AMD direktsänder från #AMD30Live

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakademus:

Vad tror ni priset kommer att bli i Sverige?

2300-2500 SEK?

Moms skall väl dras på också?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Shakademus:

Vad tror ni priset kommer att bli i Sverige?

2300-2500 SEK?

Det är samma rekommenderade pris som 280 som nu kostar strax under 2000 kr. Kör man den klassiska rekommenderat pris gånger åtta så landar man på typ 2000 kr. Så jag skulle gissa runt 2000 kr när priset stabiliserat sig.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

snacka om slöseri med tid..

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk

Ja fattar ingenting, missa ja skiten?

Stått likadant hela tiden, 9AM?

Permalänk
Medlem

Hela presentationen sög fullständigt, så jävla tråkig och krystad. Alltså AMD dumpa publiken och dra bara det som är viktigt. Inte ens huvudnumret vilket i detta fall var R9 285, är speciellt intressant. 285X kanske blir något att hänga i granen. Fan jag får ju avsmak för att köpa AMD istället för tvärtom när jag genomlider dessa krystade presentationer. Wow vilket kort, sämre än 280 i prestanda på alla sätt och vis, visst det har DX12 stöd (som kommer i slutet på 2015?) och även stöd för Adaptive/free sync vilket ju inte 280X har men vafan... Sent 2015 är ett kort med 2GB minne helt passé. AMD ni är skyldiga mig 1,5h av mitt liv *ironi*.

Det här va ju iallafall positivt för Nvidia. Dom behöver i princip bara visa sig i rutan när de släpper något ur 800-serien för att det skall bli mer intressant än såhär. *suck*

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Walker:

Ja fattar ingenting, missa ja skiten?

Stått likadant hela tiden, 9AM?

Japp men det finns väl på tuben om du vill se skiten. Du missa ingenting, skulle nog gå så långt som att säga att du blir en något bättre människa om du slipper se det.

Jo, det enda som va lite intressant var utvecklingen på eyefinity-sidan. Det går bra att kombinera 3 eller fler skärmar av olika upplösningar (även för spel).

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Citat:

Japp men det finns väl på tuben om du vill se skiten. Du missa ingenting, skulle nog gå så långt som att säga att du blir en något bättre människa om du slipper se det.

Jo, det enda som va lite intressant var utveckling på eyefinity-sidan. Det går bra att kombinera 3 eller fler skärmar av olika upplösningar (även för spel).

Tusan, kolla när den här topicen kom upp, då vare den inte på.
Sen kom ja tillbaka lite senare, då har ja missat -_-

Men aa bra att ja inte missa något, men måste fan se lite av det, låter roligt då alla är tycker det var så dåligt;P

Permalänk
Medlem

Ja, det sög hela skiten! Och jag menar det verkligen.

Men när man tänker efter, att göra en keynote där ett grafikkort har huvudrollen det blir inte så mycket roligt.

Och det är väl lika bra jag skriver det, jag är inget fanboi, jag skiter ett stort stycke i det begreppet. Det räcker man kollar färgerna på min avatar

Men detta gjorde AMD riiktigt dåligt tycker jag.

Apple gör riktigt fräcka keynote, dom har presentationsteknik, pondus & aktoritet.

Dom andra stora borde se o lära o ta efter där, för det handlar om att fånga publiken.

Och det lyckats varken AMD eller Nvidia med, tyvärr ):

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

AMD återlanserar HD 7970. För vilken gång i ordningen vet jag ej. Tack AMD.

Tänk förr i tiden då en ny generation innebar dubbel prestanda....

Permalänk
Skrivet av 1r1d1um:

AMD återlanserar HD 7970. För vilken gång i ordningen vet jag ej. Tack AMD.

Tänk förr i tiden då en ny generation innebar dubbel prestanda....

Dock är det faktiskt nytt kort denna gången och adjö för 7970. Dom kör alltså ny gpu, med stöd för true audio och mantle. Även nvidias 8xx är faktiskt på årets gen av gpuer om jag fattar det rätt.

