.
Första dagen kom det en grupp på 3 som jag lyckades ta död på. Sen kom dom lite sporadiskt men sen på sjätte dagen så kom det typ 8-10 stycken vilket var helt omöjligt. Det kändes lite som att nu har du överlevt länge nu jävlar ska du dö
Nån som har nått tips hur man får ihjäl dom lättare? Polaren sa att man skulle hitta flare gun som ligger under segelbåten men har inte lyckats hitta den båten än.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Kajlie:

Har spelat ett par dagar nu och försökt sätta mig in i det.
Mitt rekord är att överleva 6 dagar. Lyckades bygga den stora byggnades som kräver 80 logs. Men tror den buggade för man kunde gå rakt igenom den och den lös precis som att det fortfarande fattades träd
Dock har jag jävligt svårt att döda infödingarna. Det tar ju typ 6-7 hugg med sin yxa för att dom ska dö vilket betyder insta död om det kommer flera av dom.
Första dagen kom det en grupp på 3 som jag lyckades ta död på. Sen kom dom lite sporadiskt men sen på sjätte dagen så kom det typ 8-10 stycken vilket var helt omöjligt. Det kändes lite som att nu har du överlevt länge nu jävlar ska du dö
Nån som har nått tips hur man får ihjäl dom lättare? Polaren sa att man skulle hitta flare gun som ligger under segelbåten men har inte lyckats hitta den båten än.

Använd Molotovs (cloth+booze) så är det lätt att döda dom, Flaregun finns i en grotta i skogen (Ungefär i mitten av mapen), Annars kan du testa att göra granater/bomb (kretskortet+booze+cloth tror jag)

Eller så bygger du en massa fällor runt basen, Effigies (Eller vad det heter) gillar dom inte så bygg några såna vid ingången till din bas.

Annars kan du bygga campfires som du sedan lurar in dom i så dom brinner upp

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Inaktiv

Jag såg nu på lunchen att spelet har fått en ny uppdatering. Någon som fortfarande spelar?

Här är iallafall changeloggen:

Hey Everyone,

Here’s our latest patch focusing on expanding crafting and improving our lighting and visuals. By popular request we have also added a bow and arrow! Check below for a full list of changes and additions.

As always, please continue to post your bug reports and feedback in the Discussions area of the Community Hub or send them in to support@endnightgame.com

Version 0.05 Changelog:

New craftable item added: Bow (Stick plus cloth plus rope)
New craftable item added : Arrows (Stick plus 5 feathers)
New craftable item added: Fire torch (Cloth plus Stick)
New craftable item added : Medicine (Aloe plant plus Marigold flower)
Fixed staircase built scale being different from ghost scale
Fixed hunting shelter built scale being different from ghost scale
Fixed enemies not playing correct death animation
Enemies no longer get stuck jumping down from trees
Enemies will dodge around close trees more often, less instances of getting stuck on trunks
Fixed(removed) weirdly shaped weeds
Fixed rusty axe duplication bug
Fixed yellow axe not appearing in inventory
Lower sound effect tree breaking notification
Fixed bug where you could throw multiple tennis balls at once
Added support for more resolutions
Parry no longer affects burn/poison and other damage to player
Carry log animation added to player
Improved enemy collision detection with built walls and structures
Enemy vision is now properly blocked by player built structures
‘check bloody arms’ animation can be cancelled by other actions more reliably
Fixed enemies sometimes getting stuck and walking backwards forever
New 3d models added, first class passengers * 2
Fixed rope not appearing in inventory when collected
Added new female texture and hair variations
Fixed glitch in cave where players could fall through ground
New cave prop added : Mining hat with light
Fixed some pathfinding issues in animals and mutants
Fixed lit fires blocking enemy vision causing weird AI behaviour
Enemies should set themselves on fire less often
Fixed an issue where enemies would get stuck on spot while climbing trees
Fixed counter attacks of cannibals sometimes not registering
Fixed missing turtles on main beach
Fixed enemies getting stuck in trees
Fixed enemies freezing upright after being shot with flare gun or burnt
Batteries can now be used to restore charge in flashlight and lowered torch battery drain speed to half
Stick holder now holds 20 sticks!
New cannibal village art added: Blankets, drying racks
Rabbits and lizards will navigate around trees and rocks better
Distorted mutants can now be killed with flare gun/fire
Improved bloom
Adaptive photographic tonemapper added
Fires now drain slightly faster
Improved sunlight settings
Motion blur now takes into account HDR
Improved foliage lighting
Improved water shader, more refraction as depth increases, more accurate sky reflections
Raised player fire damage amount
Rope pick ups added to some cannibal villages
Pedometer now shows outside temperature
Logs should no longer fall through rocks
Fixed plane seats vanishing on loading save game
Made feathers brighter, made batteries brighter (easier to see in inventory)
You can now carry 3 dead rabbits and 3 dead lizards (instead of 1 each)
Fixed plane crash crazy motion blur bug
Marigold and AloeVera now get stored in backpack when picked up
Texture resolution option added to options menu (start options menu only) Try lowering this to improve memory on lower ram systems and improve performance on lower end cards.
Fixed issues with taking bombs from inventory
Birds now spawn feathers when killed
Day counter now starts at 0 from when you first wake up in plane
Improved cave items/layout and lighting
Fixed lizards & birds vanishing when close to edge of screen
Rainbow will be forced off now if night time
Tweaked rain chance settings
Enemies will now push past bloody table instead of getting stuck
Fixed dead bodies spawning too many chunks when chopped up
Fixed some missing sound effects, improved night time sound effects

