LG först ut med OLED-TV i 4K UHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Men det är ju en viss skillnad på en 24" 1920*1080 som har jättepixlar (förhållandevis) och du använder på 50cm avstånd.
Och en nästan 80 tum stor TV som har (förhållandevis) pyttesmå pixlar och du använder på -minst- 200cm och troligen >300cm avstånd.
Det är ju redan nu snudd på omöjligt att se en död pixel på en c:a 50 tum stor vanlig HD TV om man är på normal avstånd.
Självklart så kan man se en ensam tänd pixel på kontrasterande bakgrund, men det är ju en helt annan sak

Fast det är ju klart, hostar man upp 100kkr+ för en ny TV så blir man ju troligen lite sur om man hittar defekter.

Det jag menade var att det är lätt att hitta döda pixlar om man letar efter dem eftersom de bara är något mindre än de som sitter i 24'' 1080. Sen så är det en helt annan sak vad man gör vid normal användning. Kan vara i stort sett omöjligt att upptäcka en död pixel om man inte kollar efter det. Gav min TV 42'' 1080p till farsan och det tog flera veckor innan han hittade de döda pixlarna även fast jag sa att det fanns. Så letar man inte efter det så kanske man inte ens ser det.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

På tjock-tvn's tid talades det om att i framtiden skulle det komma så tunna tv-apparater så att man skulle kunna hänga dem som en tavla på väggen. Visst, men när det börjar bli möjligt så sabbar de alltihopa genom att böja dem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Blir en till vardagsrummet, en till sovrummet och en till köket.

Glöm inte toaletten också. Och när man ändå håller på, vem behöver fönsterrutor egentligen? 4K gör utsikten mer verklig.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

Men detta var ju längesen LG kom ut med denna informationen. Finns denna länken:

http://www.flatpanelshd.com/focus.php?subaction=showfull&id=1...

Det skrevs om detta redan i April.

Permalänk
Medlem

Sådärja, nu börjar de trilla in. Kanske man kan skaffa sig en 4K OLED till julen 2015 :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Var det inte LG som också hade modeller med paneler som man kunde "böja tillbaka", dvs du kan ha böjd och inte böjd skärm? Har för mig jag såg nån post om det.
Det vart lite knepig mening det där...

Jo det lär gå att justera med fjärrkontrollen

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Glöm inte toaletten också. Och när man ändå håller på, vem behöver fönsterrutor egentligen? 4K gör utsikten mer verklig.

https://www.youtube.com/watch?v=aT7hcWFu7q4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Wtf? Jag som gillade LG :/
Detta låter precis som vad Facebooks Messenger app gör.

Det är ju en stor skillnad dock. Med facebook messenger så kan du välja att inte använda messenger och använda din dator till något annat. Med LG så är mjukvaran krypterad och låst så om du inte gillar vad som försigår så är dina val att acceptera eller sluta använda TVn.

Skrivet av Svensktiger:

LG var ju först ut att bli påkomna med fingrarna i kakburken.
Men egentligen så borde vi inte bli förvånade att dom gör det, utan att inte fler (vad vi vet) gör samma sak !.

Det är fullt möjligt att andra tillverkare installerar bakdörrar (som i modem/routers) i sina produkter och ger till NSA. Då det är hemligt eller "misstag" så är det svårt att prata om.
Det finns iallafall INGEN tillverkare av TV apparater på marknaden som officiellt gör något som liknar det LG gör.

Den funktionen som de menade skulle vara avstängd när de svarade på den storm som var i slutet på 2013 åtgärdade de i början av 2014 med en uppdatering av firmware.
Man fick då välja att ha den på och godkänna följande i ett över tjugo sidor långt avtal:
LG sänder ID numret på TVn (som är knutet till ditt konto och ditt namn), din macadress, vilka kanaler du tittar på, tiden du byter kanal samt filnamnen på de filer du har på anslutna enheter.
LG samlar in information om vad du ser på på alla nättjänster inkluderat vilka youtubekanaler du prenumererar på och vilka youtubeklipp du tittar på.
LG sparar de söktermer du gör via TVn eller på hårdvara ansluten till TVn. Om du har anslutit datorn till samma nätverk som TVn så godkänner du alltså att det du gör på datorn samlas in av TVn.
Ickerelaterad personlig information som samlas in via mikrofonen i fjärrkontrollens ljudstyrning får användas av LG och LGs samarbetspartners på vad sätt de behagar.
Om du godkänner detta så kan du använda de smarta funktionerna på tvn, komma åt youtube, svt play, netflix, hbo, facebook osv.
Om du inte godkänner så stängs allt sådant av och TVn blir då i stort sett bara en bildskärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Viktig text...

Därför man ordnar en ordentlig router och brandvägg. Mao. Den får hämta innehåll från din NAS, men LG server... njae, ACCESS DENIED!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Fan nu fick jag lite ont i magen då jag har en LG TV som jag kopplat datorn till. Kör dock inte TVn som skärm utom ibland när jag kör game pad spel (t ex Batman osv) eller när vi kör förfest och kör Youtube osv på LGn.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon179444:

Det är ju en stor skillnad dock. Med facebook messenger så kan du välja att inte använda messenger och använda din dator till något annat. Med LG så är mjukvaran krypterad och låst så om du inte gillar vad som försigår så är dina val att acceptera eller sluta använda TVn.

Det är fullt möjligt att andra tillverkare installerar bakdörrar (som i modem/routers) i sina produkter och ger till NSA. Då det är hemligt eller "misstag" så är det svårt att prata om.
Det finns iallafall INGEN tillverkare av TV apparater på marknaden som officiellt gör något som liknar det LG gör.

Den funktionen som de menade skulle vara avstängd när de svarade på den storm som var i slutet på 2013 åtgärdade de i början av 2014 med en uppdatering av firmware.
Man fick då välja att ha den på och godkänna följande i ett över tjugo sidor långt avtal:
LG sänder ID numret på TVn (som är knutet till ditt konto och ditt namn), din macadress, vilka kanaler du tittar på, tiden du byter kanal samt filnamnen på de filer du har på anslutna enheter.
LG samlar in information om vad du ser på på alla nättjänster inkluderat vilka youtubekanaler du prenumererar på och vilka youtubeklipp du tittar på.
LG sparar de söktermer du gör via TVn eller på hårdvara ansluten till TVn. Om du har anslutit datorn till samma nätverk som TVn så godkänner du alltså att det du gör på datorn samlas in av TVn.
Ickerelaterad personlig information som samlas in via mikrofonen i fjärrkontrollens ljudstyrning får användas av LG och LGs samarbetspartners på vad sätt de behagar.
Om du godkänner detta så kan du använda de smarta funktionerna på tvn, komma åt youtube, svt play, netflix, hbo, facebook osv.
Om du inte godkänner så stängs allt sådant av och TVn blir då i stort sett bara en bildskärm.

Bra att du skrev det här. Det var ju heltokigt och jag var rätt sne på LG när det här kom ut. Men minnet var ju kort och jag hade faktiskt glömt det här tills du skrev det!
Men TVn lär ju inte ha använt något skärmgränssnitt via en vanlig dator för att sin kommunikation. Måste väl ha varit en smartTV med tillgång till nätet via wifi eller ethernet. Så LG lär man väl kunna använda via sin egen HTPC helt säkert ändå.

Skrivet av Mocka:

Fan nu fick jag lite ont i magen då jag har en LG TV som jag kopplat datorn till. Kör dock inte TVn som skärm utom ibland när jag kör game pad spel (t ex Batman osv) eller när vi kör förfest och kör Youtube osv på LGn.

Rapporterna gjordes som sagt via internet direkt om jag inte minns fel. Via skärmkabel tror jag inte TVn kan rapportera något.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

TV? Bildskärm!

Då kanske en 40" 4k krökt 21:9 OLED-skärm inte är så långt borta? Gärna 100+ Hz också till <30 kkr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

Därför man ordnar en ordentlig router och brandvägg. Mao. Den får hämta innehåll från din NAS, men LG server... njae, ACCESS DENIED!

Det är ju inte svårt att stoppa det här för någon som är teknisk då det är sex-sju definierade servrar som tvn skickar infon till. Bara att blocka dem så är det problemet borta.
Men hur många gör det? Och det som är skrämmande är inte att de kan få reda på vad jag tittar på utan att det här görs på alla deras tv apparater. Den stora massan blockar inte några URLer för tvn.

Man måste ju för fan t.o.m. godkänna att de får spela in samtal man har i sitt vardagsrum, att de har rätten att dela det inspelade materialet med vem de vill och ändra sättet de använder det inspelade materialet på utan att informera om dessa ändringar. Om de samarbetar med polis så behöver polisen/FRA alltså inte ens godkännande av åklagare. Bara att samla ihop de människor som uttrycker sig mest "terroristiskt/USA kritiskt/för mycket höger/vänster" på nätet och börja avlyssna diskussioner i deras vardagsrum också. Bara att använda de program som redan letar nyckelord i telefonsamtal.

Skrivet av Mocka:

Fan nu fick jag lite ont i magen då jag har en LG TV som jag kopplat datorn till. Kör dock inte TVn som skärm utom ibland när jag kör game pad spel (t ex Batman osv) eller när vi kör förfest och kör Youtube osv på LGn.

Men din TV är väl ansluten till din dator via nätverket hela tiden? Inte bara när du använder den?

Skrivet av Söderbäck:

Bra att du skrev det här. Det var ju heltokigt och jag var rätt sne på LG när det här kom ut. Men minnet var ju kort och jag hade faktiskt glömt det här tills du skrev det!
Men TVn lär ju inte ha använt något skärmgränssnitt via en vanlig dator för att sin kommunikation. Måste väl ha varit en smartTV med tillgång till nätet via wifi eller ethernet. Så LG lär man väl kunna använda via sin egen HTPC helt säkert ändå.

Rapporterna gjordes som sagt via internet direkt om jag inte minns fel. Via skärmkabel tror jag inte TVn kan rapportera något.

Det har hittills varit vanliga url:er som har använts och enkelt kan blockas i routern. Men hur många använder tvn bara som en skärm? Vitsen med en smart TV är ju att den har massa funktioner och är ansluten via nätet också även om man mest använder en htpc eller whatever..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Men din TV är väl ansluten till din dator via nätverket hela tiden? Inte bara när du använder den?

Ja, TVn är ansluten till Internet via min router och sen via HDMI till datorn. Jag har bara på datorn när jag är hemma.
Sen använder jag iofs aldrig några internetfunktioner alls på TVn då det är så slött och otympligt med fjärrkontrollen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

OLED verkar tyvärr vara känsligare än plasma vad det gäller IR (Image Rentetion), vilket gör det till ett skämt om man samtidigt vill använda den som dataskärm. Jag har kört en numer rätt gammal Sony LCD (KDL-52W4000) sedan 2008 när den släpptes. Har kört den dels på tok för många timmar och fruktansvärt mycket statiska bilder. TV'n är precis likadan som dag 1 och jag har aldrig sett en tillstymmelse till IR. Hade kanske något naivt förväntat mig att kunna köra OLED på samma sätt men det ser i varje fall inte ut så i nuläget. Har man suttit så länge med en LCD som jag nu gjort så vill man gärna inte köpa en till LCD och knappt få något bättre, det skulle väl vara för upplösningens skull då. Men vad jag vet finns det ingen 4K TV idag med acceptabel input lag. Sony's modeller är naturligtvis bäst men har i princip dubbelt så hög input lag i jämförelse med deras 1080p modeller.

Läser man på forumen där LG's ägare pratar om detta så verkar man få behandla TV'n som en bäbis för att undvika problemet. Känns inte stabilt för att uttrycka det milt. Sen verkar de nya modellerna som släpps denna månaden (i varje fall en: LG 55EC930V) ha samma paneltyp, funktioner (förutom LG's WebOS) och elektronik som föregångarna. Recensionerna är tyvärr rätt sparsmakade ännu men vi får snart se mer.

För mer info om IR:

http://en.wikipedia.org/wiki/Image_retention

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Snusfri

Hoppas verkligen det kommer 4K OLED utan "smart-tv" skiten med.
Jag vill inte betala massa extra för något jag aldrig någonsin kommer att använda och som försämrar tv'n.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Finns det inte en VISS fördel med böjda paneler? Jag tänker på om de är blanka borde det minska reflektioner rejält i alla fall, eller?

Nej, reflektioner minskas ytterst lite pga av krökningen, i princip bara om du ser TVn nästan precis från kanten, och det är ju inte ofta man gör det. Om de ser ut att ha mindre reflektioner beror det på något annat.

Krökta skärmar kan vara fördelaktiga om man har en så stor skärm, eller sitter så nära den, att bilden tar upp en stor del av synfältet (säg, mer än 45 grader från kant till kant). Med en krökt skärm är olika delar av skärmen då på ett mer konstant avstånd från ögonen och upplösningen per vinkel är konstantare, givet att man sitter nära fokus. Bra för stora bildskärmar som man sitter nära och oftast ensam, mindre bra för TV-apparater som man sitter längre ifrån och ibland flera samtidigt (alla kan inte sitta i fokus).

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

OLED verkar tyvärr vara känsligare än plasma vad det gäller IR (Image Rentetion), vilket gör det till ett skämt om man samtidigt vill använda den som dataskärm.

Det verkar inte vara något problem för telefonskärmar? Källa?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Ja, TVn är ansluten till Internet via min router och sen via HDMI till datorn. Jag har bara på datorn när jag är hemma.
Sen använder jag iofs aldrig några internetfunktioner alls på TVn då det är så slött och otympligt med fjärrkontrollen.

Du behöver ju inte använda några internetfunktioner för att tvn ska samla info. Det räcker ju att du använder tvn och den har tillgång till internet.
De flesta (och jag med) kopplar väl in tvn, hookar upp den mot sin dator/htpc/nas så tvn får tillgång till allt som ligger där. Sedan provar man att kolla en film från server via den inbyggda mediaspelaren på tvn. Efter att man har insett att TVn är mycket långsammare och har fulare användargränssnitt än XBMC eller vad man nu använder så går man tillbaka till sin ursprungliga lösning. Vad väldigt få gör (och inte jag heller) är att koppla bort TVns tillgång till servern. De flesta tänker nog inte på det eller så gör de som jag det fullt medvetet för att slippa slå in all info en gång till om jag nu skulle behöva använda det vid något senare tillfälle.
Och har man en LG Tv så samlar den då in allt som händer på din Nas oavsett om du tittar på det eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Du behöver ju inte använda några internetfunktioner för att tvn ska samla info. Det räcker ju att du använder tvn och den har tillgång till internet.
De flesta (och jag med) kopplar väl in tvn, hookar upp den mot sin dator/htpc/nas så tvn får tillgång till allt som ligger där. Sedan provar man att kolla en film från server via den inbyggda mediaspelaren på tvn. Efter att man har insett att TVn är mycket långsammare och har fulare användargränssnitt än XBMC eller vad man nu använder så går man tillbaka till sin ursprungliga lösning. Vad väldigt få gör (och inte jag heller) är att koppla bort TVns tillgång till servern. De flesta tänker nog inte på det eller så gör de som jag det fullt medvetet för att slippa slå in all info en gång till om jag nu skulle behöva använda det vid något senare tillfälle.
Och har man en LG Tv så samlar den då in allt som händer på din Nas oavsett om du tittar på det eller inte.

Det är ju knappast några spionprogram dom kör i dom.
Så din LG TV rotar knappast runt på ditt nätverk.
(Och även om TV'n försökte rota på t.ex din NAS så har den ju inga rättigheter att se vad som finns där.)

Men jag ser fortfarande inte någon anledning till panik, inte så länge folk kör med smartphones som ju till 100% säkerhet delar ALLT du gör.
Inklusive håller koll på exakt var du befinner dig vid olika tidpunkter.
Att snoka i vad för slags TV program du kollar på känns lite futtigt i jämförelse.
Den egentliga skandalen var ju att dom gjorde det utan att du var tvungen att acceptera en EULA eller liknande.

Självklart så i en perfekt värld (för konsumenter iaf) så skulle vi kunna ha ett privatliv.
Men nu så måste man ju acceptera massor av "avtal" för att över huvud taget kunna starta apparater.
Så tillverkarna håller ryggen fri, och vi avtalar gladeligen bort allt vad rättigheter är.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

Det är ju knappast några spionprogram dom kör i dom.
Så din LG TV rotar knappast runt på ditt nätverk.
(Och även om TV'n försökte rota på t.ex din NAS så har den ju inga rättigheter att se vad som finns där.)

Men jag ser fortfarande inte någon anledning till panik, inte så länge folk kör med smartphones som ju till 100% säkerhet delar ALLT du gör.
Inklusive håller koll på exakt var du befinner dig vid olika tidpunkter.
Att snoka i vad för slags TV program du kollar på känns lite futtigt i jämförelse.
Den egentliga skandalen var ju att dom gjorde det utan att du var tvungen att acceptera en EULA eller liknande.

Självklart så i en perfekt värld (för konsumenter iaf) så skulle vi kunna ha ett privatliv.
Men nu så måste man ju acceptera massor av "avtal" för att över huvud taget kunna starta apparater.
Så tillverkarna håller ryggen fri, och vi avtalar gladeligen bort allt vad rättigheter är.

Annars kan man ju mena att det här är själva definitionen av ett spionprogram.
Jag vet inte om den "rotar runt" på nätverket. Den sammanställer en lista med namn på filerna och skickar den till LGs server.
Min TV har rättigheten att se vad filerna heter på min Nas. Det måste den ha för att den ska kunna spela upp filerna.

Det är lustigt hur folk reagerar när man pratar om sådant här. Varje gång så kommer någon och bagatelliserar det hela eftersom mobiler hit och facebook dit. Och prism, echelon och snowden är mycket värre, bla bla bla.
Infon från mobilen, facebook, osv används tillsammans med infon från din TV. Så varför jämföra vad som är det värsta intrånget i ditt privatliv? Det låter dumt när man pratar om att det är illa med en tå på näsan och någon kommer och säger att det är väl inget, Den där tån är ju i ögat!
Spelar det någon roll vilken tå som är värst när någon trampar en i ansiktet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Finns det inte en VISS fördel med böjda paneler?
Jag tänker på om de är blanka borde det minska reflektioner rejält i alla fall, eller?

Nackdelen skulle väl vara att bilden ser mindre ut med en böjd skärm, så upplever jag det när jag har vart och kikat i varuhus i alla fall, mindre reflektioner och ''mindre bildyta'' på grund av böjen.

Det finns 1 fördel, om du sitter precis rakt framifrån på exakt rätt avstånd. Sen är resten negativt, ren säljgimmick.

Orsaken att bioduken är curvad är följande och gäller inte på en TV: http://www.elitescreens.com/index.php/products/90-elite-tube/...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk

Ungefär vad 720p-skärmarna kostade för 12-13 år sedan.

Hyfsat snabb utveckling.

Tippar på att det står 8K oled ute i butikerna inom 10 år.
Om inte kvant-prick-skärmarna har tagit över vid det laget.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Jag har själv aldrig tittat på en 4K TV men jag tycker fanimaj att en 1080p-TV är tillräckligt för film och den levererar tillräckligt med detaljer. Man borde bara få ont i huvudet av alla de detaljerna som 4K levererar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Blir en till vardagsrummet, en till sovrummet och en till köket.

Samma här, men jag vill ha en till garaget och en till stora badrummet oxå, ungarna måste få varsin oxå såklart.
Jag tror att den har stor chans att bli årets julklapp 2014, iaf om man tror på Tomten och Aftonbladet.

Skrivet av Alibaba123:

Jag har själv aldrig tittat på en 4K TV men jag tycker fanimaj att en 1080p-TV är tillräckligt för film och den levererar tillräckligt med detaljer. Man borde bara få ont i huvudet av alla de detaljerna som 4K levererar.

Om du går ut i naturen får du ont i huvudet av alla detaljerna då?:)

Permalänk
Skrivet av anon179444:

Annars kan man ju mena att det här är själva definitionen av ett spionprogram.
Jag vet inte om den "rotar runt" på nätverket. Den sammanställer en lista med namn på filerna och skickar den till LGs server.
Min TV har rättigheten att se vad filerna heter på min Nas. Det måste den ha för att den ska kunna spela upp filerna.

Det är lustigt hur folk reagerar när man pratar om sådant här. Varje gång så kommer någon och bagatelliserar det hela eftersom mobiler hit och facebook dit. Och prism, echelon och snowden är mycket värre, bla bla bla.
Infon från mobilen, facebook, osv används tillsammans med infon från din TV. Så varför jämföra vad som är det värsta intrånget i ditt privatliv? Det låter dumt när man pratar om att det är illa med en tå på näsan och någon kommer och säger att det är väl inget, Den där tån är ju i ögat!
Spelar det någon roll vilken tå som är värst när någon trampar en i ansiktet?

Håller med. Kommer nog aldrig koppla upp en TV. Sen gör väl lg inte dom bästa apparaterna. Så det är ingen större förlust att bojkotta dom:)

Nu måste dom bara fixa hållbarheten för vissa dioder håller kortare tid. Finns som som kör bara vita med färgfilter (låter lite vettigare)

Sen undrar jag varför vissa skriver om inbränning. Är väl lika illa som ips eller? Inte fått inbränning på min s3 trots minst en timme skärmen varit igång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Håller med. Kommer nog aldrig koppla upp en TV. Sen gör väl lg inte dom bästa apparaterna. Så det är ingen större förlust att bojkotta dom:)

Skickades från m.sweclockers.com

Fast de börjar ju bli best i test i flera kända Hembiotidningar Så jo, ibland gör dom faktiskt de bästa apparaterna

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alling:

Inte farligt för att vara den första 4K OLED-TV:n.

Frågan är ju... Kommer den göra som 4K TVna och störtdyka i pris inom ett år? För två år sedan kostade typ 4K TV någonstans mellan 60.000 och 100.000:-.. Idag får du en hyfsat 4K TV för typ 10.000.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Fast de börjar ju bli best i test i flera kända Hembiotidningar Så jo, ibland gör dom faktiskt de bästa apparaterna

Å fan deras senaste plasmor har inte imponerat dock.

LG har konstigt nog allt känts som mer B märke än Samsung och Panasonic.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar