Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14800465']Tyskt smäck hör inte hemma i mitt åkeri

Har ett tjugotal fina Scania R för dom anställda och en Topline Streamline (extra allt) för mig själv haha.

Scania är fins, men jag kör Volvo

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

haha, japp det är bara du

Jag misstänkte det.:D

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Fan vad svenska ni skall vara av er. Är det bara jag som kör tyskt?:D

Jag körde ju en DAF ett tag

Är dock tillbaka i Lars M. Klemmensen igen ^^

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14800465']Tyskt smäck hör inte hemma i mitt åkeri

Har ett tjugotal fina Scania R för dom anställda och en Topline Streamline (extra allt) för mig själv haha.

Du är bara avis på den fina kvalitén som min MAN TGX har.:D

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Förlåt min okunnighet men vad är det som gör detta spel kul?
Sitter man inte i realtid och kör dvs tar en tur 5 timmar så sitter man i 5 timmar och kör. Någon som orkar kanske kan upplysa mig om charmen med detta spel?

Permalänk
Medlem

Nederländska DAF ja. Jag tycker dock inte om interiören i dom lastbilarna.
Så jag kör MAN i väntan på riktiga Mercedes-Benz. Jag vill inte modda dit loggan, utan väntar istället in leveransen från SCS. Får hoppas den kommer snart.
Svenskarna attraherar mig inte lika mycket.

http://www.ladda-upp.se/image.php?id=113581&size=full

http://www.ladda-upp.se/image.php?id=113582&size=full

http://www.ladda-upp.se/image.php?id=113584&size=full

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av goa200:

Förlåt min okunnighet men vad är det som gör detta spel kul?
Sitter man inte i realtid och kör dvs tar en tur 5 timmar så sitter man i 5 timmar och kör. Någon som orkar kanske kan upplysa mig om charmen med detta spel?

Nej, det är inte realtid

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Nederländska DAF ja. Jag tycker dock inte om interiören i dom lastbilarna.
Så jag kör MAN i väntan på riktiga Mercedes-Benz. Jag vill inte modda dit loggan, utan väntar istället in leveransen från SCS. Får hoppas den kommer snart.
Svenskarna attraherar mig inte lika mycket.

http://www.ladda-upp.se/image.php?id=113581&size=full

http://www.ladda-upp.se/image.php?id=113582&size=full

http://www.ladda-upp.se/image.php?id=113584&size=full

Nej. Ska vara Volvo FH 750 XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av goa200:

Förlåt min okunnighet men vad är det som gör detta spel kul?
Sitter man inte i realtid och kör dvs tar en tur 5 timmar så sitter man i 5 timmar och kör. Någon som orkar kanske kan upplysa mig om charmen med detta spel?

Nej, det är inte IRL klocka. Tror inte att jättemånga hade spelat då.
Men ladda ner spelet och testa. Det är gratis att testa, och fastnar du så är det bara att slänga upp en hundralapp för nyckel.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wester.A:

Nej. Ska vara Volvo FH 750 XL

Akta dig så att jag inte skickar över en IVECO åt dig. :D:D

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Fan vad svenska ni skall vara av er. Är det bara jag som kör tyskt?:D

Skrivet av jnsson:

haha, japp det är bara du

Skrivet av '[TBOC:

Razor;14800465']Tyskt smäck hör inte hemma i mitt åkeri

Har ett tjugotal fina Scania R för dom anställda och en Topline Streamline (extra allt) för mig själv haha.

Kul att en del är emot tyska saker, då ni alla kör tyskt

Då Volkswagen köpt upp Scania nyligen, så numera så är Scania tyskägt och således tyskt företag. (med produktion i Sverige, än så länge ska man väl tillägga. Är ju bara en fråga om när folk börjar sägas upp och hela lastbilstillverkningen för Scania delen läggs ned i Sverige och flyttas till Tyskland).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Kul att en del är emot tyska saker, då ni alla kör tyskt

Då Volkswagen köpt upp Scania nyligen, så numera så är Scania tyskägt och således tyskt företag. (med produktion i Sverige, än så länge ska man väl tillägga. Är ju bara en fråga om när folk börjar sägas upp och hela lastbilstillverkningen för Scania delen läggs ned i Sverige och flyttas till Tyskland).

Tror inte att det händer. Facket på Scania har veto i frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Kul att en del är emot tyska saker, då ni alla kör tyskt

Då Volkswagen köpt upp Scania nyligen, så numera så är Scania tyskägt och således tyskt företag. (med produktion i Sverige, än så länge ska man väl tillägga. Är ju bara en fråga om när folk börjar sägas upp och hela lastbilstillverkningen för Scania delen läggs ned i Sverige och flyttas till Tyskland).

Jag kör inte tyskt. Jag för Volvo

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag kör inte tyskt. Jag för Volvo

Jag skall be VW koncernen köpa upp hela Volvo group Sweden.;)

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

kör DAF skälet är en ljudmodd .
heter DAFsoundMod-byKriechbaumV4.1 (copypastade filnamnet från datorn)

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Jag skall be VW koncernen köpa upp hela Volvo group Sweden.;)

haha

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av Carlj:

Har faktiskt ingen koll på ingame, men vanligtvis brukar 4x2 bilarna ha upp mot 1400-1500 liter. Beroende på specification och märke så klart.

