Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Betala med faktura saknas helt.

Vi har haft lite tekniska problem med Klarna som betalsätt under kvällen, vi hoppas snart att få stabilitet på detta. Tack för visat tålamod.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av bobonolla:

Sidan ger ju inte direkt ett stabilt intryck... På telefonen är den direkt usel... Hoppas kodarna som gör designen inte är det som sköter säkerheten bakom... Nå Dustin ta tillbaka den gamla sidan ock börja om med den nya. Med nya kodare! För de ni har nu är inte branschens vassaste.

Det var tråkigt att höra, vi har tagit fram en hemsida där det ska bli enklare att navigera och köpa den IT-utrustning man behöver och den kommer kunna erbjuda många förbättrade funktioner som är snabbare framöver.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag tycker designen på den nya sidan är snyggare. Jag gillar när det ser mer enkelt och stilrent ut. Säga vad man vill men det är ju åt det hållet som design går åt idag. Platt och enkel. Så den ligger mer rätt i tiden helt enkelt.

Dock hittade jag en grej som kan framstå som lite förvirrande. När jag är inne i en kategori och ska titta på produkter samt får val att sortera. Det går att sortera enligt pris men det är inget som säger att det är priset det gäller. Det står bara som såhär:

50-100
100-200
200-300
etc...

Utan någon "kr" text eller titel som anger att det gäller pengar. Så det blev jag personligen lite förvirrad av först även om jag antog att det gällde just summa.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Btw, ibland kan sidan se väldigt konstig ut. Jag kör en full HD-skärm i dokumentläge (1080x1920) och då läggs ibland text fel.
Bildlänk

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

När man klickar på försändelse-id i för en order som är skickad för att spåra paketet, öppnas ett nytt fönster med samma order istället för postens sida.

Sedan undrar man om det är komplett.se som erbjudit sig att göra det nya gränsnittet gratis?

Permalänk
Skrivet av deeyay:

Jag tycker designen på den nya sidan är snyggare. Jag gillar när det ser mer enkelt och stilrent ut. Säga vad man vill men det är ju åt det hållet som design går åt idag. Platt och enkel. Så den ligger mer rätt i tiden helt enkelt.

Dock hittade jag en grej som kan framstå som lite förvirrande. När jag är inne i en kategori och ska titta på produkter samt får val att sortera. Det går att sortera enligt pris men det är inget som säger att det är priset det gäller. Det står bara som såhär:

50-100
100-200
200-300
etc...

Utan någon "kr" text eller titel som anger att det gäller pengar. Så det blev jag personligen lite förvirrad av först även om jag antog att det gällde just summa.

Tack för inputen, jag vidarebefodrar detta till vår webbavdelning.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av zappox:

När man klickar på försändelse-id i för en order som är skickad för att spåra paketet, öppnas ett nytt fönster med samma order istället för postens sida.

Sedan undrar man om det är komplett.se som erbjudit sig att göra det nya gränsnittet gratis?

Tack för inputen kring försendelse-id. Jag tar det vidare.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem

Något jag reagerade på direkt är att "informationstätheten" på den nya sidan är väldigt låg. Det blir ett evigt skrollande och svårt att få en bra överblick även på stora/högupplösta skärmar. Tabellerna med produktinformation är till större delen tomrum istället för text.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OSkar000:

Något jag reagerade på direkt är att "informationstätheten" på den nya sidan är väldigt låg. Det blir ett evigt skrollande och svårt att få en bra överblick även på stora/högupplösta skärmar. Tabellerna med produktinformation är till större delen tomrum istället för text.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det är ju som jag ser det ett led i metrofieringen som startade runt W8 och ett försök att göra sidor som ska passa både telefon/platta/pc men där pc i princip alltid blir lidande. Det har redan lett till att jag slutat besöka ett stort antal sidor, inklusive min lokala tidning. Det återstår att se om effekten blir densamma med Dustin. Låg informationstäthet på en säljsida där information innan köp är a&o tycker jag nog är betydligt värre än en lokalblaska eller recensionssida.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag tycker att förändring och förnyelse är bra men jag tycker att nya sidan är rörig och svåröverskådlig. Om den är snygg eller inte.... det är väl en smaksak men första gången jag klickade mig in på nya hemsidan trodde jag att jag hade skrivit fel adress och kommit till någon form av spam-/annonssida :).

Jag köper gärna från Dustin och skickar många av mina beställningar från telefonen. Gårdagens beställning var dock helt omöjlig att göra från telefonen, ett gytter av bilder och text över vartannat, så det fick bli från Webhallen och Komplett istället.

/Erik

Permalänk
Medlem

Var inne och tittade som hastigast. Vad som slog mig med en gång var att det saknades uppgift om priserna var inkl eller exkl moms. Istället för valutan (kr) hade man dessutom den svinfula öresavskiljaren :- vilket för tankarna till billigt annonsblad. Låt mig slippa den i fortsättningen tack. När man klickat på en produkt användes dock kr genomgående. Bra!

Permalänk
Skrivet av OSkar000:

Något jag reagerade på direkt är att "informationstätheten" på den nya sidan är väldigt låg. Det blir ett evigt skrollande och svårt att få en bra överblick även på stora/högupplösta skärmar. Tabellerna med produktinformation är till större delen tomrum istället för text.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av MultiMan:

Jo, det är ju som jag ser det ett led i metrofieringen som startade runt W8 och ett försök att göra sidor som ska passa både telefon/platta/pc men där pc i princip alltid blir lidande. Det har redan lett till att jag slutat besöka ett stort antal sidor, inklusive min lokala tidning. Det återstår att se om effekten blir densamma med Dustin. Låg informationstäthet på en säljsida där information innan köp är a&o tycker jag nog är betydligt värre än en lokalblaska eller recensionssida.

Tack för er input. Det var dags att modernisera vår webb och då var det här ett nödvändigt steg. Vissa nya och förbättrade funktioner lanseras nu direkt men framförallt kan vi öka vår innovationstakt och komma med fler förbättrade funktioner snabbare framöver.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Erik:

Jag tycker att förändring och förnyelse är bra men jag tycker att nya sidan är rörig och svåröverskådlig. Om den är snygg eller inte.... det är väl en smaksak men första gången jag klickade mig in på nya hemsidan trodde jag att jag hade skrivit fel adress och kommit till någon form av spam-/annonssida :).

Jag köper gärna från Dustin och skickar många av mina beställningar från telefonen. Gårdagens beställning var dock helt omöjlig att göra från telefonen, ett gytter av bilder och text över vartannat, så det fick bli från Webhallen och Komplett istället.

/Erik

Vad tråkigt att höra. Vi arbetar med att få upp vår mobilanpassade hemsida. Tack för visat tålamod!

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Just nu fungerar sidan på mobilen utan att saker ligger över varandra men den är lite svåröverskådlig:

Barnsjukdomar finns det alltid och ni gör säkert allt för att gå sidan att fungera på ett ok sätt. Personligen hade jag inte lanserat sidan innan den var ordentligt felsökt och testad, oavsett hur omodern den gamla sidan var ;).

/Erik

Permalänk
Medlem

Tryckte runt lite på eran sida och det blev lite konstigheter på några ställen:

http://imgur.com/a/y16yz

Sidan går inte att använda som den beter sig nu. Lumia 1520 WP8.1 Update 1.

Permalänk
Medlem

Var har filtreringsfunktionen tagit vägen? Letar datorskärm och ville filtrera på tum, miljöcert, ergonomi och upplösning m.m. som det gick tidigare

Permalänk
Skrivet av Erik:

Just nu fungerar sidan på mobilen utan att saker ligger över varandra men den är lite svåröverskådlig:

http://forumbilder.se/DDVS1/wp-ss-20140901-0001.png

Barnsjukdomar finns det alltid och ni gör säkert allt för att gå sidan att fungera på ett ok sätt. Personligen hade jag inte lanserat sidan innan den var ordentligt felsökt och testad, oavsett hur omodern den gamla sidan var ;).

/Erik

Skrivet av betan:

Tryckte runt lite på eran sida och det blev lite konstigheter på några ställen:

http://imgur.com/a/y16yz

Sidan går inte att använda som den beter sig nu. Lumia 1520 WP8.1 Update 1.

Vår mobilanpassade sida kommer inom kort!

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av leiztat:

Var har filtreringsfunktionen tagit vägen? Letar datorskärm och ville filtrera på tum, miljöcert, ergonomi och upplösning m.m. som det gick tidigare

Vi har för tillfället lite problem med vissa filter, vi arbetar med att lösa detta så fort som möjligt!

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte fått tillbaka min studentstatus - ingen fri frakt, och jag behöver göra en beställning.

Kan jag Pm'a här i forumet eller är detta ett problem som fortfarande åtgärdas?

För övrigt har chatten varit offline hela dagen - iaf enligt sidan.

Visa signatur

In Aere Aedificare

Permalänk
Skrivet av Ecarion:

Har fortfarande inte fått tillbaka min studentstatus - ingen fri frakt, och jag behöver göra en beställning.

Kan jag Pm'a här i forumet eller är detta ett problem som fortfarande åtgärdas?

För övrigt har chatten varit offline hela dagen - iaf enligt sidan.

Gör så att du lägger en beställning och skickar ett mail med info till order@dustinhome.se gällande detta så hjälper dem dig. Trevlig kväll!

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Går inte att kategorisera skärmar på paneltyp, går inte att hitta ecc-minnen. Mekaniska diskar ligger under "S-ATA 3.5" SSHD", SSHD är inte en vanlig mekanisk disk...

Som nån sa innan, informationstätheten, eller brist på densamma, är helt omöjlig att få grepp om på en normalstor skärm. Jag får scrolla upp, ner, fram och tillbaka. Om man scrollar långt ner för att kryssa i nåt kategoriseringsalternativ och resultatet bara blir en eller två träffar så får man först scrolla tillbaka upp igen...
Väldigt dator-ovänlig site. Prio ett verkar ha varit att få nåt som ser flådigt ut på en pekplatta. Efter det verkar själva användarvänligheten ha kommmit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scuttle:

Går inte att kategorisera skärmar på paneltyp, går inte att hitta ecc-minnen. Mekaniska diskar ligger under "S-ATA 3.5" SSHD", SSHD är inte en vanlig mekanisk disk...

Som nån sa innan, informationstätheten, eller brist på densamma, är helt omöjlig att få grepp om på en normalstor skärm. Jag får scrolla upp, ner, fram och tillbaka. Om man scrollar långt ner för att kryssa i nåt kategoriseringsalternativ och resultatet bara blir en eller två träffar så får man först scrolla tillbaka upp igen...
Väldigt dator-ovänlig site. Prio ett verkar ha varit att få nåt som ser flådigt ut på en pekplatta. Efter det verkar själva användarvänligheten ha kommmit...

Jag upplever samma sak, när jag skulle beställa en skärm i söndags var jag först inne på Dustin på mobilen - det var helt omöjligt. Jag beställde istället från Komplett, via mobilen, och gick på kvällen in via datorn på Dustins hemsida för att kontrollera att jag gjort rätt val. 295 skärmar utan sorteringsmöjlighet och enbart i "fältformat/bildformat", dvs det gick inte ens att få det som lista.

Nu ska jag inte berätta för enskilda företag hur de ska driva sin business eller spenderar sina resurser... men jag kan för mitt liv inte förstå hur ett e-handelsföretag kan gå live med ett sida som fungerar så dåligt och med så låg användarvänlighet.

/Erik

Permalänk
Medlem

Jag kan bara hålla med dom tidigare här.
Nya designen är fruktansvärt användar ovänlig och den enda och då menar jag verkligen den enda tanken med denna design är att den ska se bra ut på en platta allt annat har dom möjligen tänkt på nån minut när dom satt på skithuset.
Designen är ju till för en platta och den ser troligen bra ut på en platta, det går ju knappt att använda siten med en dator/mus/stor skärm och det blir ju bara ännu värre med en liten skärm=helt oanvändbar.

Och det är då främst informations tätheten som gör den oanvändbar på en liten skärm, men även massor med små saker som lägg i kundvgans knappen som dyker upp först efter musen hovrar över den (detta är förbannat irriterande på en stor skärm med mus och med pekskärm så är det ju en "funktion" som är helt oanvändbar).

Sen till filter/etc som inte fungerar heller funkar lite grann jag lyckades inte hitta ett enda filter som fungerade som det skulle och då kollade jag på i stort sett alla filter inom dator/komponenter.
VARFÖR lanserar/går man live med en sida som i bästa fall är halvfärdig???
Jag kommer troligen inte gå in på dustins sida på ett bra tag tack vare att sidan är så pass dålig som den är får väll se om nån/några månader om jag får kust att kolla o se om den blivit bättre då (men inget ni bör hoppas på).

Att nya sidan liknar kjell&company's sida kan jag till viss del hålla med om MEN deras sida har ju betydligt bättre informationstäthet och funkar därmed betydligt bättre och i dom fall som det skiljer sig så är det till det bättre på kjells sida.

Det ENDA positiva med den nya sidan är att ni i alla fall lyckades att INTE gå tillbaks till att skicka lösenord i klartext (hurvida dom sparas är ju en annan sak dock).
Jag antar att ni har gjort om kundsystemen/säkerhet/etc i och med denna nya sida då ni klagade på att det var svårt att implementera krypterade lösenord på den gamla sidan (vilket ni lyckades lösa på mindre än 24tim när kunder började säga upp konton/media/etc).
Så jag måste fråga hur lagrar ni lösenord/kundinfo/etc nu?

Ang att vi ska rapportera allt direkt på dustins sida så ser jag ingen direkt anledning till detta men däremot några åt andra hållet.
1, Dustin finns här på swec och kan väldigt enkelt läsa inläggen här (vilket dom GÖR) och klippa/klistra in dom där ni vill ha allt.
2, Lägger man ett inlägg här på swec så är det publikt istället för att enbart ses av dustin själva (och då är det ju inte lika bråttom att fixa det som klagades på då det inte är publikt).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Har både positiv och negativ kritik till er.

