Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14814461']Funkar helt ok

jIyJHh-ysMk

Ordentligt med moln där!

Jag kollade runt nätet och fick syn på VosVape dual 26650 makanisk box mod: http://vosvape.com/products/transpar Den delar tydligen belastningen mellan två batterier men ökar inte volten dock blir ampen fördubblad så skulle man ha i ett par Sony 26650 50A batterier skulle man ha 100A!

Den ultimata mekaniska box mod. Man kommer nog inte behöva någon annan mod för all framtid eller tills den går sönder. Den kommer också i 3x 18650 variant.

Jag funderar starkt på att skaffa denna. Du skulle nog ha en stor användning av denna mod skulle jag tro. Ca: 1379Kr för den billigaste varianten och den dyraste går på typ 1862Kr. Billigare än många andra original mekaniska mods... Finns även i aluminium.

Det finns tydligen personer som har byggt ända ner till .04Ω och över 400W och det har inte varit några problem.

Låg voltage drop enligt vad jag såg ute på internet. Typ .5 - .6 drop även nere på så pass låga motstånd.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ph0bLif3:

Ordentligt med moln där!

Jag kollade runt nätet och fick syn på VosVape dual 26650 makanisk box mod: http://vosvape.com/products/transpar Den delar tydligen belastningen mellan två batterier men ökar inte volten dock blir ampen fördubblad så skulle man ha i ett par Sony 26650 50A batterier skulle man ha 100A!

Den ultimata mekaniska box mod. Man kommer nog inte behöva någon annan mod för all framtid eller tills den går sönder. Den kommer också i 3x 18650 variant.

Jag funderar starkt på att skaffa denna. Du skulle nog ha en stor användning av denna mod skulle jag tro. Ca: 1379Kr för den billigaste varianten och den dyraste går på typ 1862Kr. Billigare än många andra original mekaniska mods... Finns även i aluminium.

Det finns tydligen personer som har byggt ända ner till .04Ω och över 400W och det har inte varit några problem.

Låg voltage drop enligt vad jag såg ute på internet. Typ .5 - .6 drop även nere på så pass låga motstånd.

https://www.youtube.com/watch?v=pQPnioCx6ls

En sån mod vore nice men jag har redan en massiv inköpskö och den toppas just nu av Gi2 100watt, Billet box, Erlkönigin rba, rose V2 rba och Expromiser sen måste jag ha en 26650 Koppar Nemesis med men efter det kanske

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Drog iväg en beställning på MVP 2.0, Aspire Nautilus och ett gäng bvc-coils. Dags att gå vidare från mina e-go cigg.
Fick förresten betala 151:- för tullen och postavgifter på e-juicen jag beställde.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Tur att det är lagligt att inhandla e-juice med nikotin i privat och använda den. Det är bara olagligt att sälja den här i Sverige. Men ingen bryr sig. Många tycker väl att det är dubbelmoral när man kan köpa cigaretter överallt som innehåller tusentals ämnen och partiklar inklusive nikotin. Nästa all kiosker/tobaksaffärer säljer ju ni vet dom e-cigg som ser ut som vanliga cigaretter. Moddar är väl en annan sak fast det är ju inte olagligt.

Det var ju inte så länge sedan EU bestämde sig för att det skulle få säljas fritt inom EU länder fast med någon sorts reglering som tobakslagen. Så det är väl bara en tidsfråga innan det anpassar sig. Hoppas att det blir så att man kan köpa den överallt där det säljs vanliga cigaretter men är rädd för att om det regleras så kommer nog priserna att skjuta i höjden...

Så länge den håller mig borta från vanliga cigarretter så är jag nöjd.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Skrivet av Ph0bLif3:

Tur att det är lagligt att inhandla e-juice med nikotin i privat och använda den. Det är bara olagligt att sälja den här i Sverige. Men ingen bryr sig. Många tycker väl att det är dubbelmoral när man kan köpa cigaretter överallt som innehåller tusentals ämnen och partiklar inklusive nikotin. Nästa all kiosker/tobaksaffärer säljer ju ni vet dom e-cigg som ser ut som vanliga cigaretter. Moddar är väl en annan sak fast det är ju inte olagligt.

Det var ju inte så länge sedan EU bestämde sig för att det skulle få säljas fritt inom EU länder fast med någon sorts reglering som tobakslagen. Så det är väl bara en tidsfråga innan det anpassar sig. Hoppas att det blir så att man kan köpa den överallt där det säljs vanliga cigaretter men är rädd för att om det regleras så kommer nog priserna att skjuta i höjden...

Så länge den håller mig borta från vanliga cigarretter så är jag nöjd.

Har du någon källa på att det är olagligt att fortfarande köpa nikotinvätska i Sverige?
Som du sa, ingen bryr sig. På LYF t.ex. kan du köpa 18mg nic från deras lager i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Har du någon källa på att det är olagligt att fortfarande köpa nikotinvätska i Sverige?
Som du sa, ingen bryr sig. På LYF t.ex. kan du köpa 18mg nic från deras lager i Sverige.

Läs igenom ordentligt. Jag sa aldrig köpa. Bara sälja.

Så vitt jag vet så gäller läkemedelsverkets säljförbud fortfarande...

Det finns en hel del svensktillverkade e-juice på marknaden. Men det är ju inte vårat problem om alla säljer. För oss är det ett sätt att hålla oss borta från cigaretterna. Det är ju trotts allt lagligt att köpa och inneha den.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Skrivet av Ph0bLif3:

Läs igenom ordentligt. Jag sa aldrig köpa. Bara sälja.

Så vitt jag vet så gäller läkemedelsverkets säljförbud fortfarande...

Det finns en hel del svensktillverkade e-juice på marknaden. Men det är ju inte vårat problem om alla säljer. För oss är det ett sätt att hålla oss borta från cigaretterna. Det är ju trotts allt lagligt att köpa och inneha den.

*Sälja, blev lite fel där

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

*Sälja, blev lite fel där

Jag kom på en sak. Varför ens sätta ett säljförbud om det är lagligt att köpa och inneha den? Luktar lite dubbelmoral där med. Det är ju ändå på egen risk och det gäller ju även vanliga cigaretter.

Även om det inte får säljas i Sverige så kan man ju lika gärna köpa det från ett land där det är lagligt eftersom du ändå får inneha den. EU har ju redan godkännt detta att det ska få säljas fritt inom EU länder men med reglering.

Visserligen kanske det inte finns ordentligt med forskning kring detta i Sverige men man sätter väl ändå inte ett förbud utan bevis? Om det skulle visa sig att det är inte är bra, det är väl först då man sätter ett förbud eller?

Det låter inte logiskt att sätta ett förbud på en sak som innehåller så liten mängd olika ämnen jämfört med vanliga cigaretter som innehåller tusentals. Och sen när var nikotin olagligt? I så fall kan dom ju förbjuda cigaretter också. För det är väl ändå bevisat att det är skadligt.

Personligen så mår jag mycket bättre hälsomässigt sen jag gick över till e-cigg. Det är så jag upplever och känner det så det kan ju inte vara farligare än vanliga cigaretter. Men inget är väl 100% riskfritt...

Tycker att själva förbudet är menigslöst.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem

Har Orchid, Kato och Gi2 gruppköp uppe på facebook, kika gärna in o va med
https://www.facebook.com/groups/302462069882139/

Glöm inte att kontakta admin i samband med ansökan, ange kontaktperson "Lenny"

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk

Någon som har testat att rengöra olika RBA/RDA/RTA med T-röd eller annan alkohol (Vodka?) Tänkte mest göra rent en ny RBA. Vet inte riktigt vad jag ska använda. Det är ju inte så bra om man tar te.x. T-röd och förstör allt.. Innan har jag alltid använt varmt vatten, men tänkte om någon hade provat andra metoder för mer ''in depth clean''. Nya produkter från exempel Fasttech har ofta en ''maskinisk oljsmak'' när man får dem. Hur rengör ni?

