Permalänk
Medlem

Skärm (HP ZR30w) funkar inte!

Tjenare alla!
Min HP ZR30w Skärm vill inte riktigt fungera som jag vill att den ska. Jag har en Adapter från skärmens Displayport som är Displayport - HDMI från den adaptern går en HDMI kabel till en annan adapter som är HDMI - Mini Displayport som sedan går in i en Apple Macbook Air 13tum. Jag får ingen bild på skärmen och datorn hittar tydligen inte skärmen? Vad är problemet tror ni ?
Tacksam för snabba svar!
Mvh Albin

SKRIK på HJÄLP i trådrubriken raderat [mod]
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråden felplacerad och därmed flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna. SKRIK på HJÄLP i trådrubriken raderat*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Okej, förlåt

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar på att den där skärmen klarar att drivas i sin tänkta upplösning via HDMI... (och när du har en sån adapter i kedjan så innebär det rimligen att du begränsas till HDMI)

Varför har du alla dessa adaptrar?
Om du har möjlighet, försök få tag i en Displayport till mini-Displayport kabel och testa.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tänkte på samma sak där Roger. Tack för svaret! Jag har skärmen kopplad tlll Macen för min dator är inte där jag är!