EA tjänar miljarder på nedladdningsbart extrainnehåll i spel

Permalänk
Melding Plague

EA tjänar miljarder på nedladdningsbart extrainnehåll i spel

Nedladdningsbart extrainnehåll är en av många sätt för utgivare att dra in extra pengar på och under året tror EA att DLC-intäkterna kommer passera en miljard dollar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tacka fan för att det inte finns modsupport när DLC's drar in såna fruktansvärda summor.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Smart drag av EA. De vet hur man pumpar in cash!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk

Sen när The Sims 2.5 kommer ut ja eller The Sims 4 som det heter kommer det mjölkas ännu mer pengar ur konsumenten.. Jag röstar med min plånbok och jag säger nej till detta!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Smart drag av EA. De vet hur man pumpar in cash!

Det och att göra kunder besvikna

Permalänk
Medlem

Minns den gamla goda tiden då man köpte ett spel utan att delar var bortplockade.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Och dom undrar varför folk piratkopierar ^^

Permalänk
Medlem

Inte förvånad över att DLC drar in pengar. Men helt klart förvånad över att det är sportspelen som genererar mest DLC-inkomst.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Det och att göra kunder besvikna

Our nr 1 priority

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag köper inte sådana spel. De har ingen heder eller intresse av själva produkten, bara fokus på att tjäna pengar.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Kan nog finnas ett rejält missförstånd här över DLC. De ger dig verkligen inget extra i de flesta spellägena. Det är bara Ultimate team de drar in pengar på, och det kan man köra helt gratis och fortfarande ha väldigt kul. Jag har kört mängder med ultimate team, speciellt i FIFA. Men inte lagt en krona på DLC. Men eftersom att folk bara vill hata på EA så gissar jag på att de inte tänker på sånt. Utan, felaktigt, förutsätter att det är spelare/kartor/spellägen man köper.

Madden 15 är förövrigt riktigt bra. Stor förbättring sen förra året.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Tja, det ligger i deras intresse att undersöka olika sätt att tjäna pengar på
På samma sätt är det konsumentens ansvar att bara köpa det man vill.

TotalBiscuit visade för ett tag sedan ett spel somdragit detta till sin spets, på ett humoristiskt sätt
Dessvärre är den åldersspärrad...

Permalänk
Avstängd

Vad finns det att köpa i ett spel som NFL? måste man betala extra för att få en boll? eller är det målstolparna som man måste köpa?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Vad finns det att köpa i ett spel som NFL? måste man betala extra för att få en boll? eller är det målstolparna som man måste köpa?

Ultimate team. Inget annat. Så inte så farligt

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

ända spel jag spenderar pengar på "dlc" är LoL annars tycker jag att köper man spelet så ska man fan få hela spelet också, lol har jag inte köpt så betalar 200 kr till och från med glädje då spelet har jag spelat sen betan typ 5 år nu.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

EA - NEJ! PIRATKOPIERING FÖRSTÖR! VI FÖRLORAR JÄTTE MYCKET PENGAR!.
Kunder - Vi piratkopierar för att testa era skitdyra spel, som ofta knappt fungerar. Är de bra köper vi dem, i stort sett alltid!

Och nu detta, hilarious.

Köper dock själv väldigt mycket tillbehör till olika saker, speciellt ES-spel samt LoL.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

bf4 = 350kr + premium 500kr + cashshop med roulette items(battlepacks) och möjlighet att köpa sig förbi deras uppenbart obalanserade gear grind.

Jag betalar fullpris för att slippa freemium fasoner, där spel hela tiden vill ha mer av mina pengar - Det här är inget annat än girighet och det sista ea spelet jag köper utan ordentliga efterforskningar.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

TotalBiscuit visade för ett tag sedan ett spel somdragit detta till sin spets, på ett humoristiskt sätt

EA (m.fl.) borde spela DLC Quest. Fast å andra sidan inte, för de skulle inte begripa ironin utan bara ta med sig nya idéer till ännu fler dlc:er.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd

Jag börjar hata sånt så köper mindre med blotade spel som har 100 dlc och borttagna funktioner man får betala extra för och köper aldrig skinns och skit och även fast en av mina favorit spel är assassins creed som är ärke fittor på dlc så är det så man bara blir förbannad med 100 versioner av spel 22 dlc och ultimate ending ..eller mmo inventory expansion stil på ...nä åt helvete med det jag betalar gjärna extra för att få 1 version med allt

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

"En av de stora titlarna i sammanhanget är fotbollsspelet Madden NFL 15, där intäkterna för extrainnehåll under det senaste kvartalet växte med 350 procent jämfört mot vad Madden NFL-serien drog in för ett år sedan."

Det där låter konstigt, Madden 15 släpptes i förrigår i NA och kommer hit imorgon 29 aug. Är det planerad intäkt eller har Madden 15 dragit in mer 350% mer DLC cash på 2 dygn jämfört med Madden 14 (som heter Madden 25) första kvartalet?

Permalänk
Medlem

Det känns som om jag njuter mindre och mindre av spel som är infekterade av DLCs.. Kommer ihåg förr i tiden när man kunde hitta en sak i menyerna som hette "cheat codes" där man kunde låsa upp roliga grejer helt gratis. Idag heter de menyerna "Downloadable content" eller "Store"...

