Hämta ur win 8.1 key för ominstallation?

Permalänk

Hämta ur win 8.1 key för ominstallation?

Hej,

Ska installera om en nyinköpt laptop som kom preppad med massa skit. Hittar ingen "key" kliseterlapp på datorn eller i lådan.

Så frågan är kan man dra ut keyn ur datorn innan man kör en reinstall?

Permalänk
Inaktiv

Hett tips!

Googla!

What is my Windows 8 product key?

Win!

...drygt? Ja, men eftersom du högst sannolikt inte brytt dig om att leta efter svaret själv så blir det sådana svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_1124:

Hej,

Ska installera om en nyinköpt laptop som kom preppad med massa skit. Hittar ingen "key" kliseterlapp på datorn eller i lådan.

Så frågan är kan man dra ut keyn ur datorn innan man kör en reinstall?

Vad menar du med "dra ut keyn"? Jag tror man kan hitta nyckeln inne i BIOS. Kolla upp det där.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Segas:

Hett tips!

Googla!

What is my Windows 8 product key?

Win!

...drygt? Ja, men eftersom du högst sannolikt inte brytt dig om att leta efter svaret själv så blir det sådana svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag har googlar ska visst finnas ett sett att söka på produkt id. Men av tidigare erfarenheter på win 7 så är det inte samma som installations key. därför kommer frågan här där någon definitivt provat saken.

Skrivet av Cooling23:

Vad menar du med "dra ut keyn"? Jag tror man kan hitta nyckeln inne i BIOS. Kolla upp det där.

Skriva av så man kan installera om datorn
Ska kolla bios tack för ett seriöst svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_1124:

Hej,

Ska installera om en nyinköpt laptop som kom preppad med massa skit. Hittar ingen "key" kliseterlapp på datorn eller i lådan.

Så frågan är kan man dra ut keyn ur datorn innan man kör en reinstall?

Med windows 8 fungerar det inte likadant som windows 7.
Din key ligger på moderkortet och kommer upptäcka detta vid ominstallation och ej fråga efter en key. Det är viktigt att du installerar EXAKT samma version av windows som du har nu, annars går det inte. Riktigt skit system har de blivit.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jonas_1124:

Skriva av så man kan installera om datorn
Ska kolla bios tack för ett seriöst svar!

Du kommer absolut inte hitta din Windows nyckel i BIOS, det är fullkomligt orelaterat!

En lösning som däremot fungerar är att följa instruktionerna här: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-wi...

Där finns det minst 5 sätt som alla löser problemet snabbt och enkelt

Permalänk
Medlem

Du kanske redan kollat detta men ibland sitter produktnyckeln under batteriet.

Permalänk
Skrivet av thexps:

Med windows 8 fungerar det inte likadant som windows 7.
Din key ligger på moderkortet och kommer upptäcka detta vid ominstallation och ej fråga efter en key. Det är viktigt att du installerar EXAKT samma version av windows som du har nu, annars går det inte. Riktigt skit system har de blivit.

får kolla lite efter vilken win version jag kör då. Tycker 8.1 verkar svår övergripligt och ännu jävligare med alla program som är förinstallerat.

Skrivet av anon81912:

Du kommer absolut inte hitta din Windows nyckel i BIOS, det är fullkomligt orelaterat!

En lösning som däremot fungerar är att följa instruktionerna här: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-wi...

Där finns det minst 5 sätt som alla löser problemet snabbt och enkelt

ska ta en titt på detta

Skrivet av Mögel:

Du kanske redan kollat detta men ibland sitter produktnyckeln under batteriet.

Datorn är en ASUS Zenbook UX32LN går ej plocka ur batteriet ur den utan skruva isär hela botten. Vilket jag inte vill på en ny dator.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Jonas_1124:

får kolla lite efter vilken win version jag kör då. Tycker 8.1 verkar svår övergripligt och ännu jävligare med alla program som är förinstallerat.

ska ta en titt på detta

Datorn är en ASUS Zenbook UX32LN går ej plocka ur batteriet ur den utan skruva isär hela botten. Vilket jag inte vill på en ny dator.

Nyckeln är inbäddad i BIOS. Inget du ser i klartext.