Samsung avtäcker Gear S med böjd skärm och telefonfunktion

Permalänk
Melding Plague

Samsung avtäcker Gear S med böjd skärm och telefonfunktion

För den som efterfrågat en smart klocka med telefonfunktioner levererar Samsung Gear S med inbyggt 3G-modem. Därtill avtäcks även de tillhörande Bluetooth-hörlurarna Gear Circle.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nu kommer den gigantiska vågen med smartklockor! Nu måste vi konsumera detta!

Denna var rätt snygg skärmen blir lite större också när den är böjd såhär.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Missing in action: Android Wear

Permalänk
Keeper of Traditions

Vad får de ut av att använda Tizen istället för Android?

Begränsas de på något sätt av Android, eller har det bara med pengar att göra?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad får de ut av att använda Tizen istället för Android?

Begränsas de på något sätt av Android, eller har det bara med pengar att göra?

Längre batteritid. Och vad jag har hört är de flesta mycket nöjda med just Tizen i smartklockorna.
Det finns väl redan nu 1000 appar om jag läst rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad får de ut av att använda Tizen istället för Android?

Begränsas de på något sätt av Android, eller har det bara med pengar att göra?

Det är massa patent som influerar över android, så det kostar ganska mycket för företagen. Kanske de slipper det om de kör Tizen istället.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av leafbranch:

Längre batteritid. Och vad jag har hört är de flesta mycket nöjda med just Tizen i smartklockorna.
Det finns väl redan nu 1000 appar om jag läst rätt.

Det måste vara en väldigt mycket bättre batteritid om det ska överskugga det faktum att man då måste köpa de appar man behöver en gång till, och att inte få samma OS på smartklockan som på sin smartphone.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Skiter i denna klocka men dessa trådlösa lurar verkar riktigt nice!

Permalänk
Medlem

300mah på denna och två dagars normalt användande. LGs variant med rund skärm 410mah och endast en dags användande. Kass optimering, skärmen eller är Samsung en hög med skojare?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av kufra:

300mah på denna och två dagars normalt användande. LGs variant med rund skärm 410mah och endast en dags användande. Kass optimering, skärmen eller är Samsung en hög med skojare?

Skickades från m.sweclockers.com

Två olika operativsystem.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Två olika operativsystem.

Samma operativsystem. Skulle tro att största skillnaden ligger i programvaran som körs. Istället för java så är det HTML5 och javascript som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korkskruv:

Samma operativsystem. Skulle tro att största skillnaden ligger i programvaran som körs. Istället för java så är det HTML5 och javascript som gäller.

Olika operativsystem!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är faktiskt lite nyfiken gällande denna typ av enheter. Om man är den sortens användare som inte använder sin telefon till att surfa annat än i nödfall (har en surfplatta/dator istället som man föredrar) skulle detta innebära en befriad ficka. Man skulle dessutom inte behöva fippla fram sin telefon för att ringa någon eller kolla klockan heller.

Det stora hindret är ju textinmatning, röststyrningen skulle behöva vara mycket bättre för att det skulle lösas. Framtiden är mer spännande än vanligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Häftigt!

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem

Vattenresistent och IP67-klassad är ju ändå för dåligt så man tar av sig klockan om man ska bada och simma. Ge mig en som klarar minst 20atm så man kan ha den på sig vid lite dykning.

Behåller min Seiko Sumo på armen så länge.

Permalänk
Medlem

Mycket intressant med alla dessa olika smartklockor, men jag avvaktar tills de har en veckas drifttid.

Om ändå batteriutvecklingen kunde gå snabbare....

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Är faktiskt lite nyfiken gällande denna typ av enheter. Om man är den sortens användare som inte använder sin telefon till att surfa annat än i nödfall (har en surfplatta/dator istället som man föredrar) skulle detta innebära en befriad ficka. Man skulle dessutom inte behöva fippla fram sin telefon för att ringa någon eller kolla klockan heller.

Det stora hindret är ju textinmatning, röststyrningen skulle behöva vara mycket bättre för att det skulle lösas. Framtiden är mer spännande än vanligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt! Har velat ha en sådanhär sedan min första smarttelefon!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Korkskruv:

Samma operativsystem. Skulle tro att största skillnaden ligger i programvaran som körs. Istället för java så är det HTML5 och javascript som gäller.