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

"En av de stora titlarna i sammanhanget är fotbollsspelet Madden NFL 15, där intäkterna för extrainnehåll under det senaste kvartalet växte med 350 procent jämfört mot vad Madden NFL-serien drog in för ett år sedan."

Det där låter konstigt, Madden 15 släpptes i förrigår i NA och kommer hit imorgon 29 aug. Är det planerad intäkt eller har Madden 15 dragit in mer 350% mer DLC cash på 2 dygn jämfört med Madden 14 (som heter Madden 25) första kvartalet?

Tyckte också detta verkade lite småskumt. Hursomhelst så kommer trenden med DLC skins säkert att fortsätta eftersom det är ett bra sätt att sysselsätta en del av arbetsstyrkan som inte har något att göra under slutfasen av spelets utveckling. Personligen bryr jag mig inte så mycket om DLC skins eftersom jag aldrig köper de ändå. Är ju såklart bekymmersamt när de dock väljer att DLCa viktiga karaktärer a la Mass Effect 3...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

EA - NEJ! PIRATKOPIERING FÖRSTÖR! VI FÖRLORAR JÄTTE MYCKET PENGAR!.
Kunder - Vi piratkopierar för att testa era skitdyra spel, som ofta knappt fungerar. Är de bra köper vi dem, i stort sett alltid!

Och nu detta, hilarious.

Köper dock själv väldigt mycket tillbehör till olika saker, speciellt ES-spel samt LoL.

Fel, det är Ubisoft som säjer så

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TroubleBaker:

Det känns som om jag njuter mindre och mindre av spel som är infekterade av DLCs.. Kommer ihåg förr i tiden när man kunde hitta en sak i menyerna som hette "cheat codes" där man kunde låsa upp roliga grejer helt gratis. Idag heter de menyerna "Downloadable content" eller "Store"...

Capitalism. folk kommer betala galna priser pga dom gillar/gillat spelserien tidigare, sorgligt.

Permalänk
Inaktiv

Har själv valt att ignorera DLC:s helt och hållet.

Permalänk
Medlem

En anledning till att folk piratkopierar deras spel är p.g.a. att då slipper man handskas med deras usla support. Åtminstone så är den fristående communityn hjälpsamma och försöker inte rövknulla dig vid varje hörn. De må tjäna mycket pengar, men det är inte samma sak som att få nöjda konsumenter och bibehålla dessa kunder. De måste ha några seriösa idioter i styret såsom de beter sig mot deras konsumenter. Många, inkluderat mig, känner att de bryr sig mer om pengar än sina kunder. Detta är en av anledningarna till att jag har slopat titlar och tjänster kontrollerade eller i partnerskap med EA games.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av dave:

"En av de stora titlarna i sammanhanget är fotbollsspelet Madden NFL 15, där intäkterna för extrainnehåll under det senaste kvartalet växte med 350 procent jämfört mot vad Madden NFL-serien drog in för ett år sedan."

Det där låter konstigt, Madden 15 släpptes i förrigår i NA och kommer hit imorgon 29 aug. Är det planerad intäkt eller har Madden 15 dragit in mer 350% mer DLC cash på 2 dygn jämfört med Madden 14 (som heter Madden 25) första kvartalet?

Korrekt, ökningen med 350 procent gällde Madden NFL-serien och inte nyligen lanserade 15. Ändrat i artikeln!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

bf4 = 350kr + premium 500kr + cashshop med roulette items(battlepacks) och möjlighet att köpa sig förbi deras uppenbart obalanserade gear grind.

Jag betalar fullpris för att slippa freemium fasoner, där spel hela tiden vill ha mer av mina pengar - Det här är inget annat än girighet och det sista ea spelet jag köper utan ordentliga efterforskningar.

Jag tycker BF4's gear grind är perfekt balanserad. Det gick aldeles för snabbt att låsa upp allt i BF3, och när man inte har nya grejer att låsa upp är spelet inte lika kul imo. Jag är själv helt emot DLC och kommer aldrig betala för ett. Att däremot betala 850kr (egentligen bara 400kr, jag köper på g2a.com) för ett fullspel där jag vet inte DLCs kommer som jag måste köpa och som jag dessutom kan lägga ner 100-tals timmar i är helt okej enligt mig, jag får verkligen vad mina pengar är värda tycker jag.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Skrivet av Marinlik:

Kan nog finnas ett rejält missförstånd här över DLC. De ger dig verkligen inget extra i de flesta spellägena. Det är bara Ultimate team de drar in pengar på, och det kan man köra helt gratis och fortfarande ha väldigt kul. Jag har kört mängder med ultimate team, speciellt i FIFA. Men inte lagt en krona på DLC. Men eftersom att folk bara vill hata på EA så gissar jag på att de inte tänker på sånt. Utan, felaktigt, förutsätter att det är spelare/kartor/spellägen man köper.

Madden 15 är förövrigt riktigt bra. Stor förbättring sen förra året.

vet inte hur de är i EA spelen men i tex nba 2k serien kan du helt enkelt köpa spelare till ditt lag, skitkul... så nöter du o faktiskt försöker spela spelet som de är tänkt i otaliga timmar bara för att förlora varje match mot nån 12åring som länsat morsans plånbok, för de är fan itne billigt heller..

Permalänk
Skrivet av kaya:

Vad finns det att köpa i ett spel som NFL? måste man betala extra för att få en boll? eller är det målstolparna som man måste köpa?

spelare till ditt lag tex?:P dahh