Permalänk
Skrivet av Ph0bLif3:

Jag kom på en sak. Varför ens sätta ett säljförbud om det är lagligt att köpa och inneha den? Luktar lite dubbelmoral där med. Det är ju ändå på egen risk och det gäller ju även vanliga cigaretter.

Även om det inte får säljas i Sverige så kan man ju lika gärna köpa det från ett land där det är lagligt eftersom du ändå får inneha den. EU har ju redan godkännt detta att det ska få säljas fritt inom EU länder men med reglering.

Visserligen kanske det inte finns ordentligt med forskning kring detta i Sverige men man sätter väl ändå inte ett förbud utan bevis? Om det skulle visa sig att det är inte är bra, det är väl först då man sätter ett förbud eller?

Det låter inte logiskt att sätta ett förbud på en sak som innehåller så liten mängd olika ämnen jämfört med vanliga cigaretter som innehåller tusentals. Och sen när var nikotin olagligt? I så fall kan dom ju förbjuda cigaretter också. För det är väl ändå bevisat att det är skadligt.

Personligen så mår jag mycket bättre hälsomässigt sen jag gick över till e-cigg. Det är så jag upplever och känner det så det kan ju inte vara farligare än vanliga cigaretter. Men inget är väl 100% riskfritt...

Tycker att själva förbudet är menigslöst.

Självklart är förbud på E-juice med nikotin meningslöst.. Det är lite som lagen att man får inte sälja alkohol till någon under 20 (18) men man får köpa det. Det är säljaren som åker fast/gör fel. Dubbelmoral även där. Men det är en annan historia

Permalänk
Medlem

säljförbudet, gäller bara än så länge vad jag vet 1 firma i malmö, och ska ha överklagats och har inte vunnit laga kraft tror jag, -bara att dom slutat tillfälligt självmant tror jag för att inte riskera ngt. kan bli en lång process om dom ska får det att gälla universellt, skulle ja gissa iaf.
Det är ju dock konstigt att något skulle vara farligare i Sverige än i hela europa och eu, som i stort sett har det lagligt" oreglerat"
Är det mkt farligt får dom gärna komma fram med vad isf, Om nu Sverige sitter på några hemligheter som inte övriga världen vet om/har tillgång till. -bara min åsikt vape-mode-on

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Någon som har testat att rengöra olika RBA/RDA/RTA med T-röd eller annan alkohol (Vodka?) Tänkte mest göra rent en ny RBA. Vet inte riktigt vad jag ska använda. Det är ju inte så bra om man tar te.x. T-röd och förstör allt.. Innan har jag alltid använt varmt vatten, men tänkte om någon hade provat andra metoder för mer ''in depth clean''. Nya produkter från exempel Fasttech har ofta en ''maskinisk oljsmak'' när man får dem. Hur rengör ni?

Jag använde min taifun gt från fasttech utan att göra rent den om mått riktigt illa av det gjorde rent den i vatten men det hjälpte inte så la den i vodka över natten och gjorde sen rent den med vatten dagen efter. Funkar hur bra som helst!

Permalänk
Proffsmoddare

Litet coilbygge

The Inception coil

Coilen startar med en 1mm microcoil som vilar inuti en 3,5mm coil. Bygget gjordes med 26gauge och varje spole har 10 varv. Coilen landade på 1,8 ohm. Funkar fin fint men kräver 30watt. Den levererar en otrolig smak men har en del rampup tid även på 30 watt.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Har beställt en massa juice men tror inte det kommer förrens tisdag nästa vecka. Dock så har all min juice tagit slut idag.(Har det sista i min taifun gt och i tjejens protank. :/)
Har någon en god mellan stor flaska juice som ni kan skicka idag tro? Annars har jag inget i helgen! Tänkte kolla här först innan Facebook gruppen.