Positiv:
-Snabb frakt
-Riktigt bra kundservice, aldrig några direkt bekymmer.

Handlar precis ALLT som har med dator att göra hos er även om priserna kan vara lite väl saftiga om man jämför med andra ställen, men detta är endast pgr av jag vet att om någon är trasigt eller liknande så är supportern kanon.

Negativa:
- Skickade in min LG Flatron skärm, pixelrand. Tyvärr så såldes ju inte denna men fick en ersättningsskärm typ samma model osv.
Men denna jag fick har varit någon demo/reparerad. Eftersom jag har fruktansvärda fel istället med knapparna på skärmen eftersom dem trycker på sig själva osv vilket gör att den ändrar inställningar konstant på skärmen. Resulterar i att jag har då hellre än pixelrand än en skärm som ställer om sig och är totalt värdelös. Tycker det är väldigt dåligt av er att inte änns kontrollera vararn ni skickar i ersättning eftersom den inte var ny. Då är det bättre att jag får välja en annan skärm i liknande pris klass eller så.

Permalänk

Hej, har en order jag beställde som på förra sidan stog som beställningsvara men nu på den nya hemsidan står som skickas inom 48H, får man nått meddelande när det skickats? Vad menas med status bekräftad, Att ni fått in ordern?

Permalänk
Medlem

Halloj!
Jag är sugen att beställa detta från er: https://www.dustinhome.se/product/5010617992/s730. Jag märkte att det var en beställningsvara. Så jag undrar hur lång tid skulle det i så fall ta innan jag fick min produkt om jag nu beställde den som sagt?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Nä... jag sa i3...

Bästa sorteringskategorin...

Alltså... jag skulle vilja att Dustin tog sig tid och förklarade för oss hur fan det här kunde hända. Hur man kan sjösätta en site som fungerar såhär uselt?
Vem är projektledaren som tyckte att ni var"klara" i fredags? Kan man få en förklaring från honom? Eller har han redan flytt?

Permalänk
Medlem

Känner mig lite smått irriterad nu. La en order hos er den 26:e som förväntades komma in till er den 28:e. När jag loggade in i söndags för att få status och se om varan kommit in stod ordern som bekräftad och produktsidan sa att den skulle skickas inom 48 timmar. Eftersom jag inte hört något idag loggade jag nyss in på nytt och möts av exakt samma status. Min order är bekräftad och produkten ska enligt er skickas inom 48 timmar. När jag sedan tittar vidare ser jag att ni har exakt samma vara(samma artikelnummer från tillverkaren) för omgående leverans för ett högre pris.

Sedan blev man inte muntrare när jag försökte söka efter microsdhc-kort och även får upp i princip alla produkter som kan använda ett microsdhc-kort.

Permalänk

Hej!

Vi uppskattar all feedback vi får av er, det är till stor hjälp.
Vad gäller filtreringen och sökfunktionen på hemsidan är vi väl medvetna om problemet och det jobbas stenhårt just nu på att lösa detta. Funktionerna kommer gradvis bli bättre och vi tackar för erat tålamod.

Skrivet av pomelo:

Känner mig lite smått irriterad nu. La en order hos er den 26:e som förväntades komma in till er den 28:e. När jag loggade in i söndags för att få status och se om varan kommit in stod ordern som bekräftad och produktsidan sa att den skulle skickas inom 48 timmar. Eftersom jag inte hört något idag loggade jag nyss in på nytt och möts av exakt samma status. Min order är bekräftad och produkten ska enligt er skickas inom 48 timmar. När jag sedan tittar vidare ser jag att ni har exakt samma vara(samma artikelnummer från tillverkaren) för omgående leverans för ett högre pris.

Sedan blev man inte muntrare när jag försökte söka efter microsdhc-kort och även får upp i princip alla produkter som kan använda ett microsdhc-kort.

Skulle du kunna skicka ditt ordernummer till mig via PM, så får vi kika på det?

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Något jag reagerade på direkt är att "informationstätheten" på den nya sidan är väldigt låg. Det blir ett evigt skrollande och svårt att få en bra överblick även på stora/högupplösta skärmar. Tabellerna med produktinformation är till större delen tomrum istället för text.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta stör jag också mig på, framförallt i listningen. Nu ser jag dock att en "kompakt" har tillkommit (?), vill inte minnas jag såg den i helgen, men det är fortfarande 2 rader + massa padding per produkt och det är aldeles för mycket!

Jag skulle vilja ha 1 rad text och en mindre grön knapp! (Vilket borde kunna åstakommas genom att inte "trycka ihop" sajten så extremt, jag har MER(!) grå yta på var sida av innehållet, än innehåll på min 2560px bredd skärm..)