Permalänk
Discokungen
Skrivet av BennyZ:

Har ingen linjal så jag kan inte mäta exakt, ska hitta en imorgon Men jag skulle uppskatta höjden att vara 9 cm med 5.25" ledig och ca 4 utan den. Ska kolla exakt imorgon

Ah! Gött! Hoppas det, för då passar det på millimetern!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Update:

Trevligt paket brevbäraren kom med idag

Nu kör vi Hoppas på det bästa

Full cirkulation och inga läckor Yay! Nu kör vi bleeding Det kommer ta ett par timmar

Visa signatur
Permalänk
Discokungen
Skrivet av BennyZ:

Update:

http://i.imgur.com/kPcSj4o.jpg

Trevligt paket brevbäraren kom med idag

http://i.imgur.com/HaJXabt.jpg

Nu kör vi Hoppas på det bästa

http://i.imgur.com/yklBw4g.jpg

Full cirkulation och inga läckor Yay! Nu kör vi bleeding Det kommer ta ett par timmar

Snyggt! :'D En måttfråga till, hur mycket plats är det mellan taket och den plåten som är bakom fläkthålen som inte är 5.25-platser? Sitter och planerar hur min tank ska sitta, så det hade varit najs om man hade kunnat låsa den mellan locket och den plåten, då slipper man fästen och ful slangdragning!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Snyggt! :'D En måttfråga till, hur mycket plats är det mellan taket och den plåten som är bakom fläkthålen som inte är 5.25-platser? Sitter och planerar hur min tank ska sitta, så det hade varit najs om man hade kunnat låsa den mellan locket och den plåten, då slipper man fästen och ful slangdragning!

Mätte din första fråga och det var 8,5cm och 4,5cm så det var en bra gissning från min sida hehe Och om jag har förstått dig rätt på din andra fråga så är det 8 cm där hehe

Visa signatur
Permalänk
Discokungen
Skrivet av BennyZ:

Mätte din första fråga och det var 8,5cm och 4,5cm så det var en bra gissning från min sida hehe Och om jag har förstått dig rätt på din andra fråga så är det 8 cm där hehe

Trevligt, då funkar en rad uppochned! Tack!

Den andra frågan var om jag skulle borra hål i golvet som är precis bakom fönstret på den här bilden, sätta en pass through och en male to male som jag sätter i botten av tanken och sen gör likadant i taket på chassit så den sitter stabilt! Det bör vara 30cm, läste 293mm någon gång men det känns för lite!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Trevligt, då funkar en rad uppochned! Tack!

Den andra frågan var om jag skulle borra hål i golvet som är precis bakom fönstret på den här bilden, sätta en pass through och en male to male som jag sätter i botten av tanken och sen gör likadant i taket på chassit så den sitter stabilt! Det bör vara 30cm, läste 293mm någon gång men det känns för lite!

Jag kan mäta när jag vaknar imorgon

Visa signatur
Permalänk
Discokungen
Skrivet av BennyZ:

Jag kan mäta när jag vaknar imorgon

Tackar! Vi får se hur jag gör men det är trevligt att ha koll!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Tackar! Vi får se hur jag gör men det är trevligt att ha koll!

Det var 30cm ± 0.2cm. Jag har en dålig linjal

Visa signatur
Permalänk
Discokungen
Skrivet av BennyZ:

Det var 30cm ± 0.2cm. Jag har en dålig linjal

Grymt! Tack så hemskt mycket! Jag kommer nog inte beställa mitt förrän om en månad, men det är väldigt bra att veta var man står!

Hur går det med bygget?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Grymt! Tack så hemskt mycket! Jag kommer nog inte beställa mitt förrän om en månad, men det är väldigt bra att veta var man står!

Hur går det med bygget?

Jag skulle säga att jag är klar men jag har stött på ett udda problem. Jag läckagetestade i 5 timmar, ingen läcka. Men sen när jag stänger av datorn och pumpen så börjar det läcka i toppen av reservoaren, där vattnet kommer in. Det kommer ut en droppe då och då men det blir ju mycket till slut. Om jag öppnar en av portarna i reservoartoppen så hör man hur det sugs in massa luft, vattennivån stiger och läckaget slutar. Så när datorn är igång så måste det skapas något udda tryck. Om jag stänger av datorn och öppnar porten och stänger den snabbt så börjar det inte läcka. Så jag har en "lösning" men jag vill inte behöva göra detta varje gång jag ska stänga av datorn.
Vet inte om det är för att jag inte har bleedat loopen tillräckligt mycket och luften i systemet skapar någon form av vakuum eller om det är så att o-ringen i adaptern på reservoartoppen har spruckit och jag måste byta den. Orkar inte kolla idag Måste tömma för att se det....

Visa signatur
Permalänk
Discokungen
Skrivet av BennyZ:

Jag skulle säga att jag är klar men jag har stött på ett udda problem. Jag läckagetestade i 5 timmar, ingen läcka. Men sen när jag stänger av datorn och pumpen så börjar det läcka i toppen av reservoaren, där vattnet kommer in. Det kommer ut en droppe då och då men det blir ju mycket till slut. Om jag öppnar en av portarna i reservoartoppen så hör man hur det sugs in massa luft, vattennivån stiger och läckaget slutar. Så när datorn är igång så måste det skapas något udda tryck. Om jag stänger av datorn och öppnar porten och stänger den snabbt så börjar det inte läcka. Så jag har en "lösning" men jag vill inte behöva göra detta varje gång jag ska stänga av datorn.
Vet inte om det är för att jag inte har bleedat loopen tillräckligt mycket och luften i systemet skapar någon form av vakuum eller om det är så att o-ringen i adaptern på reservoartoppen har spruckit och jag måste byta den. Orkar inte kolla idag Måste tömma för att se det....

Läcker det så måste det vara en o-ring som är kass eller så är nippeln inte iskruvad tillräckligt! Det blir ju lite annorlunda tryck när pumpen är igång och det är normalt, men du måste nog ha tanken full för att ditt system ska fungera bra. Är den det?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Läcker det så måste det vara en o-ring som är kass eller så är nippeln inte iskruvad tillräckligt! Det blir ju lite annorlunda tryck när pumpen är igång och det är normalt, men du måste nog ha tanken full för att ditt system ska fungera bra. Är den det?

Nej, jag tömde reservoaren lite för att se om det hjälpte, vilket de inte gjorde. Nippeln är helt i, vet inte om jag skruvade in för mycket så att jag skadade o-ringen Men ska testa med fylld reservoar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Update:
Valde att skämma bort min dator lite

Köpte också 80 meter sleeving från MDPC-X Så när jag har lärt mig att sleeva och är klar med alla sladdar så lägger jag upp ett galleri

Visa signatur
Permalänk
Discokungen
Skrivet av BennyZ:

Update:
Valde att skämma bort min dator lite
http://i.imgur.com/aJ6wRpr.jpg

Köpte också 80 meter sleeving från MDPC-X Så när jag har lärt mig att sleeva och är klar med alla sladdar så lägger jag upp ett galleri

Trevligt! Ska du sälja av datorn dock?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Trevligt! Ska du sälja av datorn dock?

Jag tror det. Livet var så mycket lättare när jag luftkylde. Varje gång jag ska lägga till eller justera något nu så måste jag tömma systemet, fylla det igen och sen bleeda i ett par timmar.
Jag borde kanske inte byta saker hela tiden och bara nöja mig med vad jag har. Men jag vet att om en av fläktarna går sönder så måste jag tömma systemet och göra allt igen för att byta ut en liten fläkt.

Jag får se hur folk reagerar till annonsen, kan jag bli av med allt så säljer jag allt men om det är bara chassit som folk vill ha och jag är fast med resten av grejerna så behåller jag den och lär mig att leva med den Köpet av allt var spontant och känns som att min vilja att sälja också är spontan. Så vi får se hur det går för annonsen.

Planen nu är NZXT H440 plus 2 st GTX 880 när de kommer ut, förhoppningsvis snart

Visa signatur
Permalänk
Discokungen
Skrivet av BennyZ:

Jag tror det. Livet var så mycket lättare när jag luftkylde. Varje gång jag ska lägga till eller justera något nu så måste jag tömma systemet, fylla det igen och sen bleeda i ett par timmar.
Jag borde kanske inte byta saker hela tiden och bara nöja mig med vad jag har. Men jag vet att om en av fläktarna går sönder så måste jag tömma systemet och göra allt igen för att byta ut en liten fläkt.

Jag får se hur folk reagerar till annonsen, kan jag bli av med allt så säljer jag allt men om det är bara chassit som folk vill ha och jag är fast med resten av grejerna så behåller jag den och lär mig att leva med den Köpet av allt var spontant och känns som att min vilja att sälja också är spontan. Så vi får se hur det går för annonsen.

Planen nu är NZXT H440 plus 2 st GTX 880 när de kommer ut, förhoppningsvis snart

Så är det ju tyvärr med vattenkylning! Oftast behöver man dock inte tömma systemet för att byta en fläkt, men det beror ju på hur man har det draget!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Så är det ju tyvärr med vattenkylning! Oftast behöver man dock inte tömma systemet för att byta en fläkt, men det beror ju på hur man har det draget!

