Permalänk

Bästa samtalsljudet????

Hej Alla.
Kanske det är mig som är okunnig, men bland alla recensioner av mobiler tycker jag att samtalsljudet är äntligen nedprioriterad eller helt saknas. Jag letar ny mobil då min Samsung S3 fick en lång spricka i display i samband med jag blev påkört bakifrån i bilen. Den fungerar fortfarande, men känns lite mera känslig när man rör display.
Jag letar inte efter något prestanda monster och i princip kunna jag köpa en likvärdig igen, men kanske tiden ändå har kommit i kapp den. Mina prioriteter är i första hand bra och gärna högt samtalsljud och täckning, användarvänlig, gärna 4g och ett hyfsat kamera. Androidsystemet är att föredra, kommer inte överens med WP och iphone känns dyrt och jag hatar Itunes.
Sen tycker jag inte den får vara mycket större än min s3, då jag ofta har den i byxfickorna och inte är bekväm med dom helt stora mobiler. Kanske upp till 5 tum max. , men gärna runt 4,7 eller 4,8. Måste säga att jag älskar hem knappen på samsungs mobiler och det kan faktisk till slut bli avgörande ändå. Är jo tyvärr 50? och vana människa.
Har tittat extra på följande mobiler:

Samsung S4+.
Är osäker på om den prioriteras uppdateringsmässigt annars är den en stark kandidat.

Huawei P7.
Har i vissa recensioner fått dåligt betyg på ljud och ringsignalen hörs nästan inte när den ligger med baksida neråt påstås det. Annars tycker jag den är intressant.

Sony z1 compact.
Kanske lite för litet display, men intressant.

HTC One mini 2.
Omludet är så bra som det påstås kan den vara intressant, men tycker den är mycket dyr med dom specs den annars har.

Vad har jag glömt och har jag stirrat mig blind på dessa.

Please Help. Alla åsikter är viktiga.

Hoppas det går läsa lite halvt danska/svenska.

Med vänliga hälsningar

Snygga Dansken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snyggadansken:

Hej Alla.
Kanske det är mig som är okunnig, men bland alla recensioner av mobiler tycker jag att samtalsljudet är äntligen nedprioriterad eller helt saknas. Jag letar ny mobil då min Samsung S3 fick en lång spricka i display i samband med jag blev påkört bakifrån i bilen. Den fungerar fortfarande, men känns lite mera känslig när man rör display.
Jag letar inte efter något prestanda monster och i princip kunna jag köpa en likvärdig igen, men kanske tiden ändå har kommit i kapp den. Mina prioriteter är i första hand bra och gärna högt samtalsljud och täckning, användarvänlig, gärna 4g och ett hyfsat kamera. Androidsystemet är att föredra, kommer inte överens med WP och iphone känns dyrt och jag hatar Itunes.
Sen tycker jag inte den får vara mycket större än min s3, då jag ofta har den i byxfickorna och inte är bekväm med dom helt stora mobiler. Kanske upp till 5 tum max. , men gärna runt 4,7 eller 4,8. Måste säga att jag älskar hem knappen på samsungs mobiler och det kan faktisk till slut bli avgörande ändå. Är jo tyvärr 50? och vana människa.
Har tittat extra på följande mobiler:

Samsung S4+.
Är osäker på om den prioriteras uppdateringsmässigt annars är den en stark kandidat.

Huawei P7.
Har i vissa recensioner fått dåligt betyg på ljud och ringsignalen hörs nästan inte när den ligger med baksida neråt påstås det. Annars tycker jag den är intressant.

Sony z1 compact.
Kanske lite för litet display, men intressant.

HTC One mini 2.
Omludet är så bra som det påstås kan den vara intressant, men tycker den är mycket dyr med dom specs den annars har.

Vad har jag glömt och har jag stirrat mig blind på dessa.

Please Help. Alla åsikter är viktiga.

Hoppas det går läsa lite halvt danska/svenska.

Med vänliga hälsningar

Snygga Dansken.

Jag bytte från S3 till Note 3, den är betydligt större men ryms i mina fickor och har samma ljud och dessutom bättre batteritid. (bara min erfarenhet)

Permalänk
Medlem

HD-voice är ju på gång med inte riktigt fullfjädrat, som jag tolkat det. Ruskig skillnad, kolla videon, det roliga är att han kör med en Nokia när han kopplar in HD-voice. Han står i massa buller och vips så låter det som han sitter i madrasserat rum

Så typiskt att Nokia även ligger bakom denna tekniken. Ruskigt bra, inte sant?

