Intel NUC som HTPC och mediadator

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Tack! Tycker du den låter något i idle?

Den låter lite grann men det är inget man stör sig på. Hade den på skrivbordet medan jag installerade lite program och sådär, var placerad ungefär där en mus brukar ligga på musmattan bredvid tangentbord. Susade lite, inget högfrekvent tjut eller så. Helt OK tycker jag. Kommer stå under TV:n i en TV-möbel så kommer nog inte höras något där...

SSD:n verkade hålla sig kylig, 35-38 grader när jag satt och installerade updates och program osv. Spelade även lite BroForce och märkte ingen värme direkt på disken. CPU/GPU låg runt 43 i idle, glömde kolla när jag satt och spelade.

Ska testa lite tyngre spel sen, typ TF2 eller dylikt. Mest för att se vad den orkar med.

Edit: Jag kör inget wifi btw, bara kabel.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Har en Intel 525 i min, ska se till att få fram lite tempvärden på den.

Edit: 48°C utan att direkt belasta den,
kim@nuc:~$ sudo hdparm -tT /dev/sda

Edit2: Pendlar mellan 47°C och 48°C.

Edit3: Testar att kollar värdet under tiden jag belastar det trådlösa nätverket, detta görs genom att kopiera en lite större fil via SMB.
Ca 10MB/sek = 46°C och 47°C
Woho... 49°C

Ska testköra med kabel snart...

Edit4: Näääe, orkar inte mäta med kabeln för resultatet lär inte sticka iväg något ändå.

Edit5: Slänger in lite hdparm och dd-kommandon under tiden och får ett maxvärde på 49°C

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ficklampa:

Duger inte HDMI:n? ;D

Stoppa i HDMI i sin TV stödjer endast Dolby Digital filmer. Jag har inte hdmi i mitt 5.1 datorhögtalarsystem. Endast analog. Och två digitala ingångar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stormense:

Stoppa i HDMI i sin TV stödjer endast Dolby Digital filmer. Jag har inte hdmi i mitt 5.1 datorhögtalarsystem. Endast analog. Och två digitala ingångar.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns ju en bra lösning på ditt problem. Asus Xonar U7

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

Finns ju en bra lösning på ditt problem. Asus Xonar U7

Själv köpte jag en Turtle Beach Audio Advantage Micro II ... har fungerat bra för mig

Visa signatur

ESXi Server: i7 2600K | 32GB DDR3 | SSD 60 GB + Q-NAP TS-459 Pro+ RAID-6 4x1.5TB SATA
ESXi Server: E3-1275LV3 | 32GB ECC | SSD 120 GB
Storage FreeNAS: E3-1265LV2 | 32GB ECC | RAID-Z2 6x4TB SATA + RAID-Z2 6x3TB SATA
Archive QNAP: QNAP TS-859 | RAID-6 8x6TB SATA
Archive FreeNAS: E3-1220 | 8GB ECC | Pool with 3xRAID-Z2 5x3TB SATA & 2xRAID-Z2 5x2TB SATA

Permalänk
Medlem

Någon som skulle kunna rekommendera en bra fjärrkontroll som fungerar med min 2820FYKH?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon76929:

Finns ju en bra lösning på ditt problem. Asus Xonar U7

Och 900 kr till för tillbehör på en NUC tycker jag inte ska behövas. Köpte en http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom... för 250 kr men tyvärr klarar den lösningen inte Netflix 5.1 buggen.

Vet inte hur det är med Asus USB-ljudkort. Frågar ovanstående om Netflix 5.1 funkar med Turtle Beach Externa ljudkort?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

Finns ju en bra lösning på ditt problem. Asus Xonar U7

Snyggt med ett ljudkort som är större än datorn

Permalänk
Medlem

Om man har en gammal förstärkare utan HDMI-in kan man titta på Gigabyte Brix som har inbyggd SPDIF på Haswell-modellerna.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Och 900 kr till för tillbehör på en NUC tycker jag inte ska behövas. Köpte en http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom... för 250 kr men tyvärr klarar den lösningen inte Netflix 5.1 buggen.

Vet inte hur det är med Asus USB-ljudkort. Frågar ovanstående om Netflix 5.1 funkar med Turtle Beach Externa ljudkort?

Jag har aldrig använt Netflix, använder bara XBMC med lokala filer

Visa signatur

ESXi Server: i7 2600K | 32GB DDR3 | SSD 60 GB + Q-NAP TS-459 Pro+ RAID-6 4x1.5TB SATA
ESXi Server: E3-1275LV3 | 32GB ECC | SSD 120 GB
Storage FreeNAS: E3-1265LV2 | 32GB ECC | RAID-Z2 6x4TB SATA + RAID-Z2 6x3TB SATA
Archive QNAP: QNAP TS-859 | RAID-6 8x6TB SATA
Archive FreeNAS: E3-1220 | 8GB ECC | Pool with 3xRAID-Z2 5x3TB SATA & 2xRAID-Z2 5x2TB SATA

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Och 900 kr till för tillbehör på en NUC tycker jag inte ska behövas. Köpte en http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom... för 250 kr men tyvärr klarar den lösningen inte Netflix 5.1 buggen.

Vet inte hur det är med Asus USB-ljudkort. Frågar ovanstående om Netflix 5.1 funkar med Turtle Beach Externa ljudkort?

#14815679
?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med hög cpu-load när man kollar på typ twitch eller hitbox? Kollat på youtube, 1080p mkv och netflix HD utan problem med load.
Testat IE och Chrome och båda drar iväg runt 40-70% load och blir lite "fryslagg" ibland i streamandet. Inget jätteproblem, var bara "nice to have" att kunna sitta i soffan och kolla på när folk streamar lite ibland.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zydox:

Själv köpte jag en Turtle Beach Audio Advantage Micro II ... har fungerat bra för mig

Blir nog denna växel: http://www.kabelbutiken.com/hdmi-switch-4-portar-toslink-koax...
Detta med att det inte går att köra PassThrou - HDMI i moderna TV-apparater har ställt till det för mig genom åren när man tex ville spela BlueRay med DTS. Gick ju inte och man fick välja Dolby. Och så kömmer NUC... eländes, elände.

Var inne på en Brix men fanns inte gott om Hasswell-Brix när jag köpte min. Nya modellen av Brix har dock också problem med SPDIF och Netflix 5.1 (Windows 8.1) men Intel har gjort en workaround så det nu fungerar bra genom HDMI.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en NUC till nya lägenheten då TVn kommer att stå för långt ifrån datorn för att kunna dra kablar på ett snyggt vis.
Vilken av dessa bör man köpa? finns ju väldigt många nu käns det som, streama samt spela upp 1080p filmer, inget krav på att klara spel eller liknande.

http://www.webhallen.com/se-sv/sok/?Change=1&Text=intel+nuc&S...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oneone:

Funderar på att köpa en NUC till nya lägenheten då TVn kommer att stå för långt ifrån datorn för att kunna dra kablar på ett snyggt vis.
Vilken av dessa bör man köpa? finns ju väldigt många nu käns det som, streama samt spela upp 1080p filmer, inget krav på att klara spel eller liknande.

http://www.webhallen.com/se-sv/sok/?Change=1&Text=intel+nuc&S...

Håll dig till någon från den senaste generationen så gör du inget dåligt val...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Funderar på att köpa en NUC till nya lägenheten då TVn kommer att stå för långt ifrån datorn för att kunna dra kablar på ett snyggt vis.
Vilken av dessa bör man köpa? finns ju väldigt många nu käns det som, streama samt spela upp 1080p filmer, inget krav på att klara spel eller liknande.

http://www.webhallen.com/se-sv/sok/?Change=1&Text=intel+nuc&S...

Kan rekommendera den jag har i signaturen. Skaffade den häromdagen och är inte besviken hittills. Klarar t om lite indie-spel om man skulle vilja lira lite! Har inte hunnit testa något tyngre än.

Testat 1080p mkvs, netflix hd, youtube. Streaming från twitch och hitbox har det varit lite strul med, hög cpu-load. Men annars har allt annat funkat asbra.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Funderar på att köpa en NUC till nya lägenheten då TVn kommer att stå för långt ifrån datorn för att kunna dra kablar på ett snyggt vis.
Vilken av dessa bör man köpa? finns ju väldigt många nu käns det som, streama samt spela upp 1080p filmer, inget krav på att klara spel eller liknande.

http://www.webhallen.com/se-sv/sok/?Change=1&Text=intel+nuc&S...

Jag skulle satsa på Haswell i3 eller i5 med 2,5"-plats om jag skulle köpa en ny, då får du riktig HDMI ut och inte mini-HDMI och så har du större frihet med diskar du kan köra och så har den mindre potentiella överhettningsproblem. Du slipper även köpa mSATA-disk om du redan har en passande 2,5"-disk.

Om du vill ha SPDIF ut kanske du ska kolla på Gigabyte Brix istället.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Jag skulle satsa på Haswell i3 eller i5 med 2,5"-plats om jag skulle köpa en ny, då får du riktig HDMI ut och inte mini-HDMI och så har du större frihet med diskar du kan köra och så har den mindre potentiella överhettningsproblem. Du slipper även köpa mSATA-disk om du redan har en passande 2,5"-disk.

Om du vill ha SPDIF ut kanske du ska kolla på Gigabyte Brix istället.

Haswell har också mini-HDMI.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Den låter lite grann men det är inget man stör sig på. Hade den på skrivbordet medan jag installerade lite program och sådär, var placerad ungefär där en mus brukar ligga på musmattan bredvid tangentbord. Susade lite, inget högfrekvent tjut eller så. Helt OK tycker jag. Kommer stå under TV:n i en TV-möbel så kommer nog inte höras något där...

SSD:n verkade hålla sig kylig, 35-38 grader när jag satt och installerade updates och program osv. Spelade även lite BroForce och märkte ingen värme direkt på disken. CPU/GPU låg runt 43 i idle, glömde kolla när jag satt och spelade.

Ska testa lite tyngre spel sen, typ TF2 eller dylikt. Mest för att se vad den orkar med.

Edit: Jag kör inget wifi btw, bara kabel.

Hur är det möjligt att jag ligger på mellan 60-70 grader på min SSD (mSata) Intel 530 när datorn överhuvudtaget inte jobbar?

Edit: Laddade nu ner SpeedFan istället för HWmonitor, och SpeedFan visar på normala temperaturer - vilket skall man lita på, vilket kör ni andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankz55:

Hur är det möjligt att jag ligger på mellan 60-70 grader på min SSD (mSata) Intel 530 när datorn överhuvudtaget inte jobbar?

Edit: Laddade nu ner SpeedFan istället för HWmonitor, och SpeedFan visar på normala temperaturer - vilket skall man lita på, vilket kör ni andra?

Jag använder CrystalDiskInfo och den verkar visa korrekt i alla fall. Vet inte vilken nuc du har men jag har den nya haswell som även har plats för 2.5". Finns en sån thermalpad för mSATA så 2.5"-aluslotten används som kylfläns.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Haswell har också mini-HDMI.

Jag pratade om 2,5"-modellen, den har inte mini-HDMI.

Skrivet av frankz55:

Hur är det möjligt att jag ligger på mellan 60-70 grader på min SSD (mSata) Intel 530 när datorn överhuvudtaget inte jobbar?

Edit: Laddade nu ner SpeedFan istället för HWmonitor, och SpeedFan visar på normala temperaturer - vilket skall man lita på, vilket kör ni andra?

Kan du prova med CrystalDiskInfo?

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Jag pratade om 2,5"-modellen, den har inte mini-HDMI.

Jo jag har den själv...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Jo jag har den själv...

Aha, sorry då hade jag fel. Var säker på att den inte hade det. Det kanske bara är Brix som har fulltstor HDMI nu?

Ganska dåligt av Intel att ha mini-HDMI när man gjort den så stor.

EDIT: I alla fall Bay Trail-versionerna av NUC har fullstor HDMI.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Jag använder CrystalDiskInfo och den verkar visa korrekt i alla fall. Vet inte vilken nuc du har men jag har den nya haswell som även har plats för 2.5". Finns en sån thermalpad för mSATA så 2.5"-aluslotten används som kylfläns.

Jag har densamma. tack för tips om crystaldiskinfo, skall testa det.

Det där med thermalpad verkar ju jobbigt, har dessutom en mekanisk disk i 2.5-slotten.

Edit: Tack för tips, Crystal Disk Info verkar visa samma temperaturer som Speed Fan.

Kan väl använda mina frågor till att höja ett varningens finger för användning av HWMonitor tillsammans med min setup då.

Permalänk
Medlem

Hej Alla, svaret finns säkerligen i denna långa tråd miljon gånger....Men sitter med raspery pi och inte särskilt nöjd....dunderar på att gå över till NUC.

Vill kunna göra följande:
XBMC
kolla på film 1080p i 24fps (och 3d-filmer)
koppla till min 5.1 stärkare, via HDMI
köra netflix, HBO osv.
Använda min logitech Harmony one-kontroll
Köra emulator för att spela roms (spela nintendo/snes) med två trådlösa xbox 360 kontroller.

Skulle detta vara att rekommendera?
http://www.webhallen.com/varukorgen?prodlist=185022q2,189864q...

Köra windows/XBMC eller någon annan openelec?

Är normalt apple kille så.....längesen jag satt med pc-prylar (lite över tio år sedan).

Är tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankz55:

Jag har densamma. tack för tips om crystaldiskinfo, skall testa det.

Det där med thermalpad verkar ju jobbigt, har dessutom en mekanisk disk i 2.5-slotten.

Edit: Tack för tips, Crystal Disk Info verkar visa samma temperaturer som Speed Fan.

Kan väl använda mina frågor till att höja ett varningens finger för användning av HWMonitor tillsammans med min setup då.

Thermalpaden trycker SSD:n mot ovansidan av 2.5"-slotten. Man kan alltså fortfarande ha en 2.5" disk i. Så jobbigt är det inte, utan ganska smart! Dock oklart hur mycket det påverkar en eventuell disk i 2.5"-slotten. Antar att det är bra nog eftersom intel valde att sätta dit den, då det saknades på tidigare versioner/modeller.

Ja, HWmonitor kanske mäter fel sensor?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Edit5: Slänger in lite hdparm och dd-kommandon under tiden och får ett maxvärde på 49°C

När jag tänker efter gissar jag att din dator cachar rubbet i RAM om du har en 525 och inte har några speciallösningar för kylning. Att temperaturen skulle minska en grad vid faktisk skrivning är helt omöjligt.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

När jag tänker efter gissar jag att din dator cachar rubbet i RAM om du har en 525 och inte har några speciallösningar för kylning. Att temperaturen skulle minska en grad vid faktisk skrivning är helt omöjligt.

Jag kör dd med en 16GB stor fil, har jag lyckats få 4GB RAM att cacha detta så borde jag få någon form av pris.
Vill du att jag ska rigga upp en kamera och filma hela förloppet så att du kan få se själv?
Eller så kommer du över på en kopp kaffe så kan du få testa själv, jag är inte omöjlig så du får bestämma.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Jag kör dd med en 16GB stor fil, har jag lyckats få 4GB RAM att cacha detta så borde jag få någon form av pris.
Vill du att jag ska rigga upp en kamera och filma hela förloppet så att du kan få se själv?
Eller så kommer du över på en kopp kaffe så kan du få testa själv, jag är inte omöjlig så du får bestämma.

Jag provade en Sandy Bridge Celeron NUC med en 525 180GB istället för min gamla 240GB idag och när jag kopierade 10GB så stack den upp från 40 grader till 75 grader. Då kördes fläkten i 20% (som den var inställd från fabriken). Jag ändrade sen till 40% duty cycle och då blev den lite mindre varm men ändå över 60 grader. Skulle tro att thermal pad saknas men det kommer ändå inte göra några underverk (för det gjorde det inte på min Ivy i3-NUC).

Så jag ser det som helt otroligt att något exemplar av 525 inte skulle påverkas av skrivningar, isåfall skrivs det inget eller så tittar programmet på fel sensor. Alternativt har Intel släppt några senare 525-or som är helt annorlunda än de gamla, men det är inget jag hört talas om.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Nån som provat 4k-upplösning? Vad jag kan läsa mig till så klarar NUC:en bara det i max 30 Hz. Stämmer det?

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080