Vilket gamalt spel önskar ni hade kompatibilitet med Nya operativsystem

Permalänk
Skrivet av Bach:

Windows 96, verkligen?

"Windows Nashville" also known as "Windows 96" släpptes aldrig vad jag har förstått.

Fanns en läckt version, har haft den på skiva.
Även kallad win95c om jag minns rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

alla DOS spel.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Jag var alltid tvungen att gå till farfar för att spela Rayman Gold som liten, då han hade en dator med Win98. Spelet fungerade inte ens med Windows XP i kompatibilitetsläge

Det skulle vara trevligt om det fungerade på Win8.1 nu

Permalänk
Medlem

Såg att nån nämnde Turrican-serien, prova gärna Hurrican som är väldigt likadant fast native för Windows:
http://download.chip.eu/en/Hurrican-1.0.0.4_138865.html
(finns lite mirrors här och där, inte påden officiella siten längre vad jag såg)

Väldigt roligt faktiskt!

Lite gameplay:

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Hade gärna velat lira det svenska spelet Kosmopolska. Har fått igång det i en virtuell maskin med Windows 95 men var tyvärr en hel del blåskärmar så det var mer eller mindre ospelbart.

Spelar annars GOG-utgåvorna av Theme Hospital och Contructor och det funkar ju helt lysande

Permalänk
Medlem

Det dryga är väl att vissa spel har 16-bitars .exe installers men spelet isig är definitivt spelbart på en modern dator, så man måste liksom hitta ett sätt att kringå just installationen, inte nämnvärt svårt kanske men det är lite drygt :X