Volvo FH 4x2-dragbil har en maximal bränslevolym är 1480L
MAN TGX 4x2-dragbil 1,490 l

Som exempel:)

jao enda modden att få en löjligt stor tank är scania longline 14k liter

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skyttorp:

Tror inte att det händer. Facket på Scania har veto i frågan.

Att de kommer dra ner på Scanias anläggningar i Sverige?

Ser man tillbaka på alla andra Svenska företag som blivit uppköpta av utländska så har det slutat i stora neddragningar på personalen, flyttat verksamheten till andra länder.
Sannolikheten att det kommer hända? Sannolikt mycket stor.
När? Kommer troligen börjas inom några år max, skulle jag tro.
Nu när Volkswagen köpt upp Scania så har de genom ägandet i MAN överflöd av personal på vissa poster, och då MAN och Scania slås ihop till gemensamt bolag så kommer överflödet "skalas bort" dvs sägas upp.
Så frågan är troligen inte om det sker, utan den är snarare bara när sker det? För att det kommer ske neddragningar på Scania är om man kollar tillbaka på historiska företags köp och liknande, väldigt stor.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Kul att en del är emot tyska saker, då ni alla kör tyskt

Då Volkswagen köpt upp Scania nyligen, så numera så är Scania tyskägt och således tyskt företag. (med produktion i Sverige, än så länge ska man väl tillägga. Är ju bara en fråga om när folk börjar sägas upp och hela lastbilstillverkningen för Scania delen läggs ned i Sverige och flyttas till Tyskland).

Och det skönaste är att jag inte tänkte på det förrän du påpekade det.:P

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av pollisoong:

kör DAF skälet är en ljudmodd .
heter DAFsoundMod-byKriechbaumV4.1 (copypastade filnamnet från datorn)

Är du medveten om att den moden är inne på version 8 nu och väljer att köra med en gammal ändå, eller visste du bara inte?

http://ets2.lt/en/daf-xf-50keda-sound-mod-version-8/

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Hur uppdaterar man bäst Promods? Tog hem de 3 1.70 filerna och la dem i mods-katalogen. Tog bort de 3 1.62 filerna och startade spelet. Gick sedan in i min'Promods-profil' i spelet och la till Promods 1.70. Men sedan när jag väljer att starta så kraschar det ändå efter att jag valt senaste autosave-filen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pomelo:

Hur uppdaterar man bäst Promods? Tog hem de 3 1.70 filerna och la dem i mods-katalogen. Tog bort de 3 1.62 filerna och startade spelet. Gick sedan in i min'Promods-profil' i spelet och la till Promods 1.70. Men sedan när jag väljer att starta så kraschar det ändå efter att jag valt senaste autosave-filen.

Hej!

Säker på att du kör senaste ETS2? Dvs v1.12?
Promods 1.7 funkar inte till något annat än 1.12 av ETS2

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Hej!

Säker på att du kör senaste ETS2? Dvs v1.12?
Promods 1.7 funkar inte till något annat än 1.12 av ETS2

Verifierade visserligen inte versionen exakt. Men i och med att det fungerade i 1.10, slutade fungera i 1.11 och nu ville Steam köra in ytterligare en uppdatering så det borde vara 1.12 jag har..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av goa200:

Förlåt min okunnighet men vad är det som gör detta spel kul?
Sitter man inte i realtid och kör dvs tar en tur 5 timmar så sitter man i 5 timmar och kör. Någon som orkar kanske kan upplysa mig om charmen med detta spel?

Skrivet av pomelo:

Verifierade visserligen inte versionen exakt. Men i och med att det fungerade i 1.10, slutade fungera i 1.11 och nu ville Steam köra in ytterligare en uppdatering så det borde vara 1.12 jag har..

Kolla vilken du har

I de äldre versionerna så står versionssiffran under "startskärmen" (där man laddar sin profil) medans i 1.12 så är det uppe till vänster det står.

Det ska i princip bara vara att radera de gamla promods filerna (3 st) lägga in de nya, starta spelet välja redigera, lägg till de 3 nya filerna som aktiva moddar. Sen ladda spelet.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Permalänk

Permalänk

Har det sagts något om när multiplayer modden kommer ikapp spelet så man kan köra igen?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Tänkte bara posta detta för er som inte redan vet/har. Jag har laggt upp en länk till min stream fil, där det finns runt 10 radio stationer (svenska). Ladda ner den och lägg in den i dokument -> euro truck simulator om ni vill ha svenska radio stationer :)!

http://www.sweclockers.com/forum/151-racing-sport-och-simulat...

(Scrolla längst ner)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Kolla vilken du har

I de äldre versionerna så står versionssiffran under "startskärmen" (där man laddar sin profil) medans i 1.12 så är det uppe till vänster det står.

Det ska i princip bara vara att radera de gamla promods filerna (3 st) lägga in de nya, starta spelet välja redigera, lägg till de 3 nya filerna som aktiva moddar. Sen ladda spelet.

Har 1.12 då det är via Steam, men har löst problemet. Klassiskt fall av SBS. Av någon anledning så missade jag def-filen när jag kopierade in 1.70 och la till den till profilen. Kopierar jag in även den verkar det fungera.