Permalänk

Tycker omedelbart att den verkar "stor" men ska kolla på den. Tackar.

Permalänk
Avstängd

Telia stöder HD voice i Sverige, det märks verkligen skillnad, men jag tror att det krävs att båda parterna är på ett nät som stöder tekniken och att båda har telefoner med stöd för den också. FaceTime eller Skype ger också normalt sett bättre ljudkvalitet än vanliga samtal om uppkopplingen räcker till. Vare sig det är HD voice eller IP-telefoni så är skillnaden rejäl, det är ofta man tror att man råkar ha satt igång högtalaren eller så bara för att ljudet är så klart och tydligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Telia stöder HD voice i Sverige, det märks verkligen skillnad, men jag tror att det krävs att båda parterna är på ett nät som stöder tekniken och att båda har telefoner med stöd för den också. FaceTime eller Skype ger också normalt sett bättre ljudkvalitet än vanliga samtal om uppkopplingen räcker till. Vare sig det är HD voice eller IP-telefoni så är skillnaden rejäl, det är ofta man tror att man råkar ha satt igång högtalaren eller så bara för att ljudet är så klart och tydligt.

De flesta modeller verkar ha det, men det är säkert som du säger att OP måste ge stöd också. Att sedan mottagaren också behöver det förklarar varför det funnits så länge men inte slagit igenom.

Som du säger så är Skype oerhört mycket bättre kvalite, detta ska ju vara något åt det hållet, kallas väl AMR-WB (Wideband) aka HD-voice.

http://www.tele2.se/hd-voice.aspx

Båda måste ha det, det måste ske över 3G. Nåväl, grymt är det.

Har du Telia så funkar det bara på deras nät och samma med tele2. Alla lurar verkar ha det, men alla måste ju ha samma OP också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Telia stöder HD voice i Sverige, det märks verkligen skillnad, men jag tror att det krävs att båda parterna är på ett nät som stöder tekniken och att båda har telefoner med stöd för den också. FaceTime eller Skype ger också normalt sett bättre ljudkvalitet än vanliga samtal om uppkopplingen räcker till. Vare sig det är HD voice eller IP-telefoni så är skillnaden rejäl, det är ofta man tror att man råkar ha satt igång högtalaren eller så bara för att ljudet är så klart och tydligt.

Tre har kört det i typ ett halvår, åtminstone i Stockholmstrakten. Inget de direkt meddelade heller utan jag undrade bara varför mina vanliga mobilsamtal helt plötsligt lät som Skype-samtal

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Tre har kört det i typ ett halvår, åtminstone i Stockholmstrakten. Inget de direkt meddelade heller utan jag undrade bara varför mina vanliga mobilsamtal helt plötsligt lät som Skype-samtal

Underbart, Telia har det, Tele2 har det men den som märkt av det kommer från 3, som är den minsta av de 3, men han har hittat en kompis på sitt nät som har detta.

Alla lurar har detta, jag ringde min kompis nyss på samma nät, och 3G, men nog fan är det ingen HD-voice.

Men klart jag tror dig.

Nu fattade jag varför just du upplevt detta, man måste ha ett 3G-abb, man kan inte ha 4G-abb och koppla ner.

Helsinki!

De jobbar på att man ska kunna ringa över gränserna, och med VOLTE på ingång så lär inte detta bli stort då de måste lyfta det till 4G om det ska slå igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Underbart, Telia har det, Tele2 har det men den som märkt av det kommer från 3, som är den minsta av de 3, men han har hittat en kompis på sitt nät som har detta.

Alla lurar har detta, jag ringde min kompis nyss på samma nät, och 3G, men nog fan är det ingen HD-voice.

Men klart jag tror dig.

Haha, jag märkte det direkt och efter att ha uteslutit att det enbart var en tillfällighet så ringde jag till 3's kundservice där de sa att de börjat testa det. Just då var det bara mellan iPhone's har jag för mig medarbetaren sa. Det var inte enbart inom 3, min kompis har 3 och där blev det "HD" men det blev även HD till min mor som har Tele2 på sin arbetstelefon har jag för mig.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Haha, jag märkte det direkt och efter att ha uteslutit att det enbart var en tillfällighet så ringde jag till 3's kundservice där de sa att de börjat testa det. Just då var det bara mellan iPhone's har jag för mig medarbetaren sa. Det var inte enbart inom 3, min kompis har 3 och där blev det "HD" men det blev även HD till min mor som har Tele2 på sin arbetstelefon har jag för mig.

Över gränserna ska inte gå än, vad det verkar, och man ska ha ett 3G ab. Men vem vet, din familj är kanske HD-ready hela bunten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Över gränserna ska inte gå än, vad det verkar, och man ska ha ett 3G ab. Men vem vet, din familj är kanske HD-ready hela bunten

Ptja, det är ju jag som berättar för dom vad de ska köpa in när det är dags för elektronik så det blir ingen second generation Andersson på TV t ex Mor kanske hade 3 som abb då, får fråga

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Ptja, det är ju jag som berättar för dom vad de ska köpa in när det är dags för elektronik så det blir ingen second generation Andersson på TV t ex Mor kanske hade 3 som abb då, får fråga

Först såg jag

"Nu kan du föra samtal med hd-kvalitet om du har ett 3g-abonnemang med Telia eller Tele2"

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.553282/nu-fungerar-hd-voice-...

Men sedan såg jag att varken telia eller tele2 har 3G-abb. Så då bör det rimligtvis bara räcka att ringa en med samma Op, då även om mottagarens lur är inställd på 4g så kopplar den ner till 3 då samtalen sker där.

Så då har alla detta, men jag sitter i telekö nu och ska fråga, om det krävs ngn form av aktivering eller så.

För som det är nu så finns det, alla lurar har det, men ingen förutom du har märkt av det. Å andra sidan, nån fördel måste man väl få om man väljer det uberheta bolaget 3

Comviq hade inte ens hört talas om det. Kul.

Jag går och fiskar.

Permalänk
Medlem

Har halebop med HD-samtal, haft det ett halvår kanske? blev riktigt förvånad första gången, lät som jag prata med någon över skype eller likande hemma via datorn, fick fråga kompisar vad som hade hänt för jag hade aldrig hört om det!

Riktigt bra måste jag säga (har en iPhone5 om det spelar någon roll för din tolkning)

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Så typiskt att Nokia även ligger bakom denna tekniken. Ruskigt bra, inte sant?

Det är knappast Nokia som ligger bakom den tekniken..
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Smartphones_using_HD_Voi...
http://en.wikipedia.org/wiki/Adaptive_Multi-Rate_Wideband
Edit: DERP, kan inte läsa idag.

Permalänk
Medlem

Andra länken

"utvecklades av Nokia"

"AMR codecs incorporate several patents of Nokia Corporation"

Adaptive Multi-Rate Wideband är vad det heter

"AMR-WB (Adaptive Multi-Rate Wideband) tal codec är en standard som i stor utsträckning har utvecklats av Nokia Research Center. Det är ett tal codec, vilket betyder att det fångar din röst, komprimerar den och sänder den trådlöst via nätverket. Jämfört med tidigare teknik, kan den effektivt fånga och förmedla en mycket större ljudbandbredd, vilket gör din röst låter mycket naturligt på den andra änden.

För att visa nyttan av denna teknik, vi reste runt i världen och spelade in live-samtal i bullriga platser."

https://research.nokia.com/news/12097

http://conversations.nokia.com/2011/01/07/what-is-hd-voice/

http://nsn.com/portfolio/products/mobile-broadband/gsm/mobile...

Tror du det är en tillfällighet att han i videon tar fram en Nokia?

Du hade fel.

Permalänk
Medlem

Vem är det då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Först såg jag

"Nu kan du föra samtal med hd-kvalitet om du har ett 3g-abonnemang med Telia eller Tele2"

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.553282/nu-fungerar-hd-voice-...

Men sedan såg jag att varken telia eller tele2 har 3G-abb. Så då bör det rimligtvis bara räcka att ringa en med samma Op, då även om mottagarens lur är inställd på 4g så kopplar den ner till 3 då samtalen sker där.

Så då har alla detta, men jag sitter i telekö nu och ska fråga, om det krävs ngn form av aktivering eller så.

För som det är nu så finns det, alla lurar har det, men ingen förutom du har märkt av det. Å andra sidan, nån fördel måste man väl få om man väljer det uberheta bolaget 3

Comviq hade inte ens hört talas om det. Kul.

Jag går och fiskar.

Om ingen annan har hört det så rekommenderar jag att man går och kollar sin hörsel

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Andra länken

"utvecklades av Nokia"

Ursäkta, jag var helt fel ute. Det var tydligen ett samarbete mellan Nokia och VoiceAge. Jag trodde bara det var VoiceAge som utvecklade det.

Förstår dock inte varför du kommenterade två gånger om det när du dessutom redigerade den första kommentaren efteråt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Ursäkta, jag var helt fel ute. Det var tydligen ett samarbete mellan Nokia och VoiceAge. Jag trodde bara det var VoiceAge som utvecklade det.

Förstår dock inte varför du kommenterade två gånger om det när du dessutom redigerade den första kommentaren efteråt.

Jag ville egentligen kommentera tre gånger. Du kör på rätt hårt själv när du ska fram med din ståndpunkt, och du kan mycket, just därför var det så¨kul att du kom in med wiki-länkar som du inte ens kan ha läst.

Permalänk
Medlem

Telia har hd-ljud i sitt 4g.
Köp inte en s4+, sämre batteritid får man leta efter. Z1 är för liten så den går bort.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Telia har hd-ljud i sitt 4g.

Ja, för de har väl inga 3G abb längre? Men de har inte HD i 4G, för där kan man inte prata än. Men det kommer nog ganska snart.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Telepati:

Ja, för de har väl inga 3G abb längre? Men de har inte HD i 4G, för där kan man inte prata än. Men det kommer nog ganska snart.

4G stöder inte röstsamtal än, eller alls egentligen men det finns stöd för IP-telefoni på en annan nivå än typ Skype men det används inte än, så alla röstsamtal i svenska nät går över (max) 3G. Det har heller ingen betydelse om man har ett 4G-abb. eller ej för att HD-Voice ska fungera, inte på Telia i alla fall.

Permalänk
Medlem

TS: galaxy s5 mini kanske?

Visa signatur

Corsair Carbide 540 Air|CoolerMaster V1000|Gigabyte Z87X-UD5H|Haswell i7-4770K@4.4|Corsair H100i|G.Skill RipjawsX 2133mhz 16gb|2x Asus GeForce GTX 680 DCII OC (SLI)|Focusrite Scarlett 2i2|AKG 612 Pro|Corsair Vengeance K70 Silver| R.A.T. 7

Permalänk

Hallo............

Inte så att jag ska gnälla eller så.....
Men tråden jag startade var för att få hjälp till val av ny mobil med det bästa samtalsljudet. Vet att många försöker hjälpa, men om det är Nokia eller nån annan som har uppfunnit HD-Voice bryr jag mig inte om, eller vem som erbjuder det och från när.
Jag har telenor och fortsätter med det. Jag söker en mobil med bra samtalsljud...........

Snygga Dansken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snyggadansken:

Hallo............

Inte så att jag ska gnälla eller så.....
Men tråden jag startade var för att få hjälp till val av ny mobil med det bästa samtalsljudet. Vet att många försöker hjälpa, men om det är Nokia eller nån annan som har uppfunnit HD-Voice bryr jag mig inte om, eller vem som erbjuder det och från när.
Jag har telenor och fortsätter med det. Jag söker en mobil med bra samtalsljud...........

Snygga Dansken.

Jo, men grejen är att HD-voice ger bra ljudkvalitet, det kan vara skillnader mellan modeller utan HD-voice också förstås men det är lite som skillnaden mellan ett par lurar som kostar 49 och ett par som kostar 59, HD-voice skulle då motsvaras av lurar i tusenkronorsklassen eller så. Är man ute efter bra samtalskvalitet så är det det som gäller liksom. Men det hjälper förstås inte om du pratar med folk som inte har det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo, men grejen är att HD-voice ger bra ljudkvalitet, det kan vara skillnader mellan modeller utan HD-voice också förstås men det är lite som skillnaden mellan ett par lurar som kostar 49 och ett par som kostar 59, HD-voice skulle då motsvaras av lurar i tusenkronorsklassen eller så. Är man ute efter bra samtalskvalitet så är det det som gäller liksom. Men det hjälper förstås inte om du pratar med folk som inte har det.

Det är knappast HD-voice som är det viktigaste, skit in skit ut.

TS ska i alla fall inte köp Z1 Compact eller Z2, de är kända för att ha problem med ljudkvaliteten.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

Det är knappast HD-voice som är det viktigaste, skit in skit ut.

