Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av TwiceFire:

Lider med dig! Håller tummarna!

Tack! Jag med. Men med min otur så är jag rädd att jag får tillbaka en med något skärmfel på som jag stör mig på än mer än vad det var på den sista. Men det såg verkligen hemskt ut utomhus med "sunlight readability" aktivt. Nedre halvan av tangentbordet blev dubbelt så ljus som den övre halvan när man höll telefonen i porträttläge.

Skrivet av Jfqvist:

Nja, det är väl "fjäderupphängningen" till den optiska bildstabilisatorn som låter.

Mycket möjligt. Men många telefoner som inte har bildstabilisator skramlar också när man skakar på dem och då är det någon autofokus del. Enligt erfarenhet har väldigt många telefoner detta skramlande.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk

Önskar dig lycka till deejay!

Var igår på elgiganten igår och fick min 930 bytt. De var schyssta och jag behövde inte tjafsa något, utan de tog den direkt som en doa.

Nu fått en som iaf är bättre men inte helt bra. Den har en toning i det vita från ljust och vitt längst ner på skärmen till lite mörkare och gulare högst upp. Men det är en jämn och svag skiftning utan rosa inslag. Mitt förra ex skiftade diagonalt och med rosa.

Men nej, det verkar finnas få exemplar med bra skärm. Den verkar vara byggd för att funka bra med ett mörkt wp, men jag skulle aldrig få för mig att köra med det vita temat.

Man kan undra om alla dessa problem är orsaken till att 930 försenades som den gjorde.

Rekommenderar fortfarande 930 till de som är sugna, men var beredda på att byta ex de första dagarna om allt inte skulle funka som tänkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Problemen som beskrivs här med AMOLED, har väl alltid varit så, vad jag kan minnas.
Trodde/hoppades dock det blivit bättre. Ofta brukar man acceptera det är så till viss del, när man väljer AMOLED, för att dom just bara är så. Tråkigt på annars så fina skärmar.

Har själv inte kommit till skott att köpa en 930, men blir i dagarna och får då hoppas på ett bra ex. Helt felfri skärm förväntar jag mig inte, men det kan jag ta för att få AMOLED.
Dom jag haft tidigare har inte varit felfria.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Paracetamol:

Önskar dig lycka till deejay!

Var igår på elgiganten igår och fick min 930 bytt. De var schyssta och jag behövde inte tjafsa något, utan de tog den direkt som en doa.

Tack. Jaså mycket märkligt. Mig vägrade de ett nytt exemplar. Det även efter att jag även härsknade till rejält och mer eller mindre stått och skällt på dem över servicedisken pga deras kassa service.

Men, jag har redan haft god kontakt med verkstaden som de skickar den till och utförligt beskrivit mitt ärende och gett dem bilder på hur problemet visar sig. Så de skulle kolla telefonen noggrant innan de skickar tillbaka den. Han jag haft kontakt med skulle se till så han får telefonen. Så det känns bra faktiskt.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av joacim_nitz:

Kul att ni gillar min recension.

Jag jobbar som grafiker och webbutvecklare. Så jag brukar se om det är några problem med skärmar. Jag tycker min är riktigt bra.

Ni vet väll om att man kan dra ner mättnaden lite under inställningar?

Här kommer lite fler tips på bra appar.

FB Pages Manager funkar bra för den som vill ha koll på sina FB-sidor.
Lockmix är ett måste om ni vill göra er startskärm mer innehållsrik, veckornummer, kalender etc. Funkar över förväntan!
ProShot, en imponerande kamera-app.
Ringtones+ smidigt sätt att uppdatera alla ljudsignaler!
Speedtest.net för att testa hastigheten
Stockholm travel!

Lockmix var precis vad jag sökte efter, tackar!

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag saknar redan min Lumia 930. Men det är väl ett gott tecken.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

När lär efterföljaren till denna luren komma? Behöver mitt Micro SD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

När lär efterföljaren till denna luren komma? Behöver mitt Micro SD

930 tillkännagavs i April 2013, så om ett drygt halvår är väl rimligt att anta att nästa presenteras. Få se vad som dyker upp när Nokia presenterar på IFA om nån vecka.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

När lär efterföljaren till denna luren komma? Behöver mitt Micro SD

Den är liksom ganska ny, men du väntar på den som kommer efter den som nyss lanserats? Ok.

Permalänk
Skrivet av lucifer579:

Saknar inte direkt glance faktiskt.
Sure, när mobilen ligger på bordet kan det vara nice att kunna kolla så ibland.
Men annars när man tar upp mobilen så är det ju lika enkelt att bara trycka power en gång.

Varför trycka på power-knappen när du kan tappa 2ggr med fingret på skärmen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni som bytt från android samt iOS vad tycker ni om lumia 930? Sjuktsugen på att testa på en WP lur, bara testat lumia 800 någon månad då nokia börja lansera lumia modellerna, men blev inte så impad av apparna. Nu i efterhand så dem flesta appar som är populära har nog nokia idag. Det jag behöver är ungefär (nordeas mobilbank, mobilt bank id, instagram,facebook , twitter, aftonbladet,whatsapp,snapchat,spotify,smhi t.ex.) Vet inte om backup program som dropbox och google drive finns möjligt att ta hem också?. Var och pillade igår på en 930 på mediamarkt och blev riktad impad av den faktiskt, skön att hålla i inte allt för stor eftersom man kört Note 3:an tidigare. Men ni som kört WP vad är erat största intryck om windows lurar samt om 930, värt o byta? sitter på en skrutten s3a just nuså riktigt sugen att slå till.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Evident:

Ni som bytt från android samt iOS vad tycker ni om lumia 930? Sjuktsugen på att testa på en WP lur, bara testat lumia 800 någon månad då nokia börja lansera lumia modellerna, men blev inte så impad av apparna. Nu i efterhand så dem flesta appar som är populära har nog nokia idag. Det jag behöver är ungefär (nordeas mobilbank, mobilt bank id, instagram,facebook , twitter, aftonbladet,whatsapp,snapchat,spotify,smhi t.ex.) Vet inte om backup program som dropbox och google drive finns möjligt att ta hem också?. Var och pillade igår på en 930 på mediamarkt och blev riktad impad av den faktiskt, skön att hålla i inte allt för stor eftersom man kört Note 3:an tidigare. Men ni som kört WP vad är erat största intryck om windows lurar samt om 930, värt o byta? sitter på en skrutten s3a just nuså riktigt sugen att slå till.

Svårt att jämföra egentligen för det är så olika system. Nordea har slutat supporta WP helt och hållet och har tagit bort deras app för WP. De har väl dessutom planer på att slopa mobilsidan vad jag har hört? Men är du beroende av Nordea så kan du nog inte köra WP. Mitt råd är att byta bank för Nordea är fan inte bra. Gick själv över till Handelsbanken för ett tag sedan och är mer än nöjd. De har en kanonapp till både Android och WP.

För övrigt att gå från Android till WP är både plus och minus. Fördelarna för mig är just att det är inlåst (jag sitter inte och pillar på telefonen med oväsentliga saker) och att gränssnittet är snyggt och stilrent rakt igenom. Tycker tangentbordet är bättre än på Android men jag saknar stöd för att svepa för att skriva på Svenska. Annars tycker jag det är skönare och lättare att skriva på.

Appar har generellt mycket mindre inställingar än till Android. Spotify appen duger men den är inte bra. Den har inte fått så mycket kärlek märker man men den duger att använda till skillnad mot något år sedan.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Härligt blev nyss kontaktad av "min kontakt" på serviceverkstaden och hon sa att de hade mottagit min telefon nu och skulle förmodligen hinna bli klar med den idag så att den skickas tillbaka imorgon. Det blir en väldigt snabb turnaround i så fall då jag borde ha den i början på nästa vecka redan. Så under en vecka totalt i så fall inkluderat helgen.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av Evident:

Ni som bytt från android samt iOS vad tycker ni om lumia 930? Sjuktsugen på att testa på en WP lur, bara testat lumia 800 någon månad då nokia börja lansera lumia modellerna, men blev inte så impad av apparna. Nu i efterhand så dem flesta appar som är populära har nog nokia idag. Det jag behöver är ungefär (nordeas mobilbank, mobilt bank id, instagram,facebook , twitter, aftonbladet,whatsapp,snapchat,spotify,smhi t.ex.) Vet inte om backup program som dropbox och google drive finns möjligt att ta hem också?. Var och pillade igår på en 930 på mediamarkt och blev riktad impad av den faktiskt, skön att hålla i inte allt för stor eftersom man kört Note 3:an tidigare. Men ni som kört WP vad är erat största intryck om windows lurar samt om 930, värt o byta? sitter på en skrutten s3a just nuså riktigt sugen att slå till.

Jag älskar WP faktisk skönt bli av med att behöva pilla så mycket med android. Gillar gränssnittet verkligen snyggt , snabbt och smidigt. Använder mest vardagliga funktioner spelar knappt alls utan mest musik till och från jobbet och surfa /smsa / snapchat /facebook / twitter / skydrive och väder och bankapp såklart. Tycker dom funktionerna fungerar bättre och smidigare än på android enligt min mening då.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Skrivet av deeyay:

Svårt att jämföra egentligen för det är så olika system. Nordea har slutat supporta WP helt och hållet och har tagit bort deras app för WP. De har väl dessutom planer på att slopa mobilsidan vad jag har hört? Men är du beroende av Nordea så kan du nog inte köra WP. Mitt råd är att byta bank för Nordea är fan inte bra. Gick själv över till Handelsbanken för ett tag sedan och är mer än nöjd. De har en kanonapp till både Android och WP.

Vill bara flika in och säga att det funkar att ha Nordea och köra WP. Det är bara inte lika smidigt som med en mobilapp. Och ja, de har slopat sin mobilsida. Så som man får göra (eller så som jag gör iaf) är att pinna en tile till deras inloggningssida och trycka på den, mata in personnummer, växla till bankid-appen, och voila - du är inne. Men du får navigera i den vanliga webbsidan då och zooma en del. I övrigt kan du göra allt du önskar. Men det funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paracetamol:

Vill bara flika in och säga att det funkar att ha Nordea och köra WP. Det är bara inte lika smidigt som med en mobilapp. Och ja, de har slopat sin mobilsida. Så som man får göra (eller så som jag gör iaf) är att pinna en tile till deras inloggningssida och trycka på den, mata in personnummer, växla till bankid-appen, och voila - du är inne. Men du får navigera i den vanliga webbsidan då och zooma en del. I övrigt kan du göra allt du önskar. Men det funkar.

IDG skriver idag om några stora företag som saknar mobilanpassad webbsida, Nordea är ett av dem och de lovar en mobilsida innan årets slut.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Konstigt att svenska Nordea inte verkar ha en app WP, finska Nordea har en som jag använder, helt på svenka, och fungerar rätt så bra. Egentligen inget att klaga över, lite fult gränssnitt kanske..

Visa signatur

D600 | D7200
8mm Fisheye | 10-24mm | 24-70mm | 35mm | 70-200mm | 150-600mm |

Permalänk
Medlem

Fick min 930 idag, riktigt nöjd sofar Men, får inte till mappar? Apparna bara byter plats med varandra när jag försöker. Sitter på 8.10.12397.895 och har ingen aning om det här här senaste. Om nån känner sig extra snäll så får ni gärna säga/länka hur man går med i DP!

Skulle också gärna vilja ha tips på nå appar

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Fick min 930 idag, riktigt nöjd sofar Men, får inte till mappar? Apparna bara byter plats med varandra när jag försöker. Sitter på 8.10.12397.895 och har ingen aning om det här här senaste. Om nån känner sig extra snäll så får ni gärna säga/länka hur man går med i DP!

Skulle också gärna vilja ha tips på nå appar

Mappfunktionen fungerar bara med update 1 el GDR1.

Något är knas, kan inte lägga in länkarna här, el. min mus är paj. Enkelt att registrera sig och hämta appen för DP.
Leta bara efter developers preview för WP.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/apps/ff769508...
Nu gick det plötsligt igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Mappfunktionen fungerar bara med update 1 el GDR1.

Något är knas, kan inte lägga in länkarna här, el. min mus är paj. Enkelt att registrera sig och hämta appen för DP.
Leta bara efter developers preview för WP.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/apps/ff769508...
Nu gick det plötsligt igen.

Tackar så mycket!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Fick min 930 idag, riktigt nöjd sofar Men, får inte till mappar? Apparna bara byter plats med varandra när jag försöker. Sitter på 8.10.12397.895 och har ingen aning om det här här senaste. Om nån känner sig extra snäll så får ni gärna säga/länka hur man går med i DP!

Skulle också gärna vilja ha tips på nå appar

Klarar du dig med mappar på Home screen eller vad det nu kallas så finns Appmappen att ladda ned från Store, eller ger GDR1 möjlighet till mappar även i scrollmenyn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Klarar du dig med mappar på Home screen eller vad det nu kallas så finns Appmappen att ladda ned från Store, eller ger GDR1 möjlighet till mappar även i scrollmenyn?

Update 1 gör det möjligt att gruppera Live Tiles. Sedan med ett tryck öppna upp och se "statusen" på "livetiles:en". Finns säkert någon film på Youtube som visar, mycket bättre än "app folders", det är inte en dålig rekommendation men inte riktigt samma sak.
Men inga mappar i skrollmenyn med Update 1.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jaha, då var min telefon död. Tog inte laddning. Stängde av den och nu startar den inte. Sätter jag i laddaren så blinkar windows loggan och mer än så händer inte. Har haft den i laddaren i någon timma nu.

SUCK!

Några tips?

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Jaha, då var min telefon död. Tog inte laddning. Stängde av den och nu startar den inte. Sätter jag i laddaren så blinkar windows loggan och mer än så händer inte. Har haft den i laddaren i någon timma nu.

SUCK!

Några tips?

Ja, gör en multi SR.
Dvs. gör en massa soft resets efter varandra i en enda följd till dess att luren sparkar igång.
Glöm inte att hålla in Volymned+Power enda till dess att skärmen blir svart annars görs ingen SR.
Det kan behövas upp till 10 st eller mer för att sparka igång den.
Glöm inte att posta här hur många du behövde göra.

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte citera alla inlägg som jag skulle vilja kommentera på så hoppas ni läser och tar till er.

Ang. Bank app till Windows så berättade en person på Swedbanks avdelning för Mobil BankID att en applikation är på G!
Något som jag inte förstod var att lösningen skulle bygga på HTML5 och dittan & dattan! Jag förstod nada utav det men hon fortsatte och sa "Räkna med minst ett halv år". Jag tar det med en nypa salt och räknar inom ett år så kanske Swedbank har en lösning till Windows phone...

Sen är jag väldigt bekymrad över display problmet ni beskriver här.
Jag sitter idag på en Galaxy S2 med extrem gradient på min display, oerhört irriterande!!

Så det har fått mig tänka till.. Jag har en deal med Tele2 som ger mig Lumian för endast 1800kr (Bunden i 24 månader men det bryr jag mig inte om)
Dock pallar jag inte bokstavligen inte med en ny mobil som lider av gradient problem!

Vad tror ni, ska man kanske vänta ett par månader så denna barnsjukdom har löst sig med en annan hårdvara eller ska man chansa?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Plosky:

Vad tror ni, ska man kanske vänta ett par månader så denna barnsjukdom har löst sig med en annan hårdvara eller ska man chansa?

Du har ju alltid möjligheten att skicka in den på service som jag gjorde för att få skärmen bytt. Min ska tydligen ha blivit skickad tillbaka till mig idag fick jag mail om från serviceverkstaden. Det konstiga är bara att enligt Elgigantens senaste status så skulle reservdel beställas och jag får räkna med 1 veckas väntetid. Men säger verkstaden att den är klart så lär den ju vara det.

Sen huruvida de har sett till så att jag får en skärm som är bra eller inte får visa sig men jag bad dem att testa den innan de skickade tillbaka den för att undvika ytterligare serviceärenden.

Men jag är nervös. För skärmen kan få fel på olika sätt uppenbarligen (mörka eller ljusa färger, vertikal eller horisontal gradient m.m.) och det känns som man ska ha flyt som fan för att få en perfekt. Men jag är försiktigt positiv.

Tror tyvärr inte att det rör sig om någon barnsjukdom så att säga pga att jag upplevde exakt samma problem redan på Lumia 800 tiden. Verkar som skärmarna håller dålig kvalité. Alltså de är underbara att titta på men de har sina sjukdomar helt klart. Sen om de kommer att bota dem eller inte återstår att se.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Problemen som beskrivs här med AMOLED, har väl alltid varit så, vad jag kan minnas.
Trodde/hoppades dock det blivit bättre. Ofta brukar man acceptera det är så till viss del, när man väljer AMOLED, för att dom just bara är så. Tråkigt på annars så fina skärmar.

Har själv inte kommit till skott att köpa en 930, men blir i dagarna och får då hoppas på ett bra ex. Helt felfri skärm förväntar jag mig inte, men det kan jag ta för att få AMOLED.
Dom jag haft tidigare har inte varit felfria.

Har inte hört detta om S5 tex och nyare Samsung med AMOLED så jag gissar på att Nokia valt ett budget alternativ till skärmpanel med stora felmarginaler.
Bra skärm i övrigt dock.

Ska nog skicka in min på reparation i höst kanske, har inte bråttom eftersom det inte påverkar upplevelsen i sig utan mer en princip sak.

Permalänk
Medlem

Till er som har rapporterat om skärmproblem på er 930.

Jag samanfattar här några tips som jag snappat upp från lite olika siter.
Prova nedanstående i nämd ordning.

1) Gör en Hardreset. Detta verkar fixa gradienterna, som en del skärmar lider av, har det rapporterats.

2) Se till att ni uppdaterar 930:ans senste firmware om ni inte redan gjort det. Detta resettar firmware plus att det sägs att denna firmware dessutom adresserar skärmproblemen.

3) Gör ett antal Softreset efter uppdateringen. 2-3 st hjälper till att få ordning på vissa glitcher.

4) Det sista tipset efter det att ni gjort alla tre ovanstående övningar och det fortfarande inte är bra. Bränn in skärmen.
Dvs ställ in den på högsta ljusstyrkan och se till att skärmen lyser i ca en timme i sträck.

Hoppas att detta hjälper
Lycka till.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Wickman:

Till er som har rapporterat om skärmproblem på er 930.

Jag samanfattar här några tips som jag snappat upp från lite olika siter.
Prova nedanstående i nämd ordning.

1) Gör en Hardreset. Detta verkar fixa gradienterna, som en del skärmar lider av, har det rapporterats.

2) Se till att ni uppdaterar 930:ans senste firmware om ni inte redan gjort det. Detta resettar firmware plus att det sägs att denna firmware dessutom adresserar skärmproblemen.

3) Gör ett antal Softreset efter uppdateringen. 2-3 st hjälper till att få ordning på vissa glitcher.

4) Det sista tipset efter det att ni gjort alla tre ovanstående övningar och det fortfarande inte är bra. Bränn in skärmen.
Dvs ställ in den på högsta ljusstyrkan och se till att skärmen lyser i ca en timme i sträck.

Hoppas att detta hjälper
Lycka till.

Jag gjorde alla de där grejerna men det hjälpte inte mitt exemplar.

Uppdaterade till sista developer preview. Gjorde hard reset efter det. Gjorde även flera soft reset sedan. Sen sist testade jag låta luren ligga med helvitt bakgrund i över en timme. Inget hjälpte.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Jag gjorde alla de där grejerna men det hjälpte inte mitt exemplar.

Uppdaterade till sista developer preview. Gjorde hard reset efter det. Gjorde även flera soft reset sedan. Sen sist testade jag låta luren ligga med helvitt bakgrund i över en timme. Inget hjälpte.

Flera soft reset gör inget speciellt.

Något omständigt kanske men du kan prova:
http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-930/302277-lumia-930-red-display-bleeding-temporary-fix.html

http://m.gsmarena.com/nokia_lumia_930_plagued_by_a_display_is...

Annars tror jag det bara är att vänta på att Nokia släpper uppdateringen som ska fixa skärmproblem. Tyvärr har de inte gjort någon uppskattning på tid. Alternativt lämna tillbaka eller försöka byta till nya exemplar.

Skickades från m.sweclockers.com