Märkliga kunder & tabbar, frågor, vad göra?

Permalänk
Skrivet av teanox:

Mjo varit med om samma saker de med gratis jobb får jag nästan dagligen, brukar bara kolla rakt in i ögonen och svara, det tar tre timmar, betala eller gå!, mjo vanligaste felet med windows / mac problem är just sparandet av alla jävla foton / filmer, vafan extern hårdisk... kostar runt 700 - 1000kr och är guld värt -.- min syrra har en tendsen att krasha hårdiskarna på sin laptop, tror hon är öppe på sin 6 - 7 hårdisk nu? hur de nu kan komma sig.... -.- ville inte vara okänslig, men har ett par kollegor som skriver några få ord på ordrarna, lite irriterande när dom har information men inte orkar lägga fem till tio sekunder på att skriva de.

tappar / stöter hon till datorn när den är på så kan läsarmen repa disken på hdd. sitta i sängen täppa igen lufthålen undertill är klassiskt.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

tappar / stöter hon till datorn när den är på så kan läsarmen repa disken på hdd. sitta i sängen täppa igen lufthålen undertill är klassiskt.

Hon har plattkylare till, dock så förstår jag inte hur den kan gå sönder av att stötas bara, borde snarare bli så att den glider ur kopplingarna har en laptop själv som jag haft i över 5 år nu inget fel på den, endå har min kompis unge tappat den i golvet ett par gånger

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Skrivet av teanox:

Hon har plattkylare till, dock så förstår jag inte hur den kan gå sönder av att stötas bara, borde snarare bli så att den glider ur kopplingarna har en laptop själv som jag haft i över 5 år nu inget fel på den, endå har min kompis unge tappat den i golvet ett par gånger

vet en granne räcker med att hon vistas länge nånstans så börjar elektronik gå sönder.
SBS problem kanske vissa modeller har problem med ex kylning. går hdd för varm så pajar den snabbare.

okunnighet är det dumt. nonchalans är ännu värre
var ju nån för några år sen X åtalades för att ha laddat datorn i sängen under täcket, lägenheten brann ner var nära det spred sig.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Jag har ofta motsatt problem om jag ringer någon telefonsupport för att exempelvis felanmäla bredbandet. Det är de som svarar i telefonen i kundsupporten som ofta är korkade. De verkar ta för givet att man inte kan någonting och det kan ta lång tid att överbevisa dem att det inte är fel på sladden till comhem-modemet och att de inte behöver skicka en ny koaxialkabel för 5:e gången när felet sitter i comhems utrustning (som exempel).

Ibland kan man undra vilka kompetenskrav som behövs för att jobba i telefonsupport. Typ "följ flödesschemat tills kunden ger upp och lägger på så vi slipper hjälpa kunden med det verkliga problemet" kan du detta så har du jobbet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

vet en granne räcker med att hon vistas länge nånstans så börjar elektronik gå sönder.
SBS problem kanske vissa modeller har problem med ex kylning. går hdd för varm så pajar den snabbare.

okunnighet är det dumt. nonchalans är ännu värre
var ju nån för några år sen X åtalades för att ha laddat datorn i sängen under täcket, lägenheten brann ner var nära det spred sig.

Mjo kommer ihåg de där med datorn under täcket... lika illa som att ladda batterier / mobiler utan uppsyn, okunnighet yes är dumt, dock är de ännu dumare med folk som inte vill/vägrar fråga om hjälp ifall de är något dom är mindre kunniga i, finns alltid något mer att lära och ingen kan ju allt

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk

då var det dags igen.

kortfattat kan man säga att kund lagat sin Iphone 5 för nån månad sedan. sen tappar X den i lördags och lagar den på helt annat ställe i annan stad. där säjer teknikern att skruvarna till plattan som håller fast kontakterna var i fel ordning (skruv 1 satt i hål 2 osv) det är sammanlagt 3 skruvar små som grus. vilken skruv som sitter i vilket hål har mindre betydelse när skillnaden är nån tiondels millimeter.

nu vill X ha tillbaka pengarna för den reparation vi gjort förra månaden för "vi har gjort ett "oproffsigt jobb" att hitta lite fel skruvar gör ja dagligen som andra butiker har lagat men sitter det så sitter det fast, inget som direkt påverkar telefonen.

X har inte med skärmen som slutade att funka, X är arg och lever rövare svär att alla är värdelösa fit-or. vi vet inte vid detta läge att både glas och lcd är krossade. 45min varade utskällningen med kollega och chef över telefon.

X blir nu ännu argare då min chef vist kan gå med på ett garanti jobb om det är ett fabrikationsfel (RMA) men X måste självklart ha med sig glaset tillbaka till oss. det räcker inte med att vara förbannad ja kommer inte ge X över 1000kr för att X är obekväm,
andra kunder som kommer in reagerar på vilket liv X för (om man tänker sig en narkotika påverkad Persson fast X inte var över 20år) och vi ber dom att komma senare..

när X senare har gått så ringer vi upp butiken i andra staden, min chef känner dom. han kommer ihåg X då X var högljudd och att glas/lcd var helt krossat. nån form av garanti jobb är det således inte.

imorgon kl 10 ska X komma tillbaka. det tragiska är att det verkade inte spela nån roll vad man sa. ingenting gick in Allt var vårat fel.. det lite märkliga var att X var svensk men pratade "förorts-slang" X skulle komma tillbaka och Knu--a oss allihopa.. pratar verkligen ungdomar så här ?
dom gånger ja hört det var i skolan av dom Coola bråkstakarna.. detta passade verkligen inte in på personen.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

då var det dags igen.

kortfattat kan man säga att kund lagat sin Iphone 5 för nån månad sedan. sen tappar X den i lördags och lagar den på helt annat ställe i annan stad. där säjer teknikern att skruvarna till plattan som håller fast kontakterna var i fel ordning (skruv 1 satt i hål 2 osv) det är sammanlagt 3 skruvar små som grus. vilken skruv som sitter i vilket hål har mindre betydelse när skillnaden är nån tiondels millimeter.

nu vill X ha tillbaka pengarna för den reparation vi gjort förra månaden för "vi har gjort ett "oproffsigt jobb" att hitta lite fel skruvar gör ja dagligen som andra butiker har lagat men sitter det så sitter det fast, inget som direkt påverkar telefonen.

X har inte med skärmen som slutade att funka, X är arg och lever rövare svär att alla är värdelösa fit-or. vi vet inte vid detta läge att både glas och lcd är krossade. 45min varade utskällningen med kollega och chef över telefon.

X blir nu ännu argare då min chef vist kan gå med på ett garanti jobb om det är ett fabrikationsfel (RMA) men X måste självklart ha med sig glaset tillbaka till oss. det räcker inte med att vara förbannad ja kommer inte ge X över 1000kr för att X är obekväm,
andra kunder som kommer in reagerar på vilket liv X för (om man tänker sig en narkotika påverkad Persson fast X inte var över 20år) och vi ber dom att komma senare..

när X senare har gått så ringer vi upp butiken i andra staden, min chef känner dom. han kommer ihåg X då X var högljudd och att glas/lcd var helt krossat. nån form av garanti jobb är det således inte.

imorgon kl 10 ska X komma tillbaka. det tragiska är att det verkade inte spela nån roll vad man sa. ingenting gick in Allt var vårat fel.. det lite märkliga var att X var svensk men pratade "förorts-slang" X skulle komma tillbaka och Knu--a oss allihopa.. pratar verkligen ungdomar så här ?
dom gånger ja hört det var i skolan av dom Coola bråkstakarna.. detta passade verkligen inte in på personen.

Är han helt oresonerlig så är det bara att be han att lämna lokalen. Att skärmen är krossad beror knappast på fel skruv i fel hål.
Förklara för han vad som gäller, lever han rövare så be han lämna lokalen och återkomma när han har lugnat ner sig. Lever han rövare på riktigt(börjar hota, ha sönder grejer) så får ni kontakta lämpligt vaktbolag/polis.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

gissar på att X var sönder curlad av föräldrarna och bara X börja skrika så gav dom med sig.
att X också försökte med bedrägeri. X visste att X i normala fall inte kan få garanti men försöka går ju.
nej X är inte välkommen längre.

har man satt det i system och märker att det funkar varför inte fortsätta ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644