Vinn speldator med Seagate i cosplay-tävling

Permalänk
Medlem

Lite synd att... Om man nu skulle ens försöka, så får resterande åskådarskara gå till psykolog och de få jag känner, skulle förmodligen avsäga sig bekantskapen... för att inte tala om, vad lilla mamma skulle säga...

Lycka till unga och modiga...

- lilla gubben...

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte Sweclockers ska ha tävlingar alls, det är för dåliga vinster.

Ironi ;)
Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Jag tycker inte Sweclockers ska ha tävlingar alls, det är för dåliga vinster.

Jag förstår vad du menar men det är relativt eftersom en dålig dator för dig kan vara en bra dator för någon annan. Om alla på SweC hade obegränsat med pengar tror jag inte alla hade suttit med 12 core prollar och quad Titan. Vissa nöjer sig faktiskt med mindre som min kompis t ex, oöverklockad 2500K med ett 660 och 8GB RAM som är mer än nöjd. Jag hade själv inte velat ha 4xTitan utan hade nöjt mig med 780Ti SLI samt en 4790K med vattentjafs just nu.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nu e det ju en riktigt bra tävling samt pris ..och det fins mer än bara pc lirare`på detta forum /foto/video mm så datorn fins det absolut inget att klaga på duger gott o väl till många användningsområden

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag förstår vad du menar men det är relativt eftersom en dålig dator för dig kan vara en bra dator för någon annan. Om alla på SweC hade obegränsat med pengar tror jag inte alla hade suttit med 12 core prollar och quad Titan. Vissa nöjer sig faktiskt med mindre som min kompis t ex, oöverklockad 2500K med ett 660 och 8GB RAM som är mer än nöjd. Jag hade själv inte velat ha 4xTitan utan hade nöjt mig med 780Ti SLI samt en 4790K med vattentjafs just nu.

Det kändes lite som föregående talare var ironisk..

Själv är jag positivt inställd till tävlingarna, har inget alls att göra med att jag lyckats få hem några vinster men det hjälper ju också så klart!

Denna tävling känner jag hur jag har massor av idéer men inte tid att utföra något (målar staket, säljer lägenhet etc), hoppas några andra lyckas knåpa ihop något roligt/snyggt/urflippat. Kanske inte kan hålla mig mot slutet och spökar ut något av barnen, blir ju mycket mindre kostym att tillverka då

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Jag tycker inte Sweclockers ska ha tävlingar alls, det är för dåliga vinster.

När medlemmar börjar gnälla på för dåliga vinster och att SweClockers borde dra in på tävlingar så undrar man ju hur låg nivån har blivit på detta forum Man får ju för f'n vibbar av bortskämda 13 åringar...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Vad många kverulanter det finns här, tycker det bara är roligt när tävlingar som denna kommer upp för alla medlemmar.

Permalänk
Skrivet av warh0g:

Jag tycker inte Sweclockers ska ha tävlingar alls, det är för dåliga vinster.

Det är ju ingen som tvingar dig att delta?

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Det kändes lite som föregående talare var ironisk..

Själv är jag positivt inställd till tävlingarna, har inget alls att göra med att jag lyckats få hem några vinster men det hjälper ju också så klart!

Denna tävling känner jag hur jag har massor av idéer men inte tid att utföra något (målar staket, säljer lägenhet etc), hoppas några andra lyckas knåpa ihop något roligt/snyggt/urflippat. Kanske inte kan hålla mig mot slutet och spökar ut något av barnen, blir ju mycket mindre kostym att tillverka då

Man hoppas ju det.

Lycka till om du har många idéer

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Men hallå, om priset är så värdelöst (enligt vissa) så är det väl ett alldeles ypperligt tillfälle att tävla i alla fall och sälja den eventuella vinsten. Eller är det för mycket jobb för flera tusen? Ni kanske tjänar mer än så på vad-det-nu-är-som-ni-gör-istället?

Jag hade då inte tackat nej i alla fall...

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Gosig katt, det är en sak som är säker.

Permalänk
Medlem

Om inte katten på bilden vinner är tävlingen riggad!

Permalänk
Avstängd

Är det här?

Är det här man ska posta sina bilder? Har följt Swec länge men är ny på forumet

Permalänk
Skrivet av Superbongo:

Är det här man ska posta sina bilder? Har följt Swec länge men är ny på forumet

Citat:
  • Gör en cosplay-kostym på temat Seagate SSHD

  • Ta ett foto på dig eller din kompis i ovan nämnda kostym

  • Det är tillåtet att använda bildbehandlingsprogram för att genomföra mindre justeringar av exempelvis färger och skärpa, men inte för att ändra innehållet i originalbilden.

  • Ladda upp bilden på valfri bilduppladdningstjänst

  • Visa upp bilden i diskussionstråden till denna tävling

  • Invänta juryns beslut. Lycka till!

Förövrigt rolig tävling, har en riktigt bra ide som ska genomföras i helgen (Må ingen annan ta den först!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Om inte katten på bilden vinner är tävlingen riggad!

Jaha, jag trodde att man vann katten plus hårddisken :D.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

När medlemmar börjar gnälla på för dåliga vinster och att SweClockers borde dra in på tävlingar så undrar man ju hur låg nivån har blivit på detta forum Man får ju för f'n vibbar av bortskämda 13 åringar...

om du kollar. där han redigerade sitt inlägg så står de anledning: Ironi..

Permalänk

Mycket ståtligt katt det där. Blir svårt att överträffa.

Permalänk
Avstängd

Mitt bidrag Seagate SSHD "K9 version"

Här kommer mitt bidrag till tävlingen Seagate SSHD K9 version, mitt under uppbyggnad med ett MSI FM2+ moderkaka.

http://imgur.com/pW8KQGj

Hälsningar

Superbongo med trolovade och kompisen Egon

La in bilden
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superbongo:

Här kommer mitt bidrag till tävlingen Seagate SSHD K9 version, mitt under uppbyggnad med ett MSI FM2+ moderkaka.

http://imgur.com/pW8KQGj

http://imgur.com/pW8KQGj

Hälsningar

Superbongo med trolovade och kompisen Egon

Hoppas jag gjorde rätt nu :p. Bilden syns inte i forum delen, men det kanske ska vara så?

Permalänk
Medlem

Skoj att se bild. Lycka till alla som deltar.

Permalänk
Medlem

Jesus christ vilka bortskämda #%)#= ""¤%#=ungar det fanns i denna tråden då!!! Det finns hur många unga killar och tjejer som helst som hade blivit helt tokiga över att få en såpass kraftig burk att lira CS, SC2, Dota och annat som är poppis men inte vrålkrävande. Självklart har de byggt ihop en dator av såna komponenter som de kanske inte sålt så jättemycket av utan ändå måste rea ut snart, och då väljer man att göra ett litet jippo av det istället som en kul grej! Betydligt bättre än att man ska få inkorgen pumpad med "OMG 24H REA KVAR KOM O FYNDA" och bli besviken, här är det ju 0kr, inte rea!
Har god lust att klä ut mig till hårddisk själv och skänka vidare datorn till någon mindre bemedlad gamer, inte alla som ens vill eller vågar överklocka, för en sån person är ju detta ett riktigt guldpaket.
Heja till er som tänker vara med på detta, jag slänger nog upp en bild jag med om jag bara kan klura ut en idé.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Skrivet av Superbongo:

Här kommer mitt bidrag till tävlingen Seagate SSHD K9 version, mitt under uppbyggnad med ett MSI FM2+ moderkaka.

http://imgur.com/pW8KQGj

http://imgur.com/pW8KQGj

Hälsningar

Superbongo med trolovade och kompisen Egon

Du gör såhär, varsegod

Permalänk
Medlem

Rolig tävling!

Här är dagens bidrag

http://imgur.com/kuc88eN

Mycket nöje!

Permalänk

Mitt bidrag Seagate SSHD "Android"

Här är mitt bidrag till tävlingen c: Tänkte att ansiktet föreställer SSHD (med en "öppning" över ögonen så att man ser insidan) och resten nedåt är insidan av en dator. Lycka till allihop!

http://imgur.com/TzAIZdX

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag.

Permalänk
Medlem

oj, en gratis dator! SJUKT FIN vinst!

Alla gnällspikar som verkar ha mamma som betalar kan ju dra långt bort, finns inte ens chans för mig att köpa en så SJUKT BRA dator (ja,jag tycker FAKTISKT att det är en väldigt bra dator! alla har inte 15000 att slänga på sin leksak) , nu måste jag komma på något vettigt som vinner tävlingen bara bara!

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det vet du nog: En 4690K och ett Z97-moderkort är tillsammans billigare och ger bättre prestanda i de allra flesta spel.

Skrivet av Alling:

Nu är det ju så att man har samma rätt att framföra kritiska kommentarer som hyllande sådana. Och jag står för att jag tycker att komponentvalet är för mycket Elgiganten-stuk (låst Core i7 och dåligt moderkort; ytterst olämpligt i en speldator) och för lite entusiastinriktat.

Läste du mitt inlägg? Ett Titan Z är inte billigare (eller för den delen mer prisvärt) än ett GTX 760.

Det du säger är inte fel, men jag tror du glömmer att räkna med butikernas inköpspriser också. K-modellerna bland annat säljs med minus i marginal hos alla stora återförsäljare i Sverige så det skulle inte vara så kostnadseffektivt för dem. Tänk på det också.

Oavsett så tycker jag det är dumt att klaga när de ger bort grejer gratis.

Permalänk

Mitt bidrag

http://imgur.com/xdrgF2g

Lycka till allesammans

Permalänk

SSHD MAN

Jag träffade Tony Stark på stan och han byggde ett nytt SSHD Hjärta åt mig. Nu måste jag kämpa med The Avengers som SSHD MAN.

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sadjester:

Jag träffade Tony Stark på stan och han byggde ett nytt SSHD Hjärta åt mig. Nu måste jag kämpa med The Avengers som SSHD MAN.

http://i.imgur.com/hzXoI5J.jpg?1

Vinner du inte så kommer jag personligen ordna ett tröstpris åt dig för grym insats!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein