Enklare avinstallation av program.

Permalänk

Enklare avinstallation av program.

Tycker att det är lite störande att det är så lång väg till avinstallation av ett program i windows 7 om man jämför ex med android.
Så jag undrar om det inte finns endera ett 3:e partsprogram som gör att man ex. kan högerklicka och välja avinstallation eller något coolt windowsregisterhack som gör det möjligt.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det finns något sånt program. Allt jag kan tänka mig är Revo Uninstaller, men du måst fortfarande köra det installerade programmets avinstallation. Efter det kan du söka efter kvarliggande skräp med Revo.

Permalänk

jo kikar just på det, och det har säkert bra funktioner men det var ju inte det jag egentligen sökte...
Jämför man ex med en mobil (android) så är det bara att långklicka och välja avinstallation (med rätt launcher)
Tycker att det borde gå lösa även på en windowsdator.

Permalänk
Medlem

CCleaner.

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world
Those who understand binary and those who don't

Permalänk

ja det är väl ett städprogram? Men hur förenklar det en avinstallation?

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att gå in i Program och Funktioner och välja vilket program man vill avinstallera?

Visa signatur

:)

Permalänk
Skrivet av FilosofN:

Det är väl bara att gå in i Program och Funktioner och välja vilket program man vill avinstallera?

Jo jag vet hur man avinstallerar program men som jag tidigare sagt, jämför man med ex. en mobil så tycker jag att det borde finnas någon som tänkt ut en snabbare lösning ex via högerklick på en genväg

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av girafen70:

Jo jag vet hur man avinstallerar program men som jag tidigare sagt, jämför man med ex. en mobil så tycker jag att det borde finnas någon som tänkt ut en snabbare lösning ex via högerklick på en genväg

Dagens i-landsproblem.

Mobilappar har antagligen mindre konfigurationer.

Permalänk
Rekordmedlem

Problemet är nog mest winregistret, innan det kom låg allt i samma mapp och slängde man mappen var allt borta, idag finns portabla program och till viss del "appar" som hålls samlade på en plats men normala program sprids ut på många ställen & "skräpar ner"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av girafen70:

ja det är väl ett städprogram? Men hur förenklar det en avinstallation?

CCleaner har flera delar (funktioner) med separata (städnings) knappar. Kolla runt i programmet så ser.

Permalänk
Medlem

Kontrollpanelen>avinstallera program. Hur kan detta vara svårt?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Cooling23:

Kontrollpanelen>avinstallera program. Hur kan detta vara svårt?

Betyder inte alls att program avinstalleras helt. Många program lämnar kvar skärpfiler både i Windows och registret.