Bäst program för Let's Play

Permalänk
Medlem

Bäst program för Let's Play

Tjena!

Sitter och kollar runt på program för Let's Play.

Laddade just ner GeForce Experience, vilket verkar lite klurigt.

Funderar på Camtasia (http://www.techsmith.com/camtasia.html) som verkar enkelt och lätt att lära sig. Behöver egentligen bara spela in det som sker på
skärmen (dvs game-playet) samt att kunna lägga till en ruta i videon med själva ansiktskameran.
Jag har även Adobe Premiere Pro CC, det kanske räcker?

Ge mig era tankar, är helt ny på detta

Permalänk
Medlem

DxTory är the one and only skulle jag vilja säga.

Lite knepigare att sätta sig in i, men du har full kontroll över resultaten. Du kommer få mer funktioner samt bättre bild och ljud till lägre prestandakostnad jämfört med samtliga övriga alternativ.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Shadowplay är grymt smidigt (det som kommer med experience).
Men har man inte nvidiakort kan det bli svårt?
Annars har du även fraps och msi afterburner.

Allt går att lägga ihop senare i Premiere

Permalänk
Skrivet av Fyren:

DxTory är the one and only skulle jag vilja säga.

Lite knepigare att sätta sig in i, men du har full kontroll över resultaten. Du kommer få mer funktioner samt bättre bild och ljud till lägre prestandakostnad jämfört med samtliga övriga alternativ.

Inte hört. Måste testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av diddedraker:

Inte hört. Måste testa

Såg att du har Nvidia kort! Kör Nvidia Shadowplay. Knappt någon fps dropp över huvudtaget. Enda problemet är att du måste ha separat inspelning av din mic, men det löser du nog lätt med samma programvara som du ska spela in webcam med

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Då du har Nvidia kan du ju köra Shadowplay?

Själv föredrar jag annars OBS

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Testade en inspelning av Skyrim med Shadowplay. Gick bra till en början men sedan crachade datorn. Känns som att mina specs bör klara det. Vet inte om det var någonting med själva Shadowplay som strulade eller ej.

Följdfråga. Kan man i Premiere Pro lägga in inspelningen av ansiktet i en liten ruta?

Edit: Testade just Shadowplay i Rome Total War 2. Fungerade utmärkt :)!