Permalänk
Medlem

Chrome ändrar font på webbsidor

Ingen aning om jag lagt tråden rätt

Har ett enormt irriterande problem att Chrome ändrar fronten på text här och där på hemsidor mot vad dom ska vara.

Innan så har jag bara behövt starta om Chrome när detta problem uppstått för att det ska gå tillbaks till normalt.
Ibland har en gång räckt och andra gånger så har det krävts 10..

Har kollat så att det inte är något tillägg som ändrar det för mig har provat att stänga av allt men samma resultat där, ingen skillnad.

Måste väl vara någon som har någon ide om vad som ställer till det för just Chrome.

Permalänk

Kanske inte hjälper så mycket men..

Med Chrome Canary så får jag den där fonten men inte med vanliga Chrome.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Kanske inte hjälper så mycket men..

Med Chrome Canary så får jag den där fonten men inte med vanliga Chrome.

Med Canary så får du samma front som på Firefox eller vanliga Chrome på bilden?

en bonus bild:

Får nästan ett anfall att se det ändrat

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Med Canary så får du samma front som på Firefox eller vanliga Chrome på bilden?

Den där lustiga, glömde säga det

Permalänk
Hedersmedlem

Detta kan vara en av två saker. Antingen har inte Chrome fonten i fråga utan använder en annan som den tycker är liknande. Sedan finns det även en känd bugg i Chrome när det gäller att ladda fonter. Ibland renderar den sidan innan den har laddat fonterna. Men då får du bara problemet ibland.

Edit:
Eller så är det något helt annat. Jag får precis samma skillnad i utseende mellan FF och Chrome. Men det verkar vara samma font tycker jag. Däremot ser texten mer smetig ut i Chrome och är inte alls lika behaglig att läsa.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Detta kan vara en av två saker. Antingen har inte Chrome fonten i fråga utan använder en annan som den tycker är liknande. Sedan finns det även en känd bugg i Chrome när det gäller att ladda fonter. Ibland renderar den sidan innan den har laddat fonterna. Men då får du bara problemet ibland.

Måste vara något sådant bara det att Chrome nu bestämt sig för att ge mig fel font hela tiden
Får hoppas att Mozilla fixat så att Firefox inte kraschar lika mycket.

Permalänk
Medlem

Ser ut som att en ominstallation är allt som behövs dock så behöll jag hela Chrome mappen som finns under Appdata så måste vara något som ligger utanför där som spökar.

Innan ominstallation så provade jag även Chrome Beta och Canary men var exakt lika dant, nu efter ominstallationen så visar Canary rätt..

Permalänk
Medlem

Skillnader mellan chrome och firefox lär det bli då båda använder olika sätt att rendera texten på. Har för mig att Firefox inte använder någon Anti-Aliasing på texten medans Chrome gör detta.

Sedan så kan du välja vilken font chrome skall använda i dess inställningar.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Skillnader mellan chrome och firefox lär det bli då båda använder olika sätt att rendera texten på. Har för mig att Firefox inte använder någon Anti-Aliasing på texten medans Chrome gör detta.

Sedan så kan du välja vilken font chrome skall använda i dess inställningar.
http://wstaw.org/m/2014/08/16/plasma-desktopxrv581.png

Pillade där innan jag valde att blåsa allt men inget fungerade.
Nu efter ominstallationen så är allt fixat men jag använder ändå samma filer egentligen. ^^

Permalänk
Medlem

Ja, det ser ju faktiskt för jävligt ut på Chrome numera. Finns det någon enklare lösning än att installera om Chrome?

Permalänk
Medlem

Fixade det utan er hjälp.