Permalänk

Asus rekonditionerad laptop

Tjena

Köpte en laptop från elgreen.se som är en gaming laptop. En Asus GV75, problemet är att från första dagan så hackar datorn sig, det spelar ingen roll vilken program jag öppnar, kan vara chrome eller steam så hackar datan ordentligt och det tar runt 5 minuter tills den fungerar igen. Nu förstår jag inte om det är hårdvaran det är fel på eller mjukvaran. Jag är inte så erfaren inom datorer och om jag skulle skicka tillbaks varan skulle de fixa eller skulle jag kunna skicka tillbaks det och få pengarna tillbaka, trots att jag öppnade förpackningen och använde datorn (tog emot den i fredags).
Mvh Schneider

Permalänk
Sötast

Då du har köpt den på distans så har du din rätt att öppna och testa och skicka tillbaka varan sålänge den är i oförändrat skick!

Permalänk
Medlem

Du har 14 dagars ångersrätt på distansköp enligt svensk lag. Och ja, du får plocka upp datorn och prova den så som Allexz säger.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Då du har köpt den på distans så har du din rätt att öppna och testa och skicka tillbaka varan sålänge den är i oförändrat skick!

Tack för snabb svar! Då vet jag det.

Skrivet av Atlas Tasume:

Du har 14 dagars ångersrätt på distansköp enligt svensk lag. Och ja, du får plocka upp datorn och prova den så som Allexz säger.

Tack ska du ha för svaret, får väl göra det tyvärr :/