Kunde inte komma på något bättre hehe Jag tror att jag kan byta fläktarna utan att behöva tömma om jag har ett extra par händer

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nils är rolig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Update:
Hej då vattenkylning, hej luft
Jag beslöt mig att jag inte är helt såld på vattenkylning och gillar inte hur begränsad jag var när det gällde uppgraderingar och när jag bara vill in och fiffla
Behåller mitt svartvita tema så jag köpte en Phanteks PH-TC14PE Black

Hittade en inbyggd SSD-vagga under moderkortsplåten Skitsmidigt och snyggt

Blev snyggt med belysning Väntar på min 2 EVGA 780 ACX SC kommer förhoppningsvis imorgon eller torsdag
Sen ska jag sleeva kablarna så det ser snyggt ut. Det här chassit saknar smart kabeldragning så jag får hitta något sätt att dölja vissa kablar och visa andra

Snart hittar ni mina grejer på marknaden Så hämta plånböckerna så ses vi där

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Update:
Sålde mitt CaseLabs chassi och körde med ett mer passande chassi för mina delar NZXT H440 Jag satt och bollade mellan det och Corsair Air 540 men jag gillade finesserna i NZXT:s chassit
Jag är väldigt imponerad av chassit. Imponerande byggkvalité för priset och relativt bra luftflöde med tanke på luftintagen. Och så är det jävla snyggt också!

Fyllde först med lita vad jag hade hemma men sen så insåg jag hur bra NF-F12 var så jag köpte en till för att ersätta GT:n. Originalplanen var 7 st NB E-Loop B3 men de var inte lika bra som Noctua, men de är däremot mycket snyggare och passa mitt bygge bättre.

Min setup just nu Ute efter en till Asus PB278Q men kör kanske med en PG278Q eller en LG 34UM95-P men vill först se dem IRL innan jag lägger ner sådana summor på skärmar

Nu ska jag bara välja rätt mönster att sleeva mina kablar i Har ni några förslag? Jag har köpt hem 40m svart och vit sleeve från MDPC-X, så jag har tillräckligt att experimentera

Jag skissade snabbt ihop 3 förslag på min 24-pin. Det tredje förslaget kräver att jag köper hem lite grå sleeve men kan vara snygg. Jag lutar mot den i mitten mest just nu. Ni kanske kan skissa ihop något snabbt och visa mig

Så här ser den sista ut:

Visa signatur
Permalänk
Discokungen

Snyggt, trots att du ger upp vattenkylning! Luftkylning är inte tillräckligt vanligt bland snygga byggen, så jag är taggad! Keep up the good work!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Update:
Tyckte att min Phanteks PH-TC14PE skymde sikten lite för mycket så jag slängde in min gamla Antec Kühler 1220 i väntan på att Swiftech H220-X kommer till Sverige

Fick inte tag på Noctua NF-A14 iPPC-2000 PWM på Inet så vi börjar med 2st NF-F12 iPPC-2000

Riktigt fina är de

Haha ser inte ens fläktarna Men jag vet att de är där och att de är riktigt fina hehe

Kommer se riktigt bra ut när jag får hem min NF-A14 iPPC

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha du har svårt att bestämma dig du

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Haha du har svårt att bestämma dig du

Det kan man säga hehe Jag köpte ett Corsair 350D nyss.....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Update:

EVGA GTX 780 SC Black Titanium Edition
Mega-update Jag gillade mina ACX-kylare men de är inte lika fina som referenskylarna enligt mig Så jag fixade 2 st MisterX var snäll nog att sälja mig 2 st Titan-kylare Och som ni kanske vet så har ACX versionen av 780 samma PCB som referensmodellen, så jag visste att det inte skulle bli några problem att montera ihop dem
Men jag har ju ett svart/vitt-tema just nu och aluminium-färgen på referenskylarna sticker ut lite
Så jag löste problemet

På med Plasti Dip

4 lager senare

Grönt är inte så svart/vitt enligt mig så vi fixar det också

Kylarna är klara

Av med det nya och på med det gamla

Sexy pics

She's alive!!!!

Tack för att ni har kollat Stay tuned för att jag är inte klar än
Sleeving och ett experiment som jag hoppas funkar kommer snart

PS: Jag vill tacka MisterX igen för kylarna och MetallicAcid för alla tips och tricks Tack för att du delar med dig av din kunskap

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det blev riktigt snyggt, passar verkligen in, du kanske kan göra liknande på den gröna loggan på vattenkylaren om dy vill ha rent svart och vitt

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vigge50:

Det blev riktigt snyggt, passar verkligen in, du kanske kan göra liknande på den gröna loggan på vattenkylaren om dy vill ha rent svart och vitt

Jag ska koppla ur den. Man kan vanligtvis ändra färgen via mjukvara med Antec-kylarna men många hade ett problem med den interna USB-headern så man har ingen kontakt med mjukvaran. Jag är en av de drabbade tyvärr och Antec ger ut nya via RMA men jag orkar inte skicka in den och vänta i månader för en sådan småsak. Så jag ska koppla ur den så att den inte lyser alls. Ska ändå ersätta den med Swiftech H220X när/om den kommer till Sverige

Visa signatur
Permalänk
Discokungen

Wow. Det var riktigt najs ju!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Wow. Det var riktigt najs ju!

Eller hur? Plus att jag får bättre CPU-temp nu när inte ACX-kylarna spyr ut varmluft i det här restriktiva chassit

Visa signatur
Permalänk
Frida 🥐

Snyggt jobb med kylarna, de ser riktigt fräscha ut! Grattis till tävlingen också

Visa signatur