TS ska i alla fall inte köp Z1 Compact eller Z2, de är kända för att ha problem med ljudkvaliteten.

Fast det är knappast kvaliteten på komponenterna som sätter begränsningen i samtalskvalitet för telefoner om de inte kör HD-voice. Däremot kan placering av mickar och liknande förstås göra att de fungerar sämre i vissa situationer eller så.

Permalänk

Va bra vi kom lite tillbaka på spåret. Börjar att dra ihop sig lite nu.
Just nu är dom 2 favoriter av nån anledning Huawei P7 och HTC One (M7).

Tycker att Huawei ser väldigt intressant ut, men blir jo sågat vissa ställen. Kan vara så att vissa inte gillar "rena", men accepterar dom när dom har et amerikansk namn. Prestandamässigt är det i den klass jag söker.

Har läst så många ställen om HTC att den har fin ljud och att kameran inte är så dålig ändå. Men specs på kameran är jo inte i topp , men ibland stirrar man sig jo blind på megapixels och specs och glömmer hur dom funkar i praxis.
Och sen är kameran inte det viktigaste för mig. Bra samtalsljud och snabb och användarvänlig är viktigare.
Tror byggkvaliteten kanske är bättre , men vet ej.
Nån som har en eller båda av dom som vill kommentera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snyggadansken:

Hallo............

Inte så att jag ska gnälla eller så.....
Men tråden jag startade var för att få hjälp till val av ny mobil med det bästa samtalsljudet. Vet att många försöker hjälpa, men om det är Nokia eller nån annan som har uppfunnit HD-Voice bryr jag mig inte om, eller vem som erbjuder det och från när.
Jag har telenor och fortsätter med det. Jag söker en mobil med bra samtalsljud...........

Snygga Dansken.

Men du måste ju ändå hålla med om att det är väldigt intressant med tekniken HD-Voice (?) Fast du inte bryr dig.

Jag menar, det skadar ju inte en själv med lite teknikinfo.

För du är väl precis som oss andra, kåt på tekniska prylar och dess utveckling
.
Jag själv hade inte en aning om att HD-Voice ens fanns, och desto mindre visste jag om att det fanns så gamla mobiltelefoner som är kompatibla med HD-Voice.

Det blev jag väldigt förvånad över. Men glad över att jag lärt mig något nytt.

Men som du skrev, du vill ha en mobil med det bästa samtalsljudet!

Jag tror faktiskt det är väldigt svårt att ge ett mer exakt förslag på den bästa mobilen, med det bästa samtalsljudet. Då det många gånger är personligt hur man upplever ljud och dels att det ska till en person som har testat alla nya mobiler på marknaden när det gäller ljudkvalitet.

Och tråkigt nog så skriver ju tillverkarna inte ut högtalarnas tekniska specifikationer mer exakt som man kan önska.
Och inga stora tester finns det på områden (vilket är lite konstigt)

När det gäller externa tester av trådlösa högtalare till mobiltelefoner, så finns det hur mycket som helst att läsa.

Så jag tror, sorgligt nog att du inte kommer få ut så mycket av din tråd, mer än att medlemmar kommer att skriva typ "Köp X för den har det bästa ljudet jag hört" och så har dom bara några få mobilerfarenheter.

Jag hoppas att du lyckats lösa din fråga, för det hade varit intressant att veta vilka som har bäst samtalsljud.

Och sist men inte minst, jag är själv 46 år och har inte så många år till 50 strecket Så du är inte ensam här, det finns fler än oss

Lycka till

Och en sista sak.

Det allra bästa du kan göra är att gå till en fysisk butik och testa "dina favoriter" och ta dig tiden på att lyssna. Jag vet om att alla butiker inte pallar med sånt, men det finns alltid undantag, det vet jag. Leta upp en sådan butik och ge dig inte

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Till Skog1S.

Var exact ett så här svar jag ville ha. Ärligt och rakt.

Med hänsyn till HD-Voice håller jag med dig, men vad jag menade var liksom att jag bryr mig inte så mycket om vad det heter och vem som har skapat det. Det är hur det funkar i praxis som intresserar mig.
Tycker det är samma var ändå gång man ska köpa ny mobil. Man stirrar sig kåt på vissa funktioner och när man sen köper ny, har man aldrig använt dom. Kan bara nämna NFC som exempel. Har aldrig använt det och tror väl knappast jag kommer till det heller.

Snygga dansken.