Permalänk
Medlem

Problem med två skärmar

Halloj!

Inhandlade nyligen en ny skärm för att kunna köra en dual monitor setup.
Den ena är en 120hz skärm inkopplad med dual link dvi och den andra en 60hz inkopplad med hdmi.

Problemet är det att trots att jag har satt 120hz skärmen som main monitor, så tror datorn att den andra skärmen är nummer ett så det blir helt omvänt.
Om jag kollar i skärm settingsarna så står det en etta på skärmen som ska vara nummer 2.

skärmarna körs på ett 280x.

Är det någon som har tips så känn er välkommna att slänga in en kommentar!

Mvh Andreas

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus B450i Strix | Trident Z Neo 3600mhz cl16 | EVGA 3080 | Lian Li TU150 |

Permalänk
Medlem

Är det bara siffrorna i sig du stör dig på eller har du andra problem med skärmarnas "ordning"?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Lego Master

För det mesta handlar numreringen bara om vilket ID utgångarna har på grafikkortet, men du kan ju fortfarande få dem att bete sig precis som du vill. Bara dra och släpp skärmarna i inställningarna, och markera "Gör den här skärmen till primär bildskärm" på den som spel ska visas på, typ.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

Är det bara siffrorna i sig du stör dig på eller har du andra problem med skärmarnas "ordning"?

Skrivet av Shudnawz:

För det mesta handlar numreringen bara om vilket ID utgångarna har på grafikkortet, men du kan ju fortfarande få dem att bete sig precis som du vill. Bara dra och släpp skärmarna i inställningarna, och markera "Gör den här skärmen till primär bildskärm" på den som spel ska visas på, typ.

Verkar som att jag glömde skriva in lite info här...
Om jag ska byta bakgrund till en med storleken 3840x1080 så byter halvorna på bilden plats. alltså hamnar "halvan" som ska vara till höger på vänster sida och vice versa.

Gick visst lite snabbt när jag skrev annonsen haha

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus B450i Strix | Trident Z Neo 3600mhz cl16 | EVGA 3080 | Lian Li TU150 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pumpkill:

Verkar som att jag glömde skriva in lite info här...
Om jag ska byta bakgrund till en med storleken 3840x1080 så byter halvorna på bilden plats. alltså hamnar "halvan" som ska vara till höger på vänster sida och vice versa.

Gick visst lite snabbt när jag skrev annonsen haha

Byt utgångar eller ännu lättare ändra i inställningarna ang deras position på skrivbordet.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Byt utgångar eller ännu lättare ändra i inställningarna ang deras position på skrivbordet.

kan inte köra 120hz på hdmi, och ändra deras position i windows har jag redan gjort. tror det är något annat som lurar

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus B450i Strix | Trident Z Neo 3600mhz cl16 | EVGA 3080 | Lian Li TU150 |

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Pumpkill:

kan inte köra 120hz på hdmi, och ändra deras position i windows har jag redan gjort. tror det är något annat som lurar

Det känns svårt att få grepp om vad som faktiskt är problemet. Kan du ta screenshots på bildskärmsinställningarna i windows, och ta en bild på hur skärmarna står så får vi lite bättre uppfattning.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

nu fick jag pli på bakgrunderna genom att skaffa display fusion. Tack för alla tips och den hjälp jag har fått!

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus B450i Strix | Trident Z Neo 3600mhz cl16 | EVGA 3080 | Lian Li TU150 |