Sapphire Radeon R9 285 ITX Compact Edition på bild

Permalänk
Melding Plague

Sapphire Radeon R9 285 ITX Compact Edition på bild

Grafikkretsen Tonga bjuder på lägre strömförbrukning jämfört mot Tahiti, någonting som möjliggör exempelvis mindre grafikkort. Nu dyker en Mini ITX-anpassad modell från Sapphire upp på bild.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ITX trevligt. Men annars vet jag inte. Lite besviken.

Edit:
Varfär inte mer koppar och speca fläkten lite mer.
Kostar lite mer men ja 1-2 hundra mer för det där extra i en htpc tycker jag är värt.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Storleken har inte alltid betydelse.

Permalänk
Medlem

Precis vad jag behöver ha till htpcn/landatorn.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Gullig!
... undrar hur varmt/snabbt/prisvärt/tyst detta kort är jämfört med konkurrenterna ASUS directCU mini och MSI Mini-ITX Gaming? (baserade på Nvidias 670 och 760)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

11cm på höjden?

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Hur står sig detta mot ett 7970 prestandamässigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Hur står sig detta mot ett 7970 prestandamässigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Ungefär som ett 7950, något bättre pekar det då. Prestandatester kommer den 2:a september.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Gullig!
... undrar hur varmt/snabbt/prisvärt/tyst detta kort är jämfört med konkurrenterna ASUS directCU mini och MSI Mini-ITX Gaming? (baserade på Nvidias 670 och 760)

Det kommer att bli intressant att se minst sagt Jag hoppas att det blir en av de billigare, med tanke på hur Sapphire vanligen sopar golvet med konkurrenter då det kommer till prissättning! Om den följer samma trend som 7970/290x med prissättning/kylning så kan det vara väldigt attraktivt! R9 290 Toxic's pris gör det väldigt svårt för mig att skaffa R9 290 med Asus DCII istället :<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

11cm på höjden?

Mmm, undrar Vad tjocklek blir...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Utveckling på ITX-kortsfronten, win!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Mmm, undrar Vad tjocklek blir...

Skickades från m.sweclockers.com

Tjockleken är ju 2 expansionsplatser. Inga konstigheter där.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CCWarlock:

Utveckling på ITX-kortsfronten, win!

Instämmer, detta hade nog varit omöjligt med Tahiti och för att inte tala om Hawaii dessutom.

Läckert kort, hoppas det fortsätter dyka upp fler "ITX"-kort.

Permalänk

Mycket kraft i liten förpackning! Det gillas!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Instämmer, detta hade nog varit omöjligt med Tahiti och för att inte tala om Hawaii dessutom.

Läckert kort, hoppas det fortsätter dyka upp fler "ITX"-kort.

Verkligen, köpte mitt för ett par månader sen och det var ju ett väldigt begränsat val minst sagt.
Kul med fler kort med lite prestanda.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det är en sjuk prissättning omkring 2500:- som förväntas. Betalar hellre 2000:- för 280x som presterar bättre, även om den har högre strömförbrukning. Saknar tiden då hd4000-serien lanserades. Minns inte riktigt hur det var, men har för mig att hd4850 spöade hd3870 med hästlängder och kostade betydligt mindre dessutom.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Tråkigt att det är en sjuk prissättning omkring 2500:- som förväntas. Betalar hellre 2000:- för 280x som presterar bättre, även om den har högre strömförbrukning. Saknar tiden då hd4000-serien lanserades. Minns inte riktigt hur det var, men har för mig att hd4850 spöade hd3870 med hästlängder och kostade betydligt mindre dessutom.

Man har fel om man förväntar sig ett pris på 2500:- i butik i Sverige. Det lanseras till samma pris som 280 säljs för idag.