Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

ag tror inte att vi kommer ha den. Det har blivit massa trams om bundlingarna att de ska vara exklusiva för vissa återförsäljare.

Vilket trams! Är det Sony eller svenska distributören som bestämt detta?

Permalänk
Medlem

Tjena! Nu när Nintendo Europe har announcat att Europe också kommer få ett limited edition utav Hyrule Warriors (Wii U), kommer ni att få in detta?

För övrigt så borde ni uppdatera release datumet på Hyrule Warriors, släpps 19 september i Europa istället för 26.

Permalänk
Medlem

Hej!

Om jag förhandsbokar ett Xbox One Nordic Edition (http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/201646-xbox_one_...) när kommer jag få den då? Inte på releasedagen antar jag?

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Sammyc51:

Tjena! Nu när Nintendo Europe har announcat att Europe också kommer få ett limited edition utav Hyrule Warriors (Wii U), kommer ni att få in detta?

För övrigt så borde ni uppdatera release datumet på Hyrule Warriors, släpps 19 september i Europa istället för 26.

Hej, vi kommer att få limited edition men har inte fått något bekräftat pris ännu så därför syns den inte på sidan än.
Angående datumet så är det fixat nu

Skrivet av tim2k:

Hej!

Om jag förhandsbokar ett Xbox One Nordic Edition (http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/201646-xbox_one_...) när kommer jag få den då? Inte på releasedagen antar jag?

Nej inte på releasedagen, vet vet inte när en andra skeppning dyker upp ännu.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Tja, när får ni in Watchdogs på 360 så man vet att man får den på posten? hehe ^^

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Deadoralive:

Tja, när får ni in Watchdogs på 360 så man vet att man får den på posten? hehe ^^

Det ska dyka upp hos oss nästa vecka först.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Lite udda fråga, det är snart en månad kvar till Ar nosurge släpps i Europa och tja än så länge finns det inte en enda Svensk butik som har den listad i sitt sortiment, hur kommer det sig?

Ja spelet ska släppas i fysikt format enligt Tecmo Koei Europe. Enda butiker jag hittat det ligger i UK än så länge men orkar inte importera det.

Är det något ni vet ni kommer få in eller blir det import som gäller?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Tjenare Webhallen, när får ni in Last of us till postorder?, jäkligt sugen på köpa en PS4 + last of us, men vill inte köpa ifrån någon annan återförsäljare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Webhallen
Skrivet av tjobbo:

Tjenare Webhallen, när får ni in Last of us till postorder?, jäkligt sugen på köpa en PS4 + last of us, men vill inte köpa ifrån någon annan återförsäljare.

Det kom in på lager imorse

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Har ni slutat med månadens filmer?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Webhallen
Skrivet av kode:

Har ni slutat med månadens filmer?

Nope. Det har bara tagit lite semester

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Hej, jag beställde Xbox One bundlen som inkluderar COD Ghosts + Destiny för typ en vecka sen. den släpps ju den 9 september, o då har jag studiedag vilket e perfekt. Undrade bara om jag får xboxen den dagen? Står ju inte att den är fullbokad eller nåt.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av phen0meenal:

Hej, jag beställde Xbox One bundlen som inkluderar COD Ghosts + Destiny för typ en vecka sen. den släpps ju den 9 september, o då har jag studiedag vilket e perfekt. Undrade bara om jag får xboxen den dagen? Står ju inte att den är fullbokad eller nåt.

Du bör ha dina prylar levererade den 9e då så vitt posten inte kör i diket etc

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Testpilot

Hur ligger det till med PS4:an och Destiny-bundlen? hur fullbokat är det och vet ni hur många ni får? får man en den 9:e om man bokar idag?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av hunden:

Hur ligger det till med PS4:an och Destiny-bundlen? hur fullbokat är det och vet ni hur många ni får? får man en den 9:e om man bokar idag?

Hej, när den blir fullbokad informerar vi om det direkt på produktsidan. Dvs den är inte fullbokad ännu.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Webhallen:

Hej, när den blir fullbokad informerar vi om det direkt på produktsidan. Dvs den är inte fullbokad ännu.

Perfekt, då blir det en bokning nu och besök i Linköpingsbutiken förhoppningsvis på tisdag då

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen.

Ni är väl medvetna om att många Xbox One som sålts nu de senaste dagarna är defekta. Det handlar om missljud från konsolen. Ni kan läsa mer om detta i Sweclockers Xbox One tråd här: http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp....

I tråden är det många som har köpt konsolen av er och stött på problemet. Microsoft har då hänvisat dem tillbaka till er för att returnera konsolen. Men sedan har ni avvisat dessa kunder och vägrat ta tillbaka konsolen.

Jag har bokat konsolen hos er tillsammans med spelet Destiny så jag får den lite senare än de flesta andra (på tisdag). Men nu är jag orolig att jag ska få en defekt konsol och att ni ska vägra ta hand om returen. Tycker ni att jag bör avboka den hos er och boka någon annanstans?

Mvh
Marcus

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Maacus:

Hej Webhallen.

Ni är väl medvetna om att många Xbox One som sålts nu de senaste dagarna är defekta. Det handlar om missljud från konsolen. Ni kan läsa mer om detta i Sweclockers Xbox One tråd här: http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp....

I tråden är det många som har köpt konsolen av er och stött på problemet. Microsoft har då hänvisat dem tillbaka till er för att returnera konsolen. Men sedan har ni avvisat dessa kunder och vägrat ta tillbaka konsolen.

Jag har bokat konsolen hos er tillsammans med spelet Destiny så jag får den lite senare än de flesta andra (på tisdag). Men nu är jag orolig att jag ska få en defekt konsol och att ni ska vägra ta hand om returen. Tycker ni att jag bör avboka den hos er och boka någon annanstans?

Mvh
Marcus

Hej Marcus. jag hittar ett enda exempel på det du beskriver (dvs i tråden du länkar, samt två allmänna klagomål på oss vilket förstås är tråkigt) dock så har vi ju inte avvisat dem. Vi har sagt, när de kommit in under helgen, att vi inte kan byta ut konsolerna direkt över disk utan att det är något som vår servicepersonal får avgöra på måndag.

Dessutom är ju produkten slutsåld på många håll: då är det ganska svårt att byta ut dem och troligen så går det snabbare att lägga upp det som ett serviceärende hos MS än att vänta in nästa leverans hos oss tex.

Men hjälp får man ju, ingen har blivit nekad vad jag kan se.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej Marcus. jag hittar ett enda exempel på det du beskriver (dvs i tråden du länkar, samt två allmänna klagomål på oss vilket förstås är tråkigt) dock så har vi ju inte avvisat dem. Vi har sagt, när de kommit in under helgen, att vi inte kan byta ut konsolerna direkt över disk utan att det är något som vår servicepersonal får avgöra på måndag.

Dessutom är ju produkten slutsåld på många håll: då är det ganska svårt att byta ut dem och troligen så går det snabbare att lägga upp det som ett serviceärende hos MS än att vänta in nästa leverans hos oss tex.

Men hjälp får man ju, ingen har blivit nekad vad jag kan se.

Efter att ha läst igenom tråden igen ser jag att det faktiskt bara var en av de personer som köpt av er som fått problem med supporten. Ber om ursäkt för min överdrift.

Hur fungerar det förresten ifall man beställt konsolen från er webbshop, kan man då lämna in den i er butik ifall det skulle vara fel på den?

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Maacus:

Efter att ha läst igenom tråden igen ser jag att det faktiskt bara var en av de personer som köpt av er som fått problem med supporten. Ber om ursäkt för min överdrift.

Hur fungerar det förresten ifall man beställt konsolen från er webbshop, kan man då lämna in den i er butik ifall det skulle vara fel på den?

Hej, nemas problemas

Och ja det är lugnt att lämna i butiken om man köpt på webben (eller vice versa också förstås).

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Vill bara ge en eloge till er. Var och lämnade in min defekta konsol hos er idag. Personalen på Ekelundsgatan i Göteborg hade full koll på läget och jag fick en ny fungerande direkt över disk så jag slapp vara utan under reparationen vilket jag var inställd på.

Mvh
Marcus

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen!

Hur ligger det till med Hyrule Warriors - Limited edition? Blev ju fullbokad så fort att med inte fick chansen ens

Mvh Martin

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Nemo_DoH:

Hej Webhallen!

Hur ligger det till med Hyrule Warriors - Limited edition? Blev ju fullbokad så fort att med inte fick chansen ens

Mvh Martin

Ja tyvärr är det ganska begränsad upplaga så det var först till kvarn som gällde.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ja tyvärr är det ganska begränsad upplaga så det var först till kvarn som gällde.

Det betyder med andra ord att ni inte kommer få in flera?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Nemo_DoH:

Det betyder med andra ord att ni inte kommer få in flera?

Förmodligen inte nä

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Jag har ett Day One Black Box där både nätadaptern samt konsolen låter och har även problem med att kontrollen tappar anslutningen till och från. Det verkar inte som det har varit några problem att lämna in och få nytt i butik men hur fungerar det med Black Box då det inte verkar vara något ni har?

Går det i värsta fall få pengarna tillbaka och köpa en annan version eller är det microsoft supporten som gäller?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av bishop_SWE:

Jag har ett Day One Black Box där både nätadaptern samt konsolen låter och har även problem med att kontrollen tappar anslutningen till och från. Det verkar inte som det har varit några problem att lämna in och få nytt i butik men hur fungerar det med Black Box då det inte verkar vara något ni har?

Går det i värsta fall få pengarna tillbaka och köpa en annan version eller är det microsoft supporten som gäller?

Om vi byter ut den över disk blir det till något som vi har tillgängligt att byta ut mot så att säga.
Så bästa är nog att kolla med MS om du vill ha day one.
De brukar ändå vara snabbast att höra sig till direkt själv ändå (man får hem packmaterial till gamla xboxen och bokar upphämtning så det är tämligen smärtfri process).

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Vill ha och vill ha, egentligen så bryr jag mig inte så mycket om varken Day One eller Kinecten, därav frågan om att lämna tillbaka och köpa annan version i stället.

Vill ju egentligen inte vara utan Xboxen i två veckor eller få tillbaka ett hopplock av andra maskiner. Så därför tänkte jag om det gick att lösa med er direkt så skulle ju det vara absolut smidigast men det får väl bli microsoft.

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen!

När får vi den fysiska kopian av Warlords of Draenor som varit förbeställd? Får vi den idag så vi kan börja spela 0.01 när servrarna öppnar eller får vi det först imorgon eftermiddag?

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av WaZZe:

Hej Webhallen!

När får vi den fysiska kopian av Warlords of Draenor som varit förbeställd? Får vi den idag så vi kan börja spela 0.01 när servrarna öppnar eller får vi det först imorgon eftermiddag?

Vi får inte leverera spelet förrän på launch dagen. (Tyvärr får man väl säga, men vi är helt och hållet i händerna på Blizzard här.)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch