Permalänk

Verkar som att jag får vänta några dagar till på mitt paket från Yaeliq. Fick brev idag att jag fick skicka in orderbekräftelse med varubeskrivning och varuvärde ink frakt. Värdet på paketet 215 sek....... med frakt. Att de orkar krångla med det. Visst rätt ska vara rätt. Men för en sån struntsumma då kan det lika bra kvitta.

Jag återkommer hur mycket det kommer att kosta med alla avgifter.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14804522']Oh yeah Svenska spelutvecklare är inte rädda för vaping Rob a bank and have a vape !!!

http://imageshack.com/a/img661/3410/4eIt20.jpg

Coolt

Permalänk

Äntligen fått min Vamo V5 och Nautilus... Skoja inte den är trevlig! Yellow Custard V2 från Yaeliq är himmelsk! Tack Wolverine för tipset!

Verkar som dom gjort lite updates på Vamon också. Har ytterst lite eller snarare inget spel alls mellan tank och mod. Sen har jag sett att dom första ändrade värdet direkt på Volt eller Watt när man tryckte på en av knapparna. Det finns inte där längre heller.

Skitnöjd verkligen! Så, nu är det bara vanan med snuset som skall väck...

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk
Skrivet av Spiralkinder:

Äntligen fått min Vamo V5 och Nautilus... Skoja inte den är trevlig! Yellow Custard V2 från Yaeliq är himmelsk! Tack Wolverine för tipset!

Verkar som dom gjort lite updates på Vamon också. Har ytterst lite eller snarare inget spel alls mellan tank och mod. Sen har jag sett att dom första ändrade värdet direkt på Volt eller Watt när man tryckte på en av knapparna. Det finns inte där längre heller.

Skitnöjd verkligen! Så, nu är det bara vanan med snuset som skall väck...

Kul att du är nöjd! Du kör med VW? Jag rekomenderar köra 8w med Nautilusen på. Det körde jag en lång tid. Bra batteri/prestanda läge IMO.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Spiralkinder:

Äntligen fått min Vamo V5 och Nautilus... Skoja inte den är trevlig! Yellow Custard V2 från Yaeliq är himmelsk! Tack Wolverine för tipset!

Verkar som dom gjort lite updates på Vamon också. Har ytterst lite eller snarare inget spel alls mellan tank och mod. Sen har jag sett att dom första ändrade värdet direkt på Volt eller Watt när man tryckte på en av knapparna. Det finns inte där längre heller.

Skitnöjd verkligen! Så, nu är det bara vanan med snuset som skall väck...

vamo och nautilus är en grym kombo och om du köper de nya Nautilus BVC coilsen blir den ännu bättre och jag sitter just nu och anvjuter Yellow Custard v2 i min Kayfun mucho mumso!!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiralkinder:

Äntligen fått min Vamo V5 och Nautilus... Skoja inte den är trevlig! Yellow Custard V2 från Yaeliq är himmelsk! Tack Wolverine för tipset!

Verkar som dom gjort lite updates på Vamon också. Har ytterst lite eller snarare inget spel alls mellan tank och mod. Sen har jag sett att dom första ändrade värdet direkt på Volt eller Watt när man tryckte på en av knapparna. Det finns inte där längre heller.

Skitnöjd verkligen! Så, nu är det bara vanan med snuset som skall väck...

Alltid bra när det funkar o gör som det ska, det är ju en allmänt omtyckt combo, -ja Vamo är ju bara ett modellnamn, inget märke, så det kan skilja

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14808126']vamo och nautilus är en grym kombo och om du köper de nya Nautilus BVC coilsen blir den ännu bättre och jag sitter just nu och anvjuter Yellow Custard v2 i min Kayfun mucho mumso!!!

Haha precis samma här! Yellow Custard V2 med DNA30 o Kayfun 3.1. Avnjutes!

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Kul att du är nöjd! Du kör med VW? Jag rekomenderar köra 8w med Nautilusen på. Det körde jag en lång tid. Bra batteri/prestanda läge IMO.