Note: Some reported bugs may be due to old save games! To ensure your game is fully up to date start a new save game every couple versions.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag såg nu på lunchen att spelet har fått en ny uppdatering. Någon som fortfarande spelar?

Här är iallafall changeloggen:

Hey Everyone,

Here’s our latest patch focusing on expanding crafting and improving our lighting and visuals. By popular request we have also added a bow and arrow! Check below for a full list of changes and additions.

As always, please continue to post your bug reports and feedback in the Discussions area of the Community Hub or send them in to support@endnightgame.com

Version 0.05 Changelog:

New craftable item added: Bow (Stick plus cloth plus rope)
New craftable item added : Arrows (Stick plus 5 feathers)
New craftable item added: Fire torch (Cloth plus Stick)
New craftable item added : Medicine (Aloe plant plus Marigold flower)
Fixed staircase built scale being different from ghost scale
Fixed hunting shelter built scale being different from ghost scale
Fixed enemies not playing correct death animation
Enemies no longer get stuck jumping down from trees
Enemies will dodge around close trees more often, less instances of getting stuck on trunks
Fixed(removed) weirdly shaped weeds
Fixed rusty axe duplication bug
Fixed yellow axe not appearing in inventory
Lower sound effect tree breaking notification
Fixed bug where you could throw multiple tennis balls at once
Added support for more resolutions
Parry no longer affects burn/poison and other damage to player
Carry log animation added to player
Improved enemy collision detection with built walls and structures
Enemy vision is now properly blocked by player built structures
‘check bloody arms’ animation can be cancelled by other actions more reliably
Fixed enemies sometimes getting stuck and walking backwards forever
New 3d models added, first class passengers * 2
Fixed rope not appearing in inventory when collected
Added new female texture and hair variations
Fixed glitch in cave where players could fall through ground
New cave prop added : Mining hat with light
Fixed some pathfinding issues in animals and mutants
Fixed lit fires blocking enemy vision causing weird AI behaviour
Enemies should set themselves on fire less often
Fixed an issue where enemies would get stuck on spot while climbing trees
Fixed counter attacks of cannibals sometimes not registering
Fixed missing turtles on main beach
Fixed enemies getting stuck in trees
Fixed enemies freezing upright after being shot with flare gun or burnt
Batteries can now be used to restore charge in flashlight and lowered torch battery drain speed to half
Stick holder now holds 20 sticks!
New cannibal village art added: Blankets, drying racks
Rabbits and lizards will navigate around trees and rocks better
Distorted mutants can now be killed with flare gun/fire
Improved bloom
Adaptive photographic tonemapper added
Fires now drain slightly faster
Improved sunlight settings
Motion blur now takes into account HDR
Improved foliage lighting
Improved water shader, more refraction as depth increases, more accurate sky reflections
Raised player fire damage amount
Rope pick ups added to some cannibal villages
Pedometer now shows outside temperature
Logs should no longer fall through rocks
Fixed plane seats vanishing on loading save game
Made feathers brighter, made batteries brighter (easier to see in inventory)
You can now carry 3 dead rabbits and 3 dead lizards (instead of 1 each)
Fixed plane crash crazy motion blur bug
Marigold and AloeVera now get stored in backpack when picked up
Texture resolution option added to options menu (start options menu only) Try lowering this to improve memory on lower ram systems and improve performance on lower end cards.
Fixed issues with taking bombs from inventory
Birds now spawn feathers when killed
Day counter now starts at 0 from when you first wake up in plane
Improved cave items/layout and lighting
Fixed lizards & birds vanishing when close to edge of screen
Rainbow will be forced off now if night time
Tweaked rain chance settings
Enemies will now push past bloody table instead of getting stuck
Fixed dead bodies spawning too many chunks when chopped up
Fixed some missing sound effects, improved night time sound effects

