Permalänk

Vilket nättag ska jag ha?

Hej. Har idag köpt ett Gigabyte GeForce 750 Ti. På förpackningen står det att minimun är 400w och då är det med en i7 på 3.2 GHz.

Jag kommer köra grafikkortet med Intel Core i5 4690K 3,5GHz Socket 1150, Samsung SSD 120GB, hårddisk på 420 GB (+en extern på 500GB) och ett moderkort jag ännu inte bestämt vilket. + cd läsare och SD-korts läsare osv. Jag tror jag kommer köpa ett 750W nättag. Jag planerar kommer att köpa detta http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1339390. Det funkar, va?

Permalänk
Medlem

Det där kortet drar ju typ ingenting.
XFX Core Edition V2 450W

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Han jag köpte det av sa också det, att det bara drog 60W men det står ju på förpackningen att det rekommenderas med minst 400W? Eller vad menas med minimum?

Kommer nog klocka processorn så det vore bra om den är redo för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hannes1234:

Han jag köpte det av sa också det, att det bara drog 60W men det står ju på förpackningen att det rekommenderas med minst 400W? Eller vad menas med minimum?

Kommer nog klocka processorn så det vore bra om den är redo för det.

205W med överklockad 4960X.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Jag förstår tyvärr inte vad den där tabellen betyder, är det där bara för grafikkortet eller alltihop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hannes1234:

Jag förstår tyvärr inte vad den där tabellen betyder, är det där bara för grafikkortet eller alltihop?

Om du tar dig tid att läsa så står det längst upp.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hannes1234:

Han jag köpte det av sa också det, att det bara drog 60W men det står ju på förpackningen att det rekommenderas med minst 400W? Eller vad menas med minimum?

Kommer nog klocka processorn så det vore bra om den är redo för det.

Rekommendationen på 400w är till för att förhindra folk från att köpa aggregat av kinakvalite som exploderar om de belastas över 50%

Tabellen visar vad hela datorn drar med en rejält mer strömtörstig CPU.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Om du tar dig tid att läsa så står det längst upp.

Jag tog mid tid att läsa, jag missade bara Då kör jag på en 500W då. Tack!

Permalänk
Skrivet av Cruentusa:

Rekommendationen på 400w är till för att förhindra folk från att köpa aggregat av kinakvalite som exploderar om de belastas över 50%

Tabellen visar vad hela datorn drar med en rejält mer strömtörstig CPU.

Så du tror att 500W är tillräckligt, även fast jag överklockar den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hannes1234:

Så du tror att 500W är tillräckligt, även fast jag överklockar den?

Det är hur lungt som helst jag kör 450w på en ganska cpu törstig cpu och 750 ti 6 diskar ligger aldrig över 200w i spel

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hannes1234:

Så du tror att 500W är tillräckligt, även fast jag överklockar den?

Som alla andra sagt här, inga problem. Du kan till och med ha en FX-8350 och klocka upp i 5 GHz

Mer seriöst, du kommer inte ens upp i halva nätaggets belastning när du kör maxbelastning på hela datorn med dina komponenter OCH du har utrymme att i framtiden uppgradera till kraftigare grafikkort. Dina 500W kommer räcka till nästan vilket grafikkort som helst på marknaden (utom de med två GPU tip Titan Z, GTX 690 samt HD 7990 eller R9 295X2)

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W