Nedgradera från nya Dropbox Pro 1TB till 100GB?

Permalänk
Medlem

Nedgradera från nya Dropbox Pro 1TB till 100GB?

Tja

Dropbox har ju uppgraderats och jag hade tidigare 100GB för 9.99 dollar/månaden. Nu har dom utökat till 1TB i månaden för 9.99 dollar, men jag behöver inte ens i närheten så mycket utrymme (har ca 35 just nu). Går det att komma ner till vanliga 100GB för en billigare peng? Har letat som en tok men inte hittat nånstans. Hittat endast att man antingen kan ha gratis ELLER 1TB.

Mvh

Permalänk
Lego Master

Jag mailade dom igår och undrade hur jag skulle få tag i de 1TB, svaret blev att alla Pro-konton kommer att uppgraderas innan veckans slut. Så det verkar som ja, antingen gratis eller 1TB.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

O herre vad dåligt. Gillar Dropbox (testat flera olika) som fan för deras layout och smidighet. Hoppas då iCloud drive är lika bra för de skulle ha bättre priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimren:

Tja

Dropbox har ju uppgraderats och jag hade tidigare 100GB för 9.99 dollar/månaden. Nu har dom utökat till 1TB i månaden för 9.99 dollar, men jag behöver inte ens i närheten så mycket utrymme (har ca 35 just nu). Går det att komma ner till vanliga 100GB för en billigare peng? Har letat som en tok men inte hittat nånstans. Hittat endast att man antingen kan ha gratis ELLER 1TB.

Mvh

Så du betalar redan för en tjänst hos Dropbox, som du gillar, som dom nu uppgraderar utan merkostnad för dig, som Dropbox nu ger mera utrymme utan att det kostar mera och du klagar på det?

Jag förstår inte logiken.

Permalänk
Keeper of Traditions

Ja, jag tycker också det är riktigt dåligt... Ser ingen som helst användning för hela 1TB, men hade gärna betalt en tia i månaden för 100GB.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hezzel:

Så du betalar redan för en tjänst hos Dropbox, som du gillar, som dom nu uppgraderar utan merkostnad för dig, som Dropbox nu ger mera utrymme utan att det kostar mera och du klagar på det?

Jag förstår inte logiken.

För att jag inte kunde välja 30Gb tex, eller 50. Tvungen och ta 100GB för 10 dollar, vilket jag inte behöver, därför klagar jag. 100GB för 2-3 dollar hade jag kunnat tänka mig. Men de kör antingen eller.

Permalänk
Medlem

Fast om de helt plötsligt skulle sänka priset på 100GB till $1 per månad så skulle de ju förlora typ 70% av sina intäkter ganska fort. De lever ju lite på att folk inte utnyttjar det som finns.

Förstår inte riktigt vad det är att klaga för...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nimren:

För att jag inte kunde välja 30Gb tex, eller 50. Tvungen och ta 100GB för 10 dollar, vilket jag inte behöver, därför klagar jag. 100GB för 2-3 dollar hade jag kunnat tänka mig. Men de kör antingen eller.

vem tvingar dig då? snacka om stora problem vi har i detta land.