Umm, nej?

Skrivet av Artikel:

...operativsystemet Android Wear.

Skrivet av Artikel:

...Samsung fortsätter satsa på Tizen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Vattenresistent och IP67-klassad är ju ändå för dåligt så man tar av sig klockan om man ska bada och simma. Ge mig en som klarar minst 20atm så man kan ha den på sig vid lite dykning.

Behåller min Seiko Sumo på armen så länge.

http://bjoerk.eu/images/sumo/07.jpg

Fast IP67 klarar ju nedsänkt i 1m vatten 30 min, duger gott och väl att bada med. Att göra en smart dykarklocka är nog inte så intressant iom att det är dyrt och marknaden är pytteliten (dvs det finns inte många som skulle pröjsa mycket mer för samma klocka med högre IP-klass).

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Fast IP67 klarar ju nedsänkt i 1m vatten 30 min, duger gott och väl att bada med. Att göra en smart dykarklocka är nog inte så intressant iom att det är dyrt och marknaden är pytteliten (dvs det finns inte många som skulle pröjsa mycket mer för samma klocka med högre IP-klass).

Men nedsänkt 1m betyder att den är statisk, helt stilla, på 1 meter. Drar du den fram och tillbaka under vattnet, även om det är precis under vattenytan, som vid simtag t ex, så blir trycket bra mycket mer än det är på 1 meter. En klocka som är märkt 10 meter, eller även 50 meter, duger inte att simma med.

Permalänk
Medlem

Coola lurar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Entusiast

Jag tycker att Samsung börjar få lite ordning på designen på sina smarta klockor nu. Den här är betydligt mer elegant än deras första försök. En naturlig plattform för dem att visa upp sina "kurvade" OLED-skärmar också. Känns mer naturligt på en klocka än en TV.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Designen var sämre än den senaste dom visade upp. Plastig och åter plastig i sann Samsung anda skulle jag tro.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av putana:

Olika operativsystem!!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Dunder:

Umm, nej?

Både ja och nej. Nuförtiden räcker det tydligen med att byta bakgrundsbild eller använda ett annat ikontema för att få ett nytt operativsystem. Båda versionerna är baserade på Linux vilket är den större delen av kakan.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Korkskruv:

Både ja och nej. Nuförtiden räcker det tydligen med att byta bakgrundsbild eller använda ett annat ikontema för att få ett nytt operativsystem. Båda versionerna är baserade på Linux vilket är den större delen av kakan.

Om det nu bara är bakgrundsbilden och ikonerna som skiljer, varför kan inte Tizen köra androidappar?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Korkskruv:

Både ja och nej. Nuförtiden räcker det tydligen med att byta bakgrundsbild eller använda ett annat ikontema för att få ett nytt operativsystem. Båda versionerna är baserade på Linux vilket är den större delen av kakan.

Det är två olika operativsystem, vad dem i grunden bygger på är kanske inte lika viktigt...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Batman:

Designen var sämre än den senaste dom visade upp. Plastig och åter plastig i sann Samsung anda skulle jag tro.

Du skulle tro det ja.. Tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du skulle tro det ja.. Tro.

Ja jag tror, dom har ju varit duktiga på det innan och följt samma mönster.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Snusfri

Jag som inte använt armbandsur sedan tidernas begynnelse blev faktiskt sugen på denna.
Går det att para ihop dessa med en WP-lur eller är det bara Android som gäller?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Vattenresistent och IP67-klassad är ju ändå för dåligt så man tar av sig klockan om man ska bada och simma. Ge mig en som klarar minst 20atm så man kan ha den på sig vid lite dykning.

Behåller min Seiko Sumo på armen så länge.

Idén är väl knappast att man ska simma med den utan att den ska klara regn och svett. Smarta klockor är en liten marknad nog och dykare som skulle köpa smarta klockor för dykning landar nog på hundratalet. Knappast som om att du har teckning/wifi i alla fall eller känner för att pilla i kalendern under vattnet.