Båda två väntar på 20mm innan ny lansering eller om det var 16mm. För nuvarande är inte gjord för hög prestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Lite sent ute kollar på den inspelade strömmen först nu.
Är det bara jag som får lite David Letterman feeling över publiken, AMD..AMD..WOOOoooaoaoaoahhh AMD!"¤# + så har alla har röda T-shirts? haha

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Lite sent ute kollar på den inspelade strömmen först nu.
Är det bara jag som får lite David Letterman feeling över publiken, AMD..AMD..WOOOoooaoaoaoahhh AMD!"¤# + så har alla har röda T-shirts? haha

Det var lite mycket fanboyism men vad skall man annars förvänta sig. Går man på Apple keynotes tror jag man inte kan förvänta sig något annat än Apple fanboys, varför skall det vara annorlunda här.

Undrar dock om buandet var verkligen något planerat eller statister i publiken.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Det var lite mycket fanboyism men vad skall man annars förvänta sig. Går man på Apple keynotes tror jag man inte kan förvänta sig något annat än Apple fanboys, varför skall det vara annorlunda här.

Undrar dock om buandet var verkligen något planerat eller statister i publiken.

Buandet? Vars på tidslinjen äger det rum?

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Commander:

Det var lite mycket fanboyism men vad skall man annars förvänta sig. Går man på Apple keynotes tror jag man inte kan förvänta sig något annat än Apple fanboys, varför skall det vara annorlunda här.

Undrar dock om buandet var verkligen något planerat eller statister i publiken.

Fast det var rätt störande med en publik som betedde som sig fulla apor som skrek hela tiden. Hade varit bättre om de körde ett press-event istället för att fylla bänkarna med massa högljudda nördar. Journalister har ju vett på att vara tysta och applådera lite lagom när det behövs. Showen i sig hade jag inte så mycket emot. Det var ju inte bara ett event för att släppa ett grafikkort utan fokus låg ju på annat, vilket många verkar ha missat. Kul att de bjudit in massa tekniksidor som berättade lite om sina minnen. Gott och blandat nördnostalgi.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Buandet? Vars på tidslinjen äger det rum?

Det var när de pratade om första priset på nya kortet. Först sade han $349 eller liknande summa, då buade folk och sade "but we care about gamers....." och sade priset $249.

Parafrasar lite men du lär nog hitta det. Sedan så tyckte jag hörde buade lite tidigare också men minns inte var exakt det var.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Commander:

Det var lite mycket fanboyism men vad skall man annars förvänta sig. Går man på Apple keynotes tror jag man inte kan förvänta sig något annat än Apple fanboys, varför skall det vara annorlunda här.

Undrar dock om buandet var verkligen något planerat eller statister i publiken.

Klart det var planerat. Priset sattes för flera veckor sedan.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Det var när de pratade om första priset på nya kortet. Först sade han $349 eller liknande summa, då buade folk och sade "but we care about gamers....." och sade priset $249.

Parafrasar lite men du lär nog hitta det. Sedan så tyckte jag hörde buade lite tidigare också men minns inte var exakt det var.

Jag tolkar det som en känga till Nvidia i alla fall! "och som en hint till alla att hallå där vi vill inte bara mjölka er på pengar"

AMD kör hårt för att förbli den "goda" av dem 2 tillverkarna. Visst visst företag måste också tjäna pengar osv men Nvida kan lära sig ett och annat av AMD i vissa avseenden.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast det var rätt störande med en publik som betedde som sig fulla apor som skrek hela tiden. Hade varit bättre om de körde ett press-event istället för att fylla bänkarna med massa högljudda nördar. Journalister har ju vett på att vara tysta och applådera lite lagom när det behövs. Showen i sig hade jag inte så mycket emot. Det var ju inte bara ett event för att släppa ett grafikkort utan fokus låg ju på annat, vilket många verkar ha missat. Kul att de bjudit in massa tekniksidor som berättade lite om sina minnen. Gott och blandat nördnostalgi.

Kan verkligen hålla med om det första du skrev! Proffsigt evenemang skulle jag inte kalla det. Tacka vet jag när Jen-Hsun Huang börjar prata. Publiken är lika tyst som på en tennis match och börjar endast applådera mellan dem olika delarna på eventet. Han är en riktigt bra talare!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Är det bara jag som får lite David Letterman feeling över publiken, AMD..AMD..WOOOoooaoaoaoahhh AMD!"¤# + så har alla har röda T-shirts? haha

Avsikten var så med besökssoffa skrivbord samt telefon & läslappar alá Letterman show, det går knappast att missa! Eller?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tobbbe__:

Kan verkligen hålla med om det första du skrev! Proffsigt evenemang skulle jag inte kalla det. Tacka vet jag när Jen-Hsun Huang börjar prata. Publiken är lika tyst som på en tennis match och börjar endast applådera mellan dem olika delarna på eventet. Han är en riktigt bra talare!

http://moninvestnews.com/wp-content/uploads/2014/05/jen-hsun-...

Det är inte relaterat till talaren utan vilken publik de bjuder in. Hade de fyllt salen med såna som du och de andra Nvidia-fantasterna här på forumet hade det låtit likadant. De event du syftar på har varit pressevent. Där består publiken enbart av teknikpressen. Anand hade då suttit i publiken och skrivit istället för att vara en del av showen och berätta anekdoter. Detta var inte ett pressevent.

Jag tycker att det hade varit bättre om de kört samma show fast utan publik. Så dålig var inte själva showen. Lite krystad men det går inte att komma ifrån när de ska ha massa folk som egentligen är ingenjörer, nördar och designer utan mediaträning som gäster. Talkshowformatet var rätt trevligt även om de kunde lagt lite mer fokus på anekdoter och berättelser. Fast de hade iof ett rätt tajt schema.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Kolla de första 5 minuterna sen fick det vara. 2tim är alldeles för lång tid att bara glo på ett sånt här event.

Nvidias känns roligare. Jen Hsung e så engagerad.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

Kollade igenom den, har aldrig sätt något sånt här grejs förut, men var den här normal?
För ja gillar AMD etc, men det enda ja såg var i princip.

Hej vi heter AMD, vi bjuder upp gäster som klappar oss på ryggen.
Vi har aldrig gjort något fel, och det Gröna laget är vi alltid bättre än.

Var i princip bara det som hände, dom sa i princip att dom är felfria och bäst hela jäkla tiden.
Ska det verkligen vara så?

Förstår marknadsföring, men det där var extremt.

Permalänk
Skrivet av Zero Walker:

Kollade igenom den, har aldrig sätt något sånt här grejs förut, men var den här normal?
För ja gillar AMD etc, men det enda ja såg var i princip.

Hej vi heter AMD, vi bjuder upp gäster som klappar oss på ryggen.
Vi har aldrig gjort något fel, och det Gröna laget är vi alltid bättre än.

Var i princip bara det som hände, dom sa i princip att dom är felfria och bäst hela jäkla tiden.
Ska det verkligen vara så?

Förstår marknadsföring, men det där var extremt.

Jo, det kanske inte var hundra bra (tittade bara sporadiskt). Men dom gör faktiskt bra saker, som för hos kunder sliper betala som free-sync (dynamiska uppdateringsfrekvens) och nu mantle som släpps till GL.

Nvida snarare tar överpris för grafikkorten, levererar ut en egen modul som gör skärmen dyrare än om dom kört på vesa standarden direkt och PhysX se hur det gick med den efter uppköpet (används i liten utsträckning i spel).

Jag säger inte amd är änglar, men dom röda satsar mot framtiden och bra för hos gamers

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Jo det säger ja inget om, gillar AMD över Nvidia pågrund av det.
Men om man själv står och vägrar säga någonting dåligt nånsin.
Förutom en enda gång då en gäst sa det (och märktes att det blev orosmoment då;P), så känns det lite som att dom står och ljuger.

Hade varit bättre om dom sagt något i stilen med, "Vi har haft en tuff kokurans och gång på gång blivit ställda mot väggen, vilket har lätt oss till där vi är idag" eller något, men nu vare i princip.

Våra konkurrenter är sämst, vi är bäst, AMD;)!

Permalänk
Skrivet av Zero Walker:

Jo det säger ja inget om, gillar AMD över Nvidia pågrund av det.
Men om man själv står och vägrar säga någonting dåligt nånsin.
Förutom en enda gång då en gäst sa det (och märktes att det blev orosmoment då;P), så känns det lite som att dom står och ljuger.

Hade varit bättre om dom sagt något i stilen med, "Vi har haft en tuff kokurans och gång på gång blivit ställda mot väggen, vilket har lätt oss till där vi är idag" eller något, men nu vare i princip.

Våra konkurrenter är sämst, vi är bäst, AMD;)!

Jo, det hade varit bättre att snyggt smita ifrån det men körde väl inte så mycket på manus och detta kanske kom lite mer som överraskning Vet själv hur dumt det kan blir när man får fråga/frågor man inte är beredd på

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar