Mitt acc blev hackat, alla skins borta!

Permalänk
Medlem

Mitt acc blev hackat, alla skins borta!

Hej! Idag blev mitt account hackat och jag orkar inte skriva hela texten men detta är vad jag skrev till steam support:
"Today I got in a chat with a person (http://steamcommunity.com/profiles/76561198143861269/) who said that his friend (http://steamcommunity.com/profiles/76561198135458318) could not add me but if I could add him on the following link: http://csgolonugo.com/trade=43587456/ * we could set up a trade.
I did not at the time realise that it really did not spell "csgolounge.com". When I clicked "Add on steam" I typed my account information and after a moment got a few e-mails saying something like "Your account has an unknown login from ip___." Dumb as I was, I only though that was because of the site (I though maybe csgolounge had servers in russia and thus my ip would come from there, so I also typed in the extra login password).

After I realised my mistake I quickly went on my Steam account to see almost all of my items were gone and saw that his friend had traded them to himself. However, I was unable to take a picture of his inventory when he had my items, but the trade history picture must surely make up for that.
And now here I am, without items and hoping the information I have will be enough to save my items. And untop of that what should I do to my computer after this hacking? Could the person have put a virus on my computer and should I change more things than just my password on steam?"

Kort och gott, vad ska jag göra förutom att byta lösenord? Ska eller behöver jag göra någonting annat? Sen hur är chansen att mina saker kommer återlämnas?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur man ens kan gå på det där...

Angående vad du ska göra så har tyvärr inget bra svar. Och du lär nog inte få tillbaka dina grejer heller. Vet dock ej hur steam hanterar det men har du tur så får du väl tillbaka sakerna.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alexander7938:

Hej! Idag blev mitt account hackat

Nej, du blev phishad.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Har hört att några fått tillbaka sina saker efter liknande händelser. Nu vet jag inte ifall de talar sanning eller inte. Det är bara att hålla tummarna.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Nej, du blev phishad.

Ganska rejält också o.O

Förutom byta lösenord och hoppas att Steam kan göra något tror jag man inte kan göra något mer med detta.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Inaktiv

Enligt Steam EULA policy så har du ingen rätt att få tillbaks dina items i din inventory. Ditt kontos säkerhet beror helt på ditt ansvar, aktivera Steam-Guard, ha ett bra lösenord och gå inte på scams.

Ledsen :/

Citerar från deras FAQ:

Citat:

What is Steam's policy on returning scammed items/gifts?

Steam will not return any items or gifts that you feel have been traded unfairly. There are no exceptions to this policy. All trades are final. If you were scammed, you may submit a report from the offending user's profile, however contacting Steam Support will not result in the return of any stolen items/gifts. This does not include fraudulently purchased games that you received and were removed from your account. Please see the below question for how we handle fraudulent gift trades.

Citat:

What is Steam's policy on returning items that were taken while my account was hijacked?

The use and security of the Steam account is your responsibility. It does not matter if you let someone use the account, or if the account was being used without your knowledge. It is your responsibility to safeguard your account against such activities.
For information on how to safeguard your account, please read our Account Security Recommendations and Account Phishing FAQs.

Du kan dock rapportera personen för bedrägeri eller som potentionell fara för andra (igenom hans Steam-profil), och hoppas att han har fått flera rapporter tidigare, så att han kan bli flaggad och tillslut bestraffad,

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=9958-MJDG...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Hej! Idag blev mitt account hackat och jag orkar inte skriva hela texten men detta är vad jag skrev till steam support:
"Today I got in a chat with a person (http://steamcommunity.com/profiles/76561198143861269/) who said that his friend (http://steamcommunity.com/profiles/76561198135458318) could not add me but if I could add him on the following link: http://csgolonugo.com/trade=43587456/ * we could set up a trade.
I did not at the time realise that it really did not spell "csgolounge.com". When I clicked "Add on steam" I typed my account information and after a moment got a few e-mails saying something like "Your account has an unknown login from ip___." Dumb as I was, I only though that was because of the site (I though maybe csgolounge had servers in russia and thus my ip would come from there, so I also typed in the extra login password).

After I realised my mistake I quickly went on my Steam account to see almost all of my items were gone and saw that his friend had traded them to himself. However, I was unable to take a picture of his inventory when he had my items, but the trade history picture must surely make up for that.
And now here I am, without items and hoping the information I have will be enough to save my items. And untop of that what should I do to my computer after this hacking? Could the person have put a virus on my computer and should I change more things than just my password on steam?"

Kort och gott, vad ska jag göra förutom att byta lösenord? Ska eller behöver jag göra någonting annat? Sen hur är chansen att mina saker kommer återlämnas?

Hur mycket var dina skins värda? Om de är åt det lite dyrare hållet känns det som att du ska ha koll på de där "steamcomumnity" och "csgolougne"-länkarna.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte Valve har kontroll eller "makten" att kunna ta bort eller ge skins/items åt folk, eftersom det har ett värde av riktiga pengar.

Och även om dom kunde det så är det omöjligt för dom att bedöma vad som stämmer och är sant.

Sen tror jag inte ens tyvärr att dom har så stor verksamhet att ta hand om sådana här ärenden.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Ändra lösenordet på Steam och alla andra sidor du hade samma lösenord på.
Sen är det bara att hoppas på att då får tillbaks allt som stulits.

Permalänk
Medlem

Det enda Steam kan göra är väl att sätta trade-ban på den personen som fick alla skins.
För övrigt är det standard med folk som addar en när man postar trades, och försöker sno skins.

Du får vara försiktigare i framtiden

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

Steam ger vanligen inte tillbaka skins även om du blivit hackad men jag vet att det hjälper att tjata och inte ge sig. Säger dem nej fortsätt skriva till dem.

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Fattar inte hur man ens kan gå på det där...

Det hjälper ju att strö lite extra salt över såren... Ibland gör man dumma saker, människor gör misstag.

Permalänk
Medlem

Jag fick tillbaka Dota 2-items ifrån Steam efter att nån djävul kom in på mitt account. Visserligen inte genom phising, utan på annat sätt, och då sa Valve att som en engångsgest för att jag är en flitig köpare av spel på Steam, och en flitig användare av market, så kunde de återställa varenda trade som gjorts, men bara EN gång. Jag valde då självklart att få tillbaks allt, vilket tog 2 veckor och det involverade 2 veckors avstängning från Steam Trading för mig, och ytterligare 1 vecka till efter att items kommit tillbaka.
Det finns ett flertal Guides på YouTube i ämnet angående Dota 2 items. Gäller det övriga Valve spel så som Counter-Strike: Global Offensive så funkar det där med.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Så här är det:

OM du vart hackad så skulle du fått tillbaka dina items, detta går igenom en gång. Om du blir scammad en andra gång så får du inget.
OM du frivilligt ger iväg din information till någon random ("phishing") så får du inte tillbaka dina items. Alltså skriva in ditt inlogg och lösenord på en nästan identiskt sida = ditt fel.
Ditt konto din säkerhet, verkar ju som du inte haft steam guard aktiverat och det borde du verkligen ha haft. Om du hade haft "fina" skins så hade du vetat allt detta. Random personer som skickar friend invites eller länkar är bara bedrägeri, vissa csgolounge länkar kan se riktigt fina ut men klicka aldrig på det, sälj på market isåfall eller använd cs go gruppen på facebook.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Fattar inte hur man ens kan gå på det där...

Angående vad du ska göra så har tyvärr inget bra svar. Och du lär nog inte få tillbaka dina grejer heller. Vet dock ej hur steam hanterar det men har du tur så får du väl tillbaka sakerna.

Tack så mycket för komplimangen....

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Så här är det:

OM du vart hackad så skulle du fått tillbaka dina items, detta går igenom en gång. Om du blir scammad en andra gång så får du inget.
OM du frivilligt ger iväg din information till någon random ("phishing") så får du inte tillbaka dina items. Alltså skriva in ditt inlogg och lösenord på en nästan identiskt sida = ditt fel.
Ditt konto din säkerhet, verkar ju som du inte haft steam guard aktiverat och det borde du verkligen ha haft. Om du hade haft "fina" skins så hade du vetat allt detta. Random personer som skickar friend invites eller länkar är bara bedrägeri, vissa csgolounge länkar kan se riktigt fina ut men klicka aldrig på det, sälj på market isåfall eller använd cs go gruppen på facebook.

Alla mina skins har jag fått genom csgolounge/trading. Inte värda så mycket heller, kanske 40 £ och är ny till det. Nästan alla skins fick jag i NiP vs Epsilon där jsg gick all in och vann mycket. Känner mig bara helt efterblivna atm, så många röda flaggor men nej sånt fattar inte jag...

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Jag fick tillbaka Dota 2-items ifrån Steam efter att nån djävul kom in på mitt account. Visserligen inte genom phising, utan på annat sätt, och då sa Valve att som en engångsgest för att jag är en flitig köpare av spel på Steam, och en flitig användare av market, så kunde de återställa varenda trade som gjorts, men bara EN gång. Jag valde då självklart att få tillbaks allt, vilket tog 2 veckor och det involverade 2 veckors avstängning från Steam Trading för mig, och ytterligare 1 vecka till efter att items kommit tillbaka.
Det finns ett flertal Guides på YouTube i ämnet angående Dota 2 items. Gäller det övriga Valve spel så som Counter-Strike: Global Offensive så funkar det där med.

Okej, jo jag har nog en 50+ spel på mitt acc så kanske?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Är det vanligt att Steam konton blir hackade? Jag råka ut för det här om dagen, fick mejl helt plötsligt att min mejl adress blivit ändrad och så gick det inte att logga in. Grejen är den att jag inte ens använt Steam på flera år och absolut inte lämnat ut mitt lösenord till någon däremot kanske jag varit slarvig och använt samma lösenord som på någon annan sida. Jag kontaktade supporten i fredags och nu har de återställt mitt lösenord. Det vore intressant om någon har erfarenhet, aldrig blivit hackad tidigare. Är det Steam som har kass säkerhet på sina servrar eller vad är det frågan om?
Man blir ju lite paranoid av sånt här men förhoppningsvis var det inget personligt, kanske vill de bara spela gratis eller vad är anledning att man kapar någons annans konto?

Permalänk
Medlem

Fick tillbaka alla mina saker!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alexander7938:

Fick tillbaka alla mina saker!

Hur?

Visa signatur

Admin på Minecraft Servern Noritus.
Ansöka till servern HÄR: http://http://www.sweclockers.com/forum/144-spelservrar-och-klanspel/1307830-vanilla-minecraft-server-soker-aktiva-spelare-och-admins/
Leksakerna får inte plats här :(