Permalänk
Proffsmoddare

Då har vi återigen den där hemska vapemail väntetiden :/

Har följande på ingång

Cloupor T5 50 watt
Custom topcap till kayfun med fillport
14500 Nemi
och Juice från Mtbv

Väntan är lång och svår!!! :/

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Har beställt en massa juice men tror inte det kommer förrens tisdag nästa vecka. Dock så har all min juice tagit slut idag.(Har det sista i min taifun gt och i tjejens protank. :/)
Har någon en god mellan stor flaska juice som ni kan skicka idag tro? Annars har jag inget i helgen! Tänkte kolla här först innan Facebook gruppen.

bara från epuff / e-bloss isf. både små men mest 30ml flaskor, ice mint, menthol, kostar porto isf tror de e 70/30 eller 50/50, tror de e 18 el. 24mg

om du inte hittar nåt bättre vill säga, och posten går om 22min så går inte iväg idag isf
Mv.h/J

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14824933']Då har vi återigen den där hemska vapemail väntetiden :/

Har följande på ingång

Cloupor T5 50 watt
Custom topcap till kayfun med fillport
14500 Nemi
och Juice från Mtbv

http://imageshack.com/a/img909/6857/K6mAqW.jpg

Väntan är lång och svår!!! :/

jisses va du handlar karl!!! lika gott åt dig att du får lida lite då -den som väntar på nåt gott..

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14824933']Då har vi återigen den där hemska vapemail väntetiden :/

Har följande på ingång

Cloupor T5 50 watt
Custom topcap till kayfun med fillport
14500 Nemi
och Juice från Mtbv

http://imageshack.com/a/img909/6857/K6mAqW.jpg

Väntan är lång och svår!!! :/

Ja, ush, väntan på vapemail är verkligen hemsk, speciellt när man beställt från Fasttech, då det tar sååå lång tid att få det..
Vad gör custom topcap till kayfun? Kan du länka den? Mer airflow?

Permalänk
Skrivet av lejon74:

bara från epuff / e-bloss isf. både små men mest 30ml flaskor, ice mint, menthol, kostar porto isf tror de e 70/30 eller 50/50, tror de e 18 el. 24mg

om du inte hittar nåt bättre vill säga, och posten går om 22min så går inte iväg idag isf
Mv.h/J

Tack men jag för väl klara mig med de inte så goda juicerna dom har på macken i stan

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MuffinManxD:

Ja, ush, väntan på vapemail är verkligen hemsk, speciellt när man beställt från Fasttech, då det tar sååå lång tid att få det..
Vad gör custom topcap till kayfun? Kan du länka den? Mer airflow?

Topcpaen ger dig ett påfyllningshål i toppen så du slipper 3.1ans hopplösa fillvalve i botten det gör livet för en kayfunägare mycket lättare och smidigare

https://www.fasttech.com/products/1815409

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14825543']Topcpaen ger dig ett påfyllningshål i toppen så du slipper 3.1ans hopplösa fillvalve i botten det gör livet för en kayfunägare mycket lättare och smidigare

https://www.fasttech.com/products/1815409

Ååh. It's like a dream come true! Min kayfun läcker nämligen aldeles för mycket! (Har gjort lite justeringar till min kayfun så den inte läcker lika mycket/lika lätt. Jag köpte dock en klon på fasttech, så hey. Vad kan man göra?) Vet du om den funkar till en Kayfun Lite? Har nämligen båda, och Kayfun lite läcker vattenfall..

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MuffinManxD:

Ååh. It's like a dream come true! Min kayfun läcker nämligen aldeles för mycket! (Har gjort lite justeringar till min kayfun så den inte läcker lika mycket/lika lätt. Jag köpte dock en klon på fasttech, så hey. Vad kan man göra?) Vet du om den funkar till en Kayfun Lite? Har nämligen båda, och Kayfun lite läcker vattenfall..

Såvitt jag vet så ska den funka på alla kayfun då dom har samma gängor

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Räknade nyss ut hur mycket jag har spenderat sen jag började vejpa. Resultatet: Alldeles för mycket! (Eller?)
Det gick ut på 9050kr (Då räknade jag med alla hemsidor jag beställt på, allt jag köpt i fysiska affärer, utländska butiker på nätet, inklusive e-liquids.
Detta har blivit en hobby för mig sen jag gick från mitt gamla starter kit på LYF.
Räcker det där? Nja. Vi får se. Det kommer nya produkter hela tiden. Detta har jag räknat ut att bli 162 paket cigaretter eller 9016 cigaretter! (19 cigaretter per paket) (Räknade 56kr styck, då det var det jag betalade för ett paket, ungefär, mer eller mindre)
Vore kul om ni gjorde detsamma
Happy vaping!

Permalänk

Jag har faktiskt inte lagt så mycket som jag trodde. Runt 3000kr. Har hållt mig till min taifun gt och patriot hela tiden!

Men nu blir det ändring på det! Jag ska beställa en stillare och en ny rba. Vet bara inte om det ska vara en russian eller kayfun. Vilken rekommenderas? Det lutar åt Russian 91% då den har påfyllningshål på undersidan och justerbar luftflöde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14800167']Ett erkännt bra nybörjarpaket ser ut såhär

Mod: Vamo v5
http://eciggs.se/produkter/mod-apv/vamo-v5-vv-vw/

Tank: Aspire Nautilus
http://eciggs.se/produkter/clearomizer/aspire-nautilus/

Batterier 2st Sony VTC5
http://eciggs.se/produkter/tillbehor/batteri-laddare/sony-imr...

Laddare Nitecore d4
http://eciggs.se/produkter/tillbehor/batteri-laddare/nitecore...

Kitet landar på 1535:- allt som saknas är ejuicen jag kan tyvärr inte tipsa om tobaksjuicer eftersom jag inte vapar det alls men det finns säkert andra som kan tipsa där

Tjo! Jag är också helt ny när det gäller vaping, och detta ser ut som ett bra nybörjarpaket även för mig! Har dock lite ytterligare frågor:

Behöver man fler coils, och vilka i sådana fall?

Hur länge håller en coil?

Är dom e-juices som finns på eciggs.se bra?

Hur länge räcker en flaska e-juice på 10/30/100ml om jag vapar motsvarande ett paket cigg om dagen?

Är det något annat jag bör tänka på som nybörjare?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Hazhax:

Tjo! Jag är också helt ny när det gäller vaping, och detta ser ut som ett bra nybörjarpaket även för mig! Har dock lite ytterligare frågor:

Behöver man fler coils, och vilka i sådana fall?

Hur länge håller en coil?

Är dom e-juices som finns på eciggs.se bra?

Hur länge räcker en flaska e-juice på 10/30/100ml om jag vapar motsvarande ett paket cigg om dagen?

Är det något annat jag bör tänka på som nybörjare?

Ja du kommer att behöva fler coils normalt räknar man med att en coil håller någonstans mellan 1-3 veckor det beror på dels hur mycket du vapar och dels på vilka juicer. Vissa juicer har tendends att sätta igen coils och kan därför ge kortare livslängd på coilen. Du köper de coilsen som är till den clearon du har om du köper ovanstående paket så rekomenderar jag 1.6ohm coilsen till nautilus.
http://www.lightyourfire.se/e-cigarett-topp/e-cigarett-clearo...

om juicerna på eciggs.se är bra eller inte kan jag faktiskt inte svara på då jag aldrig testat något av märkena dom har. Jag köper i nästan uteslutande från följande

Yealiq är kungen av billig Juice 18dollar för 100ml kvalitetsjuice rätt svårslaget (mina favoriter är Yellow Custard V2 Bazooka bubblegum, morning vape mfl)
http://www.yaeliq.com/new.html

Mountbaker Vapor är amerikansk kvalitetsjuice $8.49 för 30ml grymt nice juice (Mina Favoriter Shenanigans och Johnny Chimpo)
http://www.mtbakervapor.com/electronic-cigarette-nicotine-jui...

och till sist Namberjuice (är totalt såld på Doughnut Pounder) Dessa köper jag ifrån Pink Mule
http://pink-mule.com/E-Liquid-all/Eliquids-ready-to-vape/NAMB...

Sen hur länge din E juice räcker beror ju på hur mycket du vapar för mig räcker en 100ml ca en månad och som nybörjare så ska du se till att inte köpa för svag juice har du rökt en paket om dagen så ska du inte köpa juice under 18mg

Så Go forth and leave them stinkys behind!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Tyvärr så är Aspire Nautilus ej i lager hos eciggs.se, så jag får vänta med min beställning.

Tänkte, funkar dessa coils också? http://eciggs.se/produkter/tillbehor/forangare-coils/natilus-... eller http://eciggs.se/produkter/tillbehor/forangare-coils/natilus-...
Lättast att beställa allt från samma ställe liksom.

Sen såg jag följande på eciggs.se: "OBS Tänk på att alla typer av behållare har olika hållbarhetstider, allt från 2-3 veckor och upp är normalt."

Så hur länge kan man räkna med att en Aspire Nautilus håller?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Skrivet av Blackjack:

Jag har faktiskt inte lagt så mycket som jag trodde. Runt 3000kr. Har hållt mig till min taifun gt och patriot hela tiden!

Men nu blir det ändring på det! Jag ska beställa en stillare och en ny rba. Vet bara inte om det ska vara en russian eller kayfun. Vilken rekommenderas? Det lutar åt Russian 91% då den har påfyllningshål på undersidan och justerbar luftflöde.

Min Kayfun klon funkar bra, men den läcker lite mycket.. Jag skulle säga Russian 91%, har hört mycket bra om den, har dock inte testat den själv. Kayfun 3.1 har justerbart luftflöde den med. Ett påfyllningshål som Kayfun Lite har till 3.1an vore awesome.. Kayfun lite har dåligt luftflöde IMO (Du kan inte ändra lufitflödet på Kayfun Lite)

Permalänk
Skrivet av Hazhax:

Tjo! Jag är också helt ny när det gäller vaping, och detta ser ut som ett bra nybörjarpaket även för mig! Har dock lite ytterligare frågor:

Behöver man fler coils, och vilka i sådana fall?

Hur länge håller en coil?

Är dom e-juices som finns på eciggs.se bra?

Hur länge räcker en flaska e-juice på 10/30/100ml om jag vapar motsvarande ett paket cigg om dagen?

Är det något annat jag bör tänka på som nybörjare?

Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14826795']Ja du kommer att behöva fler coils normalt räknar man med att en coil håller någonstans mellan 1-3 veckor det beror på dels hur mycket du vapar och dels på vilka juicer. Vissa juicer har tendends att sätta igen coils och kan därför ge kortare livslängd på coilen. Du köper de coilsen som är till den clearon du har om du köper ovanstående paket så rekomenderar jag 1.6ohm coilsen till nautilus.
http://www.lightyourfire.se/e-cigarett-topp/e-cigarett-clearo...

om juicerna på eciggs.se är bra eller inte kan jag faktiskt inte svara på då jag aldrig testat något av märkena dom har. Jag köper i nästan uteslutande från följande

Yealiq är kungen av billig Juice 18dollar för 100ml kvalitetsjuice rätt svårslaget (mina favoriter är Yellow Custard V2 Bazooka bubblegum, morning vape mfl)
http://www.yaeliq.com/new.html

Mountbaker Vapor är amerikansk kvalitetsjuice $8.49 för 30ml grymt nice juice (Mina Favoriter Shenanigans och Johnny Chimpo)
http://www.mtbakervapor.com/electronic-cigarette-nicotine-jui...

och till sist Namberjuice (är totalt såld på Doughnut Pounder) Dessa köper jag ifrån Pink Mule
http://pink-mule.com/E-Liquid-all/Eliquids-ready-to-vape/NAMB...

Sen hur länge din E juice räcker beror ju på hur mycket du vapar för mig räcker en 100ml ca en månad och som nybörjare så ska du se till att inte köpa för svag juice har du rökt en paket om dagen så ska du inte köpa juice under 18mg

Så Go forth and leave them stinkys behind!!

Dubbelquote här. Vill bara tillägga att Yaeliq's Green apple o Red apple är mycket goda. Även Mother's Milkshake och Pomegranate är en favorit. Köp juice på 18mg (Inte mindre, IMO inte högre heller, jag började med 24mg och tyckte det var alldeles för mycket, 18mg var perfekt för mig!)