Telefonsäljare ringer allt oftare

Permalänk
Medlem

Jag brukar leta upp bolaget på tex allabolag.se ta fram namnet på VD och sen ringa på dennes privata telefonnummer....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Till er alla som vill "busa" lite med försäljare, skriv ut det här manuskriptet och följ den;

http://egbg.home.xs4all.nl/motmanuskript.html

Dock inte fylla i och skicka in, varför de nu vill att man skall göra det.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

En fråga till er som ev. har lite juridisk kunskap (eller kanske en kompis ni kan fråga?);

Om ett företag ringer och försöker sälja på mig något, t.ex en försäkring eller ett elabbonemang, och jag påpekar att jag ej är intresserad och aldrig kommer vara, som sedan ringer mig en gång VARJE vecka (fast olika säljare) kan man då polisanmäla dessa för trakasseri av något slag?

Har jag informerat säljbolaget att jag ej är intresserad och inte vill att de hör av sig mer och ändå gör detta på veckobasis måste det ju vara någon form av trakasseri?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Är inte själv drabbad av säljsamtal, har bara mobil, och på den ligger det truecaller.
Men det skulle behövas göras åt dessa telefonförsäljare via lagar, i synerhet när många siktar in sig på gamla, sjuka och andra oseriösa metoder.

Anser att för att att en telefonförsäljning ska vara giltig lagligt sett ska det skickas vanligt brev, som måste undertecknas och skickas tillbaka innan nått annat händer som tjänst eller vara, detta gällande allt som kan säljas in via telefon.

Alternativ totalförbud för telefonförsäljning riktade mot privatpersoner.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Gör en sport av det: när försäljaren hasplat ur sig sin inledade svada så drar du av nåt i stil med "Du, det där låter jättebra, men jag sitter lite illa till, kan du vänta ett slag?", sedan lägger du ner telefonen på bordet och fortsätter med detdu höll på med eller börjar göra nåt annat.

Sporten är att få samtalet så långt som möjligt, det är fullt tillåtet och ta upp luren mellan varven och ljuga ihop nån skit för hålla kvar försäljaren. Gör gärna en massa skumma ljud i bakgrunden med; kör lite med köksmixern, spela upp nåt dödsskrik på datorn, poppa Rosa Helikopter på ashög volym, osv. När försäljaren till slut ger upp och lägger på noterar du samtalstiden.

Har du några polare som är drabbade av samma sak kan ni föra protokoll över tiderna, den som har längst samtal vid månadens slut vinner en öl av de andra

Väldigt intressant idé!
Kan du inte starta en dedikerad tråd om just detta?
Kan bli hur roligt som helst. Gärna med regler om screenshot på samtalstid osv!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du är med i Facebook tävlingar etc så godkänner du i 99.9% utav fallen att du hammnar på en lista som vill bli uppringd utav försäljare, kan vara därför du får massor utav fler samtal ifrån försäljare.
Skrämmande hur få det verkar vara som vet om detta.. allt som heter tävling är oftast ett sätt att fiska efter folk till en lista som dom senare säljer till företag som vill ha info etc.

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Att skoja med telefonförsäljare kan vi inte hindra er från, men att komma med barnsligheter som kan skada andra människor är inget som hör hemma här!
Skärpning tack!

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mocka:

Jag blockerade ett nummer på mobilen som går till en telefonsäljare då jag inte orkade med deras kassa erbjudanden som jag inte ens är intresserad av. Ja, så var det inte mer med det, de ringde någon gång i månaden men inget som störde utom SMSet jag automatiskt fick från telesvar att de hade ringt men inte lämnat ett meddelande.

Men de senaste veckorna har de börjat ringa allt oftare dvs några gånger i veckan sen varje dag och nu två gånger per dag. Antar att det inte dröjer länge till tills de ringer tre gånger per dag och då är det riktigt störande.

Det gäller BBB gällande TV och har förstått att det inte hjälper att ringa BBBs kundtjänst och klaga.
http://vemringde.se/?q=0337846083

Hur löser jag mitt problem?

Jag vet inte om det går att lösa; NIX (eller vad det nu heter) verkar inte fungera alls.

Nu senast i måndags fick jag ett samtal från ett försäkringsbolag som samarbetade med cancer-organisationer och påpekade att inga försäkringsbolag täcker kostnader för barn som insjuknar i cancer.

Där fick jag stoppa henne;

- Hur vet du ens om jag har barn?
Svar: Det vet jag inte.

- Hur fick du mitt nummer?
Svar: Vi köper telefonnummer från Mobile (nånting mer som jag inte uppfattade, hon snubblade på sina egna ord). Dessa nummer är köpta av dem som varit delaktiga i kundundersökningar på internet.

- Det har jag aldrig deltagit i och dessvärre för er, är mitt telefonnummer ungefär 2 veckor gammalt och telefonen har fungerar i snart en vecka.
Svar: Oj då...

- Förstår du hur oseriös du framstår som ringer en okänd människa, utan grunder och utan bakgrundskoll och börjar prata om cancersjuka barn varpå NI helt plötsligt tänker erbjuda något mirakulöst?
Svar: .....

- Nej, det var precis det jag tänkte...tack för mig.
Svar: H....h....hejdå.

Jävla telefonförsäljare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag vet inte om det går att lösa; NIX (eller vad det nu heter) verkar inte fungera alls.

Nu senast i måndags fick jag ett samtal från ett försäkringsbolag som samarbetade med cancer-organisationer och påpekade att inga försäkringsbolag täcker kostnader för barn som insjuknar i cancer.

Där fick jag stoppa henne;

- Hur vet du ens om jag har barn?
Svar: Det vet jag inte.

- Hur fick du mitt nummer?
Svar: Vi köper telefonnummer från Mobile (nånting mer som jag inte uppfattade, hon snubblade på sina egna ord). Dessa nummer är köpta av dem som varit delaktiga i kundundersökningar på internet.

- Det har jag aldrig deltagit i och dessvärre för er, är mitt telefonnummer ungefär 2 veckor gammalt och telefonen har fungerar i snart en vecka.
Svar: Oj då...

- Förstår du hur oseriös du framstår som ringer en okänd människa, utan grunder och utan bakgrundskoll och börjar prata om cancersjuka barn varpå NI helt plötsligt tänker erbjuda något mirakulöst?
Svar: .....

- Nej, det var precis det jag tänkte...tack för mig.
Svar: H....h....hejdå.

Jävla telefonförsäljare!

Snyggt

I mitt fall fick jag helt enkelt lösa det genom att väldigt bestämt be dem att INTE ringa mer och att om jag nu någonsin skulle vara intresserad av TV så skulle jag SJÄLV lösa något.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Min HTC One M8 har en inbyggd blockera nummer funktion i Sense. Den har använts flitigt. Nu är det tyst i min telefon.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

En fråga till er som ev. har lite juridisk kunskap (eller kanske en kompis ni kan fråga?);

Om ett företag ringer och försöker sälja på mig något, t.ex en försäkring eller ett elabbonemang, och jag påpekar att jag ej är intresserad och aldrig kommer vara, som sedan ringer mig en gång VARJE vecka (fast olika säljare) kan man då polisanmäla dessa för trakasseri av något slag?

Har jag informerat säljbolaget att jag ej är intresserad och inte vill att de hör av sig mer och ändå gör detta på veckobasis måste det ju vara någon form av trakasseri?

Japp, kolla in detta:

http://nixtelefon.org/sa-gar-det-till/undantagen/

sedan...

http://dm-namnden.org/att-gora-en-anmalan/anmalningsformular/

Permalänk
Medlem

Du har BB som ISP antar jag, så är det för mig och därför tyckte nåt tredjeparts säljbolag att det var OK att ringa i tid och otid under ett par veckor och erbjuda IP-TV.

Jag förklarade att jag under inga omständigheter ville ha tjänsterna, efter att jag bett säljare två att markera mig som totalt ointresserad så bet det till slut. "Ring inte mig jag ringer er."

Tyckte det var rätt beige:t av BBB men så är det... och ja... lägg till ditt nummer i NIX, omedelbart.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlang:

Notera att företag du tidigare ingått avtal med har rätt att ringa dig även om du är med i NIX. Skaffa en app i mobilen som kan spärra inkommande samtal för dessa.

Detta är det som gäller. Din sista chans för övrigt att bli av med samtal från just det företaget är dock att maila chefen, samt vänligt be säljaren att ta bort numret. Alla visar inte respekt, jag var dock väldigt respektfull som säljare och man kan nå väldigt långt så med, alla är inte fula fiskar.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Tackar! Skickade in följande anmälan till dm-namnden.org;

Citat:

Jag har under de senaste 5 månaderna blivit uppringd av olika säljbolag som försöker sälja försäkringar från "#företagsnamn#". Marknadsföringen har skett direkt till mitt mobiltelefonnummer och har skett en gång varannan vecka under 5 månader.

Vid varje tillfälle har jag informerat att jag ej är intresserad och påpekat att "Ni har redan ringt innan och jag är fortfarande inte intresserad, snälla sluta ring mig." varvid jag fått svaret att det måste blivit något fel i deras register och att de ska ta bort mig så jag inte blir uppringd igen, något som tydligen ej har funkat.

Exakt vilket företag som skall anmälas vet jag ej men eftersom jag anser att #företagsnamn# är de som hyrt in dessa säljbolag till att marknadsföra deras tjänster så är det dem som skall stå till svar för detta.

Får hoppas att detta löser något.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Jag har använt Call Master i många år nu på min Android lur och de är så jäkla skönt slippa bli trakasserad av alla telefonförsäljare.
http://fahrbot.co.uk/apps/27-call-master
https://play.google.com/store/apps/details?id=fahrbot.apps.bl...

Rekommenderas verkligen för alla som har root på sin android lur.
Lägg till alla som man vill ska blockeras och de bästa med den är att allt sker på systemnivå man slipper att se om dom har ringt ens.

Köpte pro versionen ganska snabbt efter jag upptäckte att den är värd pengarna de kostar. Truecaller är ju bra också ha tillsammans med den så vet man vad de är för några som ringer sen blockerar man dom med Call Master så var de problemet fixat!

Varför ska man lägga ner tid på jävlas med dom eller ens anmäla dom de är bättre göra som jag har gjort så kommer dom till sist att ge upp.
Alla som försöker ringa mig dom kommer inte ens fram till mitt nummer utan samtalet avbryts direkt utan att de går toner fram.

Mina inställningar jag kör med i Call Master.
Filter Calls & SMS Action
Call action: Answer, hang up
SMS blocking action: Block
MMS blocking action: Block

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Du har BB som ISP antar jag, så är det för mig och därför tyckte nåt tredjeparts säljbolag att det var OK att ringa i tid och otid under ett par veckor och erbjuda IP-TV.

Jag förklarade att jag under inga omständigheter ville ha tjänsterna, efter att jag bett säljare två att markera mig som totalt ointresserad så bet det till slut. "Ring inte mig jag ringer er."

Tyckte det var rätt beige:t av BBB men så är det... och ja... lägg till ditt nummer i NIX, omedelbart.

Knepet är att be BBB direkt och inte säljbolaget. BBB kan fixa det omgående på din kundbild. Bara att ringa dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

En fråga till er som ev. har lite juridisk kunskap (eller kanske en kompis ni kan fråga?);

Om ett företag ringer och försöker sälja på mig något, t.ex en försäkring eller ett elabbonemang, och jag påpekar att jag ej är intresserad och aldrig kommer vara, som sedan ringer mig en gång VARJE vecka (fast olika säljare) kan man då polisanmäla dessa för trakasseri av något slag?

Har jag informerat säljbolaget att jag ej är intresserad och inte vill att de hör av sig mer och ändå gör detta på veckobasis måste det ju vara någon form av trakasseri?

Jag tror det bättre faller under ofredande. Länkar till wikipediaartikeln där du kan läsa lite mer, men du kan ju även slå upp kapitel och paragraf på notisum.se. Det som inte fanns i brottsbalken att läsa var hurvida ofredande gäller via telefon/brev också, men enligt wikipedia så gäller även det så du kan ju hota med detta. Berätta hur ofta samma företag ringer dig, och säg att det faller under ofredande.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ofredande

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Jag använder Truecaller för bland annat blockering, men också för att veta vem som ringer till en om jag inte har numret inlagt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Idag ringde det försäljare 3ggr, jag gjorde de enda rätt och klicka bort det bara.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av deeyay:

Min HTC One M8 har en inbyggd blockera nummer funktion i Sense. Den har använts flitigt. Nu är det tyst i min telefon.

Android har en standard funktion som heter skicka numret till röstbrevlåda. Har skapat en spam kontakt där jag sparar alla nummer som ska sälja något och dom skickas till min röstbrevlåda direkt, har 45 nummer i den kontakten

Permalänk
Medlem

Det gör dom. Blev uppring tre gånger av Fortum i går.
Den sista stackaren som ringde började nästan gråta lät det som, efter en ordentlig utskällning.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

De som sitter och ringer är också människor. Ofta är de _extremt_ dåligt betalda och utnyttjas av företagen de jobbar för.
Jag skulle aldrig jävlas med någon på ett personligt plan som många här föreslår, det är rent osjysst och man undrar ju vad ni har för attityd mot era medmänniskor i allmänhet. Försök istället vara trevliga när ni hanterar samtalet så kommer de vara mer benägna att hjälpa dig att komma från samtalslistan. Jag säger inte att det alltid kommer funka, men ni förlorar inget på det heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Till er alla som vill "busa" lite med försäljare, skriv ut det här manuskriptet och följ den;

http://egbg.home.xs4all.nl/motmanuskript.html

Dock inte fylla i och skicka in, varför de nu vill att man skall göra det.

Spred den här till stor belåtelse för många på jobbet igår.
Vi funderar på att ha en tävling om vem som kommer längst nästa månad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runsy:

Om du är med i Facebook tävlingar etc så godkänner du i 99.9% utav fallen att du hammnar på en lista som vill bli uppringd utav försäljare, kan vara därför du får massor utav fler samtal ifrån försäljare.
Skrämmande hur få det verkar vara som vet om detta.. allt som heter tävling är oftast ett sätt att fiska efter folk till en lista som dom senare säljer till företag som vill ha info etc.

En dag började det ringa en massa telefonförsäljare på min mobil på dagarna. Då jag har ett jobb där jag är ute hos kunder nästa hela tiden var detta fruktansvärt irriteranade. Jag bad alla som ringde att jag skulle tas bort från deras lista, men fler bara fortsatte att ringa. Jag kunde inte förstå varför detta hände...
En dag tröttnade jag och lyckades komma i kontakt med VD:n för ett av telemarketingföretagen som sa att jag hade angett mitt nummer i en tävling. Jag har ALDRIG varit med i nån tävling sade jag. Han återkom nån dag senare och frågade mig om jag känner XXXX. Nej sade jag, men jag ljög dock. Han skulle i alla fall se till att jag försvann från listorna och sedan den dagen så fick jag inte fler samtal.
Det visade sig till slut att min fru hade deltagit i en tävling och angett mitt jobb-mobil-nummer. Gissa vem som fick ett MYCKET argt samtal efteråt....

Annars så lägger jag bara på luren när nån ringer. Det finns liksom ingen anledning att vara trevlig tycker jag. De som jobbar med detta vet vad dom sysslar med och får förvänta sig att folk inte är trevliga. Annars får dom byta jobb. Ungefär som att sopåkare får förvänta sig att det luktar skit på jobbet...

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är för er på andra orter. Men bor man i Malmö är det bara att skita i att svara så fort det är ett 08 eller 031 nummer. För mig har det alltid varit telefonförsäljare. Har en syster som bor i Göteborg men det numret har inlagt ju. Men tycker det värkar gå i vågor när det rings nån månad kan det vara flera samtal och ibland är det lugnt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Vet inte hur det är för er på andra orter. Men bor man i Malmö är det bara att skita i att svara så fort det är ett 08 eller 031 nummer. För mig har det alltid varit telefonförsäljare. Har en syster som bor i Göteborg men det numret har inlagt ju. Men tycker det värkar gå i vågor när det rings nån månad kan det vara flera samtal och ibland är det lugnt.

Skickades från m.sweclockers.com

Har ju varit en drive med telefonförsäljarfirmor från Göteborg på sistone, tyvärr. Bor själv i 031 numret så det funkar inte riktigt att strunta i 031 nummer

Permalänk
Medlem

jag har börjat få 010 nummer som ringer till mig, var dum nog att svara en gång för lääänge sen och nu ringer de väll 1 gång i månaden för att kolla om jag inte har ändrat på mig.

Jag har inte svarat de två sista gångerna men de fortsätter att ringa ändå. förra gången jag svarade ville de ge mig ett par kalsonger pga jagh ade tagit del av någon undersökning tydlingn (vilket jag inte har), förklara för dem att jag inte vill ha några kalsonger och att jag vill prata med deras chef, då la de på telefonen väldigt snabbt tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeliusCeasar:

De som sitter och ringer är också människor. Ofta är de _extremt_ dåligt betalda och utnyttjas av företagen de jobbar för.
Jag skulle aldrig jävlas med någon på ett personligt plan som många här föreslår, det är rent osjysst och man undrar ju vad ni har för attityd mot era medmänniskor i allmänhet. Försök istället vara trevliga när ni hanterar samtalet så kommer de vara mer benägna att hjälpa dig att komma från samtalslistan. Jag säger inte att det alltid kommer funka, men ni förlorar inget på det heller.

Men det handlar ju inte om att jävlas, man är bara trött på skiten, ska jag stå ut med att dom ringer hela tiden ibland bara för det är nån där som blir uttnyttjad? det är väl fan inte mitt fel, fattar inte hur folk fortfarande går på skiten om detta, jag är förvånad att det ens finns kvar idag med internet och allt, vem handlar seriöst via telefon idag, är det gamla kärringar bara eller? även dom har väl en dator idag... telefonförsäljare hörde hemma på 90 talet inte idag, bort me skiten dom bara som du säger uttnyttjar stackars ungdomar men inte ska men acceptera att dom ringer och stör hela tiden..

Permalänk
Skrivet av JoeliusCeasar:

De som sitter och ringer är också människor. Ofta är de _extremt_ dåligt betalda och utnyttjas av företagen de jobbar för.
Jag skulle aldrig jävlas med någon på ett personligt plan som många här föreslår, det är rent osjysst och man undrar ju vad ni har för attityd mot era medmänniskor i allmänhet. Försök istället vara trevliga när ni hanterar samtalet så kommer de vara mer benägna att hjälpa dig att komma från samtalslistan. Jag säger inte att det alltid kommer funka, men ni förlorar inget på det heller.

Det är 100% frivilligt att jobba som telefonförsäljare så jag skiter fullständigt i om de känner sig "illa behandlade".
Ringer man på en söndagskväll så förtjänar man skit.

Problemet med NIX är att det inte fungerar för företag. Driver en enskild firma och kan inte anmäla mig till NIX.....
Får nog skaffa ett privatabonnemang och dra av det på firman istället.
Peppar peppar så ringer försäljare inte så mycket till mig.

Permalänk

Under en period ringde det några dryga as 4-5 ggr i veckan som ville kränga på mig en ny el-leverantör. Efter en period med ringandet och total orespekt när jag bad dom sluta ringa så exploderade jag en dag och sa både ett och annat till säljaren med hotfull röst. Det slutade med att säljaren med darrande röst svor att dom aldrig mer skulle ringa, och så har det blivit. Dessa iglar ska man inte smeka medhårs, gå hårt på om du vill att det ska upphöra.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0