Bredbandsbolaget 100/10 vs ComHem 250/10?

Permalänk

Tackar igen för alla svaren!

Mitt beslut var rätt snabbt att fatta när jag efter att ha frågat ut Com Hem om deras erbjudande insåg att de försökt lura mig att det var ett billigt paket. Det handlade om ett år av billigt abonnemang, sedan skulle priset för det bredbandet rusa upp till över fyra gånger så mycket. Och nästan dubbelt så dyrt som mitt nuvarande BBB 100/10. Fruktansvärt usel försäljningsteknik, att helt undanhålla en så enorm del av den verkliga kostnaden. Men men, det är Com Hem det...

Iaf, jag får tvingas dras med deras skit för tvn, där dom för mig och flera i lägenhet trots allt har det överlägset största kanalutbudet, vilket är det jag värdesätter där. Och som tur är har jag inte heller haft nära lika mycket downtime för min tv som bekanta i närheten har på sitt Com Hem bredband.

Ska fortsätta med mitt bredband från BBB, som ju funkar perfekt, och redan är klart billigare än vad det står att de tar för den hastigheten enligt hemsidan. 250 kr/mån istället för 369 kr/mån.

Visa signatur

Antec P100 | MSI Z97 Gaming 7 | i5 4690k | Corsair Vengeance 1600MHz CL9 4x4 | EVGA GTX 980Ti | SanDisk Extreme II 240GB + Pro 240GB | Corsair AX760 | Corsair H110i GT

Permalänk
Medlem

Har själv 100/10 och det har funkat perfekt för mig :D. Ibland får jag sämre ping än vanligt men det händer inte alls ofta

Visa signatur

<3

Permalänk
Avstängd

Välj aldrig någonsin Comhem, de har fantasi farter som aldrig någonsin fungerar irl. När jag hade oturen att vara fast hos comhem hade jag 200mbit (på pappret) i verkligheten hade jag mellan 5-20mbit med ständiga dc´s i över 6 månader med samtal till deras totalt värdelösa support minst en gång i veckan.

Fick då lyssna på nya lögner om hur det skulle fixas med: om starter av modem, nytt modem, nya firmware´s till modemet, tekniker som skulle komma (som aldrig under 6 månader kom) nya tekniker (som inte heller dem dök upp) det fortsatte på ett sådant sätt tills jag äntligen flyttade och fick Bahnhof, samma dag försvann precis alla problem jag haft med min uppkoppling

Välj aldrig Comhem.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Inaktiv

Det enda bra jag har hört om ComHem är från andra inlägget i tråden. BBB har jag haft själv, och håller mig borta från dem.

Permalänk
Medlem

Hade comhem i 4 år i förra lägenheten och hade bara några små problem. Endast en gång som de var riktigt otrevliga i kundtjänsten när hastigheten var nere i botten. De försökte lägga skulden på min sida och ville inte skicka ut en tekniker men när jag hade ringt 3 dagar i rad så gjorde dom det. Nästa dag så var allt som det skulle.

BBB har jag bara haft ett år eller så och det verkar inte vara något fel med de heller sitter på 100/100 fiber just nu men började med 100/10. Har inte haft problem mer något av dessa. Däremot så kan man inte köra med deras egna router (technicolor) den får man spunk på.. när man kommer in i den så blir man förvånad över hur lite man kan ställa in eller förvånad över att man överhuvudtaget kan ställa in något.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Comhem ska strax börsnoteras, då blir det nog försämringar för kunderna när de blir än mer fokuserade på snabba vinster och kortsiktigt tänkande.

Gäller det även Itux?

Permalänk
Medlem

har haft ComHem 100/10 i snart tre år (för 100kr/mån - studenterbjudande som de hade förr) och bortsett från modemet/routern man får med som är det absolut sämsta du kan tänka dig har det fungerat över förväntan.

haft downtime kanske 2-3 gånger under vakna timmar under dessa tre år, varav en som varade ett par timmar annars ett par minuter bara.

Använd inte deras routerfunktion i modemet bara. Brygga modemet till vilken annan router som helst. jag köpte en billig Onnetwors 150mbit router för 150kr som fungerar miltals bättre

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag kör nu Comhem 100/10 i min nya BR, hade 100/100 via fiber i min förra. Jag har inte märkt någon skillnad i kvalitet eller svarstid och jag spelar mycket online.
Den enda bristen är ju uppenbarligen uppladdningshastigheten, ner kan den dock gå långt över 100Mbit, har mätt upp hastigheter runt 200Mbit.

Jag blev positivt överraskad men driver fortfarande fiberfrågan i min nya BRF pga priset.
/Sebastian

Permalänk
Medlem

Undvik Comhem, de har en märklig vana att införa obefogade avgifter, exempelvis "dekrypteringsavgift" fast kunden redan betalar för avkodning. Var en ren befrielse när jag fick stadsnät istället för deras monopol.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken. När comhem erbjuder 250Mbit etc, gör de detta genom DOCSIS och koppar eller har de dragit fiber till husens källare? Ping borde väl rimligtvis vara bättre med riktig fiber annars?

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SolidReactor:

Gäller det även Itux?

Vet ej.
http://www.nyemissioner.se/foretag/planerad-notering/com_hem_...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Däremot så kan man inte köra med deras egna router (technicolor) den får man spunk på.. när man kommer in i den så blir man förvånad över hur lite man kan ställa in eller förvånad över att man överhuvudtaget kan ställa in något.

Ah du menar den berömda TG789v (vn). Sämre skräp finns tyvärr inte, oavsett vad vissa tycker.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Återuppväcker tråden med en halvt relaterad fråga.
Idag sitter jag på Bahnhof 30/30 via stadsnätet i Örebro. För detta betalar jag 237kr/mån och då ingår fast IP-telefoni där jag enbart betalar för de samtal jag ringer.
Tidigare under dagen ringde en Comhem-kille på dörren och berättade att de dragit in egen fiber i huset och nu erbjuder deras FiberKoax till oss som bor här. Kostnaden skulle bli (för 50/10) 0kr/mån för månaderna 0-6 och 199kr/mån för månaderna 7-24. Alltså ett halvår gratis. Deras router CG3700 får man för 1kr.
Kollar jag på comhem.se så kostar samma abonnemang där 199kr de 3 första månaderna och därefter 339kr. Så jämfört med detta verkar det ju som om det är ett kap.

Men är det värt det? Jag förlorar min IP-tele, får lägre upload, koax känns som stenåldern och jag antar att Comhem inte har samma integritetstänk som Bahnhof...

Jag signade upp på skiten i alla fall, med tanken att jag i alla fall kan testa ett par dagar och sedan utnyttja ångerrätten utifall det inte funkar bra. I värsta fall blir jag av med 100kr för frakt+router.
Sen är det det där med ISP-routrar.... Har inga planer på att använda deras som just en router eftersom den bara har 2st LAN-portar. Det innebär att det blir ännu en burk till samlingen och ännu fler sladdar att försöka trolla bort...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Återuppväcker tråden med en halvt relaterad fråga.
Idag sitter jag på Bahnhof 30/30 via stadsnätet i Örebro. För detta betalar jag 237kr/mån och då ingår fast IP-telefoni där jag enbart betalar för de samtal jag ringer.
Tidigare under dagen ringde en Comhem-kille på dörren och berättade att de dragit in egen fiber i huset och nu erbjuder deras FiberKoax till oss som bor här. Kostnaden skulle bli (för 50/10) 0kr/mån för månaderna 0-6 och 199kr/mån för månaderna 7-24. Alltså ett halvår gratis. Deras router CG3700 får man för 1kr.
Kollar jag på comhem.se så kostar samma abonnemang där 199kr de 3 första månaderna och därefter 339kr. Så jämfört med detta verkar det ju som om det är ett kap.

Men är det värt det? Jag förlorar min IP-tele, får lägre upload, koax känns som stenåldern och jag antar att Comhem inte har samma integritetstänk som Bahnhof...

Jag signade upp på skiten i alla fall, med tanken att jag i alla fall kan testa ett par dagar och sedan utnyttja ångerrätten utifall det inte funkar bra. I värsta fall blir jag av med 100kr för frakt+router.
Sen är det det där med ISP-routrar.... Har inga planer på att använda deras som just en router eftersom den bara har 2st LAN-portar. Det innebär att det blir ännu en burk till samlingen och ännu fler sladdar att försöka trolla bort...

1. CG3700 är pest.
2. Är ip tele något du använder så låter det dumt.
3. Koaxial är halvvägs till adsl. Även om det bara är lokalt i huset.
4. Är integritetstänket viktigt för dig så är det också lätt val.
5. Ångerrätt fungerar oftast så att när du aktiverar tjänsten så slutar ångerrätten att fungera eller när du börjar bruka tjänsten. Står olika i olika avtal.

Jag ser inte varför du skulle välja comhem. Ring hellre till bahnhof och säg att du vill säga upp det då du fått billigare bredband. Då får du extrapris av deras antichurn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Com Hem är i mina ögon rent skräp. Avbrott titt som tätt och varierande hastigheter. Tivo ska vi inte ens tala om så.
Men nej, jag kan verkligen inte rekommendera Com Hem. Är du nöjd med det du har tycker jag istället du ska ringa kundtjänst och försöka förhandla fram en bättre deal, förutsatt att du vill höja hastigheten. För mig har det funkat klockrent med BBB den enda gång jag gjort det...

Jag ringde helt enkelt in och sa att jag var intresserad av att säga upp mitt abonnemang därför att en av deras konkurrenter hade bättre pris, i detta fall var det Tele2 som erbjöd 100/10 för 349:-/månad mot mitt 60/40 som var det jag max kunde ha hos BBB för samma pris. Efter drygt 5min samtal kom vi fram till att jag skulle få tjänsten för 249:-/månaden (en sänkning med 1200/år) och dessutom 50:- extra rabatt dom första 6 månaderna mot att jag förlängde 2 år. Det var inga konstigheter alls med min deal som det lätt kan bli om en säljare är "extra schysst" eller hur man ska säga och gör "personliga" dealer, men allt var som det skulle. Så:
100:- rabatt/månad * 24mån: 2400:- och 50:- rabatt extra * 6 månader: 300:- Totalt 2700:- sparat på ett 10-min samtal med vänlig ton, det vart lite sparat kort och gott.
Så, försök förhandla med kundtjänst och deras säljare. Jag kan hålla med om att i majoriteten av fallen kan man tycka att dom är rena idioter, men ibland stöter man på enstaka individer som är "serviceinriktade" om vi nu får kalla det så.

Det kan bero på var man bor, har aldrig någonsin haft problem med Com Hem och får t.o.m mer än vad jag betalar för. Därför känns det lite dumt att mena på att dom skulle vara skräp, alla leverantörer kan vara dåliga beroende på var man bor dvs. Det TS kan göra är att kanske kolla om någon annan som bor i närheten har Com Hem och vad deras erfarenhet är så får man en bra mycket bättre bild av hur det skulle vara att ha dom som leverantör där TS bor

Permalänk
Medlem
Skrivet av swe_david_90:

Gillar inte Comhem, de kör patchar eller va de gör på natten helt random mellan 12-06 inte så uppskattat av mig.. så är deras tele-säljare fula och luras som ***. täcknar du på tele så spara samtalet...

Låter som ren skitsnack då jag under sommaren spelat som en tok och varit uppe nästan varje natt och har då aldrig varit några problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

1. CG3700 är pest.
2. Är ip tele något du använder så låter det dumt.
3. Koaxial är halvvägs till adsl. Även om det bara är lokalt i huset.
4. Är integritetstänket viktigt för dig så är det också lätt val.
5. Ångerrätt fungerar oftast så att när du aktiverar tjänsten så slutar ångerrätten att fungera eller när du börjar bruka tjänsten. Står olika i olika avtal.

Jag ser inte varför du skulle välja comhem. Ring hellre till bahnhof och säg att du vill säga upp det då du fått billigare bredband. Då får du extrapris av deras antichurn.

Som jag befarade då. Gjorde i alla fall säljaren glad, så till vida att han inte får reda på att jag ångrat mig

Jo det fanns en sådan rad i avtalet att ångerrätten inte kunde användas när man börjat använda en tjänst. Jag frågade honom specifikt om detta, då det skulle få min plan att testa innan att fallera. Han svarade att det endast gäller tv-tjänster typ TiVo, vilket lät lite suspekt men jag frågade inte vidare. Får ta och kolla upp detta.

Bra tips förresten att meddela Bahnhof om erbjudandet jag fått, ska jag göra snarast.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Comhem har fungerat superbra för mig. Har haft deras studenterbjudande 100/10 mbps för 100:- i månaden i säkert 3 år. Det har hänt att det gått ned några fåtal gånger men det får man räkna med. Det brukar vara snabbt uppe igen. Ett tag var det väldigt ostabilt i några dagar, men det berodde på något tekniskt fel någonstans och de höll på att reparera skadan. Det var åskan som slagit ned om jag inte minns fel.
Bra support, service och pris är min uppfattning. 4/5, utan tvekan.

Permalänk
Medlem

ComHem kan i perioder ha problem med instabil latens vilket påverkar främst vid spelande, dvs man har 5 ms normalt och sedan helt plötsligt går den upp till 20 ms. Även varit med om spikar till 70-80 ms för att ibland stanna där 5-10 minuter. Om det är modemet som strular eller något annat vet jag inte. De verkar även ha dålig peering till andra länder då jag kan märka markant skillnad i latens mellan mig och folk med andra leverantörer till utländska spelservrar.

Hastigheten har dock fungerat bra för mig, skall dock bli skönt att få riktigt bredband nu när jag kan välja Ownit.

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

ComHem kan i perioder ha problem med instabil latens vilket påverkar främst vid spelande, dvs man har 5 ms normalt och sedan helt plötsligt går den upp till 20 ms. Även varit med om spikar till 70-80 ms för att ibland stanna där 5-10 minuter. Om det är modemet som strular eller något annat vet jag inte. De verkar även ha dålig peering till andra länder då jag kan märka markant skillnad i latens mellan mig och folk med andra leverantörer till utländska spelservrar.

Hastigheten har dock fungerat bra för mig, skall dock bli skönt att få riktigt bredband nu när jag kan välja Ownit.

Jag märker också detta. Latensen är olik beroende på vilken tid man spelar , ibland kan det bli helt sjukt.

Hade på vissa BF4 server runt 68 i ping medan mina kompisar från Polen ligger på 25-30. Känns som att det är värre mellan 19-23 och sedan blir det bättre senare. Verkar vara belastningen. Tidigt kan jag ha fin ping och funkar skitbra , men börjar jag lira senare på eftermiddagen runt 19 så har jag lagg och högre ping.

Verkar inte vara stabilt hos mig i allafall.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Har haft comhem i 3-4 år nu. I början hade jag en del strul både med modem och signal in i huset.
Sedan comhem bytte mitt uttag till ett med filter och modemet fick ett par firmwareuppgraderingar har allt fungerat klockrent.
Väldigt nöjd med både hastigheter och upptid.

Så om du ska lyssna på rekommendationer föreslår jag att du lyssnar från personer som kör comhem med utrustning i dagsläget, inte personer som gjorde det för ett par år sedan. (Givetvis kan det ha kommit nya problematiska modem, men det CG3100 som jag har sköter sig numera alldeles utmärkt).

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Hade TV via ComHem och bredband via BBB (100/100).
Precis bytt till BBB TV via bredbandet. Fungerar j@vligt mycket bättre än ComHem någonsin fungerade. På vanliga kanaler snor HD-boxen (som är den "fetaste" med 320GB HDD) ca. 6mbit och 13-14mbit på HD-kanaler. Enkel installation, väldigt smidigt att ändra sina favoritkanaler via nätet (byts samma dygn) till skillnad mot ComHem som skiftar vid månadsskiftet. Du får dessutom bara de kanaler du valt och inte alla 200 andra som du inte valt.

Har bredbandet via BRFen, alltså betalar jag bara för TV-delen som är 169kr/månad utan dolda avgifter. Snackade bort aktiveringsavgift och annat fläsk. HD-boxen ingår även den, så 169 är allt det kostar per månad, i ett år. Har en månads uppsägningstid.

Min rekommendation är BBB. ComHem är endast värt huvudvärken om de kompenserar kunden, och rabatterar sig mot exempelvis BBB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

Har haft comhem i 3-4 år nu. I början hade jag en del strul både med modem och signal in i huset.
Sedan comhem bytte mitt uttag till ett med filter och modemet fick ett par firmwareuppgraderingar har allt fungerat klockrent.
Väldigt nöjd med både hastigheter och upptid.

Så om du ska lyssna på rekommendationer föreslår jag att du lyssnar från personer som kör comhem med utrustning i dagsläget, inte personer som gjorde det för ett par år sedan. (Givetvis kan det ha kommit nya problematiska modem, men det CG3100 som jag har sköter sig numera alldeles utmärkt).

Kul att du nämner CG3100, ett av de mest strulande modemen i ComHems historia. Det låter ju väldigt bra att det fungerar fint för dig, grattis. Men kollar du t.ex. ComHem-tråden (eller pratar med deras support som själva ibland kan erkänna detta) så ser det inte lika ljust ut. Det är knappt värt att brygga eländet.

I mitt fall ordnade sig allt till slut. Fick tillbaka pengarna sedan April, fick säga upp i förtid och en ursäkt för att de inte kunnat reparera felet. Väldigt bra bemötande, men det tog lång tid (och många samtal) att komma dit. Det räddade deras anseénde i mina ögon, men frågan är om jag någonsin kommer våga binda mig 12 månader igen för det helvete som det blev sedan.

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet är också att Comhem höll hastigheten bra men att ping var sämre.

Bor i Solna och har bytt från comhem till BBBs VDSL istället. Lägre hastighet men min ping mot ex ping.sunet.se är konstant 5-7ms nu med BBBs VDSL och innan med Comhem så hade jag ibland att den höll sig runt 10ms men ofta fladdrande runt 20-30 och ibland nån gång upp på runt 70ms.

Ska strax flytta till Uppsala och huset där har oxo bara Comhem och VDSL så det lutar åt att bara flytta mitt VDSL abb dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Kul att du nämner CG3100, ett av de mest strulande modemen i ComHems historia. Det låter ju väldigt bra att det fungerar fint för dig, grattis. Men kollar du t.ex. ComHem-tråden (eller pratar med deras support som själva ibland kan erkänna detta) så ser det inte lika ljust ut. Det är knappt värt att brygga eländet.

I mitt fall ordnade sig allt till slut. Fick tillbaka pengarna sedan April, fick säga upp i förtid och en ursäkt för att de inte kunnat reparera felet. Väldigt bra bemötande, men det tog lång tid (och många samtal) att komma dit. Det räddade deras anseénde i mina ögon, men frågan är om jag någonsin kommer våga binda mig 12 månader igen för det helvete som det blev sedan.

Jag hade själv enorma problem med CG3100 i början, det krävdes som sagt en rad firmwareuppdateringar innan det började bete sig.
Själv vet jag att det var enorm skillnad när man bryggade, åtminstone med äldre firmwareuppdateringar som bara stödde ett par hundra samtidiga anslutningar. NAT-delen i modemet var tidigare inte heller dimensionerad att hantera full fart när jag mätte.

Kan också säga att mitt första modem gick sönder, så jag har fått ett utbytesmodem av nyare revision. Men, oavsett, efter en väldigt strulig start så blev det riktigt bra och har hållt sig så.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

Jag hade själv enorma problem med CG3100 i början, det krävdes som sagt en rad firmwareuppdateringar innan det började bete sig.
Själv vet jag att det var enorm skillnad när man bryggade, åtminstone med äldre firmwareuppdateringar som bara stödde ett par hundra samtidiga anslutningar. NAT-delen i modemet var tidigare inte heller dimensionerad att hantera full fart när jag mätte.

Kan också säga att mitt första modem gick sönder, så jag har fått ett utbytesmodem av nyare revision. Men, oavsett, efter en väldigt strulig start så blev det riktigt bra och har hållt sig så.

Som sagt, grattis. Jag hade senast i Juli fortfarande problem och då var den bryggad. Ingen aning om det fortfarande var modemet som strulade iofs, så det ska låtas vara osagt.

Permalänk
Medlem

Har deras 250/50-tjänst och jag får stabila 253Mbps/53Mbps Helt klart godkänt. Inte märkt av att något säckar ihop.
Bryggat deras modem och så kör jag egen router.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Hade Comhem förut och önskar jag kunde byta tillbaka, alltid max fart, ofta t.o.m snabbare än vad jag betalade för! Nu har jag BBB och visst det fungerar men är inte lika snabbt och tv-bilden laggar ibland + mycket sämre tv-utbud i min smak...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Skall man summera detta så låter det ju som att har man turen att bo på ett ställe där comhems grejer fungerar bra så får man en trevlig upplevelse. Bor man där de är problem så skiter de blankt i det och behandlar en som skit... Sen kan man ju tolka de som man vill... Jag skulle aldrig välja comhem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Gäller det även Itux?

Itux är fan inte nice. En jag känner har hand om servicen för det nätet. Och det sköts inte bra från ComHems sida. Problem väldigt ofta och ingen redundans någonstans. Att de inte har det i accesslagret är förståligt. Men i distribution borde det ändå implementeras.

Skrivet av Batman:

Ah du menar den berömda TG789v (vn). Sämre skräp finns tyvärr inte, oavsett vad vissa tycker.

En sak får man ge hela TG serien. De har sjukt bra xDSL modem. Routing delen är dock hemsk! Den ska bryggas direkt den kopplas in

Mvh
Mattias