fjärrstyra en annan dator (tips på pogram)

Permalänk

fjärrstyra en annan dator (tips på pogram)

Har ingen plats för mina 2 andra datorer o är inte värsta computer freaket så jag undrar om det finns några andra remote control pogram eller om man kan styra en annan dator på ett annat sett?

Sitter på övervåningen o kommer behöva sätta dom andra två datorerna i garaget förmodligen o då vill jag kunna styra dom på ett snabbt o lätt sett igenom den datorn jag sitter o spelar på utan deverse laggs o delays som jag får med teamviewer.

Några tips på hur jag kan få detta o funka lätt o snabbt?

Permalänk
Medlem

en 10 m HDMI sladd med en HDMI switch?

Permalänk
Medlem

Remote Desktop?

Permalänk
Rekordmedlem

Vad gör att Teamviwer laggar ? Är datorerna så gamla att de inte orkar med eller har du bara 100Mbit nätverk?
Har du provat fjärrskrivbordet i win ?

Om datorerna är väldig gamla kanske de inte alls orkar med och då kan du använda "KVM" så att du sköter styrningen med egen hårdvara, men det kan ju vara läge att byta ut datorerna helt i så fall pga den troligen höga strömförbrukningen som gör dem dyra i drift.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Nej inte gammal alls kostade 13 tusne för 3-4 år sedan

Permalänk

Ge "Anydesk" en chans. Har testat som alternativ till teamviewer då flera jag hjälper har dålig uppkoppling. Upplever att det är snabbare än teamviewer, samt att du inte behöver installera, utan är bara att köra en exe på respektive dator.

http://anydesk.com/remote-desktop

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexxor78:

Nej inte gammal alls kostade 13 tusne för 3-4 år sedan

3-4 är gammalt...
13k säger ingenting

Permalänk
Medlem

Upprepar mig: Har du testat Windows inbyggda Remote Desktop? Det är resurssnålt och brukar klara sig på rätt liten bandbredd utan att man upplever att det går segt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pchelp:

3-4 är gammalt...
13k säger ingenting

Vad menar du? 3-4 år är gammalt, för vad? Att köra Teamviewer kräver ingen nämnvärd hårdvara och en dator för 13k köpt för 3-4 år sedan bör klara detta utan problem (om han inte blivit lurad att köpa en Pentuim 100 MHz eller liknande). Så var vill du komma med ditt inlägg?

Jag har själv sett liknande problem med Teamviewer men i mitt fall beror problemen på att min uppkoppling är för dålig under perioder. Rekommenderar, som andra i tråden, att testa vanliga Remote desktop.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Logmein även om det kostar pengar.
Bra funktioner och relativt enkelt att använda.

Permalänk
Inaktiv

Fjärrskrivbord fungerar ju kalasbra om man kör Windows!

Permalänk
Medlem

Testat VNC?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Avstängd

logmein är gratis för personligt bruk

Skrivet av borz:

Rekommenderar Logmein även om det kostar pengar.
Bra funktioner och relativt enkelt att använda.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Avstängd

Remote Desktop är bäst om datorerna är på samma nätverk. Teamviewer är bättre om man vill fjärrstyra på avstånd men det blir alltid långsammare pga allt måste gå till deras servrar och tillbaka. Remote Desktop fungerar också bra utanför nätverket men då krävs det lite jobb med portar och portforwarding och ip nummer

Permalänk
Lego Master

Glöm inte att Teamiewer stöder LAN-anslutningar med (du måste ändra en inställning först), använd IP-adressen istället för TV-IDt så behöver du inte jobba via deras servrar. Dessutom kan du ställa in klienten att enbart godkänna LAN-anslutningar ifall du inte behöver komma åt dem utifrån och vill öka säkerheten.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Som andra här säger så kör Remode Desktop, inbyggt i windows och fungerar klockrent. Du slipper att installera extra mjukvara på datorn och trixa med denna.

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Man behöver Windows 8 Pro, eller Windows 7 Professional för att det inbyggda remote desktop ska gå att slå igång.
I Windows 8 (utan pro) och Windows 7 Home/Home Premium ingår inte remote desktop.

Teamviewer är enkelt att komma igång med.
RealVNC kommer man även igång hyffsat snabbt med.

Permalänk
Medlem

Teamviewer(?)

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Man behöver Windows 8 Pro, eller Windows 7 Professional för att det inbyggda remote desktop ska gå att slå igång.
I Windows 8 (utan pro) och Windows 7 Home/Home Premium ingår inte remote desktop.

Stämmer, detta är något jag glömmer iom att jag bara kör tillräckligt "höga" versioner. Gäller dock bara datorn du ska ansluta till.