Permalänk
Medlem

Moto x kan inte ringa

Tjena, jag köpte nyligen min första andriod (moto x från ebay http://www.ebay.com/itm/191236722933?_trksid=p2059210.m2749.l...)
jag kan inte ringa/surfa 3g och när jag försöker och ringa tre's SIM aktivering säger den att inget moblit nätverk är tillgängligt.
då har jag försökt och skriva in tre's APN och ändå fungerar det inte.

vad kan man göra?
är det telefonen som inte stöder svenska nätverk?

Permalänk
Medlem

Även om det är amerikansk modell så borde den stödja tillräckligt med frekvenser för att koppla upp sig utan problem i de flesta fall. Du saknar ju en del frekvenser, så du får sannolikt sämre mottagning jämfört med vanliga telefoner, men du ska ju kunna koppla upp dig på svenska nät bara du har ett svenskt SIM-kort, tror jag.

Permalänk
Rekordmedlem

Kan det vara så att du köpt en kopia ?
Den kan ju även vara trasig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

DESCRIPTION

1. The phone is unlocked and we have done the network testing in Hong Kong but we are unable to guarantee the signal coverage at all countries. If your phone has no signal or cannot search for the network, after inserting the SIM card, please contact us for supports. In addition, the phone only supports GSM network but not CDMA network.

Är nog ingen äkta då. Tre t.ex stödjer/använder inte heller gsm