Klarar mitt nätagg två hd6950?

Permalänk

Klarar mitt nätagg två hd6950?

Hej, ska köpa två begagnade hd6950 och jag har ett coolermaster gx650. Nätagett har två 4+2 pin pcie kontakter så då funkar det med ett kort. Det andra kortet vet jag inte hur jag ska koppla eftersom jag bara har 3 molex kontakter. Vad man skulle kunna göra är att ta en 2 molex till en 8 pin och sen en 8 pin till två sex pin men jag vet inte om man kan göra så för det kanske blir för hög belastning på den molex sladden. Kan man göra så eller finns det någon annan lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JumpyWizard:

Hej, ska köpa två begagnade hd6950 och jag har ett coolermaster gx650. Nätagett har två 4+2 pin pcie kontakter så då funkar det med ett kort. Det andra kortet vet jag inte hur jag ska koppla eftersom jag bara har 3 molex kontakter. Vad man skulle kunna göra är att ta en 2 molex till en 8 pin och sen en 8 pin till två sex pin men jag vet inte om man kan göra så för det kanske blir för hög belastning på den molex sladden. Kan man göra så eller finns det någon annan lösning?

Tyvärr så skulle jag inte lita på ett CM GX-agg. Finns flera tester online där dom faller ur ATX-specen kring 75% belastning.. mao är ett GX650 mer som ett 500W agg.
För dubbla 6950 så kan du driva dom på ett bra 650W agg.. men jag tycker du ska köpa ett nytt istället för det där GX650 i så fall.
Kolla också att det är 4 st PCIe på agget.
Kan rekomendera XFX Core Ed. eller Pro Series 650. Dom finns hos många ÅF och till bra pris. Finns många fler alternativ.. men jag sitter på mobilen o kämpar med tangentbodet!!! :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus