AMD radeon sapphire R9 270X Dual-X 4GB krashar

Permalänk
Medlem

AMD radeon sapphire R9 270X Dual-X 4GB krashar

Tjenare, började mitt datorbygge igår och kopplade ihop allt i vanlig ordning. Efter att jag installerat drivrutinerna till g-kortet så startar jag om datorn, därefter börjar skärmen blinka i olika färger och rutor. Någon som varit med om liknande fenomen? Börjar misstänka att det är mitt nätagg som är lite klent, drog en chansning. Tänkte köpa ny gpu idag så vi får se om det är grafikkortet som är trasigt.

Lite specs:
Grafikkort: AMD radeon sapphire R9 270X Dual-X 4GB
Moderkort: Asus maximus VII gene mAtx
Nätaggregat: coolermaster GM 550W modulerbart
Processor: Intel i7 4790K
Minne: 16gb corsair vengence 2400mhz

Permalänk
Medlem

Ja, det låter som det är trasigt. Men prova gärna med några äldre drivrutiner först som test.

Permalänk
Medlem

Hej
Börja med att tanka ner DDU http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle... och ta bort alla grafikdrivare.
installera sen om grafikdrivaren hämta den nyaste först
om det inte funkar nu är kortet troligen trasigt. du kan även testa med att göra bios rest på den dator

Ditt nätagg är inte problemet

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svar. Ska prova DDU när jag kommer hem från jobbet!