G.Skill gör Ripjaws DDR4 i upp till 3 200 MHz

Permalänk
Melding Plague

G.Skill gör Ripjaws DDR4 i upp till 3 200 MHz

Lanseringen av Intel Core i7-5000-serien markerar starten på övergången till minnesstandarden DDR4. Nu presenterar G.Skill inte mindre än 16 paket högpresterande minnesmoduler.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tror ni det är värt att hoppa på ddr4 tåget nu om man ska köpa sig en rigg?

Permalänk
Medlem

och så var det här . det att det börjar krypa upp i mhz. och detta är ju bara början men en start ( start å start..) på 3200mhz är inte illa. kanske kan få se närmare 4000+ snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beejac:

Tror ni det är värt att hoppa på ddr4 tåget nu om man ska köpa sig en rigg?

neee inte ännu för mig iaf.. jag får nog vänta tills det blir mer humana priser för mig iaf.

Permalänk
Medlem

Ser gosigt ut.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk

Ser designen på minnena och suckar.

Är alla som köper datordelar mentala fjortisar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Ser designen på minnena och suckar.

Är alla som köper datordelar mentala fjortisar?

Kör utan fönster så slipper man se

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Herr Andersson:

Ser designen på minnena och suckar.

Är alla som köper datordelar mentala fjortisar?

Nä vi köper vattenblock och sen är vi glada :3

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Herr Andersson:

Ser designen på minnena och suckar.

Är alla som köper datordelar mentala fjortisar?

Jag struntar egentligen hur det ser ut till stor del, bara det inte lyser en massa och färgerna inte skär sig komponenterna emellan. Allt i min burk är t .ex rött och/eller svart just nu. Å andra sidan har jag inget chassifönster så jag vet inte varför jag bryr mig

OnT: Vid 3000mhz så börjar det iaf kännas värt det för mig att gå upp till DDR4. Fast det blir nog inget fören "vanliga" skylake alt. Broadwell-E för min del.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Spännande! Hoppas de pressar ner priserna bara, så länge jag slipper ge över 3k för 16GB 3Ghz-minnen så är jag väl nöjd typ.

Beror lite på hur coola de är förstås...

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Blir intressant och se lite tester av i7-5K serien och nya minnnen.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Avstängd

Varför fyra stycken 4 GB, istället för två stycken 8 GB minnen?

Mindre elektronik, mindre elektroniskt avfall, mindre strömförbrukning, mindre värmeutveckling, färre komponenter som kan fallera, lättare att felsöka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Varför fyra stycken 4 GB, istället för två stycken 8 GB minnen?

Mindre elektronik, mindre elektroniskt avfall, mindre strömförbrukning, mindre värmeutveckling, färre komponenter som kan fallera, lättare att felsöka.

För att det quad channel?

Permalänk
Medlem

Ganska häftiga ändå!

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Nä vi köper vattenblock och sen är vi glada :3

Exakt.

Permalänk

3200 MHz nu börjar det se bra ut.

Permalänk

Härligt att det rör på sig! DDR4 är givet för nästa uppgradering, hoppas priser och utbud gått rätt väg tills dess bara.

Skrivet av Herr Andersson:

Ser designen på minnena och suckar.
Är alla som köper datordelar mentala fjortisar?

Kan bara hålla med. Utbudet för oss som inte vill ha drakar, plexifönster och led-belysning på allt blir tunnare och tunnare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprawler:

Härligt att det rör på sig! DDR4 är givet för nästa uppgradering, hoppas priser och utbud gått rätt väg tills dess bara.

Kan bara hålla med. Utbudet för oss som inte vill ha drakar, plexifönster och led-belysning på allt blir tunnare och tunnare...

Man får hoppas på att CORSAIR kommer med DDR4 DOMINATOR med bibehållen sober look!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duuude:

Man får hoppas på att CORSAIR kommer med DDR4 DOMINATOR med bibehållen sober look!

http://wccftech.com/corsair-ddr4-dominator-platinum-select-me...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

G.Skill är mitt favoritmärke när det gäller minnen. Hur stabila som helst. Har nog aldrig haft blåskärm tack vare deras minnen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se ett test med DDR4 3200MHz mot DDR3 1600-2400MHz. I spel och hur det påverkar spelprestandan.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

G.Skill alltid snygga och bra

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cfwin:

G.Skill alltid snygga och bra

Snygga kan diskuteras, men det är väl en smaksak antar jag

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Snygga kan diskuteras, men det är väl en smaksak antar jag

Jag tycker Corsair gör fulare minnen än G.Skill, men det är som sagt en smaksak. Mina TridentX matchar perfekt mitt Asus moderkort med röd/svarta färgen dom har

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Sobert och bra!

Permalänk
Medlem

Jag som hoppades på högre densitet. Hastighet känns sjukt ointressant. T_T

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Jag tycker Corsair gör fulare minnen än G.Skill, men det är som sagt en smaksak. Mina TridentX matchar perfekt mitt Asus moderkort med röd/svarta färgen dom har

Jag tycker över lag alla minnen är fula, men det är inte pga deras utseende jag köper dem

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Ser designen på minnena och suckar.

Är alla som köper datordelar mentala fjortisar?

Vad är det i designen som gör att du undrar?

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gratzner:

Vad är det i designen som gör att du undrar?

Allt, hela designen är för att tilltala just dem som Herr Andersson nämnde, precis samma sak med alla dessa "gaming" moderkort

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Allt, hela designen är för att tilltala just dem som Herr Andersson nämnde, precis samma sak med alla dessa "gaming" moderkort

Har du inte förstått att minnena går snabbare om de är flashiga än de som är "cleana" och fyrkantiga? Lägg till spacade färger (alltså inte svart eller vit) så har du kryddat dem lite till.

Ne, tacka vet jag Corsair Dominator Platinum...

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses