Är Wildstar värt det?

Permalänk

Är Wildstar värt det?

Är det värt att skaffa wildstar? har spelat WoW i 6 år men har tröttnat. Letar efter ett nytt spel att roa mig med nu på sommarlovet och såg Wildstar. Någon som spelar det nu och kanske kan övertyga mig?

Permalänk
Avstängd

Det tycker jag ABSOLUT!

Jag har en lvl 43 Exile Aurin Stalker. Jag älskar hur crafting i spelet verkligen är värt det, att kunna crafta 100% sitt eget gear och det är SÅ MYCKET BÄTTRE än drops.

Spelet i sig är svårare än förra mmos men jag tycker det är otroligt mycket plus! Min första dungeon tog 85min att klara ut och man kommer helt enkelt att dö massvis med gånger tills man lärt sig och även om man lärt sig så kommer det bli wipe. Det är långa och svåra och jag älskar det.

Sen att housing verkligen är sjukt bra i detta mmo gör ju inte saken sämre. Att kunna bygga sitt eget hus till 100% och planta lite blommor är nice.

Permalänk

Om jag köper Wildstar från typ Spelbutiken kommer det ingå speltid eller måste man köpa det samtidigt?

Permalänk
Medlem

En månad ingår.

Permalänk
Medlem

Finns det någon trial?

Permalänk
Medlem

Inte ännu, det som finns är gästpass, så om du känner någon som har Wildstar så kanske de har något gästpass över.

Permalänk
Medlem

Spelet var en rejäl besvikelse, men det är alltid svårt att ta till sig ett nytt MMo, tycker jag personligen, efter att lagt år på ett man redan är så inbakad i. Det har hänt många innan så om du har rätta känslan av att lämna WoW så gör det. Men samma sak gjorde många när SWTOR släpptes, men många kom tillbaka. Wildstar är inte ett jättestort releasespel och jag tror inte det kommer bli ett stort MMO heller. Jag kommer hålla mig till SWTOR efter att ha spelat 2 days+ i Wildstar och även tillbaka till WoW och testa när nya expansionen kommer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lukas0120:

Är det värt att skaffa wildstar? har spelat WoW i 6 år men har tröttnat. Letar efter ett nytt spel att roa mig med nu på sommarlovet och såg Wildstar. Någon som spelar det nu och kanske kan övertyga mig?

Nej

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SirSkitz:

Spelet var en rejäl besvikelse, men det är alltid svårt att ta till sig ett nytt MMo, tycker jag personligen, efter att lagt år på ett man redan är så inbakad i. Det har hänt många innan så om du har rätta känslan av att lämna WoW så gör det. Men samma sak gjorde många när SWTOR släpptes, men många kom tillbaka. Wildstar är inte ett jättestort releasespel och jag tror inte det kommer bli ett stort MMO heller. Jag kommer hålla mig till SWTOR efter att ha spelat 2 days+ i Wildstar och även tillbaka till WoW och testa när nya expansionen kommer.

Kan tilläggas att till skillnad från SWTOR med sitt input-lagg och värdelösa muskänsla har Wildstar bra kontroller, nästan lika bra känsla i styrningen som WoW.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Kan tilläggas att till skillnad från SWTOR med sitt input-lagg och värdelösa muskänsla har Wildstar bra kontroller, nästan lika bra känsla i styrningen som WoW.

Skickades från m.sweclockers.com

Men fortfarande laggigt om man jämför med quake eller cs.
Och då man siktar sina attacker med styrningen av karaktären så hade dom kunnat göra det bättre, iaf det jag störde mig för mycket på.
I SWTOR kunde man komma undan det för man tabbade till targets.

@ts finns guest passes som folk som redan köpt spelet kan ge ut så slipper du lägga ut onödiga pengar om det inte faller dig i smaken.

Permalänk
Avstängd

Jodå det var riktigt kul sålänge jag inte hade problem.... sämre support tror jag fan inte finns.
Mitt account blev hackat.
Har en endaste gång förrän detta fått ett hackat account, och det var Guild wars 2. Ser ni trenden ? (NCsoft spel)
Rapporterade det direkt, och böt passwords + authenticator till på det. Fortsatte spela 2 dagar, tredje dagen banned.
Tog 8 dagar för dem att svara på ticket. 10 för att mitt account var igång igen.
Inte speciellt taggad på Wildstar mera tyvärr :/

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Avstängd

Fick ett guest pass och testade det en kväll. Det är numera avinstallerat.

Jag vet inte men jag kanske bara är jävligt kräsen men Wildstar var verkligen inget bra spel enligt mig. Fortfarande bättre än t.ex ESO men det spelet var ju å andra sidan en kata-fucking-strof.

Permalänk

Tycker jag verkligen! Har då skitkul i det iaf Lirat mycket wow tidigare, men har då mer roligt i detta en jag haft i wow sen TBC...

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Men fortfarande laggigt om man jämför med quake eller cs.
Och då man siktar sina attacker med styrningen av karaktären så hade dom kunnat göra det bättre, iaf det jag störde mig för mycket på.
I SWTOR kunde man komma undan det för man tabbade till targets.

@ts finns guest passes som folk som redan köpt spelet kan ge ut så slipper du lägga ut onödiga pengar om det inte faller dig i smaken.

Nåt inputlagg är det inte tal om i alla fall, bara det delay som föreligger mellan dig och servern.
SWTOR är ju helt åt helvete bara man snurrar på kameran.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mycket bra!
Gillar questandet och själva combat är betydligt roligare än i t.ex WoW.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WongFeiHung:

Jodå det var riktigt kul sålänge jag inte hade problem.... sämre support tror jag fan inte finns.
Mitt account blev hackat.
Har en endaste gång förrän detta fått ett hackat account, och det var Guild wars 2. Ser ni trenden ? (NCsoft spel)
Rapporterade det direkt, och böt passwords + authenticator till på det. Fortsatte spela 2 dagar, tredje dagen banned.
Tog 8 dagar för dem att svara på ticket. 10 för att mitt account var igång igen.
Inte speciellt taggad på Wildstar mera tyvärr :/

Jupp. Konceptet är skitbra men spelet i nuvarande utförande är en opolerad skit. En bra sådan, men fortfarande en skit. Det hjälper inte att supporten är lika tappade som en russisk bonde.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Wild Star är riktigt roligt. Jag lade WoW på hyllan när TBC kom och har kört LOTRO en del.

Styrkänslan och karaktärens rörelse i WS är riktigt mysig, inte alls stelt. Många quest är väldigt annorlunda och därmed inte alls så tråkiga som många quest i andra MMOs. Housing, mounts på tidig level är saker jag också uppskattar. Och jag älskar craftingen.

Jag tycker absolut du borde prova det. Är du riktigt snäll har jag ett guest-pass att bjuda på.

Permalänk
Medlem

Wildatars är inte värt det. Om du är ute efter ett nytt mmo så testa FFxiv arr, tro det gick för 10€ på steam nu, enligt mig är det lätt det bästa mmot jag har testat sedan jag slutade med wow för många år sedan.
Job systemet i FF är lätt det bästa jag testat i något mmo. Bara att byta vapen så byter du job. En char kan va allt. Så om du verkligen inte behöver mer än en char kostar det bara 8-9€ i månaden.

Permalänk
Avstängd

Jag spelade betan till level 18 och tyckte det var extremt skoj. Kände hela tiden att jag ville in och spela lite och den känlslan har jag inte haft sen vanilla WoW. Köpte det och satte igång och levlade en warrior. När jag kom till 21 så tröttnade jag helt. Antagligen för att det blev så enformigt. Jag gav det en chans till då jag satte igång och levla en stalker. Denna körde jag till level 28 och där tröttnade jag. Jag kan tycka att det är lite för lite områden att levla på. Precis alla är ju på samma ställe vid level 25+. Jag har för några månader sen plöjt ner ca 2 månader i Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn och fightingsystemet liknar ju varandra så jag kanske tröttnade pga det. Min månad är på g att ta slut och jag kommer inte fylla på det mer. Så om det är värt det? Jag hade kul en stund så jag tyckte det var värt det. Försök fixa ett guestpass och pröva det först.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Nötte till lvl 50 på en vecka ungefär sen så fanns det inte så mycket folk på servern tyckte jag så jag bad om att få göra återköp. Om man tycker om att questa och göra dailies är detta spelet för dig PVPn siktar högt men missar till och med träden med sitt lagg och grinding. Allting är så litet i jämförelse med andra MMOs, det finns ingen känsla av OJ vad stort detta är! Nej, den lyckades inte bli bättre än dom andra som kommit tidigare. Tiden för grinding är över. Nån måtta får det väl vara! Det hela känns också mycket billigt med samma startzon för alla raser, samt shoparna är inte något vidare heller. Alltså shoparna i spelet. Det ger verkligen ingen känsla av att befinna sig i en annan värld, utan i en digital affär. Spelet kan se rätt vackert ut i vissa fall, men jag spelar inte ett spel för att det ser fint ut, nej jag spelar det för att man ska kunna ha kul eller känna sig bra i mekaniken. Grinding borde spelet heta. Jag tror spelet lämpar sig bäst till människor under tjugoårsåldern med dåligt temperament och ett fullkomligt meningslöst liv i övrigt.

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Larre77:

En månad ingår.

Som man låser upp när man lägger till en subscription.

Skrivet av Lukas0120:

Är det värt att skaffa wildstar? har spelat WoW i 6 år men har tröttnat. Letar efter ett nytt spel att roa mig med nu på sommarlovet och såg Wildstar. Någon som spelar det nu och kanske kan övertyga mig?

Nej. Det tycker jag inte. Wildstar har blivit så överhypat men i slutändan klarar det inte av att leva upp till hypen tyvärr. Bara en i mängden av dessa "tecknade" MMOS inspirerat från F2P asiatiska MMOs.

Skrivet av Mars SSX:

Jupp. Konceptet är skitbra men spelet i nuvarande utförande är en opolerad skit. En bra sådan, men fortfarande en skit. Det hjälper inte att supporten är lika tappade som en russisk bonde.

Som ditt slumpmässigt valda F2P MMO alltså. Ganska mycket lånat från den scenen i detta spel tyvärr.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

fick ett guestpass, körde i två timmar för att sedan inte röra det igen. har aldrig varit ett stort fan av mmorpg har inte ens en karaktär över level 9 som min panda i WoW är

men wow loggar jag ändå in på en gång om året, detta vill man inte ens logga in och spela alls...

Gillade inte känslan i det alls, grafiken är dock i mina ögon väldigt trevlig och var väldigt hypad över det... sen var det över.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Hej.
Jag testade på betan och tyckte det var hyfsat kul så jag köpte spelet... tröttnade tyvärr efter runt level 20 (samma med eso).

Har 3 guest passes men jag lirar som sagt inte längre, koderna borde väl fortfarande funka?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Morikoy:

Hej.
Jag testade på betan och tyckte det var hyfsat kul så jag köpte spelet... tröttnade tyvärr efter runt level 20 (samma med eso).

Har 3 guest passes men jag lirar som sagt inte längre, koderna borde väl fortfarande funka?

Jag lirade ett par gubbar upp till 50 i closed-betan, spelat upp en nu i live-versionen också. Sen tröttnade jag.
Det har dock snarare att göra med att jag inte är så jättesugen på att spela ett MMORPG längre, med den tid det tar.
Är man som jag som alltid vill ha bra raidprogress och bäst gear och alla achievements osv, så funkar det helt enkelt inte att spela casual heller...och att raida och hålla på hinner jag då verkligen inte nuförtiden.

Spelet i sig är det då inget fel på iaf, det är ett riktigt riktigt bra MMO!

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Jag har ett gäst pass till du kan få sen idag när jag kommit hem från jobbet.
Jag tror att jag spelade för mycket i betan , tröttnade nästan direkt när jag levlat 50 efter launch. Sen blev det ''Jahop vad ska jag göra nu då?'' för PvE är inget för mig och PvP var sättet jag levlade upp till 50 på så det var inte roligt längre.

Så för min del blir det att spela Archage istället, mer min stil

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lukas0120:

Är det värt att skaffa wildstar? har spelat WoW i 6 år men har tröttnat. Letar efter ett nytt spel att roa mig med nu på sommarlovet och såg Wildstar. Någon som spelar det nu och kanske kan övertyga mig?

Nej

Permalänk
Medlem

Wildstar, ptja vad ska man säga. Nötte i cirka 2 veckor på 50 men det blev det gamla vanliga... Logga in, göra dailies (fy jävlar vad segt det känns år 2014), lite dungeons, snacka lite med folk i guildet, och sedan logga ut.
Jag kanske börjar bli för gammal för MMOn men det här var en stor besvikelse, slöseri på pengar för den som är trött på WWoW-liknande MMOn där du till slut sätter fig själv i en daglig rutin. Det kändes som att man jobbar helt enkelt, av samma anledning slutade jag med WoW för många år sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Har själv inte spelat det men hört att wildstar är typ samma flopp som swtor. spelet dog efter 2 månader, om ens det.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Har själv inte spelat det men hört att wildstar är typ samma flopp som swtor. spelet dog efter 2 månader, om ens det.

Floppar om man trodde att något av spelen skulle vara en "wow dödare". Men det är inga seriösa som någonsin trott att det skulle komma en wow-klon och gå om orginalet.
Nu säger Blizzard själva att WoW nått sin peak i spelarantal, att tillväxten avstannat. Dock så kommer dom säkert tjäna miljarder de kommande åren på fortsatta expansioner och tillägg.
Både SWTOR och WildStar liksom LOTRO har massvis med spelare som loggar in varje dag. Och jag tror dom tjänar bra med pengar (vilket är ett spelföretags huvudsyfte).
Att kalla ett spel en flopp bara för att det inte hamnar etta å försäljningslistan tycker jag är ett förenkla det hela lite för mycket.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Jag är övertygad om att EA är väldigt nöjda då SWTOR var 3e bästa mmo i väst, med sina 165 miljoner dollar i förtjänst under 2013. http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2014/07/19/world-of-wa...

Knappast en flopp.