Yes, har labbat massa men tror mig ha hittat en sweetspot för mig mellan 7,5-8w.

Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14808126']vamo och nautilus är en grym kombo och om du köper de nya Nautilus BVC coilsen blir den ännu bättre och jag sitter just nu och anvjuter Yellow Custard v2 i min Kayfun mucho mumso!!!

Haha, jag har faktiskt redan beställt BVC coilsen. Så BDC får ligga på hyllan är jag rädd för.

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk
Medlem

Har i dagarna fått min Hana Dna 30, Kayfun 3.1 ES från Fasttech, samt 10m 28gauge .32mm från Wireandstuff. Tog och gjorde mig min första coil. Tror de blev 8-8½ varv någonting och den ser väl inte jättevacker ut. Använder ekologisk bomull som wick.

Dock undrar jag om de är normalt att ohm-talet i displayen varierar? Ibland när jag kör visar den 1.4 ohm. Ibland 1.8. Den har visat allt mellan 1.1 - 2.1 ohm olika tillfällen.

Allt fungerar och det smakar gott (Yellow Custard V2), ger lagom moln. Men undrar om det är något fel eller om det är vanligt att det varierar så? Har än så länge kört på 16W.

Stor skillnad mot min gamla eGo-T som inte var mycket att hurra för om man jämför

Permalänk
Skrivet av m0gg3:

Har i dagarna fått min Hana Dna 30, Kayfun 3.1 ES från Fasttech, samt 10m 28gauge .32mm från Wireandstuff. Tog och gjorde mig min första coil. Tror de blev 8-8½ varv någonting och den ser väl inte jättevacker ut. Använder ekologisk bomull som wick.

Dock undrar jag om de är normalt att ohm-talet i displayen varierar? Ibland när jag kör visar den 1.4 ohm. Ibland 1.8. Den har visat allt mellan 1.1 - 2.1 ohm olika tillfällen.

Allt fungerar och det smakar gott (Yellow Custard V2), ger lagom moln. Men undrar om det är något fel eller om det är vanligt att det varierar så? Har än så länge kört på 16W.

Stor skillnad mot min gamla eGo-T som inte var mycket att hurra för om man jämför

Ohm talet kan variera, men oftast inte så mycket som du säger. Köpte min vamo v5 på Fasttech och den visade ständigt fel ohm.. Måndagsex kanske.. Du gör bättre coils med tiden. Köp dig en Resistance Tester så vet du vad som visar rätt..
Kolla den här guiden
http://www.e-cigarette-forum.com/forum/tutorials/503153-kayfu...
Den har jag lärt mig av hur man gör micro coils och sätter wicken rätt. (Inte för mycket!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Ohm talet kan variera, men oftast inte så mycket som du säger. Köpte min vamo v5 på Fasttech och den visade ständigt fel ohm.. Måndagsex kanske.. Du gör bättre coils med tiden. Köp dig en Resistance Tester så vet du vad som visar rätt..
Kolla den här guiden
http://www.e-cigarette-forum.com/forum/tutorials/503153-kayfu...
Den har jag lärt mig av hur man gör micro coils och sätter wicken rätt. (Inte för mycket!)

Tack för ditt svar. Dock pajja min Dna 30 precis.. Stod bara Check Atomizer men de var inge fel på den. Skruvade bort locket på Dna 30 och limmet som sitter längst upp mot anslutningen mot atomizer låg löst. I och med detta så tog det aldrig stopp när jag skruvade på Kayfunen och då lossnade kabeln som är lödd till anslutningen.... Skalade om kabeln. Lödtennet var ju kvar så lödde på den igen och limmade nytt. Allt fungerade skitbra, ohm-talet varierade mellan 1.2-1.3 och inge mer. Tills den till slut hoppade upp i 4 ohm. Limmet verkar inte hålla fast anslutningen helt ändå, så man kan skruva Kayfunen i all oändlighet. Så nu är de glapp i kabeln igen. Vet inte om jag orkar försöka göra om det igen. Beställer troligen bara en ny..
Är det värt att chansa på en ny eller ska man satsa på någon annan? Är det värt att gå upp någon prisklass i förhoppning om bättre kvalitet? Köpa en icke-klon?