Note: Some reported bugs may be due to old save games! To ensure your game is fully up to date start a new save game every couple versions.

Dold text

Jo, jag spelar ibland. Tycker båg och pil var riktigt nice men har inte hunnit spela nå jätte länge.
Med tiden jag spela idag så kände jag att bågen inte kändes så jätte stark. Ska nog testa lite senare idag igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag såg nu på lunchen att spelet har fått en ny uppdatering. Någon som fortfarande spelar?

Här är iallafall changeloggen:

Hey Everyone,

Here’s our latest patch focusing on expanding crafting and improving our lighting and visuals. By popular request we have also added a bow and arrow! Check below for a full list of changes and additions.

As always, please continue to post your bug reports and feedback in the Discussions area of the Community Hub or send them in to support@endnightgame.com

Version 0.05 Changelog:

New craftable item added: Bow (Stick plus cloth plus rope)
New craftable item added : Arrows (Stick plus 5 feathers)
New craftable item added: Fire torch (Cloth plus Stick)
New craftable item added : Medicine (Aloe plant plus Marigold flower)
Fixed staircase built scale being different from ghost scale
Fixed hunting shelter built scale being different from ghost scale
Fixed enemies not playing correct death animation
Enemies no longer get stuck jumping down from trees
Enemies will dodge around close trees more often, less instances of getting stuck on trunks
Fixed(removed) weirdly shaped weeds
Fixed rusty axe duplication bug
Fixed yellow axe not appearing in inventory
Lower sound effect tree breaking notification
Fixed bug where you could throw multiple tennis balls at once
Added support for more resolutions
Parry no longer affects burn/poison and other damage to player
Carry log animation added to player
Improved enemy collision detection with built walls and structures
Enemy vision is now properly blocked by player built structures
‘check bloody arms’ animation can be cancelled by other actions more reliably
Fixed enemies sometimes getting stuck and walking backwards forever
New 3d models added, first class passengers * 2
Fixed rope not appearing in inventory when collected
Added new female texture and hair variations
Fixed glitch in cave where players could fall through ground
New cave prop added : Mining hat with light
Fixed some pathfinding issues in animals and mutants
Fixed lit fires blocking enemy vision causing weird AI behaviour
Enemies should set themselves on fire less often
Fixed an issue where enemies would get stuck on spot while climbing trees
Fixed counter attacks of cannibals sometimes not registering
Fixed missing turtles on main beach
Fixed enemies getting stuck in trees
Fixed enemies freezing upright after being shot with flare gun or burnt
Batteries can now be used to restore charge in flashlight and lowered torch battery drain speed to half
Stick holder now holds 20 sticks!
New cannibal village art added: Blankets, drying racks
Rabbits and lizards will navigate around trees and rocks better
Distorted mutants can now be killed with flare gun/fire
Improved bloom
Adaptive photographic tonemapper added
Fires now drain slightly faster
Improved sunlight settings
Motion blur now takes into account HDR
Improved foliage lighting
Improved water shader, more refraction as depth increases, more accurate sky reflections
Raised player fire damage amount
Rope pick ups added to some cannibal villages
Pedometer now shows outside temperature
Logs should no longer fall through rocks
Fixed plane seats vanishing on loading save game
Made feathers brighter, made batteries brighter (easier to see in inventory)
You can now carry 3 dead rabbits and 3 dead lizards (instead of 1 each)
Fixed plane crash crazy motion blur bug
Marigold and AloeVera now get stored in backpack when picked up
Texture resolution option added to options menu (start options menu only) Try lowering this to improve memory on lower ram systems and improve performance on lower end cards.
Fixed issues with taking bombs from inventory
Birds now spawn feathers when killed
Day counter now starts at 0 from when you first wake up in plane
Improved cave items/layout and lighting
Fixed lizards & birds vanishing when close to edge of screen
Rainbow will be forced off now if night time
Tweaked rain chance settings
Enemies will now push past bloody table instead of getting stuck
Fixed dead bodies spawning too many chunks when chopped up
Fixed some missing sound effects, improved night time sound effects

Note: Some reported bugs may be due to old save games! To ensure your game is fully up to date start a new save game every couple versions.

Dold text

För mig så dampade spelet upp med denna uppdatering. Först kunde jag inte loada mitt game så fick börja om på nytt, samt grafiken var annorlunda, mer HDR liknande och det blev mycket sämre samtidigt som världen inte laddas lika fort så allting ser bara extremt fult ut. Tycker grafiken har blivit extremt ful sedan denna uppdateringen. Har prövat massa olika inställningar men det är inte som förut längre. Även ljudet är helt fel, vattnet är inte riktigt längre, åskar endast en gång mitt på ljusa dagen för att sen sluta tvärt, även så regnet - ser inte ens regnet. Fåglar ser helt fuckade ut osv osv osv.. fan att förstöra spelet med denna dumma uppdateringen!
Båge och pil har jag inte funnit än...

Någon med samma problem?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Dock har jag jävligt svårt att döda infödingarna. Det tar ju typ 6-7 hugg med sin yxa för att dom ska dö vilket betyder insta död om det kommer flera av dom.
Första dagen kom det en grupp på 3 som jag lyckades ta död på. Sen kom dom lite sporadiskt men sen på sjätte dagen så kom det typ 8-10 stycken vilket var helt omöjligt. Det kändes lite som att nu har du överlevt länge nu jävlar ska du dö
Nån som har nått tips hur man får ihjäl dom lättare? Polaren sa att man skulle hitta flare gun som ligger under segelbåten men har inte lyckats hitta den båten än.

En taktik jag brukade använda mig av när spelet först kom ut (spelar det inte längre så vet inte om det fungerar) var att bara gå/springa runt dem i cirklar samtidigt som man slår dem. Det gör så att de inte kan träffa en. Återkom gärna om du testar det och det fortfarande fungerar.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Co-op kommer mest troligen i patch 0.09 om inte något stort går fel. Det är om ungefär 2-3 dagar från nu.

Så här skriver han: "Current plan is for the co-op to release in the 0.09 patch. So it’s around 2 weeks away, unless something major goes wrong!"

Källa: https://steamcommunity.com/app/242760/discussions/0/613936673...

Kan själv säga att jag är grymt taggad för det här och förhoppningsvis så kommer det med patch 0.09!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roze:

Co-op kommer mest troligen i patch 0.09 om inte något stort går fel. Det är om ungefär 2-3 dagar från nu.

Så här skriver han: "Current plan is for the co-op to release in the 0.09 patch. So it’s around 2 weeks away, unless something major goes wrong!"

Källa: https://steamcommunity.com/app/242760/discussions/0/613936673...

Kan själv säga att jag är grymt taggad för det här och förhoppningsvis så kommer det med patch 0.09!

Nu verkar den ha dykt upp: http://steamcommunity.com/games/242760/announcements/detail/2...

Jag dammade av mitt spel förra veckan. Det har hänt ganska mycket mot tidigare men jag tröttnade ändå ganska fort få kannibaler och djur försvinner efter ett tag. Inget som verkar ha fixats i denna uppdatering samtidigt.

Permalänk

Någon som spelar detta nerv krävande spelet än ? tänkte om någon vill köra lite online ? grymt spel by the way hojjta till om ni är sugna o lira lite

Visa signatur

Fractal define R4 | Gigabyte z97x gaming 3 | Corsair Vengeance Pro Red 16GB 2133MHz | i7-4790k @ 4.8GHz | EVGA GeForce GTX970 SC ACX 2.0 4GB | EVGA SuperNOVA 850 G2 | CPU-kylning: Corsair H100i | Intel 530 Series 120GB X 2 |

Permalänk
Medlem

Jag började lira detta spelet igår
Lite efter alla andra.

Men det börjar bli nice nu sen senaste patchen.
Vi var 4 pers som byggde vårt lilla camp med mängder av fällor och fina hus osv.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |