Video: Half-Life 2 VR med Oculus Rift och Razer Hydra

Permalänk
Melding Plague

Video: Half-Life 2 VR med Oculus Rift och Razer Hydra

Klassiska Half-Life 2 tar steget till virtuell verklighet med Oculus Rift DK2, som tillsammans med handkontrollen Razer Hydra ger en ny dimension i spelupplevelsen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

razer hydra

Kommer bli intressant av den nya hydran som utväklas av samma team fast utanför razer. Skall bli förbättrad prestanda och snabbare responce. Ett sådant kitt med en oculus kommer det få bli

Permalänk
Medlem

Riktigt, riktigt ball.

Permalänk
Medlem

Alltså det ser riktigt imponerande ut. Men det här måste nog upplevas för att förstå hur häftigt det faktiskt är skulle jag tro

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Geeks Gaming

WOW! Man kommer ha det bra i #Framtiden!

Permalänk

Plånboken skriker. #Hajp

Visa signatur

Mobo: AsRock B75M-ITX | GPU: Sapphire 290 Tri-x | CPU: Intel i5 2500k | HDD: 1.5TB diverse | SSD: Corsair Force GT 128GB | RAM: 8GB 1600Mhz Corsair | OS: Win 8.1 Pro 64 | Chassi: Fractal Design Node 304, Vitt |
Varför köper du sådana dyra komponenter när du inte har ens en fönsterlucka sidan? Ingen ser ju vad du har för saker i datorn - mw3gamer

Permalänk
Medlem

Revolverns sätt att ladda om på. Vill ha, nu.

Köra spel online där du måste sikta kommer öka realismen enormt mycket och spel kommer inte kännas alls som de gör idag. Det kommer inte längre vara yrande höns som hoppar, strafear etc. Något skräckliknande spel som DayZ (fast bättre) skulle passa enormt med detta koncept. Jag blir helt exalterad av detta!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Tänk Minecraft med Oculus och Hydra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elcentralen:

Kommer bli intressant av den nya hydran som utväklas av samma team fast utanför razer. Skall bli förbättrad prestanda och snabbare responce. Ett sådant kitt med en oculus kommer det få bli

... som dessutom blir trådlös och ger stöd för att spåra valfri kroppsdel i rummet (alltså inte längre bara rotation).

STEM kallas det kommande systemet för er som är intresserade. Har själv en hydra vilket är fantastiskt roligt. Problemet är bara att det finns inte en chans i världen att du kan ersätta en mus och tangentbord med kontroller likt dessa i tävlingsinriktade spel. Lite lugnare RPG däremot, typ skyrim eller Dead Island är dock fantastiskt roligt. Hugga huvudet av en zombie genom att svinga armen framför datornskärmen är fantastiskt roligt! Blir garanterat ett köp av både STEM och Rift när de når priser lämpliga för oss dödliga.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Revolverns sätt att ladda om på. Vill ha, nu.

Köra spel online där du måste sikta kommer öka realismen enormt mycket och spel kommer inte kännas alls som de gör idag. Det kommer inte längre vara yrande höns som hoppar, strafear etc. Något skräckliknande spel som DayZ (fast bättre) skulle passa enormt med detta koncept. Jag blir helt exalterad av detta!

Håller med, men tror du det kommer släppas spel som inte kan styras med hjälp av mus och tangentbord? Eller vad vet jag, men känns som det kommer bli sällsynt åtminstone.

Verkar riktigt coolt iaf!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av ost486:

Tänk Minecraft med Oculus och Hydra.

Skaparen av minecraft bojkottade stödet för occulus rift när Facebook köpte occulus
Ser själv fram mot äventyrspel & rymdsim med occulus när det är färdigt vill säga.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av ost486:

Tänk Minecraft med Oculus och Hydra.

kommer träna bi- och triceps riktigt bra om man måst göra varenda huggrörelse med armarna

Skrivet av Ase:

Ser själv fram mot äventyrspel & rymdsim med occulus när det är färdigt vill säga.

jo tack, under den lilla tid man spela EVE så var det riktigt jobbigt att styra när man int hade nåt sätt att se djup på än att snurra kameran som en tok

Det här klippet gav mig en ordentlig nerd boner så ser verkligen fram emot det här!

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Denna setup + http://store.steampowered.com/app/234190/

Now that I would like to see!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Ase:

Skaparen av minecraft bojkottade stödet för occulus rift när Facebook köpte occulus
Ser själv fram mot äventyrspel & rymdsim med occulus när det är färdigt vill säga.

Hoppas dock att det kommer nu ändå, https://twitter.com/ID_AA_Carmack/status/501100463341596672

Självaste Carmack erbjöd sig att fixa så att oculus ska fungera med minecraft

Permalänk
Medlem

Hail Hydra!

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Avstängd
Citat:

"Ett av dessa är hitta en inmatningsmetod som fungerar med täckta ögon och dessutom ger tillräckligt stor frihet för att lura sinnena."

Nej, det funkar alldeles utmärkt med mus och tangentbord.
Har både DK2 och Razer Hydra...skulle verkligen inte vilja använda Hydran till mer än vissa spel.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Skaparen av minecraft bojkottade stödet för occulus rift när Facebook köpte occulus
Ser själv fram mot äventyrspel & rymdsim med occulus när det är färdigt vill säga.

Stoppar inte moddare dock. Spelet är inte gjort av EA och är inte BF3 eller senare där moddning inte går eller är för "avancerat".

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
99:e percentilen

Oj oj oj vad coolt detta kommer vara om några år när tekniken är så förfinad, integrerad och utbrett implementerad att den verkligen fungerar riktigt sömlöst. (Jämför dagens VR med hur till exempel mobiltelefoner, surfplattor, robotar och annat var i sin barndom.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Måste ha. NU!!!!

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Skrivet av ost486:

Tänk Minecraft med Oculus och Hydra.

Det är riktigt roligt Men HL2 med Hydra är en klass för sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Skaparen av minecraft bojkottade stödet för occulus rift när Facebook köpte occulus
Ser själv fram mot äventyrspel & rymdsim med occulus när det är färdigt vill säga.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140818/carmack-om-minecra...

Ingenting är omöjligt

Permalänk
Medlem

NERDGASM

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Vart köper man Hydra egentligen? Och hur mycket kostar den?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Vart köper man Hydra egentligen? Och hur mycket kostar den?

Tror inte de tillverkas längre. Har varit dåligt lager av dem länge. Nyversion vid namn STEM av Sixense som är bättre överlag är dock påväg. Så antingen köper man en begagnad Hydra eller väntar på STEM.

Permalänk
Medlem

Det såg inte roligt ut för oss med grava syn fel. Hatar när ögonen behöver se lika bra..

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk

GE MIG!

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

Hade såååå velat se:

- Oculus Rift - https://www.youtube.com/watch?v=INDKNA7kXoo (Tänker att de flesta redan vet det mesta om Oculus så länkade bara lite rolig skit)

- Control VR - https://www.youtube.com/watch?v=LPszKhewSec / https://www.youtube.com/watch?v=_jgAJcmmlVs

- Cyberith Virtualizer - https://www.youtube.com/watch?v=R8lmf3OFrms (Han har bra många fler videos där han även beskriver lite hur den fungerar och vad man kan göra)

- Araig - https://www.youtube.com/watch?v=lBgmmuEe9HQ (Hittar tyvärr inte mycket mer videos)

Och/eller andra liknande grejer ihop, hade blivit sjukt coolt

Tycker personligen att "Cyberith" ser mycket bättre ut än "Omni" då man kan gå ner på huk och sitta i den etc (fattas bara att man ska kunna ligga ner, hur fan det nu skulle gå till). Samt att "Control VR" lär kännas mycket bättre än "Razer Hydra" när det är för hela armarna, handlederna och varje separat finger. Men nog är bara detta som visas i videon riktigt nice! Det lär bara bli bättre. Sen länkade jag "Araig" bara för att jag tycker idén är häftig och till och med tänkt lite på den själv (det var så jag hittade videon sen ett tag tillbaka).

Permalänk
Inaktiv

Helt klart häftigt, dock så ser jag inte mig själv använda det förän det har en interface som kan vara likvärdigt med tangentbord+mus, eller kanske för spel som är utformade för just VR isf, men inte till vanligt spelande.

Permalänk
Medlem

Första spelet som oculus letar sig fram till råkar vara ett av de mest prisade spelen genom tiderna... Nice

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emyxia:

Tror inte de tillverkas längre. Har varit dåligt lager av dem länge. Nyversion vid namn STEM av Sixense som är bättre överlag är dock påväg. Så antingen köper man en begagnad Hydra eller väntar på STEM.

Yikes, 300 dollar för STEM Inte riktigt något jag vill lägga ut på en handkontroll, men den såg riktigt grym ut i alla fall. Får hoppas på att priset går ner i framtiden. Runt 1000-1500kr kan jag tänka mig att lägga ut om den får ett bra spelstöd.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi