Permalänk
Skrivet av Cr0wN:

Vore underbart om ni kunde ta tag i ert affiliate-program på Tradedoubler. Har stått ett varningstecken på er där ett tag nu och det är även oklart vad för provision ni ger? På infosidan står det 3% medan på första sidan så står det inget alls? Så hur skall det vara?

Hej!

Dustin Home ger 3% i provision per köp till konsumenter med Tradedoubler. På rabatt- och kupongsidor ger vi 1.5%.

EDIT:
Vi håller på att se över vad problemet är hos Tradedoubler just nu.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Som jag vill minnas var Dustin de första att ha gratis frakt för studenter, vilket alltid har uppskattats!

Permalänk
Medlem

Jahapp... Dustin har också fallit till föga och anpassat sig till pöbeln av människor som uppenbarligen tycker en site är för "svår" om den inte ser ut som ett jävla dagis och har grejor som flyger in från alla håll så fort man gör nåt.

Vafan var det för fel på den förra siten som föranledde den här retarderingen?

Permalänk
Medlem

Påminner en del om http://www.kjell.com

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

* Man kan inte längre finsortera t.ex bildskärmar på annat än pris.
* Buggrapporteringsfunktionen krashar i Chrome
* Huvudmenyn följer efter en som en uppmärksamhetstörstig tvååring
* Lagerstatus finns inte längre synligt
* Orderhistoriken är väck
* Det är säkert nån designgrej, men "lägg i kundvagn" knappen syns bara när man hovrar över den. Väldigt smidigt när jag sitter på min Surface och försöker använda pekskärmen....

Det var vad jag hittade lite spontant... Om Dustin har gjort nån användartest över huvud taget verkar det som dom tagit in en klase nötter...

Permalänk
Medlem

Men skärpning, om jag vill leta nätverksprodukter från cisco vill jag inte behöva scrolla igenom massa skrot från netgear innan jag hittar nån enstaka, återgå till eran gamla sida, den va anpassad för seriösa kunder som visste va de ville ha. Det finns andra sidor som folk som gillar grafikeffekter kan kolla på.

//mvh en föregare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scuttle:

Jahapp... Dustin har också fallit till föga och anpassat sig till pöbeln av människor som uppenbarligen tycker en site är för "svår" om den inte ser ut som ett jävla dagis och har grejor som flyger in från alla håll så fort man gör nåt.

Vafan var det för fel på den förra siten som föranledde den här retarderingen?

Bra fråga du.
Alltid lika förvånande när man uppenbarligen inte låtit vanligt folk testa siten innan lanseringen.
Gömma undan exkl/inkl moms i kundvagnen etc.
https://www.dustin.se/product/5010331090/performance-mx
549 kr Kampanjpris vs 479 kr Ordinarie pris , bra att man betalar mer för kampanjpriset!
Taggar i nyckelfunktioner
Menyn försvinner helt och hållet i IE11 när man scrollar ibland, dyker bara upp när man kommer längst ned (hjälper alltså inte att scrolla upp).
Hur söker jag efter om en switch har stöd för IEEE 802.3af? Verkar som alla sånna alternativ är borta?

Sånna misstag är pinsamma.

Permalänk
Medlem

Känns mysko att ha allt från TV till pärmar under hårdvara. Kan ni inte ha lite fler kategorier än så?

Permalänk
Medlem

Själv får jag bara att arbete pågår med en senare och senare tid för när det ska vara klart. Nu senast står det att de skulle vara klara för 50 minuter sedan.
Jag som ville kolla status på min order som de förväntades få in till lagret den 28:e. Men baserat på ovan antar jag att jag inte missar allt för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pomelo:

Själv får jag bara att arbete pågår med en senare och senare tid för när det ska vara klart. Nu senast står det att de skulle vara klara för 50 minuter sedan.
Jag som ville kolla status på min order som de förväntades få in till lagret den 28:e. Men baserat på ovan antar jag att jag inte missar allt för mycket.

Den låg uppe ett par timmar igår kväll, men nåt måste ha gått rejält snett....

Permalänk
Medlem

Dustin Home uppe nu.

Får lite alibaba vibbar.

Permalänk
Hedersmedlem

All orderhistorik är borta, inte bra alls.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Å nej... Ja det finns en del att jobba på här.
Känns som att förändringen ska göra sidan mer pekskärmsvänlig.

Permalänk
Medlem

Inge mer studentpriser eller studentfrakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Inge mer studentpriser eller studentfrakt.

Verkar inte bättre. Hoppas det är tillfällig fnurra på tråden bara...

Skrivet av MultiMan:

All orderhistorik är borta, inte bra alls.

Jag ser orderhistorik från 2010-08-13 och framåt, men inget före det.

Permalänk
Medlem

Vart har studentrabatten tagit vägen? Det är väl ändå inte högkonjunktur..!
Jag vill ha mina 10% på hela sortimentet som det var en gång i tiden? Ska köpa ny dator finns det möjlighet att jag kan få 10% vid uppvisat studentkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

All orderhistorik är borta, inte bra alls.

Databasen verkar gå till 2009 hos mig. Har du prövat att ändra datumen i sökningen?

Permalänk
Medlem

Lite tattigt känns det allt, lite som en högstadieelev skulle ha designat sidan. Det jag irriterar mig på efter ~5mins surfande är:
Fast sidbredd
Det går inte att sortera efter namn
Det finns inget listval så man kan lista produkterna utan bilder
Man måste klicka EXAKT på pilen om man vill gå till nästa/föregående bild produktsidan. Swipa känns inte helt 100 om man använder mus.
Favorit-listorna verkar ha försvunnit/tömts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Inge mer studentpriser eller studentfrakt.

Nä märkte det också..

Permalänk
Skrivet av Duuude:

Som jag vill minnas var Dustin de första att ha gratis frakt för studenter, vilket alltid har uppskattats!

Skrivet av Bozzeta:

Inge mer studentpriser eller studentfrakt.

Skrivet av mhoneey:

Vart har studentrabatten tagit vägen? Det är väl ändå inte högkonjunktur..!
Jag vill ha mina 10% på hela sortimentet som det var en gång i tiden? Ska köpa ny dator finns det möjlighet att jag kan få 10% vid uppvisat studentkort?

Skrivet av Tunnland:

Nä märkte det också..

Studentrabatt och studentfrakt kommer inte förändras utan förblir som det tidigare varit.

Dvs. har du ett studentkonto så är priserna uppdaterade på hemsidan och fraktfritt över 500:-.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

All orderhistorik är borta, inte bra alls.

Skrivet av fourbyfour:

Verkar inte bättre. Hoppas det är tillfällig fnurra på tråden bara...

Jag ser orderhistorik från 2010-08-13 och framåt, men inget före det.

Skrivet av Bozzeta:

Databasen verkar gå till 2009 hos mig. Har du prövat att ändra datumen i sökningen?

Orderhistoriken kommer att gälla från 2010 och framåt. Behöver ni information om en äldre order än så är det bara att kontakta oss så hjälper vi till att plocka fram det!

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av pomelo:

Själv får jag bara att arbete pågår med en senare och senare tid för när det ska vara klart. Nu senast står det att de skulle vara klara för 50 minuter sedan.
Jag som ville kolla status på min order som de förväntades få in till lagret den 28:e. Men baserat på ovan antar jag att jag inte missar allt för mycket.

Du bör kunna logga in och se din order nu. Annars kan du skicka ett meddelande med ditt ordernummer så hjälper vi dig.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dustin Home:

Orderhistoriken kommer att gälla från 2010 och framåt. Behöver ni information om en äldre order än så är det bara att kontakta oss så hjälper vi till att plocka fram det!

Ja, jag har fortfarande helt blank orderhistorik oavsett år på det viktigaste kontot (Dustin). Den enda som ligger är en pågående med rest. Jag antar att det är en tillfällig störning som det står/stod på sidan?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Du bör kunna logga in och se din order nu. Annars kan du skicka ett meddelande med ditt ordernummer så hjälper vi dig.

Ja, nu kan jag det. Dock verkar min order bara ha status Bekräftad fast produktinformationen säger att den ska skickas inom 48 timmar. Får hoppas att det bara är för att det är helg så den kommer iväg imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Studentrabatt och studentfrakt kommer inte förändras utan förblir som det tidigare varit.
Dvs. har du ett studentkonto så är priserna uppdaterade på hemsidan och fraktfritt över 500:-.

Men det verkar som alla har fått sina studentkonton borttagna.
Är det meningen att vi ska registrera om dem?

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Men det verkar som alla har fått sina studentkonton borttagna.
Är det meningen att vi ska registrera om dem?

Alla konton är fortfarande studentkonton, enda skillnaden är att du inte kommer till en specifik studentstartsida.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av pomelo:

Ja, nu kan jag det. Dock verkar min order bara ha status Bekräftad fast produktinformationen säger att den ska skickas inom 48 timmar. Får hoppas att det bara är för att det är helg så den kommer iväg imorgon.

Din order är bekräftad för att vi mottagit den, produkten i fråga är dock restnoterad och väntas in inom kort.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Scuttle:

* Man kan inte längre finsortera t.ex bildskärmar på annat än pris.
* Buggrapporteringsfunktionen krashar i Chrome
* Huvudmenyn följer efter en som en uppmärksamhetstörstig tvååring
* Lagerstatus finns inte längre synligt
* Orderhistoriken är väck
* Det är säkert nån designgrej, men "lägg i kundvagn" knappen syns bara när man hovrar över den. Väldigt smidigt när jag sitter på min Surface och försöker använda pekskärmen....

Det var vad jag hittade lite spontant... Om Dustin har gjort nån användartest över huvud taget verkar det som dom tagit in en klase nötter...

Skrivet av Bozzeta:

Bra fråga du.
Alltid lika förvånande när man uppenbarligen inte låtit vanligt folk testa siten innan lanseringen.
Gömma undan exkl/inkl moms i kundvagnen etc.
https://www.dustin.se/product/5010331090/performance-mx
549 kr Kampanjpris vs 479 kr Ordinarie pris , bra att man betalar mer för kampanjpriset!
Taggar i nyckelfunktioner
Menyn försvinner helt och hållet i IE11 när man scrollar ibland, dyker bara upp när man kommer längst ned (hjälper alltså inte att scrolla upp).
Hur söker jag efter om en switch har stöd för IEEE 802.3af? Verkar som alla sånna alternativ är borta?

Sånna misstag är pinsamma.

Skrivet av KungFredda:

Lite tattigt känns det allt, lite som en högstadieelev skulle ha designat sidan. Det jag irriterar mig på efter ~5mins surfande är:
Fast sidbredd
Det går inte att sortera efter namn
Det finns inget listval så man kan lista produkterna utan bilder
Man måste klicka EXAKT på pilen om man vill gå till nästa/föregående bild produktsidan. Swipa känns inte helt 100 om man använder mus.
Favorit-listorna verkar ha försvunnit/tömts.

Tack vi tar gärna emot förslag på förbättringar, skicka in dina synpunkter via feedbackknappen på hemsidan så får vi alla förslag samlade på samma ställe.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Alla konton är fortfarande studentkonton, enda skillnaden är att du inte kommer till en specifik studentstartsida.

Ok, som du säkert förstår av inläggen så fungerar det dock inte, dvs ingen fri frakt, eller studentpriser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Din order är bekräftad för att vi mottagit den, produkten i fråga är dock restnoterad och väntas in inom kort.

Tack. När jag la ordern den 26:e beräknades de komma in den 28:e och nu har de som sagt "Skickas inom 48 timmar". Så jag hoppas de kan skickas ibörjan på nästa vecka.
Lite surt dock att det verkar finnas en identisk produkt med samma Tillv. art. nr. som finns för omgående leverans.