Värt att tillägga är att jag aldrig skruvat åt för hårt (enligt mig iaf). Läste om det och drog åt tills det tog stopp och man kände att den satt hyffsat stabilt.

Edit:
Lyckades lösa det för stunden iaf. Limmade på lite extra lim så när man sätter på locket trycker det mot limmet. Nu sitter Kayfunen stabilt och ohmen verkar hittils hålla sig på 1.1 - 1.2. Köra så tills vidare.

Permalänk
Skrivet av m0gg3:

Tack för ditt svar. Dock pajja min Dna 30 precis.. Stod bara Check Atomizer men de var inge fel på den. Skruvade bort locket på Dna 30 och limmet som sitter längst upp mot anslutningen mot atomizer låg löst. I och med detta så tog det aldrig stopp när jag skruvade på Kayfunen och då lossnade kabeln som är lödd till anslutningen.... Skalade om kabeln. Lödtennet var ju kvar så lödde på den igen och limmade nytt. Allt fungerade skitbra, ohm-talet varierade mellan 1.2-1.3 och inge mer. Tills den till slut hoppade upp i 4 ohm. Limmet verkar inte hålla fast anslutningen helt ändå, så man kan skruva Kayfunen i all oändlighet. Så nu är de glapp i kabeln igen. Vet inte om jag orkar försöka göra om det igen. Beställer troligen bara en ny..
Är det värt att chansa på en ny eller ska man satsa på någon annan? Är det värt att gå upp någon prisklass i förhoppning om bättre kvalitet? Köpa en icke-klon?

Värt att tillägga är att jag aldrig skruvat åt för hårt (enligt mig iaf). Läste om det och drog åt tills det tog stopp och man kände att den satt hyffsat stabilt.

Edit:
Lyckades lösa det för stunden iaf. Limmade på lite extra lim så när man sätter på locket trycker det mot limmet. Nu sitter Kayfunen stabilt och ohmen verkar hittils hålla sig på 1.1 - 1.2. Köra så tills vidare.

Jag vet inte riktigt hur din dna 30 mod ser ut på insidan men jag köpte min på mtbv och där var det riktigt snyggt. En svart tonad lucka framför allt kablage men såna garanti klistermärken. Har inte haft ett enda problem med den sen jag köpte den! Har läst på lite olika ställen att hana dna 30 kloner från fasttech har haft många problem :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Jag vet inte riktigt hur din dna 30 mod ser ut på insidan men jag köpte min på mtbv och där var det riktigt snyggt. En svart tonad lucka framför allt kablage men såna garanti klistermärken. Har inte haft ett enda problem med den sen jag köpte den! Har läst på lite olika ställen att hana dna 30 kloner från fasttech har haft många problem :/

Min hade en rödtonad lucka framför kablaget, också med klisterlappar men inge klister. Den va bara att lyfta bort. Kände på lapparna men inge klister.
Aja, den har funkat ett tag nu så de är bara och låta den sitta.
Fylla på å va gla
Kikat lite på iTaste VTR.

Permalänk
Medlem

iPv2 50w ? 899sek möjligen?, lär inte va sämre iaf.

Permalänk
Medlem

Dual Triple Parallel Micro Coil @.22Ω med Kanthal A1 28ga 0.32mm, 7 wraps/1.1mm

TOBH Atty RDA + HADES + 99,5% VG(E422)

Volt: 4,2V/3,7V
Motstånd: .22Ω/.22Ω
Spänning: 19,09A/16,82A
Effekt: 80,18W/62,23W
Batteri Headroom: 4%/16%

Batteri: MNKE 26650 3.7V 3500mAh 20A kontinuerlig, 60A puls

Fullt laddat: 4,2V
Med TOBH Atty RDA @.22Ω: 3.17V
Voltage-Drop: 1.03V

Med voltage-drop inräknat. Detta är det man egentligen vapar på:

Volt: 3,17V
Motstånd: .22Ω
Spänning: 14,41A
Effekt: 45,68W
Batteri Headroom: 28%

Video: Ganska stor skillnad på tätheten i ångan jämfört med min förra build. Större också. Från Dual Parallel till Dual Triple Parallel. Mera än dubbelt så stor yta för vätskan att förånga sig på. Den tar nästan slut redan efter tre "Lung Hits" och som dom flesta vet så rymmer en 26650 TOBH Atty RDA väldigt mycket.

Coilarna: Pilligt att göra coilar med en innerdiameter på 1.1mm med 3 trådar. Inte dom jämnaste jag har gjort men dessa fungerar i alla fall.

Bomullsvekningen: En längre veke som vilar i mitten på center-pole istället för att ha två separata. Detta för att kunna droppa igenom munstycket och slippa ta bort locket men också för att förhindra blockering av luftflödet.

Ångutvecklingen: Man ser hur ångan delar sig i två delar. En från varje coil.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Skrivet av m0gg3:

Tack för ditt svar. Dock pajja min Dna 30 precis.. Stod bara Check Atomizer men de var inge fel på den. Skruvade bort locket på Dna 30 och limmet som sitter längst upp mot anslutningen mot atomizer låg löst. I och med detta så tog det aldrig stopp när jag skruvade på Kayfunen och då lossnade kabeln som är lödd till anslutningen.... Skalade om kabeln. Lödtennet var ju kvar så lödde på den igen och limmade nytt. Allt fungerade skitbra, ohm-talet varierade mellan 1.2-1.3 och inge mer. Tills den till slut hoppade upp i 4 ohm. Limmet verkar inte hålla fast anslutningen helt ändå, så man kan skruva Kayfunen i all oändlighet. Så nu är de glapp i kabeln igen. Vet inte om jag orkar försöka göra om det igen. Beställer troligen bara en ny..
Är det värt att chansa på en ny eller ska man satsa på någon annan? Är det värt att gå upp någon prisklass i förhoppning om bättre kvalitet? Köpa en icke-klon?

Värt att tillägga är att jag aldrig skruvat åt för hårt (enligt mig iaf). Läste om det och drog åt tills det tog stopp och man kände att den satt hyffsat stabilt.

Edit:
Lyckades lösa det för stunden iaf. Limmade på lite extra lim så när man sätter på locket trycker det mot limmet. Nu sitter Kayfunen stabilt och ohmen verkar hittils hålla sig på 1.1 - 1.2. Köra så tills vidare.

Tur att det lyckades lösa sig för stunden..
Jag köpte min DNA30 hos Esmokes (klon)
http://esmokes.se/cloupor-cana-mod
Finns dock inte i lager ännu.

Permalänk
Proffsmoddare

Fick lite vapemail idag 26,24,22 och 20 gauge kanthal Var ju tvungen att testa ett bygge med 20gauge och HOLY CRAP!! vape foh days Det jag kan säga är att vira en coil med 20gauge är en workout

Bara för att visa skillnaden mellan de olika kanthal versionerna tog jag en liten bild 28 är ju det som man normalt har i kayfuns osv ser rätt jävla ynklig ut i jömförelse alla tre coils är 7wraps på en 2mm mejsel

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Jag köpte in min första e-cigg idag. Har testat från polare, är snusare i vanligafall. Och jag tycker de är skitgott.
Köpte en Kangertech EVOD 2. Fick 2 st kompletta e-cigg i paketet, och 5st förbrännare, usb/väggadapter laddare.
2 smaker köpte jag till, Kaffe och vattenmelon.

Så jag kör en smak i varsin e-cigg.

Däremot har jag nog fått in vätska i den ena (kaffeciggen). Röker jag ur den så blir de starkt som fan, och andas inte ut speciellt mycket rök. Den andra med vattenmelonsmak i, är mildare, men mer rök.
Hur rengör jag enklast e-ciggen? Jag är väldigt ny på dehär som sagt.
Och de känns lite surt om jag ska behöva hälla ut vätskan jag tillsatt, men gissar på att jag blir tvungen.

Kangertech EVOD 2:

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14812506']Fick lite vapemail idag 26,24,22 och 20 gauge kanthal Var ju tvungen att testa ett bygge med 20gauge och HOLY CRAP!! vape foh days Det jag kan säga är att vira en coil med 20gauge är en workout

http://imagizer.imageshack.us/a/img537/4472/LY3CWW.jpg

Bara för att visa skillnaden mellan de olika kanthal versionerna tog jag en liten bild 28 är ju det som man normalt har i kayfuns osv ser rätt jävla ynklig ut i jömförelse alla tre coils är 7wraps på en 2mm mejsel

http://imagizer.imageshack.us/a/img661/1020/69OEh0.jpg

Måste prova 20 gauge! Sub ohm video incoming?

Permalänk
Skrivet av SweSparky:

Jag köpte in min första e-cigg idag. Har testat från polare, är snusare i vanligafall. Och jag tycker de är skitgott.
Köpte en Kangertech EVOD 2. Fick 2 st kompletta e-cigg i paketet, och 5st förbrännare, usb/väggadapter laddare.
2 smaker köpte jag till, Kaffe och vattenmelon.

Så jag kör en smak i varsin e-cigg.

Däremot har jag nog fått in vätska i den ena (kaffeciggen). Röker jag ur den så blir de starkt som fan, och andas inte ut speciellt mycket rök. Den andra med vattenmelonsmak i, är mildare, men mer rök.
Hur rengör jag enklast e-ciggen? Jag är väldigt ny på dehär som sagt.
Och de känns lite surt om jag ska behöva hälla ut vätskan jag tillsatt, men gissar på att jag blir tvungen.

Kangertech EVOD 2:
http://darkskyvapors.ca/products/5386467c2d2727.67492245l.jpg

Häll ut vätskan i ett glas eller liknande om du verkligen vill spara den. Sen tar du isär tanken och rengör allt med varmt vatten. Torka sedan tanken (Med handduk eller lufttorka) När den är helt torr, tar du o sätter ihop allt igen (Det kanske behövs sättas i en ny coil) efter du gjort detta så fyller du tillbaka juicen.. Vape.. Profit??

Permalänk

Ni med nautilus tanken, vad använder ni för coils? Vet inte om jag ska köra på dom på fasttech eller original? Pris skillnaden är ju väldigt stor!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MuffinManxD:

Måste prova 20 gauge! Sub ohm video incoming?

Here ya go

Funkar helt ok

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av Blackjack:

Ni med nautilus tanken, vad använder ni för coils? Vet inte om jag ska köra på dom på fasttech eller original? Pris skillnaden är ju väldigt stor!

Jag har använt både original och de från Fasttech (De gamla coilsen). Får ut mer smak från orginalet. Hade jag fortsatt o vapa på min Nautlius så hade jag kört på de nya coilsen. (Har dock inte använt de nya coilsen) (Glömt vad de heter nu, om det var BDC eller BVC Men either way så är den nya bättre har jag hört.)

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Jag har använt både original och de från Fasttech (De gamla coilsen). Får ut mer smak från orginalet. Hade jag fortsatt o vapa på min Nautlius så hade jag kört på de nya coilsen. (Har dock inte använt de nya coilsen) (Glömt vad de heter nu, om det var BDC eller BVC Men either way så är den nya bättre har jag hört.)

Jag hittar inget super bra priser på orginal coilsen. Vart köpte du dina orginal? Verkar ju som de flesta ligger runt 120-150 för 5st.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14717423']Du begick dock ett misstag där du bör INTE köpa batterier ifrån fasttech för om du gör det kommer paketet skickas med Malaysia post och det inneär att du kan få vänta över 2 månader på din order.

Skrivet av Fuzzmeister:

Shit, hade inte förväntat mig ett svar 20 i 5 på morgonkvisten, props till dig!

Okej, ska definitivt läsa in mig om Vamo V5 och Aspire nautilus. Kanske blir ett par flaskor från Yaeliq också. Tänkte precis beställa ett 10 pack dansk e-juice "steamjuice" från esmokes.se, men nu får jag väl tänka om

Tack igen för svar!

mvh

Edit: Kunde inte hålla mig.. Nu är det på väg ett paket från fasttech!

Slutade med följande:
Vamo V5
Nautilus + 3 extra coils samt 2 reservtankar
18350 batterier
18650 batterier
Nitecore l4 V2
refill bottles med nål

Gick på strax under 700. Hoppas jag blir nöjd.

Hur var det här paketet sen? Har suttit med Halo G6 i två månader nu, något jag tycker är helt okej men det är ett konstant laddande och påfyllande, samt lite dåligt tryck i den så även jag tänkte investera i något mer gediget.

Är detta fortfarande vad som rekommenderas? Vart ska man köpa batterierna ifrån?

Tacksam för svar och ber om ursäkt om jag missat en liknande post.

Permalänk
Proffsmoddare

Dagens coilbygge !! En TwinQuadParallel 28gauge 2mm på 0.12ohm massor med yta och BRUTAL vapeproduktion

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av Blackjack:

Jag hittar inget super bra priser på orginal coilsen. Vart köpte du dina orginal? Verkar ju som de flesta ligger runt 120-150 för 5st.

Ja.. De är tyvärr ganska dyra. De på Fasttech har ett väldigt bra pris, men inte lika bra som originalet. Jag köpte mina original coils på LYF (LightYourFire). Vet inte om det var ett bra pris eller ej dock.

Permalänk
Medlem

Alright! Jag har nu tittat igenom varenda sida för att förstå lite själv vad det är jag vill ha.

Gillar verkligen MVP'n, åtminstone idén, kan dock tycka den är lite stor för vad jag vill ha. Annars tycker jag boxmods kan se väldigt häftigt ut och inte lika "sexleksaksaktigt" ut..

SÅ. Om vi säger att jag köper en Nemesis clone från fasttech, vad behöver jag sen? Är det Sony VTC4 18650 batterier man ska ha? Hur många? Om jag vill skruva ner den till en lite stealthiare maskin som t.ex Wolverine här stoltserat med, behöver jag mindre batterier då eller något annat?

Vad kommer sen? Jag vill inte drippa utan har hellre en tank, alt köper flera. Vilka passar/är bäst? Läst mycket om Aspire och Taifun, är det dom?
Har heller inte några planer på att göra egna coils, så även där är jag konfunderad, köper man dem separat? Hur ofta byts de?
Vad är "kick"? Behöver jag sånt?

Sen är det allt annat, laddare till batterier och säkert sådant jag inte tänkt på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14813704']Dagens coilbygge !! En TwinQuadParallel 28gauge 2mm på 0.12ohm massor med yta och BRUTAL vapeproduktion

http://imageshack.com/a/img742/7200/4fSTyK.jpg

Brutal smak, brutal ånga och brutal värme(Kyls dock ner av lufthålen ). Precis så gillar jag den också. Av alla coils jag byggt och testat hittills så har parallell varianterna varit för mig säreget överlägsen på alla tre bitarna.

Tänk att vapa den på The Beast 200W mod: http://www.vapescores.com/the-beast-200-watt-box-mod/ Synd bara att dom inte levererar internationellt.

Väntar spänt på din video... ^^

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ph0bLif3:

Brutal smak, brutal ånga och brutal värme(Kyls dock ner av lufthålen ). Precis så gillar jag den också. Av alla coils jag byggt och testat hittills så har parallell varianterna varit för mig säreget överlägsen på alla tre bitarna.

Tänk att vapa den på The Beast 200W mod: http://www.vapescores.com/the-beast-200-watt-box-mod/ Synd bara att dom inte levererar internationellt.

Väntar spänt på din video... ^^

Funkar helt ok

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR